Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2007-12-17, 21:15   Likwidacja rdzy i przygotowanie do lakierowania
0
UP DOWN


Posty: 418
Grzegorz
Go¶æ





Wys³any: Wto Pa¼ 17, 2006 12:33 am Temat postu: Likwidacja rdzy i lakierowanie - akryl - proszê o pomoc

--------------------------------------------------------------------------------

Witam

Jestem tu nowy i pierwszy raz zabieram siê do napraw mojego auta. No raz poprawia³em po "fachowcu" bo zamiast zaprawek porobi³ kleksy i wyszlifowanie poprawi³o trochê efekt.
Mam espero i jak to w tym modelu rdza go lubi. Lakier to bia³y akryl. Samochodzik mam od nowo¶ci i chyba go nie sprzedam wiêc chcia³bym zrobiæ solidnie zaprawki. I tu zwracam siê o pomoc.


1. Czy czy¶ciæ do go³ej blachy szczotk± i papierem czy zostawiæ tzw mocno przywart± rdzê i czy stosowaæ odrdzewiacz, a je¶li tak to jaki? Jaki zmywacz -odt³uszczacz zastosowaæ?

2. jaki podk³ad? Czy warto w ogóle my¶leæ o ¶rodkach w sprayu (jest tego w handlu na pêczki, podk³ady ró¿nej ma¶ci i wynalazki typu "chrom" itp.) Co wybraæ?

3. Lakier. Jaki? Mam puszkê spray firmy Motip - kolor pasuje bardzo dobrze - sprawdzi³em na niewidocznym kawa³ku, tylko czy to siê w ogóle do czego¶ nadaje?

4. Co do polerowania - robi³em to do tej pory 1200 na mokro i pó¼niej pasta... Czy co¶ jeszcze powinienem zrobiæ?

Niestety nie mam dostêpu do kompresora i pistoletu a i ogniska rdzy s± raczej niewielkie, zato we wrednych miejscach. Pogodzi³em siê trochê z tym, ¿e bêdzie widaæ, ¿e by³o malowane, ale najbardziej zale¿y mi na ochronie przed rdz± - jedno z ognisk jest na dachu przy szybie i to mnie najbardziej martwi....

Wielkie dziêki za pomoc
Grzegorz

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 298
Sk±d: otwock
Wys³any: Wto Pa¼ 17, 2006 10:07 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

1. CZYTAæ FORUM A¿ DO SKUTKU
2.NIE ZADAWAæ G³UPICH PYTAñ PRZED LEKTUR± FORUM
3.LAKIERNICTWO TO NIE JEST TEMAT DLA "OSZCZêDNYCH INACZEJ" - TU SIê TRACI KASê NA MARKOWY PRODUKT I FACHOWCA BY CIESZYæ SIê EFEKTEM
4.INACZEJ SIê NIE DA


Przepraszam wszystkich za du¿± czcionkê , ale strasznie podnosi mi siê ci¶nienie jak jaki¶ LEñ PATENTOWANY zadaje pytania , na które ma kilka stron odpowiedzi...............................................
Ile razy mo¿na o tym samym pisaæ ?
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.

Powrót do góry


Grzegorz
Go¶æ





Wys³any: Wto Pa¼ 17, 2006 11:57 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Fifka, rozumiem Twoj± wypowied¼. Jako osoba zajmuj±ca siê zawodowo lakierowaniem pojazdów - jak s±dzê, wyrazi³e¶ czêsto spotykany punkt widzenia. Oddaæ do lakiernika i dobrze zap³aciæ, a ¿e s....l± - bywa. Jak do tej pory nie uda³o mi siê znale¼æ kogo¶, kto zrobi³by mi na samochodzie zaprawki, które przetrwa³yby 2 zimy. Nie zamierzam dalej p³aciæ za co¶, co jak s±dzê mogê zrobiæ sam.

Co do mojego lenistwa, to na czytaniu tego forum spêdzi³em ca³y wczorajszy wieczór - oko³o 5 godzin. Poza poradami dotycz±cymi malowania bia³ego busa, które sobie wynotowa³em, nie znalaz³em zbyt wielu informacji które móg³bym wykorzystaæ. Np. nie znalaz³em nic o odrdzewianiu (poza wytrawieniem cokolwiek to znaczy z zastrze¿eniem ¿e raczej dla fachowca), ani o zastosowaniu lub unikaniu stosowania specyfików antykorozyjnych typu "chrom w sprayu" i podobne. Pewnie te informacje s± gdzie¶ tu zawarte w g±szczu innych, ale nie uda³o mi siê do nich dokopaæ.

Poza tym, jako ¿e jestem informatykiem, czêsto pomagam ludziom na forach i przyznam, ¿e czasem ich niewiedza mnie irytuje. I je¶li kto¶ zadaje pytanie takie które czêsto jest na forum poruszane, to podaje mu link do odpowiedzi, a nie nazywam leniem. No mo¿e teraz bêdê siê pyta³ czym siê zajmuje, bo jak lakieruje skutery to....


