Autor |
Wiadomo¶æ |
|
atos111
|
Wys³any: 2009-11-23, 18:46 Pytanie na temat sprê¿arki Specair HL 275/50 z Castoramy
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Lubuskie
|
Witam!
Mam nadziejê, ¿e znajdzie siê kto¶, kto rozwieje moje w±tpliwo¶ci na temat sprê¿arki... Pewien czas temu zakupi³em w Castoramie sprê¿arkê Specair HL 275/50. Sprê¿arka by³a wprawdzie w pe³ni sprawna, mia³a jednak po³aman± os³onê silnika i za³±czon± dokumentacjê, ¿e by³a na zlecenie innego klienta ju¿ naprawiana... W niewiadomy sposób trafi³a do Castoramy na pó³kê i j± kupi³em jako now±... Niemniej jednak po d³u¿szej lub krótszej dyskusji, sprê¿arkê wymieniono na now±, jednak owy model nie by³ ju¿ dostêpny i dosta³em nowsz± wersjê - Specair mod. 36845 HL 275/50. W poprzednim modelu, gdy sprê¿arka osi±gne³a odpowiednie (ustawione) ci¶nienie, silnik siê wy³±cza³ i uruchamia³ ponownie przy spadku ci¶nienia. W tym jednak modelu, wg. sprzedawcy z Castoramy, sprê¿arka pracuje ca³y czas, tzn. po ca³kowitym nape³nieniu zbiornika na sprê¿one powietrze/osi±gniêciu ustawionego ci¶nienia, nadmiar powietrza jest wypuszczany zaworem przy regulatorze ci¶nienia, wiêc silnik pracuje nieprzerwanie... W zwi±zku z tym moje pytanie - czy rzeczywi¶cie stosuje siê takie, moim zdaniem do¶æ dziwne i nieekonomiczne rozwi±zanie, czy mo¿e jednak w sprê¿arce jest uszkodzony zawór... i znów mnie naciêli... Za wszelk± pomoc z góry serdecznie dziêkujê. |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2009-11-23, 18:58
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
moim zdaniem to jest co¶ zepsute ka¿da spre¿arka sie powinna wy³anczaæ i w³±nczaæ a nie chodziæ na or±g³o i wypuszczaæ powietrze |
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2009-11-23, 20:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
s± sprê¿arki które pracuj± ca³y czas, tylko ¿e zamiast wypuszczaæ powietrze zamykaj± dop³yw powietrza do dolotu i sprê¿arka wtedy nie dobija ci¶nienia
poka¿ foto tego co kupi³e¶ |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-11-24, 08:47
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Obni¿ ci¶nienie na jakim ma siê sprê¿arka wy³±czyæ, tzn poluzuj ¶rubê w tej czarnej skrzynce Mo¿e masz tak ¿e jest dokrêcona ¿eby silnik wy³±cza³ np przy 9 atm, a zawór bezp. masz na 8 atm, dlatego silnik stara siê pompowaæ dalej, a zawór wypuszcza. To taka jedna z przyczyn, choæ mo¿e wy³±cznik ci¶nieniowy do wymiany. Tutaj link do nowego np:
http://www.allegro.pl/ite..._kompresor.html |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
atos111
|
Wys³any: 2009-11-26, 12:38
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Lubuskie
|
Witam ponownie!
Kompresor dzia³a tak, ¿e niezale¿nie od ustawionego ci¶nienia pompuje zbiiornik do ci¶nienia ok. 9 barów i w tym momencie nadmiar powietrza zostaje wypuszczony zaworem zabezpieczaj±cym a kompresor pracuje dalej... Zdjêcie...
Dziêkujê za wszystkie odpowiedzi |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-11-26, 16:09
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
atos111
|
Wys³any: 2009-11-26, 16:49
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Lubuskie
|
Dziêkujê za info, próbowa³em z t± ¶rub±, mogê j± tak wyregulowaæ, ¿e podczas pracy sprê¿arki, krêc±c ¶rub±, sprê¿arka siê wy³±czy przy 8 barach. Jednak gdy wypuszczê powietrze i ci¶nienie spadnie, sprê¿arka siê nie uruchamia. Krêc±c ponownie ¶rub± dochodzê do poziomu, gdzie kompresor znów zaczyna chodziæ, jednak znów siê nie wy³±cza... Niemniej jednak, rozumiem, ¿e to co mi pan z Castoramy wmawia³, ¿e sprê¿arka jest tak skonstruowana by siê nie wy³±cza³a i pracuje ci±gle a nadmiar powietrza jest po prostu wypuszczany, to kompletna bzdura, gdy¿ w regulatorze jest ¶ruba, któr± mogê to wyregulowaæ, jednak regulator nie dzia³a... Mam gwarancjê na kompresor, jutro go oddam, po prostu nie chcia³bym ponownie daæ sobie wmówiæ, ¿e to tak ma byæ... |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-11-27, 13:33
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
robertros74
|
Wys³any: 2010-01-23, 13:01
|
0
|
|
|
nowy
Posty: 4 Sk±d: kedzierzyn
|
witam czy ktos ma do tego modelu silnik? spalilem gdy odpalilem przy minus12 dzieki |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-23, 14:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Spali³e¶ zimny silnik indukcyjny
mo¿esz opisaæ jak siê to sta³o, jakie objawy, mo¿e da sie naprawiæ za prawie darmo |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2010-01-23, 23:03
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Mo¿e kondensator "zamarz³" i nie ma si³y zakrêciæ hehe wyci±gnij sam kondensator, zanie¶ do domu, ogrzej do temp pokojowej, pó¼niej zamontuj i zobacz czy dzia³a (taka czarna "tuba/walec") |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
robertros74
|
Wys³any: 2010-01-24, 11:55
|
0
|
|
|
nowy
Posty: 4 Sk±d: kedzierzyn
|
no nie wiem poszedl dym:( krecil ,ale bardzo wolno myslalem ze sie rozkreci ale olej byl gesty i krecil az zadymil i stan±³ wezme caly komp na dobê do mieszkania i sprawdze ten kond jest na jednej srubce ale na kablach jeszcze wisi wiec tam nie bede kopac |
|
|
|
|
robertros74
|
Wys³any: 2010-01-24, 11:57
|
0
|
|
|
nowy
Posty: 4 Sk±d: kedzierzyn
|
krecil moze 15 sec jest mozliwe ze silnik siadl? moze nie zdazyl sie nawet zagrzac |
|
|
|
|
online
|
Wys³any: 2010-01-24, 12:33
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
daj ten kompresorek do cieplego i po nagrzaniu ruszy. W zimnym jak startujesz tak± sprêzareczke, to otwieraj zawór spustowy w zbiorniku. Po rozkrêceniu zamknij,. |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-24, 14:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Je¶li poszed³ dym z silnika to faktycznie bieda.
Mo¿na by powalczyæ z nieoryginalnym silnikiem z Indukty ale w tym przypadku bezpo¶redni napêd pewnie skutecznie to uniemo¿liwi |
|
|
|
|
robertros74
|
Wys³any: 2010-01-27, 22:57
|
0
|
|
|
nowy
Posty: 4 Sk±d: kedzierzyn
|
dzieki za pomoc ten dym nie wiem z czego poszedl ) wstawilem go do mieszkania na 6h i ruszyl bez prob dzieki pzdr |
|
|
|