 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
 |
LoboLoco
|
Wysłany: 2010-01-05, 11:19 Lakiernia pod motocykle....
|
0
|
|
|


Pomógł: 13 razy Posty: 657 Skąd: Silesia
|
Jak w temacie, pytanie dla Projektera, oraz innych œwiadomych w temacie. Mo¿e macie jakiœ pomys³ na to... ma³e pomieszczenia - przygotówka bez giêcia blaszki ( po prostu szpachla, szpryc, podk³ad ) do tego ma³e miejsce do malowania , najlepiej "imitacja" kabiny (przyk³adowo wyci¹g z filtrami w œcianie - w firmie paasche do kupienia s¹ tego typu œciany wyci¹gowe) . Kolejne pytanie - czy aby mieÌ legalny interes wymagaj¹cy pozwoleù muszê przerabiaÌ jakieœ konkretne iloœci lakierów. Motory bêd¹ lakierowane farbami nietoksycznymi, z chemii jedynie przygotówka i klar.... i to w iloœciach znikomych... potrzebujê mimo wszystko systemu utylizacji tych materia³ów, czy da rade to obejœÌ... np przez zbiornik na tak¹ ska¿on¹ wodê, który ktoœ zabiera ?
BiorĂŞ pod uwagĂŞ ewentualne dodatkowe pomieszczenie gdzie wejdzie auto do demontaÂżu drzwi itp... elementy bĂŞdÂą malowane po zaÂłoÂżeniu na stojaki, wiĂŞc kabina mieszczÂąca samochĂłd nie jest niezbĂŞdna...
Wszystko jest kwesti¹ rozwojow¹, szczegó³y wyjd¹ w trakcie dyskusji, o ile takowa wyniknie. |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-01-05, 19:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Kilka lat temu projektowa³em mini lakierniê dla importera skuterów z Tajwanu ( za to dosta³em skuter dla ¿ony i jeŸdzi nim czasami moja córka ). Œci¹ga³ je kontenerami i ka¿dy lakierowa³... ale to by³o takie "tycie" pomieszczenie po sprê¿arce chyba 2 x 4 m ... albo 3 x 4 ! Nawiew z góry przez filtry tak jak w kabinie w suficie ... wyci¹g przez kana³ ustawiony na posadzce na którym by³ jednoczeœnie stó³ na materia³y. Wyci¹g wysoki na 80 cm od pod³ogi z filtrami pod³ogowymi kabiny. Jedna turbina wentylatora chyba 10 000 m3 / h ci¹gnie i dmucha ( mo¿e tak¿e pracowaÌ w recyrkulacji w trakcie prac przygotowawczych ) i jedna ¿aluzja ( tam akurat by³ wielki grzejnik przemys³owy w tym ma³ym pomieszczeniu ) mo¿na pomyœleÌ o jakiejœ nagrzewnicy powietrza recyrkulacyjnej z filtrami ¿eby jej nie zapchaÌ syfem od lakierów. Przeœlij na PW e-mail poszukam tego gdzieœ w archiwum bo na pewno by³y rysunki w rzucie i przekrojach... nie wiem tylko czy mam jeszcze opis z danymi i parametrami ... ale mo¿e to ci wystarczy ! Tylko proszê o cierpliwoœÌ bo na razie nie mam pomys³u gdzie to mo¿e byÌ ( to chyba projekt z 2003 roku !!! ) |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wysłany: 2010-01-05, 22:22
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomógł: 9 razy Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
LoboLoco, W koĂącu temat ktĂłry spaĂŚ mi po nocach nie daje hehe, bo jednak motocykle jak dla mnie i ich malowanie bardziej mnie krĂŞci niÂż auta, a legalny interes na tym to jak dla mnie strzaÂł w 10 W razie czego PROJEKTER, piszĂŞ siĂŞ takÂże na takie informacje, wskazĂłwki itp. @ z tego co pamiĂŞtam juÂż na PW wysyÂłaÂłem |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2010-01-05, 23:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
JakiÂś czas temu na allegro byÂła parokrotnie wystawiana za ok. 4-5tyÂś mini komora lakiernicza. Idealna na motocykle. Po za tym interes na tym zÂły nie jest dopĂłki wÂłaÂśnie nie zaczniemy bawiĂŚ siĂŞ w skutery.... Gdzie dÂłubanina jest straszna. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
LoboLoco
|
Wysłany: 2010-01-06, 08:00
|
0
|
|
|


Pomógł: 13 razy Posty: 657 Skąd: Silesia
|
Ok, mail podesÂłany na PW, czekam wiĂŞc na info. Na razie wstrzymam siĂŞ z pytaniami, zeby nie dublowaĂŚ materiaÂłu zawartego w projekcie...
[ Dodano: 2010-01-06, 14:23 ]
Ok, dziĂŞki za rysunki, mam pierwszy zestaw pytaĂą, oto one:
1. Kiedy warsztat zamienia siê w lakiernie? tzn. ile trzeba zu¿ywaÌ lakierów i innej chemii, ¿eby trzeba by³o dzia³alnoœÌ rejestrowaÌ jako lakiernia ( je¿eli pamiêtasz , jakie PKD ma warsztat/lakiernia dla motocykli )
2. Jakie sÂą niezbĂŞdne rozwiÂązania dotyczÂące utylizacji odpadĂłw ( separator, pojemnik na zlewki, destylarka, inne? ) i jaki jest dopuszczalny limit wytwarzania takich odpadĂłw by w miarĂŞ tanio je usuwaĂŚ, niekoniecznie lejÂąc do Âśmietnika lub studzienki. Jak wyglÂąda sytuacja, gdybym uÂżywaÂł tylko farb nietoksycznych (stosowanych w aerografice)?
3. Czy jeÂżeli obieg filtrowanego powietrza w "komorze" jest zamkniĂŞty, to budynek musi byĂŚ na dziaÂłce przystosowanej (prawnie) do "dziaÂłalnoÂści draÂżniÂącej sÂąsiadĂłw" . Oraz czy budynek musi byĂŚ odsuniĂŞty od granicy dziaÂłki o te 5 metrĂłw?
4. Jakich filtrĂłw uÂżyĂŚ, aby daÂło radĂŞ wytrzymaĂŚ w komorze? Paint stop + wĂŞglowe?
5. Jaki jest wzór na obliczenie mocy potrzebnego wentylatora do okreœlonej kubatury, oraz jak obliczyÌ moc potrzebnego ogrzewania, do okreœlonej kubatury? (chodzi o wymianê oraz wzór na prêdkoœÌ opadu, o ile istnieje)
6. Jaki rodzaj ogrzewania sprawdziÂłby siĂŞ dla niewielkiej kabiny (np. 36m3) ?
7. Jak rozlokowaĂŚ wloty i wyloty powietrza? PisaÂłeÂś, Projekter, Âże fosy muszÂą mieĂŚ spad 30* ... moÂże posiadasz jakieÂś rysunki, z ktĂłrych wynikaÂłoby jak skonstruowaĂŚ wyciÂągi w podÂłodze?
TrochĂŞ siĂŞ tego uzbieraÂło... mam nadzieje, Âże da rade na te pytania w miarĂŞ logicznie odpowiedzieĂŚ . |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-01-06, 21:06
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
SPRĂBUJE W KOLEJNOÂŚCI :
ad 1. Nie trzeba rejestrowaĂŚ dziaÂłalnoÂści jako lakiernia i chyba nawet nie ma takiego PKD.
ad 2. Je¿eli chodzi o odpady sta³e w tym niebezpieczne to do 1 tony rocznie obowi¹zuje zg³oszenie zamiaru ich wytwarzania, a powy¿ej 1 tony rocznie trzeba uzyskaÌ pozwolenie. Do 100 kg rocznie ( chyba nadal 100 ? ) wystarczy przedstawiÌ program gospodarowania odpadami w Starostwie Powiatowym lub UM. Systemy utylizacji dotycz¹ wy³¹cznie tych odpadów które s¹ na liœcie niebezpiecznych, lub groŸnych dla œrodowiska. Zasady postêpowania reguluje Prawo Ochrony Œrodowiska : http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/0150.htm, oraz odrêbne rozporz¹dzenie o podziale odpadów :
http://www.gielda-odpadow...log_odpadow.htm i Ustawa o odpadach oraz, Ustawa o obowiÂązkach przedsiĂŞbiorcĂłw w zakresie postĂŞpowania z niektĂłrymi odpadami. Rodzaj farb tak bezpoÂśrednio to nie ma znaczenia bo odpad klasyfikowany jest wdg skÂładu substancji chemicznych stanowiÂących odpad.