Pozdrawiam

Powrót do góry


Grzegorz
Go¶æ





Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 1:39 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeszcze kilka s³ów, tak na ch³odno. Nie chcia³em nikogo (a zw³aszcza Fifki) uraziæ poprzedni± wypowiedzi±. Nie chcia³bym te¿ byæ odebrany jako osoba, która twierdzi, ¿e wszyscy lakiernicy to banda nierobów, niechlujów i kombinatorów, bo wiem ¿e tak nie jest. Ba jestem przekonany, ¿e nie brakuje nam prawdziwych fachowców. Tylko jak ich znale¼æ? Ja do tej pory korzysta³em z kilku warszawskich warsztatów (nie gara¿y) posiadaj±cych autoryzacje jakiej¶ marki. Nie twierdzê, ¿e umiem pomalowaæ mój samochód, bo nie umiem i dlatego zadajê byæ mo¿e g³upie pytania, ale mogê po¶wiêciæ na to trochê czasu i mogê zrobiæ to starannie, bez porównania staranniej ni¿ firmy, które robi³y to poprzednio. Wiêc stwierdzenie Fifki "LAKIERNICTWO TO NIE JEST TEMAT DLA "OSZCZêDNYCH INACZEJ" - TU SIê TRACI KASê NA MARKOWY PRODUKT I FACHOWCA BY CIESZYæ SIê EFEKTEM" w zetkniêciu z nasz± rzeczywisto¶ci± jest co najmniej irytuj±ce. Ja mogê zgodziæ siê tylko z czê¶ci±, ¿e tu siê traci kasê.... a marka, fachowiec i efekt to jak siê uda. Naprawdê wola³bym przeczytaæ szczere "tego co chcesz u¿yæ to syf, id¼ pomaluj tym ¶mietnik a kup np. to i to - wydasz xxxz³...." Uwierz mi, ¿e "oszczêdny inaczej" jest najczê¶ciej lakiernik, a nie klient - jak do tej pory wiêksze prace by³y z OC sprawcy i lakiernik dosta³ tyle, ile na F.VAT by³o a by³o sporo.

Jutro zrobiê zdjêcia i podepnê, to sami ocenicie, czy mam prawo nisko oceniaæ fachowo¶æ i solidno¶æ lakierników z którymi mia³em do czynienia.

ps Je¶li ma kto¶ chwilkê i nie zalewa go krew jak odpowiada ponownie na jakie¶ pytanie to bêdê wdziêczny za wszelkie wskazówki + inf. gdzie w w-wie mogê kupiæ materia³y. Co do sprzêtu to poza narzêdziami do czyszczenia nie posiadam ¿adnych (mam dostêp do ma³ego kompresora, ale raczej nie bêdzie on w stanie z ¿adnym pistoletem wspó³pracowaæ - za ma³y a i pistoletu nie mam).

Powrót do góry


kasat



Do³±czy³: 02 Lip 2006
Posty: 9

Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 4:02 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam.
Ja proponuje Ci zrobiæ tak:
-za³o¿yæ na szlifierkê k±tow± szczotkê drucian± i wyczy¶ciæ wszystkie miejsca
- prze³o¿yæ na szlifierkê kamieñ do szlifowania spawów i szlifowaæ te miejsca po szczotce drucianej (bêdziesz widzia³ po szczotce drucianej gdzie zaczyna siê "bia³y metal") , jest to wa¿ne bo szczotka druciana nie zbiera rdzy z do³ków które zrobi³a rdza. Rób to z czuciem.
- odt³u¶ciæ te miejsca bênzyn±
- zmatowiæ na sucho troszeczkê lakier na oko³o tego miejsca
- pomalowaæ pêdzelkiem podk³adem akrylowym (takim prawdziwym z puszki z utwardzaczem)
- a potem to ju¿ szpachel ile¶ razy , matowienie na mokro ,podk³ad akrylowy i lakier (no có¿ niech bêdzie w sprayu , choæ nie lubiê ich)
Nie lubiê stosowaæ ¿adnych odrdzewiaczy , bo jak co¶ ¿re rdzê to i zdrow± blachê te¿ po jakim¶ czasie , choæ inni mog± mieæ inne zdanie.
Ja tym sposobem robi³em na maluchu i trzymie póki co cztery lata.
Pozdrawiam

Powrót do góry


Go¶æ
Go¶æ





Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 5:32 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Najwa¿niejsz± spraw± w miejscowych naprawach lakierniczych elementów skorodowanych jest ustalenie jak i dlaczego pojawi³a siê rdza.
To mo¿e zrobiæ cz³owiek z du¿ym do¶wiadczeniem blacharsko-lakierniczym i dobraæ odpowiedni± technologiê naprawy która pozwala³a by daæ gwarancjê na wykonan± us³ugê. Wiêc nie dziw siê, ¿e kto¶ proponuje wizytê u fachowca. Swoj± drog± mogê opisaæ Ci jak ja wykonywa³em w weekend jedn± zaprawkê. By³a to zaprawka na progu, po prostu zje¼dzaj±c kilka miesiêcy temu z wysokiego krawê¿nika przytar³em krawêd¼ i posz³a korozja. Wiêc kilka rad:
1. Naprawiaj±c dolne partie nadwozia wybierz porê "such±" gdy kilka-kilkana¶cie dni poprzedzaj±cych by³o bezdeszczowych.
2. Czy¶æ do "go³ej" blachy najlepiej i najwydajniej mechanicznie.
3. Mo¿esz u¿ywaæ ró¿nych tarcz ¶ciernych np. w³ókniny, z papieru ¶ciernego, laminatu, szczotki metalowej, spieku czy nawet freza palcowego (bardzo przydatny).
4. Nie u¿ywaj ¿adnych srodków chemicznych.
5. Je¿eli nie zabrudzi³e¶ czyszczonej powierzchni np. smarem z elektronarzêdzia lub dotykiem rêki to nie odt³uszczaj na si³ê (w razie konieczno¶ci u¿yj rozpuszczalnika np.benzyny ekstrakcyjnej, nitro i.t.p.)
6. Je¿eli s± jakie¶ wywiniête krawêdzie to postaraj siê je poodchylaæ i wyczy¶ciæ jak najlepiej ze rdzy. Ja tak robi³em przy progu w którym na³o¿onych jest kilka blach (rêczne skrobanie d³utem, dornikiem i.t.p.)
7. Do gruntowania polecam grunty epoksydowe dwukomponentowe, dostêpne w ka¿dej markowej mieszalni lakierów. (sikens, RM, Dupont)
8. Ja rozpocz±³em gruntowanie od nalania podk³adu do du¿ej strzykawki zakoñczonej 30 cm przewodem igielitowym i wlewania go poprzez otwory technologiczne w zamkniête przestrzenie progu - tak aby wycieka³ do³em progu.
9. Potem gruntowanie pêdzelkiem zewnêtrznych blach
10. Przesuszenie podk³adu. Ja postawia³em pod próg halopak 500W na jakie¶ 45 min (blacha nagrza³a siê do temp ok 50 C)
11. Po sch³odzeniu ponowne wykonanie punktów 8,9,10. (na grunty epoksydowe mo¿na nak³adaæ nowe warstwy bez matowania do 2 dni)
12. Na drugi dzieñ uszczelnienie poliuretanow± mas± uszczelniaj±c±
13. Potem natrysk baranka w spray-u.
14. Nastêpnie przez te same otwory technologiczne wtryskiwa³em wosk antykorozyjny. Nie powinien przeciekaæ chyba ¿e przez otwory odp³ywowe wody lub technologiczne.
Mimo ¿e straci³em 4 godziny czystej roboty (nie liczê suszenia i przecie¿ de'facto nie lakierowa³em nic) oraz czê¶æ pracy ba³a wykonana zbyt szybko (nie suszy³em masy uszczelniaj±cej i baranka z braku czasu) to myslê ¿e warto by³o bo pojazd jest 5 letni i jeszcze d³ugo poje¼dzi.
Swoj± drog± podobnie wygl±daj±c± zaprawkê mo¿na zrobiæ w 2 minuty - podci±æ no¿em trochê rdzy i waln±æ baranka.
Dla przyk³adu podam czasy w systemie "Eurotax" dla lakierowania samych nowych drzwi i samego starego progu zewnêtrznego. To odpowiednio 23 JC tj. 2,3godziny (14 JC lak +9JC przygotowanie) i 30 JC tj. 3godziny (9lak + 21 przygotowanie).
Wiêc co siê tu dziwiæ?

