| Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 | 
 
      | Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  
     
		 wazzie  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2007-12-12, 20:29   zaprawki - vademecum
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 30 Sk±d: Rzeszów 
                | 
      
         
            
               Witam,
 
jako ¿e jestem tutaj nowy; wypada sie przywitaæ: Witam wszystkich.
 
 
Moja pro¶ba jest nastêpuj±ca:
 
1. wyja¶nienie jak poprawnie wykonaæ zaprawki na lakierze metalicznym, zak³adaj±c ¿e mam ju¿ po³o¿on± szpachle. Zazwyczaj malowa³em ca³y element, ale w tym przypadku oznacza³oby to przelakierowanie ca³ej nexii.  Pomalowa³em naprawiany fragment baz±, a potem bezbarwnym - cieniuj±c go lekko poza naprawiany obszar, ale powychodzi³y paskudne chmury...
 
2. pyt.  u do³u drzwi zaczê³a wychodziæ korozja, popodnosi³a blachê zawiniêt± od do³u na wew czê¶æ drzwi - jak z tym powalczyæ???
 
 
Bêdê zobowi±zany za udzielenie mi wyczerpuj±cych wskazówek i porad. 
 
pozdrawiam
 
wazzie | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2007-12-12, 20:34   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               bezbarwnym malujesz caly element, cieniujesz tylko baza. ale w 99% przypadkow wyglada to paskudnie w metaliku i lepiej polakierowac caly element. no chyba ze cieniujesz polowe elementu i przejscie jest lagodne. a nie rozumiem dlaczego oznacza to lakierowanie calego auta?
 
 
no i w sumie to tak ciezko odpowiedziec nie widzac uszkodzenia. inaczej sie robi gdy masz ryse przez pol elementu a inaczej niz np odprysk itd... najlepiej to pokaz fotke i wtedy doradzimy cos.
 
 
a co do drugiego pytania to ja zrozumialem ze puchnie ci  miedzy dwoma platami blachy? oczyscic mechanicznie ile sie da a w miejsca niedostepne zalac czyms pasywujacym rdze, np rc900. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 wazzie  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2007-12-12, 21:27   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 30 Sk±d: Rzeszów 
                | 
      
         
            
               Witam,
 
Trudno mi o fotki. auto ma kantach b³otników ju¿ spore b±ble - chcia³em je zci±gn±æ, zabezpieczyæ, zaszpachlowaæ i pomalowaæ, my¶la³em ze jest jaki¶ "myk" na to aby nie lakierowaæ ca³ego elementu... 
 
 w moim przypadku b±ble pojawi³y sie nad nad ka¿dym ko³em, dodatkowo kilka odprysków na masce po kamyczkach no i na drzwiach.... czyli musia³bym przelakierowaæ wiêksz± czê¶c autka. Drzwi pewnie polakieruje baz± i bezbarwnym do listwy po ówczesnym zabezpieczeniu tego co sie da ratowaæ, a na reszcie bêdzie trzeba sie zadowoliæ chmurkami...
 
Jako ¿e nie jest to nowy samochód i s³u¿y raczej jako rzecz codziennego u¿ytku, nie chce pakowaæ w niego wiêkszych kosztów, zale¿y mi raczej aby naprawa by³a w miarê estetyczna i trwa³a. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 maras  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2007-12-12, 23:21   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 211 Sk±d: Sokolniki k.Poznania 
                | 
      
         
            
               | Baz± cieniowaæ, a bezbarwnym najlepiej ca³y element. Mozna u¿ywaæ rozpuszczalników do cieniowania, wtedy trochê zaoszczêdzisz na klarze, ale jak nie masz wprawy w u¿ywaniu tego specyfiku, to lepiej nie ucz sie na samochodzie, tylko na jakim¶ starym elemencie. Ja w ka¿dym b±d¼ razie tego nie uzywam, wole malowaæ ca³y element bezbarwnym i mieæ spokój | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2007-12-13, 04:52   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               | uwierz mi ze wieksza sytysfakcje bedziesz mial gdy polakierujesz sobie cale elementy. a cenowo moze wyjsc nawet taniej. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |