Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
kollek 
Wys³any: 2007-09-13, 09:12   Przygotowanie do malowania
0
UP DOWN


Posty: 5
Sk±d: Paszkówka
Witam wszystkich!
To mój pierwszy post na tym forum tak wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ :) .

Planujê pomalowaæ mój samochodzik. Postanowi³em ¿e sam przy³o¿ê siê do jego przygotowania bo jako¶ nie ufam lakiernikom. Sam lakiernikiem nie jestem. Powiedzmy ¿e co nie co kumam w temacie a wiêkszo¶æ rzeczy znam jedynie z obserwacji.
Proszê o wszelkie uwagi, korekty itp. Bêdê niezmiernie wdziêczny.

Co wymysli³em?
1. Na go³± blachê po³o¿yæ grunt epoksydowy
(z tego co mi wiadomo mo¿na go po³o¿yæ nawet pêdzelkiem? Czy trzeba go matowiæ pod po³o¿enie szpachli? Je¶li tak to jakim granulatem papieru?
2. Na epoksyd szpachla
(w zale¿no¶ci od miejsca - do komory silnika, maskê - szpachla alu; na jeden z boków - szpachla light.
Wyci±gaæ chcê to papierem 80, potem 180 i 320-360 na koñcu.)
3. Do wykoñczenia planujê urzyæ szpachli wykoñczeniowej a potem szpryc.
4. Szpryc bêdê matowa³ - no w³a¶nie nie wiem jakim papierem????
5. Na to podk³ad. Po wyschniêciu matowanie papierem 800
6. Potem baza
7. Na koñcu klar
Pkt. 6 i 7 nie bêdzie ju¿ nale¿a³ do mnie :) .

Zale¿y mi na tym aby dobrze auto przygotowaæ pod malowanie. Nie idzie na sprzeda¿ i nie mam zamiaru siê z nim rozstawaæ.

Thx
Pzdr
Karol
 
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-09-13, 18:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
hmmm wyskocze tak troche najpierw i powiem co¶ co mi le¿y od dawna na sercu !!! Dlaczego ka¿dy ma tak± dzwin± rozpiêto¶æ w gradacji papierów ???????????????????????????????????????????
Przygotowanie szpachli pod podk³ad jes przyjête ogólnie ¿e gradacja wiadomo od niskich do 240-320
Szlifowanie podk³adu akrylowego pod wszystkie bazy wodne 400 !!!!!!
Pod ciemne bazy rozcieñczalnikowe te¿ 400!!!!!!!!!! a pod jasne rozcieñczalniekowe 600!!!!!!

co do cieniowañ to ju¿ w gestii ka¿dego jest co ona tam i czym wyszlifuje

Co do pytania to proponujê po po³o¿eniu epoksydy j± przeszlifowaæ delikatnie na sycho gradacj± 240 i na to k³a¶æ szpachlê po szpachli wiadomo podk³ad i przeszlifowaæ tak jak wy¿ej napisa³em.

Pozdrawiam
 
 

malarz
Wys³any: 2007-09-13, 19:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
kaczmi, zgadujê ¿e na mokro u¿ywasz papierów 3M, mylê siê :roll:
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-09-13, 21:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Nie bardzo kumam ?
Szlifowanie podk³adu akrylowego pod wszystkie bazy wodne 400 !!!!!!
Pod ciemne bazy rozcieñczalnikowe te¿ 400!!!!!!!!!! a pod jasne rozcieñczalniekowe 600!!!!!!
Co¶ mi nie pasi za bardzo. Pod bazy trzeba by chyba papierek na mokro 800 najlepiej ?
Tak mi siê wydaje ? Powodzenia w malowaniu bazami po papierze 400. :wink:

[ Dodano: 2007-09-13, 22:12 ]
A mo¿e to maszynowo ta 400 to wtedy OK i zwracam honor. :wink:
 

aeroarte 
Wys³any: 2007-09-13, 22:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 110
Sk±d: Starachowice
400 na sucho to, to samo co 800 na mokro. Ja u¿ywam 320 na sucho.
 

maras 
Wys³any: 2007-09-14, 00:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
Raz na ma³ym kawa³ki zrobi³em próbê, po³owa elementu 500 na sucho, druga 800 na mokro, niestety by³o widaæ ró¿nicê, po 500 by³y widoczne delikatne rysy(kolor czerwona per³a)
 

kollek 
Wys³any: 2007-09-14, 07:23   
0
UP DOWN


Posty: 5
Sk±d: Paszkówka
Dziêki wszystkim za odp.

Wolê jednak podk³ad szlifowaæ na mokro drobniejszym papierem aby mieæ pewno¶æ ¿e mi po jakim¶ czasie nie wyjd± rysy pod lakierem.

Co do szprycu?
Rozumiê ¿e kolejno¶æ jest nastêpuj±ca?
epoksyd - szpachla - szpryc - podk³ad?
Jakim papierem czy¶ciæ szpryc aby rzuciæ na niego podk³ad?
 
