Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lenin23
|
Wys³any: 2009-08-15, 18:39 Wspawanie tylnego b³otnika do bmw e34
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Witam,jestem tu nowy, wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ je¿eli pope³nie jak±¶ gafe. Pytanie dotyczy wspawania tylnego b³otnika do bmw e34, chcê go wspawaæ na wysoko¶ci dolnej krawêdzi tylnej szyby, czyli na do¶æ du¿ej powierzchni, szuka³em na szukajce i tak, jedni polecaj± spawanie na zak³adkê inni od czo³a ,bojê sie ¿e jak pospawam na zak³adkê to pod s³once, mimo zaszpachlowania i tak bêdzie to widaæ. Auto ma byæ dlamnie wiêc chcê to zrobiæ po¿±dnie. Tak wiêc jaki sposób wspawania polecacie? |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2009-08-15, 20:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
lenin23 napisa³/a: | ,bojê sie ¿e jak pospawam na zak³adkê to pod s³once, mimo zaszpachlowania i tak bêdzie to widaæ. |
Kolego trochê optymizmu i wiary w siebie, czy bys nie spawa³ na zak³adkê czy czy do czo³a, to zawsze Ci zostan± lekkie pofalowania, dlatego liczy sie pó¼niejsze wykoñczenie, nie wiem jak Ty ale ja bym to pospawa³ od czo³a, pomalutku w odstêpach wiêkszych a nastêpnie gêsciej to zminimalizujesz falowanie. Na pewno sobie poradzisz. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-08-16, 07:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Na zak³adkê ale nie tak± na pó³ metra Czy z czo³a z robisz czy na zak³. to i tak porzuca blache wiec jak pzedkówca prawi - liczy sie wykonczenie. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
lenin23
|
Wys³any: 2009-08-16, 09:58
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Ok. jeszcze jedno pytanie, jak dobrze odtrasowaæ nowy b³otnik, aby go pospawaæ od czo³a tzn.zrobiæ jaki¶ szablon z kartonu, czy mo¿e od nowego b³otnika. Pytam, bo kszta³t b³otnika w tym miejscu jest do¶æ skomplikowany, i nie chcê aby miêdzy blachami by³a szpara na 2cm .Zaznaczam ¿e spawa³em ju¿ ró¿ne rzeczy w autach, ale nie o takim kalibrze |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2009-08-16, 10:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2009-08-16, 11:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Radze na zak³adkê .Przy³o¿yæ ,,nowy,, b³otnik do karoserii odrysowaæ w miejscu ³±czenia pozostawiæ zak³adkê na starym b³otniku tak 1-1,5cm a poni¿ej wszystko wyci±æ .Jak ja bym nie zak³ada³ ca³ego (choæ lepiej wyci±æ szybê i wstawiæ ca³y b³otnik) to ci±³ bym gdzie¶ w tym miejscu.
bmw.jpeg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 281 raz(y) 115.44 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
lenin23
|
Wys³any: 2009-08-16, 12:55
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
w³a¶nie zamierzam ci±æ w tym miejscu, tylko nie wiem czy na zak³adke [szybciej i wygodniej] , czy od czo³a [trudno z dopasowaniem elementów ale chyba lepszy efekt koñcowy] |
|
|
|
|
robi
|
Wys³any: 2009-08-16, 13:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 32
|
Rób na ma³± zak³adkê tylko na rantach do czo³a bêdzie ok |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2009-08-16, 13:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Ja spawam tylko na zakladkê spawy blisko siebie które na bie¿±co (puki jeszcze gor±ce) poklepujê ma³ym m³otkiem co w rezultacie odpuszcza blachê (nie ¶ci±ga po ostygniêciu powoduj±c fale) i na ca³ej d³ugo¶ci spawanego elementu powstaje (wzd³u¿ spawu) zag³êbienie do wyszpachlowania .Tak jak prawi Kol.,,robi,, warto naci±æ na koniec miejsca ³±czenia na rantach wklepaæ je i zespawaæ na g³adko (od czo³a) |
_________________
|
|
|
|
|
lenin23
|
Wys³any: 2009-08-16, 15:21
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Tak nawiasem mówi±c, ta felcarka o dobra rzecz, szkoda ¿e taka droga. No nic, wielkie dziêki za pomoc, i od jutra zaczynam.
pzdr. |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-08-16, 17:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2009-08-16, 18:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
przemo1972 napisa³/a: | A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? |
BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej) puszczasz ich w koszta?? nie wszyscy wiedz± co to za zwi±zek. |
|
|
|
|
IVAN
|
Wys³any: 2009-08-16, 19:08
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej)
¯a³osny jeste¶:) |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-08-16, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
przemo1972 napisa³/a: | A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? |
Przemo, u¶wiadom mnie co to jest. |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2009-08-16, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
IVAN napisa³/a: | BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej)
¯a³osny jeste¶:) |
jejku, po¿artowaæ nie mo¿na??
[ Dodano: 2009-08-16, 20:33 ]
ZIEMBA napisa³/a: | przemo1972 napisa³/a: | A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? |
Przemo, u¶wiadom mnie co to jest. |
sprzet kosztuje ponad 5 tysiaków |
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2009-08-17, 14:34
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Felcark± nigdy nie robi³em, ale zastosowanie jej na sam s³upek chyba nie wypali, bo owy s³upek jest "zaokr±glony" co uniemo¿liwi wykonanie ³adnego felca / schodka. Co innego np. przy wspawywaniu reperaturki gdy felcujemy p³ask± blachê.
Tu jest filmik z rêcznym felcowaniem kawa³ka p³askiej blachy
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
Tutaj kole¶ wyfelcowa³ sobie stary b³otnik by wstawiæ now± doln± czê¶æ (niestety nie pokaza³ w tym filmiku jak to dok³adnie robi³ ). Mo¿na t± operacje znale¼æ na innych jego filmikach.
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2009-08-17, 16:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Metoda na styk-Przynajmniej ja tak robiê
Na to wam powiem jak to prawid³owo zrobiæ na styk lub jak inni mówi± od czo³a.Nowy b³otnik przycinamy tyle ile chcemy go za³o¿yæ przyk³adamy do karoserii i odrysowujemy miejsce ciêcia (³±czenia).Teraz odcinamy (gdzie trzeba odwiercamy) z karoserii stary b³otnik a w miejscu ³±czenia tniemy po wcze¶niej odrysowanej linii .Ciêcie po linii da nam po za³o¿eniu b³otnika na karoserie szczelinê jak tarcza czyli np 1mm.Teraz szykujemy sobie blaszki ró¿nej d³ugo¶ci i szeroko¶ci ok 2cm.Ww blaszki podk³adamy pod b³otnik na karoserii wsuwaj±c je na 1cm ,,przy³apujemy,, spawami co 2-3cm na ca³ej d³ugo¶ci ciêcia ³±cznie z wnêk± drzwi (jak tam bêdziemy ³±czyæ go pod uszczelk± drzwi).Taka sztuczka da nam piêkny ,,felc,, gdzie po za³o¿eniu nowego b³otnika nie mamy zak³adki a spawaj±c w szczelinie spaw nie wpada nie wypala siê dziur a po zeszlifowaniu spawów miejsce ³±czenia jest g³adkie a szpachli tylko na ,,li¿niêcie,,.No i takie podk³adanie blaszek mo¿na wykonaæ nawet przy bardzo skomplikowanych kszta³tach. |
_________________
|
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2009-08-17, 17:11
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Wpad³em teraz na pewien pomys³... Przy opisanej przez Homera^ metodzie na styk mo¿na wykorzystaæ kilka silnych magnesów np. magnetycznych k±towników. Gdy robimy ³±czenie na styk ³apiemy 2 kawa³ki blachy ( now± czê¶æ ze star±) odpowiedni± ilo¶ci± takich magnesów. Dziêki temu wykonane ³±czenie bêdzie równe.
Jak my¶licie sprawdzi siê patent w praktyce
|
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-08-22, 07:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
No jest to jaki¶ pomys³, ale tak spawaj±c przyspawasz te¿ ten k±towanik do blach i co potem ??
Poza tym nie zawsze w aucie bêdziesz w stanie pod³¿yæ co¶ takiego. |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-08-23, 09:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Powiem Ci Homer ¿e to ciekawy sposób, troche z nim wiêcej zabawy ale musze to wyprubowac. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2009-08-23, 10:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
T± metod± wspawujê jeszcze pod³u¿nice (np. w po³owie d³ugo¶ci) podk³adaj±c grube blachy od ¶rodka po spawaniu spaw szlifujê na g³adko i nie widaæ ³±czenia. |
_________________
|
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-08-23, 10:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
ZIEMBA napisa³/a: | przemo1972 napisa³/a: | A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? |
Przemo, u¶wiadom mnie co to jest. |
Stop miedzi i krzemu.Spawa sie podobnie jak zwyklym MIG-iem.Zaleta jest to ze nie przegrzewa i nie przetapia blachy.Wada- Cena urzadzenia.Ceny tych urzadzen powoli spadaja, (Pierwsze migi tez nie byly tanie ) Oczywiscie nikt nie kupi spawarki wartej 5-6 kola do montazu jednego blotnika, ale dla warsztatow z "przerobem" szybko sie zwraca. |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-08-23, 12:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Homer, a takie l±czenie jedziesz pu¿niej ci±g³ym czy punktowo jeden przy drugim? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2009-08-23, 12:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
B³otniki ,reperaturki czy jakie¶ wstawki/³atki to punktowo na pocz±tku co 5cm zagêszczam spawy ostatecznie tak do 2mm miêdzy punktami .Pod³u¿nice wstêpnie spawy d³ugo¶ci 1-3cm od góry od do³u i boki nastêpnie uzupe³niam do ci±g³ego spawu opukuj±c spawy m³otkiem a¿ do wystygniêcia . |
_________________
|
|
|
|