Autor |
Wiadomość |
 |
zloek
|
Wysłany: 2009-10-19, 15:46 problem z kompresorem
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
witajcie
jestem tu nowy, szukaÂłem w wÂątkach coÂś na temat problemĂłw z kompresorami ale nie znalazÂłem tego czego szukam, dlatego pozwoliÂłem sobie zaÂłoÂżyĂŚ nowy temat.
A wiĂŞc tak:
posiadam uÂżywany kompresor Holenderski, chyba dwutÂłokowy, 70L, 285l/min.
Kiedy pod³¹czy³em go do pr¹du to krêci³ siê bardzo wolno a¿ w koùcu przesta³ siê krêciÌ i zaczê³y siê sma¿yÌ przewody elektryczne.
Co to moÂże byĂŚ?
Silnik siĂŞ rĂŞcznie kreci bez oporu.
z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za pomoc.
P1090406.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 115 raz(y) 25.16 KB |
P1090404.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 78 raz(y) 37.99 KB |
P1090400.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 2082 raz(y) 54.53 KB |
P1090398.JPG pekniety licznik |
 |
Plik ściągnięto 89 raz(y) 34.56 KB |
P1090397.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 163 raz(y) 65.5 KB |
|
|
|
|
 |
zloek
|
Wysłany: 2009-10-19, 17:23
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
na plakietce mam 220Volt, ktoÂś mi mĂłwiÂł, Âże w Polsce jest 230 Volt?????
plakietka na fotce
mo¿e po prostu s¹ kable Ÿle pod³¹czone? s¹ mo¿e pod³¹czone na 380 volt?
P1090402.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 172 raz(y) 45.09 KB |
|
|
|
|
 |
Mariuszczs
|
Wysłany: 2009-10-19, 18:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 100
|
To jest 220V w trĂłjkÂącie czyli takiego nie masz
silnik musi chodzic teraz na 3x400V pod³¹czony w gwiazdê
JeÂśli chcesz na 230V to musi byc falownik z 230 na 3x230V ( trĂłjkÂąt )
A do silnika s¹ pod³¹czone kondensatory czyli jest " przerobiony" na 230v z gniazdka. Takie rozwi¹zanie zabiera mu 2/3 mocy czyli ma teraz 500W to siê nie dziw ¿e nie ma si³y nabiÌ konkretnego ciœnienia.
Podsumowanie - to jest po prostu silnik 3 fazowy. |
|
|
|
 |
zloek
|
Wysłany: 2009-10-19, 18:54
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
mhm, tylko ze po zdjeciu paska klinowego silnik sie normalnie kreci szybko ale kable nadal sie pala/smaza |
|
|
|
 |
Mariuszczs
|
Wysłany: 2009-10-19, 21:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 100
|
A¿ tak siê nie wg³êbia³em ale wygl¹da ¿e silnik ma spalone uzwojenie ( przebicie miêdzy zwojami )
PoniewaÂż masz 3 do wyboru i dwa muszÂą byĂŚ wykorzystane przy zasilaniu z gniazdka 230V to moÂżesz sprawdziĂŚ na innym uzwojeniu zasilanie a kondensatory zostaw jak sÂą.
Dla pewnoÂści poszukaj na forum eletrody - tam jest duÂżo o zsilaniu silnikĂłw 3 fazowych z gniazdka 230V. DokÂłada siĂŞ kondensator rozruchowy na ktĂłreÂś z uzwojeĂą i ono peÂłni rolĂŞ uzwojenia rozruchowego tak jak jest w silnikach na 230V jednofazowych.
Druga faza ktĂłra jest udawana przez wÂłasnie kondensator okreÂśla kierunek w jakim ma silnik ruszyĂŚ. Bez kondenstora silnik nie rusza, ale jak nim zakrĂŞcisz to ruszy i to w obojetnie ktĂłrÂą stronĂŞ.
Jest jeszcze mo¿liwoœÌ ¿e pojemnoœÌ kondensatorów jest za du¿a i dlatego siê sma¿y.
Kompresor wygl¹da zacnie wiêc jeœli nie masz 3 faz w warsztacie to po prostu silnik jednofazowy lub falownik 3x230V. Nie s¹dze ¿e dano wiêkszy silnik ¿eby obejœÌ spadek mocy po takim pod³aczeniu jak jest. Na silniku jest 1,5 kW i tyle potrzebuje aby mieÌ wydajnoœÌ i si³ê nat³oczyÌ np 7 bar. |
|
|
|
 |
zloek
|
Wysłany: 2009-10-22, 21:38
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
okazaÂło siĂŞ, Âże mam w silniku elektrycznym spalona jedna fazĂŞ i silnik ma luzy, trzeba kupiĂŚ nowy bo ten nawet nie nadaje siĂŞ do regeneracji.
JeÂśli ktoÂś ma taki silnik to chĂŞtnie kupie (silnik 3 fazowy, 2,2 KW, 2840 obr/min, moÂże byĂŚ dobry uÂżywany)
dziĂŞki za pomoc. |
|
|
|
 |
kamilbusko
|
Wysłany: 2009-10-22, 21:50
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
|
|
|
 |
Mariuszczs
|
Wysłany: 2009-10-25, 19:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 100
|
zloek - nadal nie wiemy czy wogĂłle masz 3x400V do wykorzystania czy zrobisz tak jak byÂło i znowu silnik siĂŞ spali
jeÂśli masz tylko 230V to musisz szukaĂŚ silnika na 230V o takiej samej mocy |
|
|
|
 |
mineks600
|
Wysłany: 2009-10-29, 19:11
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Jak zmienisz silnik na jednofazowy to prawdopodobnie presostat rĂłwnieÂż do wymiany.I do silnika rozruch. |
|
|
|