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-09-14, 20:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
Tak chodzimina sucho,kolega nie doda³ ¿e na mokro wiêc siê trochê zdziwi³em a co do 400 pod baze np srebrn± na szlifierke to niekiedy widaæ pr±¿ki od oscylacji,ale to pod rozcieñczalnikowe chodzi bo woda to kryje extra.

Pozdr

[ Dodano: 2007-09-14, 21:40 ]
pod jasne per³y zawsze po przeszlifowaniu 400 maszynowo dajê jeszcze w³óknin± o gradacji 800 lekki przeszlif.
 
 

kollek 
Wys³any: 2007-09-30, 10:15   
0
UP DOWN


Posty: 5
Sk±d: Paszkówka
A powiedzcie mi bo poraz pierwszy spotykam siê z gruntem epoksydowym, czy trzeba go szlifowaæ aby po³o¿yæ na niego szpachlê (¿ywicê)?

Mój epoksyd to: EUROXY CP firmy R-M
Na karcie specyfikacji pisze, ¿e je¶li nie natry¶niêto kolejnych warstw w ci±gu 10 godz. w 20 st.C. to wymagane jest szlifowanie. Rozumiê ¿e chodzi tu o warstwy podk³adu lub lakieru. A co ze szpachl±?
 
 

maras 
Wys³any: 2007-09-30, 15:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
Radzi³bym przeszlifowaæ, epoksyd po wyschniêciu jest bardzo g³adki i ma po³ysk
 

Bodzio 
Wys³any: 2007-09-30, 16:59   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
To i ja mam pytanko, a multifiller R-M te¿ trzeba szlifowaæ:?: Moim zdaniem te¿, ale jakim papierkiem pod t± szpachel :?:
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

kollek 
Wys³any: 2007-10-02, 22:07   
0
UP DOWN


Posty: 5
Sk±d: Paszkówka
maras napisa³/a:
Radzi³bym przeszlifowaæ, epoksyd po wyschniêciu jest bardzo g³adki i ma po³ysk

a wiêc kolejne pytanie: jakim papierem? 80-tk±?
Z tego co wiem to szpachla lubi mieæ rysy aby dobrze sie trzymaæ pod³o¿a.
Zatem je¶li matowaæ grunt to po co go k³a¶æ skoro porobiê rysy (pewnie do go³ej blachy aby dobrze siê szpachla trzyma³a) a przecie¿ w tej zabawie chodzi o to aby tê go³± blachê zabezpieczyæ. No ale ze mnie to nowicjusz jest wiêc mo¿e siê mylê :P?
 
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-11, 17:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ja wszelkie podklady przed szpachla szlifuje 240 na sucho. po co grubiej ? zeby sie dotrzec do golej blachy ? nie ma sensu. poza tym np epoksyd novolu do 12 h od nalozenia mozna w ogole nie szlifowac, jednak ja nie ryzkuje bo jak juz ktos napisal - jest gladki i blyszczacy co dobrze nie wrozy :)

w moje praktyce generalnie gradacje papierow przedstawiaja sie nastepujaco

gola blache szlifuje wlokininami
szlifowanie szpachli 60-120-240
na to podklady
podklad akrylowy szlifuje 800 na mokro juz pod byzy lub akryl.
podklad epoksydowy przed akrylowym szlifuje 240. jesli na epoksyd ma isc baza lub akryl to 800. ale raczej zawsze na epoksyd daje podklad akrylowy

gdy robie wpylki to matowie 1000-1200 na mokro ale to raczej z lenistwa bo pozniej latwiej wypolerowac. jak na razie nie bylo akcji ze cos odlazi.
 

kollek 
Wys³any: 2007-10-12, 10:25   
0
UP DOWN


Posty: 5
Sk±d: Paszkówka
w³a¶nie takiego postu mi trzeba by³o :)

dziêki @rbfm

ostatnie pytanko:
mam do wyprowadzenia b³otnik tylni. Dosyæ sporo by³o na nim klepania. Dawaæ na niego epoksyd -> szlifowaæ 240 -> k³a¶æ w³ókno czy mo¿e w³ókno k³a¶æ bezpo¶rednio na wyczyszczon± "go³±" i odt³uszczon± blachê?
 
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-12, 11:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
w moim warsztatcie panuje jedna zasada od ktorej nie ma wyjatkow - nigdy szpachla na gola blache. niestety jestem wyjatkiem w calym moim miescie jesli o to chodzi :D
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-12, 21:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No a w naszym warsztacie idzie szpachla na go³± blachê, bo w kartach produktu napisano, ¿e mo¿na. Ale to zale¿y od rodzaju szpachlu. :wink:

[ Dodano: 2007-10-12, 22:36 ]
U¿ywam produktów NEXA Autocolor.
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-13, 06:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
nie wierze w cuda
na gola blache musi isc ochronna warstwa fosforanow. czy twoja szpachla zawiera je ? watpie :D
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-13, 12:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Co zawiera szpachel to pytanie do producenta a ja mam siê stosowaæ do kart produktów. Oczywi¶cie na blachê z korozj± szpachlu nie po³o¿ê, ale na czyst± tak. Link do karty technicznej szpachli poliestrowych
https://buyat.ppg.com/Refinish_SSA/Common/ShowPdf.aspx?AppId=2&BrandId=1&LanguageId=58&IntDialCode=48&PdfId=5478&ProductCode=