ad 3. obieg powietrza nie mo¿e byÌ zamkniêty bo zabraniaj¹ tego przepisy min. Rozporz¹dzenie o warunkach technicznych jakim odpowiadaÌ powinny budynki ich usytuowanie. Kiedy ju¿ jest emiter zewnêtrzny to odleg³oœÌ od dzia³ki s¹siadów zale¿y od tego co z tego emitera wylatuje. Czêsto zdarza siê ¿e kabina jest metr od granicy i nie ma z tym problemu bo mo¿na podnieœÌ do góry emiter i rozrzedziÌ opad, albo zastosowaÌ jakiœ system neutralizacji np wêgiel aktywowany !
ad 4 komora ma za zadanie zapewniÌ czyste powietrze wewn¹trz oraz odpowiedni¹ temperaturê. Tu nie mo¿e byÌ ¿adnych toksyn ani palnych lotnych substancji chemicznych ( we wnêtrzu ! ) filtr PAINT STOP to d³ugie w³ókno syntetyczne lub szklane nas¹czone ¿ywica absorpcyjn¹. Jego zadaniem jest zatrzymanie sta³ych czêœci lakierów tak ¿eby nie zniszczy³y wentylatorów. Granulat wêglowy natomiast to ju¿ filtr ekologiczny i ma za zadanie absorbowaÌ lotne zwi¹zki organiczne w proporcji 4 razy tyle ile sam wa¿y !
Czasami stosuje siê go w lak iniach w których powietrze kr¹¿y czêœciowo w uk³adzie recyrkulacyjnym ale formalno prawnie to œliska sprawa bo przepisy wprost zabraniaj¹ kierowania z powrotem do pomieszczenia zassanych wczeœniej zwi¹zków chemicznych ! ... nie zmienia to faktu ¿e czasami z oszczêdnoœci energii tak siê robi !
ad .5 to zawiÂłe i wymaga szerszego opisu wiĂŞc na poczÂątek odeÂślĂŞ tu http://www.artechcieszyn.com/rekuperatory.html ... a w razie dalszych wÂątpliwoÂści proszĂŞ pytaĂŚ.
ad 6. ogrzewanie w zasadzie wy³¹cznie nawiew ogrzanego powietrza z wymiennika ciep³a ( p³omieù mo¿e byÌ z gazu, lub oleju !
ad 7. Fosa musi mieÌ spadek tylko wtedy jak jest skanalizowana i nie mo¿e byÌ filtrów pod kratownicami pod³ogi. Noramlnie gdy mo¿na wyregulowaÌ ciœnienie filtrami lub t³umikami z pasków blach fosa mo¿e mieÌ g³êbokoœÌ 30 cm dla ma³ych wydatków przep³ywu ( do 20 000 m3 /h ) 60 cm dla wiêkszych kabin ( 20 - 30 000 m3 / h ) i 100 cm dla urz¹dzeù przemys³owych ( ok 40 000 m3 /h ) Fosa prosta œciany pionowe bez komplikacji !
WyciÂąg powietrza powinien byĂŚ w posadzce ale moÂże byĂŚ takÂże w kanale pionowym przy podÂłodze. Nawiew zawsze z gĂłry najlepiej poziomy kanaÂł nad stanowiskiem malarskim. ÂŻadnych wentylatorĂłw w Âścianach ! Jasne Âże mam masĂŞ rysunkĂłw i projektĂłw praktycznie dla kaÂżdego rodzaju kabiny i stanowiska a nawet kilkanaÂście indywidualnych projektĂłw ... przecieÂż z tego ÂżyjĂŞ ... z rysowania projektĂłw ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
LoboLoco
|
Wysłany: 2010-01-07, 08:50
|
0
|
|
|


Pomógł: 13 razy Posty: 657 Skąd: Silesia
|
ÂŚwietnie... idÂźmy dalej...
