Szukaj FAQ Album



Zamkniêty przez: przemo1972 2009-09-13, 14:18
Autor Wiadomo¶æ
pocz±tkuj±cy
Wys³any: 2009-09-12, 01:52   szpachla! ( nie na mokro??)
0
UP DOWN

Posty: 3
czy to prawda ze nie czy¶i sie szpachle na mokro?? ... np jesli mam juz w miare wyprowadzone szpachl± uniwersaln± wszystko na sucho .. a potem daje szpachlówke wykañczajac± to nie moge tego wyczy¶ci na mokro?? np: papierem 320 .... do samego podk³adu czy¶i sie wszystko na sucho ?? a sam podk³ad to ju¿ napeno na mokro trzeba !?
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-09-12, 06:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
¯adnej szpachli nie szlifuje siê na mokro,ani uniwersalnej,ani wykañczj±cej,ani natryskowej,ani ¿adnej innej.Podk³ad MO¯ESZ szlifowaæ na mokro,ale MO¯ESZ te¿ szlifowaæ na sucho
 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-09-12, 08:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
A przeczytajcie sobie to
http://www.allegro.pl/ite...ajacy_2_kg.html
DUPONT POLYESTER PUTTY 769R + UTWARDZACZ

SPOSÓB U¯YCIA:
SZPACHLÊ NAK£ADAÆ NA PRZESZLIFOWANE, OCZYSZCZONE I
ODT£USZCZONE, ZMYWACZEM DO SILIKONU, POD£O¯E. PRZED U¯YCIEM NALE¯Y
DODAÆ UTWARDZACZ W ILO¦CI OK. 2% I DOK£ADNIE WYMIESZAÆ. CZAS
PRZYDATNO¦CI MIESZANKI DO U¯YCIA WYNOSI OK. 5 MINUT, W TEMP. 20 ST C. PO
30 MINUTACH, POWIERZCHNIA JEST ODPOWIEDNIO UTWARDZONA DO DALSZEJ
OBRÓBKI. SZPACHLÊ MO¯NA SZLIFOWAÆ PAPIEREM ¦CIERNYM NA SUCHO
(GRANULACJA 60 - 320) LUB NA MOKRO (GRANULACJA 180 - 400).

Aukcje wystawi³ nasz kolega z forum :)
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-09-12, 08:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Niby racja,w opisie aukcji jest taka informacja,ale ju¿ w karcie technologicznej na stronie Duponta czego¶ takiego nie znajdziecie :cry:
 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-09-12, 08:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
ixell, mo¿esz to wyja¶niæ, sk±d masz takie wiadomo¶ci. ?
 

kalbi 
Wys³any: 2009-09-12, 11:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Nurglepl napisa³/a:
LUB NA MOKRO (GRANULACJA 180 - 400).
mo¿na co¶ takiego zrobiæ np. na zderzakach
_________________

 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-09-12, 15:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Nurglepl, Na stronie allegro jest napisane rowniez:
"- powierzchnie stalowe odt³u¶ciæ, przeszlifowaæ na sucho P80 - P120 i ponownie odt³u¶ciæ,"-nie ma nic o uzyciu podkladu epoxydowego...
Sugestia jest jasna- szpachle mozna stosowac na goly metal!!!(Choc wszystkie fachowe podreczniki podaja , ze NIGDY nie nalezy tego robic)Coz, rob jak chcesz, pamietaj tylko o jednym- poprawek za Ciebie nie zrobi DuPont tylko Ty i to na wlasny koszt.
 

stek
Wys³any: 2009-09-12, 18:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
Szpachla pije wodê i bêdzie pó¼niej puch³o. najlepiej trzeæ tylko na SUCHO. :spoko:
 

ixell
Wys³any: 2009-09-13, 01:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
przemo1972 napisa³/a:
Nurglepl, Na stronie allegro jest napisane rowniez:
"- powierzchnie stalowe odt³u¶ciæ, przeszlifowaæ na sucho P80 - P120 i ponownie odt³u¶ciæ,"-nie ma nic o uzyciu podkladu epoxydowego...
Sugestia jest jasna- szpachle mozna stosowac na goly metal!!!(Choc wszystkie fachowe podreczniki podaja , ze NIGDY nie nalezy tego robic)Coz, rob jak chcesz, pamietaj tylko o jednym- poprawek za Ciebie nie zrobi DuPont tylko Ty i to na wlasny koszt.

G³upoty piszesz. Ju¿ kiedy¶ to mówi³em, epoxydy sa dobre na konstrukcje stalowe. Po to zosta³y zrobione. Zachowuj±c w³a¶ciwy proces technologiczny naprawy, nie musisz u¿ywaæ ¿adnego podk³adu na blachê, przed u¿yciem szpachlówki. Proszê poka¿ mi choæ jedna kartê technologiczn± w której jest wyra¼nie napisane "przed na³o¿eniem szpachlówki metal zabezpieczyæ epoksydem".... To wymys³ novolowców. Kto u¿ywa³ epoksydu kilka lat temu? Stoczniowcy, producenci naczep itp pewnie tak, ale w lakiernictwie nawet w ofercie "wa¿nych" firm nie by³o tego produktu.