Powrót do góry


darXo_



Do³±czy³: 13 Kwi 2006
Posty: 33
Sk±d: Wlkp.
Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 6:47 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

http://lakierowanko.forumsplace.com/message8.html

...by³o juz o tym

Powrót do góry


Go¶æ
Go¶æ





Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 7:16 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jedna uwaga do opisu w tym linku. Opis zawiera b³±d technologiczny "wash primer-ów" nigdy nie nak³ada siê na korozjê w¿erow±. Nadaj± siê one do nowych elementów lub starych przeszlifowanych do go³ego metalu.

Powrót do góry


Grzegorz
Go¶æ





Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 8:05 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Wielkie dziêki za poradê. Najgorsza jest rdza rogu dachu przy uszczelce przedniego okna - burchel ma jakie¶ 1cmX2cm i napewno jest te¿ pod uszczelk±. Tego najbardziej siê bojê. Progi na szczê¶cie ma zdrowe i od ¶rodka zakonserwowane jakim¶ ¶rodkiem (nie pamiêtam co to by³o ale wpryska³em to do¶c solidnie i na ile to mo¿liwe w domowych warunkach i przy pomocy sprayu dok³adnie). Obej¿a³em dok³adnie dzisiaj mój smochód i nie ma tego tak wiele.

Jeszcze tylko jedno pytanie o szpachle, czy jest potrzebna? blacha jest tam raczej równa (chyba ¿e rdza na wylot albo co¶ takiego). No i o nieszczêsny lakier mam motipa - do kosza z nim i kupiæ inny, czy mo¿na nim pomalowaæ?

Pozdrawiam

Powrót do góry


darXo_



Do³±czy³: 13 Kwi 2006
Posty: 33
Sk±d: Wlkp.
Wys³any: Sro Pa¼ 18, 2006 8:16 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

"Miejsce korozji musi byæ bardzo dobrze oczyszczone z rdzy!!! Je¿eli s± g³êbsze w¿ery to postarajmy siê je czym¶ choæby podczy¶ciæ : - to cytat z linku.
To nie jest blad, po prostu nie napisano ze ma byc "srebrny" metal - ale to chyba logiczne - po to sie w koncu czysci, czyz nie?
Notabene z mojego doswiadczenia wynika ze nawet nie stosujac wash primera, a jedynie dobry podklad akrylowy (polecam podklad spectrala z mieszalnika - czesto sprzedaje go na setki, nawet na pedzelek) na gola blache ("srebrna" czyli oczyszczona bardzo dobrze ), po nalozeniu szpachlu i ponownym zapodkladowaniu podkladem w sprayu (boll, novol 1K i polakierowaniu jest spokoj na lata.

W zadnym wypadku amatorom nie polecam przyspieszania schniecia podkladu za pomoca temperatury, jak podaje gosc w punkcie 5; niech sobie rozpuszczalniki same odparuja - moga to robic fachowcy z promiennikami IR. Wystarczy zeby temperatura otoczenia i podloza byla powyzej. 18st. C
Pospiech = niepowodzenie.
Inna sprawa z wywodu goscia to odt³uszczanie (punkt 10) - nalezy odtluszczac po kazdym etapie pracy, nie tylko smary i tluszcze po dotknieciu dlonia brudza powierzchnie

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Czw Pa¼ 19, 2006 9:10 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