Ad 1... czyli jeÂżeli maluje motocykle to moge byĂŚ zarejestrowany jako warsztat? A sÂą jakieÂś plusy rejestrowania lakierni? moÂże NIE-lakiernia nie moÂże braĂŚ lakierĂłw na f-vat ? albo wystawiaĂŚ fry za pamowanie... ale komu to potrzebne jak nie tylko ubezpieczalniom?
Ad 2... jak wyglÂąda utylizacja pÂłynĂłw? rozpuszczalniki, zlewki, oraz co najwaÂżniejsze woda po myciu narzĂŞdzi? Czy to jest zaliczane do odpadĂłw staÂłych, czy jest na to inny "paragraf" ?
Ad 4... skoro prawo zabrania kierowania powietrza z powrotem do kabiny, to na jakiej zasadzie komory posiadajÂą czĂŞÂściowÂą recyrkulacjĂŞ? bo rozumiem , Âże ta recyrkulacja jest "legalna" ... bo w sumie trochĂŞ portfel boli wywalanie w atmosferĂŞ tyle ciepÂła, to fakt... poczytaÂłem linka i zastanawiam siĂŞ, czy recyrkulacja dotyczy jedynie procesu suszenia ? a moÂże po prostu przestawia siĂŞ ÂśluzĂŞ i tyle... kto to sprawdzi
Ad 7... czy wystarczÂą filtry paint stop i kratownica na podÂłodze i na "suficie" , Âżeby wyregulowaĂŚ przepÂływ powietrza ? czy potrzebne sÂą jakieÂś dodatkowe podziaÂły, Âśluzy itp doprowadzajÂące tÂłoczone powietrze rĂłwnomiernie...?
JeÂżeli masz jakieÂś rysunki dokÂładniej opisujÂące przykÂładowÂą budowĂŞ konkretnych elementĂłw skÂładowych systemu wentylacji i ogrzewania to poproszĂŞ takowe na maila... juÂż mĂłwiĂŞ o co chodzi... adaptujÂąc pomieszczenie na "kabinĂŞ" lepiej zrobiĂŚ wszystkie te ukÂłady w taki sposĂłb, by moÂżna byÂło je rozbudowaĂŚ, dokÂładajÂąc kolejne elementy, lub wymieniajÂąc tylko niektĂłre (np. wentylator na bardziej wydajny) . DziĂŞki za wszystkie informacje! |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2010-01-07, 10:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
LoboLoco napisał/a: | Ad 4... skoro prawo zabrania kierowania powietrza z powrotem do kabiny, to na jakiej zasadzie komory posiadajÂą czĂŞÂściowÂą recyrkulacjĂŞ? bo rozumiem , Âże ta recyrkulacja jest "legalna" ... bo w sumie trochĂŞ portfel boli wywalanie w atmosferĂŞ tyle ciepÂła, to fakt... poczytaÂłem linka i zastanawiam siĂŞ, czy recyrkulacja dotyczy jedynie procesu suszenia ? a moÂże po prostu przestawia siĂŞ ÂśluzĂŞ i tyle... kto to sprawdzi |
recyrlkulcja dot. suszenia bo wtedy w kabinie nie ma juÂż w powietrzu "chemii" i moÂżna ÂśmiaÂło pobieraĂŚ to powietrze i ogrzewaĂŚ i tak wkoÂło. Podczas lakierowania byÂło by to niebezpieczne i groziÂło wybuchem! |
_________________
 |
|
|
|
 |
LoboLoco
|
Wysłany: 2010-01-07, 10:56
|
0
|
|
|


Pomógł: 13 razy Posty: 657 Skąd: Silesia
|
A skÂąd wybuch? JeÂżeli ogrzewanie powietrza nastĂŞpuje przez wymiennik, czyli bez kontaktu z ogniem? rozumiem, Âże stĂŞÂżenie chemii w powietrzu moÂże byĂŚ zbyt wysokie, by przepisy pozwalaÂły na pracĂŞ, ale wybuch chyba nie jest tu zagroÂżeniem...