Pozdrawiam :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-13, 14:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
proces technologiczny w fabryce uwzglednia polozenie fosforanow na zdrowa blache. a nie wierze zeby szpachla je zawierala. owszem, mozna polozyc kazda szpachle na blache ale to drastycznie obniza odpornosc na korozje. zauwaz ze utwardzacz do szpali(ktory de facto nie jest utwardzaczem, lecz katalizatorem) zawiera nadtlenki. a jak wiadomo wszystko co zwiazane z tlenem nie jest dobre dla blachy :D
 

maras 
Wys³any: 2007-10-13, 22:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
Ja stosuje takie same gradacje,jakrbfm, no mo¿e epoksyd pod podk³ad akrylowy szlifuje P320. Pod szpachel daj epoksyd, dzisiaj w³a¶nie zdziera³em szpachel po³o¿ony przez jakiego¶ specjalistê na go³a blachê, a pod spodem w¿ery :roll:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-14, 16:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
maras napisa³/a:
zpachel po³o¿ony przez jakiego¶ specjalistê na go³a blachê, a pod spodem w¿ery



o wlasnie o tym mowie !
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-15, 18:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Róbta co chceta. Wszystko zale¿y od szpachli. :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-16, 06:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Amiggo napisa³/a:
Wszystko zale¿y od szpachli.


mylisz sie kolego
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-16, 16:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
A ty wychodzi na to zjad³e¶ wszystkie rozumy ? I pewnie pracowa³e¶ na wszystkich produktach dostêpnych na rynku. Bez urazy. Ja mówiê o tym na czym ja pracujê, i w karcie produktu pisze wyra¼nie, ¿e :]
POD£O¯A I PRZYGOTOWANIE
2-sk³adnikowe szpachlê poliestrowe powinny byæ aplikowane na:
wymalowan± i odt³uszczon± go³± stal i aluminium,
wyszlifowane tworzywa wzmacniane w³óknem szklanym (GFK/GRP), szpachlê poliestrowe, podk³ady fabryczne i stare pow³oki w dobrym stanie.
Zaleca siê u¿ycie papierów ¶ciernych o gradacji P80-P120.
Uwaga:
P551-1052 mo¿na nak³adaæ równie¿ na blachy ocynkowane i galwanizowane.
Pow³oki termoplastyczne nale¿y, przed nak³adaniem szpachli poliestrowych 2K, usun±æ do go³ego metalu.
Nie nak³adaæ tych szpachli na podk³ady wytrawiaj±ce zawieraj±ce chromiany.
Nie aplikowaæ tych szpachli pomiêdzy 2 warstwy pow³ok syntetycznych/ nitro.
Dla uzyskania najlepszej ochrony antykorozyjnej pokryæ szpachlê 2-sk³adnikowym podk³adem wytrawiaj±cym
przed na³o¿eniem podk³adu wype³niaj±cego.
:wink:
 

maras 
Wys³any: 2007-10-16, 23:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
Fakt,wiêkszo¶æ producentów dopuszcza stosowanie na go³a blachê produktów poliestrowych zaznaczaj±c to, o czym napisa³ Amiggo,czyli zagruntowanie blachy w celu podniesienia odporno¶ci na korozjê. Podobnie jest z reszt± z masami uszczelniaj±cymi
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-17, 06:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
A ty wychodzi na to zjad³e¶ wszystkie rozumy ?


no i w zasadzie na tym etapie moge juz zakonczyc dyskusje z toba. widze ze merytoryczne argumenty nie docieraja do ciebie. juz ci napisalem o co w tym wszystkim chodzi a ty sie rzucasz jak male dziecko. przemysl to co napisalem, pozniej rozkmin czy w fabryce tez stosuja twoje cudowne szpachle. a jak juz dojdziesz do wniosku ze szpachla na gola blache jest be, to przyznaj mi racje.

