Autor |
Wiadomość |
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-08-31, 01:04 Lakierowanie zderzakĂłw Corolla E11 FL
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Za namow¹ forumowiczów zdecydowa³em sie œci¹gn¹Ì zderzak zamiast malowac na aucie. Œci¹gniêcie zderzaka zajê³o mi oko³o 15min.
Jakby ktoÂś potrzebowaÂł, tutaj lista Âśrubek do odkrĂŞcenia
http://toyota.arbiter.pl/...lla.E11.VVTI.FL
zmatowi³em w³óknin¹. Oko³o 20 min szorowania czerwon¹ w³óknin¹ APP
potem primer. Z primerem pope³ni³em b³¹d, bo po³o¿y³em 2 warstwy...
PrzygotowaÂłem podkÂład. PodkÂład 2K 5:1 akrylowy. Bez rozcieĂączenia. PodkÂładu rozrobiÂłem 230ml
zacz¹³em od lakierowania krawêdzi i zakamarków.
Po pierwszej warstwie nie byÂło w peÂłni pokryte
W sumie poÂłoÂżyÂłem 3 warstwy. Przed drugÂą i trzeciÂą rozcieĂączyÂłem nieco podkÂład. OgĂłlnie byÂł gĂŞsty.
Po 3 warswach wyglÂądaÂło tak
NIe miaÂłem reduktora przy pistolecie. Na sprĂŞÂżarce kiedy ustawiaÂłem na 4 bary, po wciÂśniĂŞciu pistoletu spadaÂło do 2 barĂłw. I przy takim ustawieniu malowaÂłem podkÂład. LeciaÂło dosyĂŚ maÂło farby i podkÂład ukÂładaÂł siĂŞ w baranka. Nie daÂłem rady go rozlaĂŚ
Ostateczny wynik taki:
[img] http://toyota.arbiter.pl/...0687_.jpg[/img]
Za 2 dni planujĂŞ to zeszlifowaĂŚ.
Pytania:
1. Czy nie za gĂŞstym podkÂładem malowaÂłem?
2. CZy ciÂśnienie ktĂłre ustawiÂłem byÂło OK?
3. Czy uda siĂŞ zeszlifowaĂŚ barana?
4. Czy szlifierka oscylacyjna z papierem 300 bĂŞdzie ok?
CaÂła relacja tutaj
http://toyota.arbiter.pl/...owanie.zderzaka |
|
|
|
 |
QUSY
|
Wysłany: 2009-08-31, 08:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 7
|
1 Za gĂŞstym, ten podkÂład przewaÂżnie siĂŞ rozcieĂącza przy czym nie powinno siĂŞ ÂżaÂłowaĂŚ rozcieĂączalnika
2. Zapewne to pistolet z chiĂąskiego zestawu ProponowaÂł bym zmieniĂŚ.
3 Nie sÂądzĂŞ Âże siĂŞ uda na pewno siĂŞ poprzeciera, zapewne bĂŞdziesz musiaÂł jeszcze raz malowaĂŚ.
4 MoÂże byĂŚ 300 |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-08-31, 08:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
300 bêdzie ok na pocz¹tek,bo jak widzê,kolor ma byÌ ciemny,wiêc póŸniej proponowa³bym 1000 na mokro rêcznie,i uwa¿aj,¿eby nie poprzecieraÌ siê na rantach do plastiku.Ranty lepiej od razu robiÌ rêcznie,oscylacyjn¹ rób wiêksze powierzchnie.Na sprê¿arce ustaw (jeœli mo¿esz) nawet 8 bar.,bêdziesz mia³ pewien zapas ciœnienia,reguluj przy pistolecie na ok 4 bary.Rozcieùczalnika dawaj tyle ile przewiduje producent podk³adu,nie poprawiamy producenta.Bêdzie spoko! |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-08-31, 08:50
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
jacenty 741 napisał/a: | Na sprĂŞÂżarce ustaw (jeÂśli moÂżesz) nawet 8 bar.,bĂŞdziesz miaÂł pewien zapas ciÂśnienia,reguluj przy pistolecie na ok 4 bary.RozcieĂączalnika dawaj tyle ile przewiduje producent podkÂładu,nie poprawiamy producenta.BĂŞdzie spoko! |
Niestety nie mam reduktora na pistolecie wiec jedyne ustawienie mam na spreÂżarce.
Czy moglibyÂście powiedzieĂŚ, ile dodaĂŚ rozcieĂączalnika do podkÂładu czy np 10%?
Pistolet jest z chiĂąskiego zestawu, czytaÂłem ze i takimi forumowicze amatorzy lakierujÂą:) |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-08-31, 09:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
A na opakowaniu od podk³adu(App,tak?) nie ma podanych wymaganych proporcji?Tzw. piktogramy,na jednym z nich powinno byÌ coœ w rodzaju 3:1+10%,5:1+20%.Ta wartoœÌ procentowa to iloœÌ rozcieùczalnika liczona do gotowej mieszanki podk³adu i utwardzacza.Co do reduktora:a mo¿e szarpnij siê na te kilkadziesi¹t pln,to naprawdê wygoda,masz lepszy wgl¹d na ciœnienie i lepiej nad tym panujesz. |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-08-31, 22:39
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
SzlifowaÂłem dziÂś ten zderzak. Co za masakryczna robota, zajeÂło mi to 2,5h. I jest prawie ok, tyle ze podocieraÂłem sie na kantach. Co z tym dalej?