Co siê tyczy szpachlówki. Teoretycznie mo¿na u¿yæ w koñcowym etapie do szlifowania, wyrównywania papieru wodnego i szlifowaæ "na wodê". Praktycznie w powiêkszeniu szpachlówka po wyschniêciu ma budowê g±bki i poprzez ró¿ne kanaliki mo¿e dostaæ siê do blachy. Za szybkie przykrycie szpachli podk³adem lub natryskiem, mo¿e spowodowaæ gazowanie i w ostateczno¶ci odchodzenie szpachli od metalu.
DuPont zmieni³ swoje podej¶cie do tej techniki ca³kiem niedawno. Je¿eli sprawdzi siê jego karty techniczne, to siê znajdzie co¶ takiego: "TE DANE TECHNICZNE ZASTÊPUJ¡ WSZYSTKIE POPRZEDNIE WYDANIA REF 769R-4-PL STR 1-3.
TAM JEST TO DOK£ADNIE NAPISANE - o tej wodzie.
A tak z praktyki. 10 - 15 lat temu za czasów troli 126P, by³ sza³ szlifowania szpachli na wodê i to dos³ownie. Auta by³y lane wod± z wê¿a i to ostro. Ludzie wychodzili z za³o¿enia, ¿e na mokro doprowadz± powierzchniê do takiego stanu, ¿e starczy jednokrotne na³o¿enie 2 warstw podk³adu. I tak robili. Nie chwal±c siê, sam mia³em taki etap, ale zaznaczam, nie jestem z tego dumny. Po prostu, ekonomia. Auta wali³o siê po ca³o¶ci i nikt nie cenzura³ siê z popieprzonymi elementami. W mieszalni Sikkensa wisia³a kartka "BAZA 0,5 litra 80 z³, BAZA 1 litr 160 z³". I tak sprzedawali. 0,5 lub 1 litr. Ale w Wielkopolsce mieszalnia by³a w Poznaniu, Kaliszu i tyle. Dalej dopiero Pabianice i £ód¼.
Do dzisiaj czê¶æ tych aut robionych wod± widzê. I nie s± to wcale zardzewia³e wraki.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-09-13, 11:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
ixell napisa³/a:
G³upoty piszesz. Ju¿ kiedy¶ to mówi³em, epoxydy sa dobre na konstrukcje stalowe. Po to zosta³y zrobione. Zachowuj±c w³a¶ciwy proces technologiczny naprawy, nie musisz u¿ywaæ ¿adnego podk³adu na blachê, przed u¿yciem szpachlówki. Proszê poka¿ mi choæ jedna kartê technologiczn± w której jest wyra¼nie napisane "przed na³o¿eniem szpachlówki metal zabezpieczyæ epoksydem".... To wymys³ novolowców. Kto u¿ywa³ epoksydu kilka lat temu? Stoczniowcy, producenci naczep itp pewnie tak, ale w lakiernictwie nawet w ofercie "wa¿nych" firm nie by³o tego produktu.

Oto kilka cytatow z literatury fachowej:(G.Sobierajska A. Neumann "Lakiernictwo Samochodowe",wydanie drugie)
..."W naprawach, gdzie wymienia sie oblachowanie, lub gdzie podloze zostalo odslonietedo golej blachy, zanim przystapimy do szpachlowania, konieczne jest zabezpieczenie antykorozyjne golej blachy.Konsekwencja niezastosowania gruntow antykorozyjnych jest odpryskiwanie szpachli, czy tez oksydowanie aluminium wystepujace po pewnym czasie eksploatacji pojazdu.W systemach lakierow renowacyjnych zwykle wyroznia sie antykorozyjny epoksydowy i reaktywny antykorozyjny grunt poliwinylowy.Oba grunty daja jednakowa odpornosc antykorozyjna, przy czym grunty reaktywne moga byc nakladane bezposrednio na rdze. Po nalozeniu tego gruntu jego warstwa musi jednak zostac zaizolowana przed nalozeniem szpachli poliestrowej."
..."Po dokonaniu odtluszczenia i oczyszczenia "golej" blachy, nalezy ja zabezpieczyc antykorozyjnie.Podobnie nalezy postapic z elementami, ktore byly wyklepywane od wewnatrz i od zewnatrz.Powloka antykorozyjna nie tylko zabezpiecza przed korozja, ale rowniez zwieksza przyczepnosc nakladanych pozniej materialow lakierowych.
Szczegolnie wazne jest gruntowanie PRZED NAKLADANIEM SUBSTANCJI MIKROPOROWATYCH, np.szpachli..."
..."Pierwsza warstwa kladziona na blache to podklad gruntowy antykorozyjny, niezaleznie od technologii i uzytych materialow do lakierowania samochodu"
Tyle w temacie...Co do kart technologicznych-nie wiem czemu DuPont zaleca obrobke na mokro, skoro na kazdym szkoleniu zdecydowanie odradza te metode. :cool:
 

marikk 
Wys³any: 2009-09-13, 13:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
To ja sie wtr±ce do tego tematu ixell skoñcz pitoliæ mi g³upoty ¿e epoksyd nadaje siê tylko na konstrukcje stalowe a nie ma zastosowania w lakiernictwie samochodowym nie robisz podobno w lakiernictwie tylko sprzedajesz materia³y wiêc jak masz pitoliæ g³upoty nic nie pisz lepiej zrobisz bo w tym momencie wprowadzasz w b³±d laików którzy rejestruj± siê na forum i jak to przeczyta to zg³upieje jak przegl±dnie inne posty na ten temat
ixell napisa³/a:
Teoretycznie mo¿na u¿yæ w koñcowym etapie do szlifowania, wyrównywania papieru wodnego i szlifowaæ "na wodê". Praktycznie w powiêkszeniu szpachlówka po wyschniêciu ma budowê g±bki i poprzez ró¿ne kanaliki mo¿e dostaæ siê do blachy.
No to w takim razie po cholere zakoñczyæ szlif szpachli na wodzie ?? bezsens totalny to co piszesz poczytaj sobie karty techniczne epoksydów to bêdziesz widzieæ jakie ma zastosowanie
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group