DarXo_ wiesz co to jest korozja w¿erowa? G³êboko¶æ ekspansji korozji czêsto równa siê grubo¶ci blachy karoseryjnej wiêc jak to chcesz oczy¶ciæ aby mieæ 100% pewno¶ci. A jak jej nie masz to nie dajesz gruntów reaktywnych. W takich przypadkach stosuje siê grunty izoluj±ce do których zalicza siê wymieniony przeze mnie wyrób epoksydowy.
Korzy¶ci ze stosowania tego wyrobu to uzyskanie grubej warstwy izoluj±cej, mo¿liwo¶æ gruntowania pêdzlem (wtedy nie dajemy rozpuszczalnika) oraz najwa¿niejsza- mo¿liwo¶æ nak³adania kitów (szpachli) poliestrowych nawet przed koñcem ca³kowitego utwardzenia.
Widzê te¿ ¿e nie jeste¶ prawdziwym lakiernikiem bo ¿aden lakiernik nawet robi±c dla siebie nie dawa³ by zwyk³ego akrylu pod kit szpachlowy na metal- nie spotka³em jeszcze takiego lakiernika.
Co do podwy¿szania temp suszenia to robiæ to i jeszcze raz robiæ, wed³ug zasady lewej rêki . Czyli je¶li mo¿esz utrzymaæ d³oñ na nagrzanej powierzchni to wszystko jest OK temp nie przekracza 50-55 C.
Dla przyk³adu podam ¿e najwy¿sza temp w mojej kabinie lakierniczej przy wy³±czonym palniku w lipcu tego roku (2006) w czasie upa³ów wynosi³a 43 C podczas fazy lakierowania.
Co do odt³uszczania to te¿ nie masz racji. Proponuje wszystkim wykonanie prostej próby na idealnie czystej szybie. Wzi±¶æ na szmatkê
"jaki¶" rozpuszczalnik i przetrzeæ nim szybkê, ³atwo mo¿na obserwowaæ smugi i "filmy" pojawiaj±ce siê na jej powie¿chni.
Po prostu operacja odt³uszczania nie jest taka prosta jak by siê wydawa³o dlatego pisa³em ¿eby nie robiæ tego na si³ê. Po prostu t± operacje wykonuje siê tylko profesjonalnym srodkiem zawsze w rêkawiczkach gumowych zawsze spryskuje ca³y element i dwoma specjalistycznymi bezpy³owymi ¶ciereczkami wyciera siê do sucha, aby nie dopu¶ciæ do samoodparowania zmywacza. Samoodparowanie dyskwalifikuje element do dalszego procesu, odt³uszczanie nale¿y powtórzyæ.
Dodatkowo trzeba pamiêtaæ ¿e rozpuszczalniki organiczne rozpuszczaj± tylko t³uszcze, nie usun± soli naniesionej dotykiem spoconej d³oni.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Czw Pa¼ 19, 2006 12:45 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Drogi niezalogowany nieznajomy:
Oczywi¶cie ze wiem co to jest korozja wzerowa.
W taki sposob moznaby dywagowac kilka lat i tak kazdy bedzie mial swoje spostrzezenia n/t kazdego etapu prac lakierniczych. Ale w pierwszym poscie Grzegorz zaznaczyl ze PIERWSZY raz zabiera sie do tego typu prac.
Po co wiec robic laikowi wode z mozgu jesli jego pytania dotyczyly bardzo prostych prac. Wystarczy kilka praktycznych wskazowek.

cytat: "¿aden lakiernik nawet robi±c dla siebie nie dawa³ by zwyk³ego akrylu pod kit szpachlowy na metal".
Oczywiscie ze nie.
Ale Grzegorz to nie lakiernik.
Moja rada dotyczyla sposobu bardzo amatorskiego, ktory przez 12 lat polecania jakos zdaje egzamin u przecietnego Kowalskiego (przepraszam wszystkich Kowalskich).
Zauwaz tez, ze spectral to nie zwykly akryl typu economy, new chem czy multi. Jest dwa razy drozszy wlasnie ze wzgledu na dodatek aktywnych substancji antykorozyjnych, i jest on JAK NAJBARDZIEJ przeznaczony do nakladania na "go³y metal".
Oczywiscie aby zwiekszyc antykorozyjna odpornosc uzywa sie wash-primerow i grunty epoksydowych - doskonale o tym wiem.

Zachwalasz suszenie: jesli Grzegorz nalozy z pedzelka podklad, i nie majac pod reka nic innego jak suszarka do wlosów zacznie suszyc dopiero co nalozony podklad - to sam wiesz co sie stanie... wciaz mowie o nieprofesjonalistach

Odt³uszczanie - nie chce mi sie pisac - toria teoria a praktyka praktyka..
Kto bedzie szukal sladow soli z potu? moze PiS albo LPR?
Niech odtlusci po kazdym etapie- przynajmniej zmyje kurz .
Forum jest po to by pomagac i wymieniac poglady, i jesli ktos chce zrobic cos samemu - dajmy mu szanse a nie straszmy "komorami lakierniczymi, samoodparowaniem i ekspansja korozji"

PS. Oczywiscie, ze nie jestem lakiernikiem, zajmuje sie sprzedaza, ale z tego co zuwazam na codzien to niestety ale zdarza sie ze mam o tej pracy wieksze pojecie niz wielu tzw. fachowcow z branzy

Pozdrawiam serdecznie

Powrót do góry


darXo_



Do³±czy³: 13 Kwi 2006
Posty: 33
Sk±d: Wlkp.
Wys³any: Czw Pa¼ 19, 2006 12:48 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ten post wyzej jest moj, znow mnie serwer nie zalogowal

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Pi± Pa¼ 20, 2006 10:10 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Uwierz mi ¿e moj± jedyn± intencj± by³o udzielenie fachowej informacji.
My¶lê ¿e w³a¶nie osob± nieznaj±cym siê na fachu nale¿y takowych udzielaæ. Przecierz oni "kupi±" wszystko. A pisanieCytat:
Niech odtlusci po kazdym etapie- przynajmniej zmyje kurz .


nie przynosi splendoru fachowo¶ci temu forum. I jeszcze jedno przy ok 1200 pojazdach rocznie opuszczaj±cych firmê w której pracuje sól powoduje nie mniej usterek ni¿ t³uszcz do którego zaliczam silikony.