Zaraz wrzucĂŞ fotki |
|
|
|
 |
f_maciej
|
Wysłany: 2009-08-31, 22:47
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
Arbiter napisał/a: | tyle ze podocieraÂłem sie na kantach. Co z tym dalej? |
SkÂąd ja to znam
PodkÂład na plastik i jeszcze raz akrylowy na to... |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-08-31, 22:56
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
PokryÂłem kontrastem - sprajem
SzlifowaÂłem oscylacyjnÂą z papierem P320 i wodÂą (poszÂło ze 3l)
Zderzak wyszedÂł bardzo gÂładki, zeszlifowaÂłem baran
W niektĂłrych miejscach zostaÂło troche kontrastu. Ale juz nie chce tam szlifowaĂŚ. Czy tak moÂże zostaĂŚ?
I pytanie najwaÂżniejsze - co zrobiĂŚ jeÂśli w niektĂłrych miejscach poprzecieraÂłem siĂŞ do plastiku na krawĂŞdziach?
PS. nie dziwiê siê, ¿e blacharze/lakiernicy bior¹ du¿o kasy za lakierowanie zderzaków (np 1000PLN za 2). Wyda³em na materia³y (³¹cznie z kombinezonami i innymi dodatkami) 400z³, a pracy ju¿ poœwiêci³em z 6 godzin. Jestem w po³owie pierwszego zderzaka.
Troche frustrujÂąca jest ta praca (spodziewaÂłem siĂŞ szybszych efektĂłw i Âłatwiej osiÂągalnych_, zobaczymy jak pĂłjdzie dalej... |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2009-08-31, 23:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
co do resztek kontrastu to we¿ papier do ³apy i rêcznie wyg³adŸ a¿ znikn¹ kropki bo jak tego nie zrobiÌ to przy lakierowaniu baza si¹dze w dziury i bedziesz mia³ piêkne kropki widoczne pod bezbarwnym. Co do przetarÌ- PZP (podk³ad zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ) czekasz z 5 min i lejesz podk³ad akrylowy- radzi³bym nabyÌ w spray`u - do takich rzeczy idealna rzecz ¿eby nie babraÌ kubków i pistoletu.
PS, jak malujesz kontrastem to nie musisz na czarno pomalowaÌ elementu zwiêksz odleg³oœÌ (czasami nawet ok 40-50 cm od elementu) zeby tylko nanieœÌ tak¹ mgie³ke na element- zrób to w miare równomiernie, ale bez przesady, mo¿e gdzieniegdzie sie przylaÌ wiecej
to robisz na parkingu podziemnym ?? sÂąsiedzi Cie nie przeklnĂŞli jeszcze ?? |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-09-01, 00:07
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Dzieki za rady wlasnie chyba za duzo tego kontrastu napsikaÂłem. Tak czy inaczej fajna sprawa z kontrastem, od razu widac gdzie szlifowaĂŚ.
Jak PZP psikne na te male przetarcie i wleje sie na podkÂład to nie bedzie zle?
Prace robilem pierwszy etap na prywatnym terenie, a to szlifowanie dzis w garaÂżu ale to jest garaÂż zadaszony ale bez bocznych scian wiec jest przewiew. Dzis tylko szlifowaÂłem na mokro wiec kurzu zero.
Co do lakierowania to wybiore taki moment aby nie byÂło aut w sasiedztwie zeby nic nie pobrudziĂŚ. ZakÂładam, Âże jak do najblizszego samochodu bedzie dystans okoÂło 12 metrĂłw to nei powinno zaprĂłszyĂŚ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-09-01, 07:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
No troszkê przegi¹³eœ z iloœci¹ tego kontrastu,to fakt Ale musisz wszystko doszlifowaÌ na równo,tak jak pisze Greg,najwa¿niejsze jest przygotowanie podkladu.Jak wyjdziesz z PZP na podk³ad nic z³ego siê nie stanie.Ja robiê w gara¿u przy domu,alo to ,co Ty wyprawiasz,to ju¿ hardcore!!!! |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-09-01, 18:33
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
A czy dolaÌ podk³¹dem mam tylko miejsca przetarte do plastiku czy ca³y zderzak? |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2009-09-01, 19:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
tylko gdzie przetarÂłeÂś do plastiku... no chyba Âże bardzo polubiÂłeÂś szlifowanie to daj na caÂły |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-09-01, 19:04
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Dzieki
A czy po szlifowaniu na mokro mozna k³aœÌ baze, czy trzeba suszyÌ np 1 dzieù? |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2009-09-01, 20:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
jak przelecisz zderzak wodnym papierem to ³adnie weŸ szmatke b¹dŸ miêkk¹ g¹bke i zetrzyj ten maras co wyjdzie ze szlifowania, poczekaj a¿ ³adnie sie osuszy ten zderzak- zrób se kawusie w tym czasie i przyjdz, weŸ zmywacz silikonowy i wyczyœÌ wszystko dok³adnie, Potem œciereczka antystatyczna w d³où, znowu wszystko œmigasz i potem mo¿esz lakierowaÌ |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-09-02, 18:04
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Co za masakra, polozylem PZP w przeszlifowane miejsca, rozrobilem podk³ad, doœÌ rzadko. Przemalowa³em przetarte miejsca pistoletem. Potem szlifowa³em juz rêcznie. No i niestety ponownie poprzeciera³em w tych samcyh miejscach. Czy mogê na to polozyc juz baze, czy znów powtarzac z podk³adem.
Przeszlifowania nie sÂą wyczuwalne rĂŞkÂą
SkoĂączyÂłem na papierze 800, szlifujÂąc rĂŞkÂą.
 |
|
|
|
 |
Arbiter
|
Wysłany: 2009-10-18, 18:56
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
|
|
|