[ Dodano: 2007-10-17, 12:34 ]
dodam jeszcze ze ja wytlumaczylem ci dlaczego nie daje sie szpachli na gola blache i jakie sa tego skutki. teraz ty, jako bardziej doswiadczony, napisz dlaczego nie mam racji. tylko nie kopiuj mi info z opakowan bo je doskonale znam. producenci magnetyzerow tez je zachwalaja.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-17, 17:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Przepraszam za mo¿e zbyt ostr± wypowied¼. W³a¶nie tak siê sk³ada, ¿e przytoczy³em tam ustêp z karty TDS szpachli P551-1052 ( tylko ta szpachla mo¿e byæ po³o¿ona bezpo¶rednio na go³± blachê ) z Nexa Autocolor, ¿adnego opisu na puszcenie znajdziesz. I je¿eli by Ci siê chcia³o to by¶ to zauwa¿y³, gdy¿ wcze¶niej podawa³em link do tej karty na stronie Autocoloru. Co do szpachli w nowych autach spod ig³y nie wypowiem siê, sam siê domy¶l dlaczego. Co do tego,¿e zawsze lepiej daæ podk³ad wytrawiaj±cy na go³± blachê o tym wiem i jak mogê to siê do tego stosujê, ale trudno przy naprawach szpachlem nie poprzecieraæ siê miejscami do blachy i co wtedy ? znowu epoksyd ? A ile czasu by trwa³a taka naprawa ? Jasne, ¿e na miejsca z korozj± nie po³o¿ê szpachli, choæ jak wiem z do¶wiadczenia fachowcy z monster-gara¿y tak robi±. Ja w serwisie lakierniczym pracujê wy³±cznie na produktach Autocoloru i ich technologia i procesy mnie obowiazuje, i piszê o tym jak to wygl±da u mnie. Nie wiem z jakimi szpachlami mia³e¶ do czynienia i jakie produkty stosujesz, ale u mnie jest dozwolony szpachel P551-1052 na go³± blachê. Jeszcze raz przepraszam je¿eli Ciê urazi³em. :oops:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-18, 08:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
spoko. ale zrozum ze kazda szpachle mozesz polozyc na blache nikt ci tego nie zabroni i przez pewien czas bedzie ok. ale zeby zapewnic maxymalna ochrone przed korozje nalezy polozyc najpierw wash primen a na niego inny podklad. i chocby nie wiem co robili to szpachla zawsze bedzie szpachla(mowimy o poliestrowej). nie slyszalem jeszcze o szpachli ktora by zawierala fosforany, ktore to wlasnie zabezpieczaja blache - nawet zdrowa.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-19, 20:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Te¿ uwa¿am ¿e zawsze lepiej jest stoasowaæ podk³ad wytrawiaj±cy pod szpachlê, ale nie wszêdzie da siê go utrzymaæ - szczególnie podczas szpachlowania. A na te naprawy w naszym warsztacie dajemy dwuletni okres gwarancyjny, wiêc jak mi siê wydaje co¶ w tej szpachli musi byæ, ¿e nie obni¿a drastycznie odporno¶ci blachy na korozjê, mo¿e to ta warstwa cynku na blaszkach. Co prawda takiej naprawy po dwuch latach jeszcze nie ogl±da³em, ale po roku mia³em poprawkê po pukniêciu i by³o ok. Pozdrawiam :roll:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-10-20, 13:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
co znaczy ze nie wszedzie da sie uterzymac podklad??? w moim remoncie na kazdym elemencie jest pelna wartstwa reaktywnego. nie ma ani 1 mm2 czystej blachy. oki rozumiem ze chodzci ci o przetarcia i ze szkdoa czasu na ponowne podkladowanie. no ale coz, nie wszyscy sa perfekcjonistami i nie kazdy chcialby za to zaplacic. ja w swojej pracy nie moge sobie pozwalac na takie niedorobki.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-10-20, 16:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No i tu bym temat zakoñczy³ :wink:
 

boruta
Wys³any: 2007-12-05, 23:02   
Go¶æ
jak ogl±daliscie monster garage to tam uzywaja swietnych szpachlówek made in usa,,evercoat,, wiekszosc z nich ma dodatki zabezpieczaj±ce przed korozja a niektóre maje nawet dodatek kevlaru np:fiber-tech .polecam zapoznac sie ze stron± producenta lub ze stron± dystrybutora w polsce
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 01:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
boruta napisa³/a:
jak ogl±daliscie monster garage to tam uzywaja swietnych szpachlówek made in usa,,evercoat,, wiekszosc z nich ma dodatki zabezpieczaj±ce przed korozja a niektóre maje nawet dodatek kevlaru np:fiber-tech .polecam zapoznac sie ze stron± producenta lub ze stron± dystrybutora w polsce


powiedz mi jaki tam jest utwardzacz a ja ci powiem cos nt antykorozji :)
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 08:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
nalezy polozyc najpierw wash primen a na niego inny podklad

ale kombinacja? czemu nie odrazu epoxyd.
a mo¿e ten wg ciebie jest z³y?
a jak ci powiem ¿e czpachla odpowiednio trzyma siê tylko go³ej blachy i epoxydu.na akrylu trzyma siê tylko rysek zmatuj tysi±cem i po³ó¿ kit. odpadnie. musisz ryæ grubszym papierem. dla mnie akryl pod szpachlê-szkoda czasu.trawienny dajê cienko po przeszlifach ,albo te¿ epox po ca³o¶ci. no ale jak kto¶ ma tyle czasu co ty na naprawê.
 