Powrót do góry


jankes
Go¶æ





Wys³any: Nie Pa¼ 22, 2006 8:57 pm Temat postu: moja rada

--------------------------------------------------------------------------------

Jestem nowy ale tylko na tym forum ,ja proponujê podjechaæ do zak³adu kamieniarskiego posiadaj±cego piaskarkê na niskim ci¶nieniu i drobnym korundem oczyszcz± ogniska korozji do bia³ej blachy a dalej to szpachla szlif pod³ad lakier ,5lat bankowego spokoju pozdrawiam wzystkich.

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 60

Wys³any: Wto Pa¼ 24, 2006 12:42 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Anonymous napisa³:
DarXo_ wiesz co to jest korozja w¿erowa? G³êboko¶æ ekspansji korozji czêsto równa siê grubo¶ci blachy karoseryjnej wiêc jak to chcesz oczy¶ciæ aby mieæ 100% pewno¶ci. A jak jej nie masz to nie dajesz gruntów reaktywnych. W takich przypadkach stosuje siê grunty izoluj±ce do których zalicza siê wymieniony przeze mnie wyrób epoksydowy.
Korzy¶ci ze stosowania tego wyrobu to uzyskanie grubej warstwy izoluj±cej, mo¿liwo¶æ gruntowania pêdzlem (wtedy nie dajemy rozpuszczalnika) oraz najwa¿niejsza- mo¿liwo¶æ nak³adania kitów (szpachli) poliestrowych nawet przed koñcem ca³kowitego utwardzenia.



Szanowny Go¶ciu, mi³o by³oby nam gdyby¶ siê zarejestrowa³, wtedy dalej jeste¶ anonimowy ale masz zawsze ten sam nick. A tak to my nie wiemy czy Ty to Ty

Co do Twojej wypowiedzi o reaktywnym to siê nie zgodzê. Ja w swoim aucie, gdybym mia³ po³o¿yæ co¶ na w¿ery (nawet nie do koñca doczyszczone) to "tysi±c razy" wola³bym po³o¿yæ w pierwszej kolejno¶ci reaktywny ni¿ epoksyd bo epoksyd je tylko zakryje i w zale¿no¶ci od uziarnienia wype³niacza i wielko¶ci w¿erów mog³yby powstaæ "poduszki powietrzne" pod podk³adem. A wiadomo, ¿e tlen i resztka korozji to super po¿ywka dla nastêpnego b±bla rdzy.


Anonymous napisa³:
Widzê te¿ ¿e nie jeste¶ prawdziwym lakiernikiem bo ¿aden lakiernik nawet robi±c dla siebie nie dawa³ by zwyk³ego akrylu pod kit szpachlowy na metal- nie spotka³em jeszcze takiego lakiernika.



Powiem Ci ¿e szkoda, bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê bo przecie¿ szpachlówka nie stanowi ¿adnej przeszkody dla wilgoci.
Takie teorie s± tworzone przez tych co wiedzê zdobywali metod± prób i b³êdów i nie chc± nikogo s³uchaæ. W wielu przypadkach to pseudo-oszczêdno¶æ.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Wto Pa¼ 24, 2006 5:13 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Cz³owiek siê stara t³umaczy a.... tu jak grochem o ¶cianê.
Grunty reaktywne to grunty reaguj±ce z pod³o¿em. Je¿eli pod³o¿e jest niejednorodne (stal + korozja) to w miejscu korozji nie zajdzie reakcja jaka powinna siê wytworzyæ przy pod³o¿u stalowym. Dojdzie do zakwaszenia, a tym samym do zwiêkszenia prêdko¶ci korozji. (grunty reaktywne to grunty kwa¶ne, a do korozji nie jest potrzebny tak jak piszesz tlen tylko elektrolit np. w tym przypadku kwas ortofosforowy)
S³uchaj to ¿e lakiernik nie gruntuje przed szpachlowaniem to nie wynik jego z³ej woli, ale na³o¿enie siê kilku problemów technologicznych które narzucaj± jako bardziej zasadne u¿ycie takiej w³a¶nie technologii.
I zapewniam ciê ¿e jest to zgodne z technologi±, a u¿ycie Cytat:
Powiem Ci ¿e szkoda, bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê bo przecie¿ szpachlówka nie stanowi ¿adnej przeszkody dla wilgoci.


tego gruntu pod kity poliestrowe spowoduje zmiejszenie odporno¶ci korozyjnej. (Ile razy mo¿na pisaæ jakie grunty nadaj± siê pod wyroby poliestrowe) A barierê ochronn± przed wilgoci± i tak mo¿na postawiæ na "szpachlówce".

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 60

Wys³any: Sro Pa¼ 25, 2006 8:32 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Przemy¶l to co napisa³e¶, bo odnoszê wra¿enie ¿e co¶ wiesz tylko nie do koñca w³a¶ciwie to rozumiesz i je¿eli chcesz pomagaæ, tak jak to deklarujesz to we¼ te¿ pod uwagê to co pisz± inni u¿ytkownicy, bo na to forum zagl±da wiele ludzi z du¿± wiedz± i warto czasami pos³uchaæ kogo¶. I nie piszê tu o sobie bo jak popatrzysz na licznik postów to nie ma tego wiele.

Anonymous napisa³:
grunty reaktywne to grunty kwa¶ne, a do korozji nie jest potrzebny tak jak piszesz tlen tylko elektrolit np. w tym przypadku kwas ortofosforowy



Ja napisa³em, ¿e tlen uwiêziony pod podk³adem epoksydowym bêdzie przy¶piesza³ rozwój korozji bo nie bedzie tam ¿adnego czynnika chemicznego, który blokowa³by ten proces. Podk³ady epoksydowe nie zawieraj± inhibitorów korozji, takich jak np. wash primery czy dobre podk³ady akrylowe. Ich dzia³anie antykorozyjne polega jedynie na utworzeniu bariery ochronnej przed czynnikami zewnêtrznymi takimi w³a¶nie jak tlen i wilgoæ. Jest to mo¿liwe dziêki bardzo du¿emu usieciowaniu wi±zañ chemicznych w ¿ywicach epoksydowych, o wiele wiêkszych ni¿ np. w ¿ywicach akrylowych.