Poza tym Projekter mówi, ¿e recyrkulacja to œliski temat, a zamkniêty obieg podczas suszenia chyba nie narusza ani nawet dotyka ¿adnych przepisów... myœlê, ¿e œliskoœÌ ta oznacza zamykanie tego obiegu na czas lakierowania, lub czêœciowe kierowanie powietrza s powrotem do komory (nie mówiê o rekuperacji) ... |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-01-07, 21:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
LoboLoco napisał/a: | A skÂąd wybuch? JeÂżeli ogrzewanie powietrza nastĂŞpuje przez wymiennik, czyli bez kontaktu z ogniem? rozumiem, Âże stĂŞÂżenie chemii w powietrzu moÂże byĂŚ zbyt wysokie, by przepisy pozwalaÂły na pracĂŞ, ale wybuch chyba nie jest tu zagroÂżeniem...
Poza tym Projekter mówi, ¿e recyrkulacja to œliski temat, a zamkniêty obieg podczas suszenia chyba nie narusza ani nawet dotyka ¿adnych przepisów... myœlê, ¿e œliskoœÌ ta oznacza zamykanie tego obiegu na czas lakierowania, lub czêœciowe kierowanie powietrza s powrotem do komory (nie mówiê o rekuperacji) ... |
DokÂładnie tak ! ... ale @kalbi teÂż ma racjĂŞ bo palne lotne substancje chemiczne w odpowiedniej koncentracji majÂą niskÂą temperaturĂŞ samozapÂłonu ... a wymiennik ciepÂła rozgrzewa siĂŞ ... podobno do 300 - 400 st C .... bo nie ma tam termometru ! WiĂŞc raczej wybuch pewny !
[ Dodano: 2010-01-07, 21:40 ]
LoboLoco napisał/a: | ÂŚwietnie... idÂźmy dalej... |
to kolejno :
ad 1. w zakresie dziaÂłalnoÂści gospodarczej ( w UM ) nie rejestruje siĂŞ lakierni czy blacharni czy mechaniki ... to tylko dziaÂł ... naprawy samochodĂłw, czy nawet pojazdĂłw samochodowych.
Rejestracja czy zg³oszenie lakierni jako takiej dotyczy wy³¹cznie aspektu ochrony œrodowiska.
i tu teÂż nie ma mowy o lakierni tylko o ... emiterze z instalacji ktĂłry wymaga takiego pozwolenia.
ad 2. to sÂą odpady staÂłe - niebezpieczne
ad 3. ....
ad 4. tÂą recyrkulacjĂŞ juÂż wyjaÂśniliÂśmy powyÂżej
ad 5 .... 6
ad 7 Filtry pod³ogowe nie maj¹ z przep³ywem nic wspólnego .... ale faktycznie tak jest ¿e filtry pod³ogowe szybciej zapychaj¹ siê lakierem tam gdzie ci¹gnie najmocniej i po kilkunastu lakierowaniach kabina sam stabilizuje ciœnienie we wnêtrzu... no tak to ju¿ jest co skrupulatnie wykorzystuje BLOWTERM i USI nie stosuj¹c t³umików z pasków blachy pod filtrami jak robi¹ czêsto inne firmy. Z t¹ stabilizacj¹ chodzi tylko o to aby w ka¿dym miejscu kabiny powietrze mia³o tak¹ sam¹ prêdkoœÌ opadu. Tylko tyle !
cd ... filtr sufitowy powoduje zwiĂŞkszenie oporĂłw tÂłoczenia powietrza co takÂże umoÂżliwia rĂłwnomierne rozÂłoÂżenie nadmuchu z sufitu. Mimo tego niektĂłrzy producenci kabin stosujÂą dÂługie blachy pomiĂŞdzy filtrem gĂłrnym a sufitem ( kanaÂłu nad kabinÂą ) jako przegrody, ktĂłre Âładnie nazywajÂą siĂŞ "prowadnicÂą labiryntowÂą".