 

maverik
Wys³any: 2007-12-06, 11:55   
Go¶æ
po przeczytaniu watku mam juz pewne watpliwosci co do systemu pracy:

u mnie na gola blache przygotowanie wyglada tak:
- odtluszczenie epoxyd novola,
- przeszlifowanie ok 120 na krazku i drobniejszym recznie
- szpachla
-szlifowanie szpachli od 100 do 240
- przetarcia zapodkladowane znow epoxydem
- na przetarcia w m/m idzie podklad akrylowy
- podklad krazek 400 i woda 800

od kilku lat nie mialem zwrotu, reklamacji, w zasadzie nie mialem nigdy,
wg was jest to prawidlowy system?oczywiscie w miedzyczasie zbiornik jest kilka razy utwardzany w podczerwieni
pozdr.
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 12:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
Cytat:
nalezy polozyc najpierw wash primen a na niego inny podklad

ale kombinacja? czemu nie odrazu epoxyd.
a mo¿e ten wg ciebie jest z³y?
a jak ci powiem ¿e czpachla odpowiednio trzyma siê tylko go³ej blachy i epoxydu.na akrylu trzyma siê tylko rysek zmatuj tysi±cem i po³ó¿ kit. odpadnie. musisz ryæ grubszym papierem. dla mnie akryl pod szpachlê-szkoda czasu.trawienny dajê cienko po przeszlifach ,albo te¿ epox po ca³o¶ci. no ale jak kto¶ ma tyle czasu co ty na naprawê.


juz o tym pisalem kilka razy i nie bardzo chce mi sie powtarzac, szpachli nie kladziesz na gola blache bo utwardzacz zawiera nadtlenki ktore powoduja utlenianie/korozje. poloz sobie na gola blache troche utwardzacza to zobaczysz co sie stanie. akryl szlifuje 240 i na to daje szpachle wiec o jakim tysiacu ty piszesz?

[ Dodano: 2007-12-06, 12:19 ]
maverik napisa³/a:
po przeczytaniu watku mam juz pewne watpliwosci co do systemu pracy:


twoj schemat jest ok, tylko brakuje mi w nim washprimera po calosci i na przeszlifki.
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 13:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
o jakim tysiacu ty piszesz?
piszê ¿e na akrylu szpachla trzyma siê tylko rysy. i od tysi±ca bo jest drobny bêdzie sie podrywaæ. epoxyd pod szpachlê ewentualnie w³uknin± przelecê i jest ok,po za tym zmatuj dobrze podk³ad na oklepanej blasze zaraz siê poprzeciera po wypuk³o¶ciach.
Cytat:
twoj schemat jest ok, tylko brakuje mi w nim washprimera po calosci i na przeszlifki.
no widzisz a ja uwa¿am ¿e trawienny wcale nie musi tu braæ udzia³u.po co ma ch³opak kasê wydawaæ.jedynie co przy epoxie czekasz ko³o 1h,trawiennego jak dasz cieñko krucej.
 
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 13:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
Cytat:
o jakim tysiacu ty piszesz?
piszê ¿e na akrylu szpachla trzyma siê tylko rysy. i od tysi±ca bo jest drobny bêdzie sie podrywaæ. epoxyd pod szpachlê ewentualnie w³uknin± przelecê i jest ok,po za tym zmatuj dobrze podk³ad na oklepanej blasze zaraz siê poprzeciera po wypuk³o¶ciach.
Cytat:
twoj schemat jest ok, tylko brakuje mi w nim washprimera po calosci i na przeszlifki.
no widzisz a ja uwa¿am ¿e trawienny wcale nie musi tu braæ udzia³u.po co ma ch³opak kasê wydawaæ.jedynie co przy epoxie czekasz ko³o 1h,trawiennego jak dasz cieñko krucej.


a kto szlifuje 1000 pod szpachle?

a skoro uwazasz ze szkoda kasy na trawiacy, to idac tym tokiem rozumowania, to po co w ogole podklad przeciez szkoda kasy. od razu niech laduje lakier. najlepiej w spreju bedzie taniej.
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 16:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
a kto szlifuje 1000 pod szpachle?

prubujê ci u¶wiadomiæ ¿e szpachla na akrylu trzyma siê tylko rys,a jak jest za p³ytka to odpadnie.nikt nie szpachluje na tysi±c,lecz kiedy¶ na przygotowanym elemencie do lakieru znalaz³em wgniecenie i po³o¿y³em kit na w³a¶nie tak zmatowany element, nie mog³em wyci±gn±æ przej¶cia,,wszystko od pocz±tku na 240-kê.
a je¶li ci chodzi o materia³y to mam ich wiêcej ni¿ ty prz ca³y rok w swoim tempie wyrobisz.
po za tym nie wymieniasz zdañ tylko narzucasz z góry ¿e ma byæ zrobione tak jak ty to robisz po swojemu i w dodatku wszystko novolem.
a ba³agan w samochoidzie te¿ mam mieæ taki jak na twoich zdjêciach :lol: . to przedede wszystkim ¶wiadczy o warsztacie.ja bym do takiego auta nie wstawi³
 
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 17:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
prubujê ci u¶wiadomiæ ¿e szpachla na akrylu trzyma siê tylko rys


a na golej blasze to czego sie trzyma? hehe, po roku czasu to chyba wzerow z rdzy ...

baqo napisa³/a:
lecz kiedy¶ na przygotowanym elemencie do lakieru znalaz³em wgniecenie i po³o¿y³em kit na w³a¶nie tak zmatowany element, nie mog³em wyci±gn±æ przej¶cia,,wszystko od pocz±tku na 240-kê.