Natomiast z Twojej wypowiedzi wynika, ¿e do rozwoju korozji potrzebny jest elektrolit, którym np. jest kwas ortofosforowy. Pewnie nie przypadkiem wymieni³e¶ ten kwas, bo przecie¿ jest on sk³adnikiem wash primera ale nie po to jest on tam u¿yty aby przy¶pieszaæ korozjê ale po to aby nadtrawiæ powierzchniê blachy i wszystkie tlenki które siê na niej znajduj± czyli równie¿ resztki korozji znajduj±ce siê we w¿erach. Zauwa¿, ¿e napisa³em resztki korozji a nie piszê ¿e mo¿na nak³adaæ go na rdzê jak s³awny hammerite.
Te nadtrawione cz±steczki s± nastêpnie wi±zane ¿ywic± zawart± w gruncie kwasowym ale najwa¿niejsze jest to ¿e w tej mieszaninie uwiêzione zostaj± równie¿ odpowiednie pierwiastki z szeregu elektrochemicznego które przejmuj± na siebie reagowanie z czynnikami utleniaj±cymi metal.

Taki proces nie zachodzi w antykorozyjnym gruncie epoksydowym, wiêc wskazane jest pod epoksyd po³o¿yæ jeszcze w³a¶nie wash primer, po to aby w przypadku uszkodzenia mechanicznego podk³adu EP by³a zapewniona dalsza ochrona antykorozyjna - chemiczna - co¶ podobnego do warstwy ocynku.


Anonymous napisa³:

u¿ycie tego gruntu pod kity poliestrowe spowoduje zmiejszenie odporno¶ci korozyjnej. (Ile razy mo¿na pisaæ jakie grunty nadaj± siê pod wyroby poliestrowe) A barierê ochronn± przed wilgoci± i tak mo¿na postawiæ na "szpachlówce".


To stwierdzenie równie¿ sobie przemy¶l........ bo moim zdaniem jest jedna z teorii o których pisa³em wy¿ej ale jak chcesz to mo¿emy ten temat rozwin±æ....

Czy podk³ad akrylowy po³o¿ony pod szpachlówkê poliestrow± zwiêksza ryzyko powstania korozji??? Hmm... ciekawe co inni na to

Powrót do góry


malarz



Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
Posty: 32

Wys³any: Sro Pa¼ 25, 2006 7:44 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

no popatrz, a ja g³upi, najlepszym klientom pod szpachlówkê ten podk³ad ³adowa³em co by ruda nie wy³azi³a a to siê okazuje ¿e to zadzia³a³a moja podswiadomo¶æ, która se tak wykalkulowa³a ¿e jak bogaty to trzeba co¶ zdzia³aæ aby wróci³ szybko na poprawkê. wstyd mi

cz³owiek to siê ca³e ¿ycie uczy a i tak go zaskocz±
_________________
malarz-tynkarz to dobry fach !!!

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sro Pa¼ 25, 2006 7:58 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Widzê ¿e tytu³ujesz siê ksyw± "Site Admin" a wypisujesz totalne bzdury i zmieniasz tre¶æ. Oto przyk³ady na twoje bzdety Cytat:
Taki proces nie zachodzi w antykorozyjnym gruncie epoksydowym, wiêc wskazane jest pod epoksyd po³o¿yæ jeszcze w³a¶nie wash primer, po to aby w przypadku uszkodzenia mechanicznego podk³adu EP by³a zapewniona dalsza ochrona antykorozyjna - chemiczna - co¶ podobnego do warstwy ocynku.



Jak pisa³em jest to z technologicznego punktu zabronione.
Dowody:
TDS "STANDOX" odno¶nie epoksydu:"StandoxEP-Grundfuller-a NIE WOLNO nak³adaæ na grunty kwa¶ne." odno¶nie WashPrimera: "NIE nak³adaæ produktów poliestrowych i EP"
TDS "RM" odno¶nie epoksydu:"EUROXY CP nie nale¿y stosowaæ na powierzchniê reaktywn±" odno¶nie WashPrimera:"NIE nale¿y nak³adaæ EUROFILL-u pod produkty poliestrowe"
TDS "DUPONT" odno¶nie epoksydu i washprimer-a tak samo jak RM i Standox
TDS "Sikkens" tak samo jak Dupont
Nic dodaæ nic uj±æ. Powiniene¶ siê . Chyba nie powiesz ¿e panowie z tych koncernów nie znaj± siê na lakiernictwie, a je¶li dalej nie wierzysz ¿e twoja teoria upad³a wiêc sprawd¼ na stronach internetowych. (Chyba wiesz co to TDS?)
Co do zmian tre¶ci to pisa³e¶Cytat:
bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê

ale potemCytat:
Czy podk³ad akrylowy po³o¿ony pod szpachlówkê poliestrow± zwiêksza ryzyko powstania korozji???

Tak mo¿e, gdy¿ znowu mo¿esz wykonaæ operacjê zabronion±.
Dowód:
TDS "STANDOX" Acryl-filler" baza surowcowa-specjalne ¿ywice akrylowe. Wa¿ne wskazówki- nie nak³adaæ produktów poliestrowych"
TDS "SIKKENS" Szpachla Polysoft "Uwaga nie stosowaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, grunt antykorozyjny (washprimerCR) i washfillery"
Chyba wystarczy?
Tak¿e pisanie Cytat:
Podk³ady epoksydowe nie zawieraj± inhibitorów korozji,

to chyba ma³a nieznajomo¶æ tematu. Gdy¿ to okre¶lenie (inhibitor) stosuje siê raczej do VCI, czyli do lotnych inhibitorów korozji i z lakiernictwem maj±cych ma³o co wspólnego. Jest to niewidoczna czasowa pow³oka ochronna nie nak³adana przez natrysk.
Co do rozpuszczania tlenków ¿elaza przez kwas fosforowy to proponuje zrobiæ do¶wiadczenie - skorodowan± blachê w³o¿yæ np. do fosolu (stê¿enie kwasu pewno ze 100 razy wiêksze ni¿ w washprimerze) i nawet po kilku dniach trawienia bêdzieli mogli nadal mieæ nieusuniête produkty korozji na jej powierzchni.
Mimo to ¿yczê dalszego fachowego zg³êbiania tematu.