TERAZ NAPISZĂ STRASZNÂĄ RZECZ !
Od dwóch lat mam gotow¹ - kilkunasto stronicow¹ publikacjê - SAM BUDUJà KABINà LAKIERNICZ¥. ( materia³ na ma³¹ ksi¹¿kê ) S¹ tu informacje techniczne, wzory obliczeniowe, sposób doboru wentylatorów, rysunki wykonawcze fundamentów prac budowlanych przy os³onie, schematy elektryczne, opis jak sobie radziÌ z problemami z ogrzewaniem czy sterowaniem cyklami pracy.... I jest rzecz najwa¿niejsza ... kompletna podstawa prawna, oraz zasady oceny bezpieczeùstwa produktu prowadz¹ce do taniego i prostego ocechowania takiej samoróbki zankiem CE oraz wydaniem dla niej Deklaracj¹ Zgodnoœci z normami i dyrektywami UE ... Ale ... publikacja tego materia³u to jest strza³ w kolano z mojej strony bo 60 % zleceù projektowych mam od producentów i importerów kabin ... ale Mo¿e kiedyœ ... jak otworzê restauracjê i nie bêdê ju¿ projektowa³ lakierni
MuszĂŞ niestety poprosiĂŚ ciĂŞ o zrozumienie mojego punktu siedzenia i tego problemu ... wszakÂże to ogĂłlnodostĂŞpne Forum i to jeszcze do tego - branÂżowe ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
LoboLoco
|
Wysłany: 2010-01-08, 08:27
|
0
|
|
|


Pomógł: 13 razy Posty: 657 Skąd: Silesia
|
Ok. rozumiem, spodziewaÂłem siĂŞ Âże w pewnym momencie dotrzemy do granicy, ktĂłrej sie nie przekracza. Nadal interesuje mnie jednak sposĂłb utylizacji odpadĂłw... to info , jak mniemam, nie kolidujÂące z tajemnicÂą zawodowÂą.
Odpady po lakierowaniu s¹ ró¿ne... puszki z resztkami szpachli oraz zlewki lakierów i rozpuszczalnika pa myciu narzêdzi... chodzi o to, ¿e s¹ to substancje sta³e i p³ynne... w jaki sposób powinienem je utylizowaÌ , przy za³o¿eniu, ¿e wytwarzam je w iloœci ³¹cznej do 100 kg rocznie? |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-01-08, 09:55
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Rozumiem Âże chodzi ci o zapis w PROGRAMIE GOSPODAROWANIA ODPADAMI !
SÂą to odpady staÂłe - niebezpieczne. Teoretycznie trzeba je oddawaĂŚ do utylizacji wyspecjalizowanej firmie bo gospodarka odpadami w firmie dzieli siĂŞ zasadniczo na dwie grupy ... na odpady komunalne ktĂłre mogÂą trafiĂŚ na wysypisko miejskie ... oraz na odpady niebezpieczne, lub stwarzajÂące zagroÂżenie ktĂłre muszÂą byĂŚ utylizowane Np. Opony, olej silnikowy, lakiery i opakowania po farbach, brudny rozpuszczalnik stÂłuczka szklana, tworzywa sztuczne, akumulatory ... i pewnie wiele innych rzeczy jak ÂświetlĂłwki czy monitor od kompa. Gdy siĂŞ pojawia taki odpad w programie musisz wpisaĂŚ co z nim zrobisz. MoÂżesz np. myĂŚ puszki w myjce i destylowaĂŚ rozpuszczalnik. MoÂżesz takÂże zwracaĂŚ je dostawcy ... bo zasadniczo utylizacja opakowania to problem producenta lub jego umocowanego przedstawiciela. SkÂładowanie i magazynowanie to takÂże sposĂłb dopuszczalnej utylizacji tj. postĂŞpowania z odpadami :
http://www.plastech.pl/wi...tawa-o-odpadach
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0628.htm |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
|
|