no i ? to po co piszesz o jakims tysiacu ?

baqo napisa³/a:
a je¶li ci chodzi o materia³y to mam ich wiêcej ni¿ ty prz ca³y rok w swoim tempie wyrobisz.


no i ? a skad wogole wiesz ile ja zuzywam materialow? i po co o tym piszesz?

baqo napisa³/a:
po za tym nie wymieniasz zdañ tylko narzucasz z góry ¿e ma byæ zrobione tak jak ty to robisz po swojemu i w dodatku wszystko novolem.


nic nikomu nie narzucam, natomiast pisze fachowo, zgodnie z technologia producenta, w przeciwientswie do ciebie i wielu innych na tym forum.

baqo napisa³/a:
a ba³agan w samochoidzie te¿ mam mieæ taki jak na twoich zdjêciach


a co ciebie obchodzi balagan w moim aucie? mnei obchodzi to czy ty masz w domu syf czy nie i nie pisze o tym na forum.

baqo napisa³/a:
to przedede wszystkim ¶wiadczy o warsztacie.ja bym do takiego auta nie wstawi³


co siwadczy i o ktorym warsztacie? skad wiesz co mam w warsztacie? nie widziales go na oczy. na zadnej fotce nie ma mojego warsztatu. i ponownie: po co o tym piszesz?

a teraz napisze jeszzcze raz:
nie radz glupio gosciowi. moze dla ciebie szkoda kasy na dodatkowy podklad, ale nie wszyscy robia fuszere, uwierz mi. to ze ty nie miales nigdy reklamacji, nie znaczy ze wszystko jest ok. i nie znaczy tez, ze nigdy jej miec nie bedziesz.

i mam prosbe, jesli nadal chcesz dyskutowac o nakladaniu szpachli na gola blache, to podeprzyj to argumentami czysto technicznymi, a nie balaganem w moim aucie. jak na razie nie odpowiedziales merytorycznie na moje posty. nie ty pierwszy i nie ostatni na tym forum, ale powoli przyzwyczajam sie do tego.
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 18:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
nic nikomu nie narzucam, natomiast pisze fachowo, zgodnie z technologia producenta, w przeciwientswie do ciebie i wielu innych na tym forum.
TO W NAVOLU TAK ROBI¡.TRAWIENNY,AKRYLOWY,SZPACHLA.
JAKO¦ NIC NIE WSPOMINASZ O EPOXYDZIE.
NIE CHCE MI SIÊ JU¯ PISAÆ DO CZEGO S£U¯Y.
Cytat:
nie radz glupio gosciowi
ZNOWU TYLKO TWOJE RADY S¡ M¡DRE :idea:
TO ¯E ROBI SIÊ EPOXYDEM I TO TE¯ WYSTARCZA TO S¡ G£UPIE RADY.KUPI SOBIE TEN PODK£AD I MU WYSTARCZY DO ZAPEWNIENIA OCHRONY ANTYKOROZYJNEJ.
Cytat:
o nakladaniu szpachli na gola blache, to podeprzyj to argumentami
CO TU PODPIERAÆ,JA WIEM JAK SIÊ ROBI. TYLKO DWIE ¯ECZY S¡ TU DECYDUJ¡CE PIERWSZA TO KASA,DRUGA TO CZAS.WOLÊ DAÆ SZPACHLÊ NA GO£¡ BLACHÊ JAK NA LAKIER DWUWARSTWOWYCZYLI AKRYL NA BAZIE.EWENTUALNIE TAÑSZA OPCJA EPOX NA SZPACHLÊ. TAK ¯E TO JEST ¯YCIE KOLEGO.JAK PRZYJEDZIE DO MNIE KAPEÆ,TO NIE BÊDÊ SIÊ Z NIM PIEPRZ-YÆ. A CO DO KORODOWANIA OD UTWARDZACZA,TO NIE WIEDZIA£EM.WIÊC JAK JEST KIT NA BLASZE POKRYTY EPOXEM TO ZA ILE GDZIE¦ BLACHA SKORODUJE :?: WED£UG MNIE TO Z TYM TRAWIENNYM I AKRYLOWYM TYLKO UTRUDNIASZ SOBIE ROBOTÊ, SKORO MO¯NA TO ZROBIÆ JEDNYM MATERIA£EM ,ALE TO JEST MOJE ZDANIE-MÊCZ SIÊ :mrgreen:
 
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 18:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
A CO DO KORODOWANIA OD UTWARDZACZA,TO NIE WIEDZIA£EM.WIÊC JAK JEST KIT NA BLASZE POKRYTY EPOXEM TO ZA ILE GDZIE¦ BLACHA SKORODUJE :?:



Buhahahahaa ......... skoroduje za tyle samo co by na niej epoxydu nie bylo.

chlopie czy ty widzisz co piszesz? blacha koroduje od szpachli a nie od tego czy nalozysz na szpachle epoksyd czy nie !

gdyby wystarczylo zabezpieczanie samym epoksydem, to chyba nikt by nie produkowal wash primera? cos nie tak z logika u ciebie?