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 60

Wys³any: Czw Pa¼ 26, 2006 9:49 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Go¶ciu! w przeciwieñstwie do Ciebie ja wiem i rozumiem co piszê, natomiast ty czepiasz siê s³ówek i cytujesz fragmenty kart technicznych nie zastanawiaj±c siê wogóle co tam jest napisane i w³a¶nie da³e¶ popis swojej wiedzy. ¯eby byæ sprawiedliwym to muszê powiedzieæ ¿e w jednym przypadku mia³e¶ czê¶ciow± racjê.

A je¶li chodzi o TDS to wyobra¼ sobie ¿e wiem co to oznacza ale wolê polskie sformuowanie: KARTA TECHNICZNA.


Aby dobrze zrozumieæ problem trzeba rozró¿niæ grunt od podk³adu, bo produkty z tych kategorii maj± zupe³nie inne zadanie. Grunt ma przygotowaæ powierzchniê do nak³adania kolejnych warstw np. grunt antykorozyjny lub grunt przyczepno¶ciowy a podk³ad ma daæ powierzchniê odporn± mechanicznie, najlepiej o jednolitym kolorze do na³o¿enia warstwy dekoracyjnej.

Teraz trzeba powiedzieæ, ¿e podk³ady epoksydowe s± starymi technologicznie produktami ale w refinish-u s± stosowane stosunkowo od niedawna. Wcze¶niej by³y u¿ywane g³ównie do wymalowañ przemys³owych.

Jak poptrzysz na produkty do przemys³u, tych firm które wymieni³e¶ oraz innych firm to raczej nigdzie nie znajdziesz takich ograniczeñ ¿e na wash primer nie mo¿na po³o¿yæ epoksydu. Wiêkszo¶æ firm przenios³o tê zasadê do refinish-u.

Ale niektóre firmy posz³y dalej i stworzy³y produkty "po¶rednie" tzn. np. grunty wytrawiaj±ce i zarazem wype³niajace czy grunty epoksydowe cienkopow³okowe bez obróbki. Wszysto po to aby u³atwiæ pracê lakiernikowi albo "pokazaæ siê" przed konkurencj±.

Dlatego moim b³êdem by³o ¿e zbyt bardzo uogólni³em temat, ale forum to nie ksi±¿ka a poza tym po to s± karty techniczne aby je czytaæ i w szczególnych przypadkach odchodziæ od przyjêtych wzorców.

Natomiast ty poda³e¶ w³a¶nie takie przyk³ady wyjatków twierdz±c ¿e to regu³a, nie sprawdzaj±c nawet pozosta³ych produktów.

Czyli wash primery na które nie mo¿na nak³adaæ epoksydów to:
RM Eurofill
Standox Reaktiv Haffprimer

Eposydy których nie mo¿na k³a¶æ na wash primery to:
RM Euroxy CP
Standox EP Grundierfuller

Te produkty s± w³a¶nie takimi po¶rednimi i ka¿dy samodzielnie spe³nia te dwie funkcje a w typowym uk³adzie mog± siê nie tolerowaæ, wiêc producent wola³ siê zabezpieczyæ.

Anonymous napisa³:

Jak pisa³em jest to z technologicznego punktu zabronione.
Dowody:
TDS "STANDOX" odno¶nie epoksydu:"StandoxEP-Grundfuller-a NIE WOLNO nak³adaæ na grunty kwa¶ne." odno¶nie WashPrimera: "NIE nak³adaæ produktów poliestrowych i EP"
TDS "RM" odno¶nie epoksydu:"EUROXY CP nie nale¿y stosowaæ na powierzchniê reaktywn±" odno¶nie WashPrimera:"NIE nale¿y nak³adaæ EUROFILL-u pod produkty poliestrowe"
TDS "DUPONT" odno¶nie epoksydu i washprimer-a tak samo jak RM i Standox
TDS "Sikkens" tak samo jak Dupont



I tu wychodzi ¿e piszesz nie sprawdzone informacje, bo ani Sikkens ani Du Pont nie ma takich produktów. W kartach technicznych poni¿szych firm nie znajdziesz takiego obostrzenia (nawet RM te¿ ma takie produkty):

RM Epoxy Quartz
RM Wash Filler Quartz
Du Pont 830 EP
Du Pont Primepox P6
Du Pont Primepox P7
Du Pont 820 Wash Primer
Du Pont W2P207 Wash Primer
Sikkens Surfacer EP
Sikkens Washprimer CR
Spies Hecker Wash Primer 3688
Spies Hecker Wash Primer 4075
Spies Hecker Hepox 4090
Ivat Wash Primer
Ivat EPO Filler
Ivat EP Rosso Ossido
Glasurit Epoxy Primer
Novol Podk³ad Epoksydowy
Novol Wash Primer
Nexa Epoxy P565-895
Nexa LL Etch Primer P565-597
Troton Epoxyd

Wiêc kolego chyba siê trochê zagalopowa³e¶ i to ty powiniene¶ siê wstydziæ


Teraz nastêpna sprawa

Anonymous napisa³:

Co do zmian tre¶ci to pisa³e¶Cytat:
bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê

ale potemCytat:
Czy podk³ad akrylowy po³o¿ony pod szpachlówkê poliestrow± zwiêksza ryzyko powstania korozji???

