Autor |
Wiadomo¶æ |
|
zloek
|
Wys³any: 2009-10-19, 14:46 problem z kompresorem
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
witajcie
jestem tu nowy, szuka³em w w±tkach co¶ na temat problemów z kompresorami ale nie znalaz³em tego czego szukam, dlatego pozwoli³em sobie za³o¿yæ nowy temat.
A wiêc tak:
posiadam u¿ywany kompresor Holenderski, chyba dwut³okowy, 70L, 285l/min.
Kiedy pod³±czy³em go do pr±du to krêci³ siê bardzo wolno a¿ w koñcu przesta³ siê krêciæ i zaczê³y siê sma¿yæ przewody elektryczne.
Co to mo¿e byæ?
Silnik siê rêcznie kreci bez oporu.
z góry dziêkujê za pomoc.
P1090406.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 113 raz(y) 25.16 KB |
P1090404.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 75 raz(y) 37.99 KB |
P1090400.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 2078 raz(y) 54.53 KB |
P1090398.JPG pekniety licznik |
|
Plik ¶ci±gniêto 86 raz(y) 34.56 KB |
P1090397.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 157 raz(y) 65.5 KB |
|
|
|
|
|
zloek
|
Wys³any: 2009-10-19, 16:23
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
na plakietce mam 220Volt, kto¶ mi mówi³, ¿e w Polsce jest 230 Volt?????
plakietka na fotce
mo¿e po prostu s± kable ¼le pod³±czone? s± mo¿e pod³±czone na 380 volt?
P1090402.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 169 raz(y) 45.09 KB |
|
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2009-10-19, 17:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
To jest 220V w trójk±cie czyli takiego nie masz
silnik musi chodzic teraz na 3x400V pod³±czony w gwiazdê
Je¶li chcesz na 230V to musi byc falownik z 230 na 3x230V ( trójk±t )
A do silnika s± pod³±czone kondensatory czyli jest " przerobiony" na 230v z gniazdka. Takie rozwi±zanie zabiera mu 2/3 mocy czyli ma teraz 500W to siê nie dziw ¿e nie ma si³y nabiæ konkretnego ci¶nienia.
Podsumowanie - to jest po prostu silnik 3 fazowy. |
|
|
|
|
zloek
|
Wys³any: 2009-10-19, 17:54
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
mhm, tylko ze po zdjeciu paska klinowego silnik sie normalnie kreci szybko ale kable nadal sie pala/smaza |
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2009-10-19, 20:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
A¿ tak siê nie wg³êbia³em ale wygl±da ¿e silnik ma spalone uzwojenie ( przebicie miêdzy zwojami )
Poniewa¿ masz 3 do wyboru i dwa musz± byæ wykorzystane przy zasilaniu z gniazdka 230V to mo¿esz sprawdziæ na innym uzwojeniu zasilanie a kondensatory zostaw jak s±.
Dla pewno¶ci poszukaj na forum eletrody - tam jest du¿o o zsilaniu silników 3 fazowych z gniazdka 230V. Dok³ada siê kondensator rozruchowy na które¶ z uzwojeñ i ono pe³ni rolê uzwojenia rozruchowego tak jak jest w silnikach na 230V jednofazowych.
Druga faza która jest udawana przez w³asnie kondensator okre¶la kierunek w jakim ma silnik ruszyæ. Bez kondenstora silnik nie rusza, ale jak nim zakrêcisz to ruszy i to w obojetnie któr± stronê.
Jest jeszcze mo¿liwo¶æ ¿e pojemno¶æ kondensatorów jest za du¿a i dlatego siê sma¿y.
Kompresor wygl±da zacnie wiêc je¶li nie masz 3 faz w warsztacie to po prostu silnik jednofazowy lub falownik 3x230V. Nie s±dze ¿e dano wiêkszy silnik ¿eby obej¶æ spadek mocy po takim pod³aczeniu jak jest. Na silniku jest 1,5 kW i tyle potrzebuje aby mieæ wydajno¶æ i si³ê nat³oczyæ np 7 bar. |
|
|
|
|
zloek
|
Wys³any: 2009-10-22, 20:38
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
okaza³o siê, ¿e mam w silniku elektrycznym spalona jedna fazê i silnik ma luzy, trzeba kupiæ nowy bo ten nawet nie nadaje siê do regeneracji.
Je¶li kto¶ ma taki silnik to chêtnie kupie (silnik 3 fazowy, 2,2 KW, 2840 obr/min, mo¿e byæ dobry u¿ywany)
dziêki za pomoc. |
|
|
|
|
kamilbusko
|
Wys³any: 2009-10-22, 20:50
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2009-10-25, 19:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
zloek - nadal nie wiemy czy wogóle masz 3x400V do wykorzystania czy zrobisz tak jak by³o i znowu silnik siê spali
je¶li masz tylko 230V to musisz szukaæ silnika na 230V o takiej samej mocy |
|
|
|
|
mineks600
|
Wys³any: 2009-10-29, 19:11
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Jak zmienisz silnik na jednofazowy to prawdopodobnie presostat równie¿ do wymiany.I do silnika rozruch. |
|
|
|