tak, wiem... w sklepach bardzo malo sie sprzedaje reaktywnego, bo po co tracic kase nie ?

dobrze ze napisales o kase, teraz juz nie mam watpliwosci jaka jakosc prezentuje twoj warsztat :D

a ja sie nie mecze tylko robie tak, zeby bylo lepie. no ale po co ja to pisze skoro ty wiesz ze ja robie zle heh...

a teraz napisze ci lopatologicznie jak ja robie.

blacha-reaktywny-epoksydowy-szpachla-akrylowy

a ty robisz tak:

blacha-szpachla-akrylowy/epoksydowy. pomiedzy blache a szpachle po jakims czasie dopisz sobie rdze.

widzisz wreszcie czym sie roznimy?

baqo napisa³/a:
o nakladaniu szpachli na gola blache, to podeprzyj to argumentami
CO TU PODPIERAÆ,JA WIEM JAK SIÊ ROBI. TYLKO DWIE ¯ECZY S¡ TU DECYDUJ¡CE PIERWSZA TO KASA,DRUGA TO CZAS


jest jeszcze trzecia rzecz decydujaca - brak wiedzy. ale do ciebie nie dociera to co ja pisze wiec koncze juz ten watek. zreszta bylo juz kilka razy na forum o tym, ale widocznie nie chcialo ci sie przyjac do wiadomosci.
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 20:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
RBFM NAPISA£
Cytat:
jest jeszcze trzecia rzecz decydujaca - brak wiedzy

http://lakierowanko.info/album_pic.php?pic_id=73
NIE CHCE MI SIÊ Z TOB¡ GADAÆ,BO I TAK CIEKAWEGO SIÊ NIC NIE DOWIEM.
Cytat:
gdyby wystarczylo zabezpieczanie samym epoksydem, to chyba nikt by nie produkowal wash primera :lol:


[ Dodano: 2007-12-06, 20:26 ]
ZAJ¯YJ DO GALERI I PORÓWNAJ TO DO SWOJEGO BA£AGANU I POMY¦L CO MÓWISZ :!:
 
 

Bodzio 
Wys³any: 2007-12-06, 21:18   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Ja na swoj± WFM dawa³em reaktywny Novola, na to akrylowy RM (multifiller) przetar³em go, na niego szpachla teraz idzie, pó¼niej znowu akrylowy (wiem ¿e ooo wiele dro¿szy sposób, ale jest to dobry podk³ad, wiêc ochronê te¿ jest)
Tak poza to jak po³o¿y³em reaktywny na wypiaskowan± blachê itp. to nawet tam gdzie tylko odkurz by³ rdzy nie zobaczy³em, po prostu wystarczy lekko przypruszyæ i ochrona jest, le¿eæ mo¿e sporo czasu. Nastêpny motorek (zabytek oczywi¶cie) te¿ bêdê robi³ u¿ywaj±c reaktywnego, a na to epoksyd do wype³nienia, bo teraz to mi sporo akrylowego posz³o a troszkê on kosztuje jednak :( Nastêpnym razem pójdzie mniej, bo na ostatni± warstwê.

[ Dodano: 2007-12-06, 21:22 ]
baqo mam pytanko, ten samochód z 1 linku sam malowa³e¶ :?: móg³by¶ mi podes³aæ nr kolorku itp:?: Bo w³a¶nie taka wi¶nia mi siê podoba i chcê WFM swoj± na taki kolorek psikn±æ :)
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

baqo 
Wys³any: 2007-12-06, 22:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
Nastêpny motorek (zabytek oczywi¶cie) te¿ bêdê robi³ u¿ywaj±c reaktywnego, a na to epoksyd do wype³nienia

powiem tak.kiedy¶ nie tak dawnop chcia³em polepszyæ na trawienny pomalowa³em mokro na mokro epoxyd,.by³em bardzo nie mile zaskoczony jak na drugi dzieñ docieraj±c szpachlê by³ pod spodem(trawienny) miêkki.do zerwania wszystko. poza tym epox jak damy grubo d³ugo twardnieje i mi to nie pasuje.klient nasz pan.czêsto drobniejsze naprawy to dwa dni.jeden do podk³adu -promiennik,drugi do lakieru i sk³adanie.dlatego te¿ robiê na firmowych materia³ach,¿eby taka naprawa pu¿niej mia³a rêce i nogi.
Cytat:
baqo mam pytanko, ten samochód z 1 linku sam malowa³e¶ móg³by¶ mi podes³aæ nr kolorku itp:?:
tak.to renówka.musia³bym poszukaæ tego odcienia,bo nr nie pamiêtam ale dojdê po natryskach.na z³omie mam od niej tyln± klapê w kolorze. nawet mogê ten kolor dorobiæ,mam swoje mieszalnie ile chcesz :?: :wink: woda czy rozp PALINAL czy DU PONT-tu tylko woda CROMAX. :grin: siemka
 
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-12-06, 23:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
rbfm napisa³/a:
nic nikomu nie narzucam, natomiast pisze fachowo, zgodnie z technologia producenta, w przeciwientswie do ciebie i wielu innych na tym forum.
rbfm napisa³/a:
zreszta bylo juz kilka razy na forum o tym, ale widocznie nie chcialo ci sie przyjac do wiadomosci.

rbfm wiem do kogo pijesz, nie mam zamiaru z tob± dyskutowaæ tych tematów ponownie. Dodam, ¿e nadal robiê tak jak to opisywa³em i nic a nic u mnie w tej kwestii siê nie zmieni³o. Tak jak w twoim pierwszym cytacie, stosujê siê do zaleceñ swojego producenta materia³ów lakierniczych, i jako ¿e w grê wchodz± sprawy gwarancyjne inaczej robiæ nie zamierzam. Bez urazy pozdrawiam. :grin:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-06, 23:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
RBFM NAPISA£
Cytat:
jest jeszcze trzecia rzecz decydujaca - brak wiedzy

http://lakierowanko.info/album_pic.php?pic_id=73
NIE CHCE MI SIÊ Z TOB¡ GADAÆ,BO I TAK CIEKAWEGO SIÊ NIC NIE DOWIEM.
Cytat:
gdyby wystarczylo zabezpieczanie samym epoksydem, to chyba nikt by nie produkowal wash primera :lol:


[ Dodano: 2007-12-06, 20:26 ]
ZAJ¯YJ DO GALERI I PORÓWNAJ TO DO SWOJEGO BA£AGANU I POMY¦L CO MÓWISZ :!:


czlowieku ty masz cos z glowa?
co mam porownywac do czego?
pyatm sie raz jeszcze: widziales gdzies moj warsztat? nie, wiec co o co ci chodzi ?
tak to wlasnie jest ze jak koncza sie argumenty to zaczynaja sie teksty typu:
NIE CHCE MI SIÊ Z TOB¡ GADAÆ,BO I TAK CIEKAWEGO SIÊ NIC NIE

konczac z toba dyskusje, polecam rowniez zakup slownika jez polskiego.

teraz juz mam pewnosc ze jestes zwyklym paprokiem, jakich wiele...

[ Dodano: 2007-12-06, 23:06 ]
Amiggo napisa³/a:
rbfm wiem do kogo pijesz


akurat nie mialem nikogo konkretnego na mysli, tylko przypomnialem ze bylo juz na forum. patrz co za gosc, jeszcze bezczelnie napisal ze nic sie ode mnie nie dowie :)
na konkretne argumenty odpowiedzial textem ze nie chce mu sie ze mna gadac :) no i ze mam burdel w aucie :P

[ Dodano: 2007-12-06, 23:08 ]
baqo napisa³/a:
by³em bardzo nie mile zaskoczony jak na drugi dzieñ docieraj±c szpachlê by³ pod spodem(trawienny) miêkki.


bo jakbys nie byl paprokiem, to bys wyczytal w karcie technicznej ze epoksydu nie mozna klasc na mokry wash primer. zreszta po co to ja pisze....... to tak jak pisac do sciany.

aha - o tym tez bylo na forum.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-12-06, 23:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
rbfm napisa³/a:
akurat nie mialem nikogo konkretnego na mysli, tylko przypomnialem ze bylo juz na forum

Dobra rozumiem. Nie chcê sie wcinaæ w dyskusjê miêdzy wami, ale poma³u co¶ mi to zaczyna przypominaæ. Z ka¿dej porady, nawet tej najg³upszej zawsze mo¿na wyci±gn±æ jakie¶ wnioski i pewn± naukê, która z czasem siê przyda.
Wczoraj mia³em ciê¿ki dzieñ: najpierw sanepid a potem go¶ci w sprawie napraw gwarancyjnych, a robota nie hu.. mog³a poczekaæ tylko klient nie bardzo o tym wie ¿e czasem s± wa¿niejsze sprawy od jego cacuszka auteczka w mordê walonego.
Ale mnie ponios³o !!!!!! Wybaczcie musia³em se ul¿yæ. :roll:

[ Dodano: 2007-12-06, 23:25 ]
A tak w ogóle zauwa¿y³ kto¶, ¿e nie mo¿na edytowaæ swoich wypowiedzi tak jak kiedy¶. :?: :evil:
 

maras 
Wys³any: 2007-12-07, 00:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
baqo, tak spytam przy okazji, dlaczego piszesz,¿e jest problem ze zaszpachlowaniem wgniotów, k³ad±c szpachel od razu na bezbarwny zmatowany?? Mi wiele razy siê uda³o to wybrowadziæ, ale chcia³em siê spytaæ,czy ogólnie s± ku temu jakie¶ przeciwwskazana? Rozumiem,¿e wg Ciebie najlepiej jest taki wgniot zamalowaæ epoksydem i potem szpachlowanie??
 

rbfm 
Wys³any: 2007-12-07, 00:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
maras napisa³/a:
najlepiej jest taki wgniot zamalowaæ epoksydem i potem szpachlowanie??


ale po co? normalnie szlifujesz bezbarwny 120 czy 240 i na to szpachla.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group