Tak mo¿e, gdy¿ znowu mo¿esz wykonaæ operacjê zabronion±.
Dowód:
TDS "STANDOX" Acryl-filler" baza surowcowa-specjalne ¿ywice akrylowe. Wa¿ne wskazówki- nie nak³adaæ produktów poliestrowych"
TDS "SIKKENS" Szpachla Polysoft "Uwaga nie stosowaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, grunt antykorozyjny (washprimerCR) i washfillery"
Chyba wystarczy?



Tutaj Go¶ciu to ju¿ przeszed³e¶ samego siebie w pisaniu bzdur.

Cytujesz kartê techniczn± PODK£ADU W SPRAYU Standox 1K Acryl Fuller jako dowód na to ¿e nie mo¿na na podk³ady akrylowe nak³adaæ szpachlówek poliestrowych
Przecie¿ to normalne ¿e na wyroby 1K nie mo¿na szpachlowaæ. Ale ju¿ w ¿adnej karcie technicznej podk³adu akrylowego 2K takiego zapisu nie znajdziesz.

To samo dotyczy nastêpnego "dowodu": szpachlówka Sikkens Polysoft. Ten cytowany zapis mówi ¿e nie wolno jaj nak³adaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, a to nic innego jak termoplasty czyli wyroby 1K czyli np. SPRAY-e

Wiêc powtórnie zapytam:

Czy po³o¿enie na go³± blachê i pod szpachlówkê poliestrow± najtañszego podk³adu akrylowego bez inhibitorów korozji np. multi fillera za 23 z³ zwiêkszy ryzyko wyst±pienia korozjii

Poszukaj nastêpnych dowodów, bo dotychczasowe ciê tylko o¶mieszy³y


Wybacz, ale jak ja bym by³ w³a¶cicielem tej lakierni w której pracujesz i która niby rocznie wypuszcza 1200 samochodów to po przeczytaniu tych rewelacji wys³a³bym ciê na szkolenie.

Przepraszam wszystkich czytaj±cych za wszelkie zgry¼liwo¶ci wobec Go¶cia ale to nie ja zacz±³em. Ponios³o mnie trochê.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Czw Pa¼ 26, 2006 11:17 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A mo¿e to ty by¶ zacytowa³ fragment jakiej¶ karty technicznej w której by by³o info ¿e na wash-primera mo¿na na³o¿yæ epoksyd.
Poka¿ mi j± a wtedy przyznam Ci racjê!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Buchcha.... nie ma takiej karty, bo ¿aden technolog lub firma lakiernicza nie podpisze siê pod takim zapisem.
Musisz zrozumieæ ³opatologicznie ¿e np. w TDS-ie RM Epoxy Quartz jest napisane ¿e "EPOXY QUARTZnak³ada siê na oczyszczone, przeszlifowane metalowe powierzchnie. " to na pewno nie bêdzie tam zapisu ¿e mo¿na lub nie mo¿na go nak³adaæ na wash-primery- bo jedno wyklucza drugie.
O jakich "po¶rednich" produktach piszesz - to s± twoje wypociny.
Tobie sie trochê por±ba³o bo wash-primery prawie zawsze trzeba dawaæ na "go³± blachê" pod wyroby 2K-akrylowe utwardzane izocjanami , a wiêc de'facto pod wype³niacze gruntuj±ce aby uzyskach pe³n± ochronê antykorozyjn±.
Znam chyba tylko ze trzy 2K-akryle utwardzane izocjanami które producent dopuszcza do stosowania na "go³±" blachê.
Co do przemys³u to te¿ walisz bzdury jak ma³o który, bo nie znam samochodowej linii przemys³owej która stosowa³a by produkty termoplastyczne. A do takich zalicza siê wash primer. Zawsze jest to elektroforeza a potem podk³ad np. epoksydowy termo utwardzalny.
Wiêc jak naprawdê chcesz dyskutowaæ to przedstaw konkretne dowody np. cytaty z TDS a nie swoje wyuzdane wypociny.
Pozdrawiam i ¿yczê dalszego owocniejszego studiawania kart technicznych. Zapewniam Ciê ¿e lakiernik w mojej firmie stosuj±cy na wash-primery wyrób epoksydowy lub poliestrowy lub nie stosowanie wash-primera pod akryl 2K "wyl±dowa³ by" na dywaniku i ponosi³ finansowe koszty naprawy reklamacyjnej.
Pamiêtaj tak¿e ¿e pisa³e¶ Cytat:
bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê bo przecie¿ szpachlówka nie stanowi ¿adnej przeszkody dla wilgoci.


wiêc nie wyklucza to u¿ywania gruntów 1K.
Pisz na drugi raz konkretnie co uwa¿asz za "tani podk³ad" (a mo¿e grunt?)
I pamiêtaj lakiernik musi MY¦LEÆ - je¿eli twierdzisz ¿e w epoksydowym produkcie DuPonta 830r nie ma zapisu zabraniaj±cego do po³o¿enia go na na grunty kwa¶ne to nie znaczy ¿e go mo¿na po³o¿yæ (jest zapis na co mo¿na) bo to wykluczy zapis znajduj±cy siê w TDS 1K gruntu reaktywnego 42/44/46 R który pozwolê sobie zacytowaæ "NIE nak³adaæ podk³adu epoksydowego"
Powodzenia.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Czw Pa¼ 26, 2006 11:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

I jeszcze jedno wash-primery mimo ¿e to wyroby dwu-komponentowe to jednak s± to wyroby termoplastyczne. Nawet po miesi±cu mo¿na je zmyæ piêknie rozpuszczalnikiem. Wiêc twój wywód
Cytat:
To samo dotyczy nastêpnego "dowodu": szpachlówka Sikkens Polysoft. Ten cytowany zapis mówi ¿e nie wolno jaj nak³adaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, a to nic innego jak termoplasty czyli wyroby 1K czyli np. SPRAY-e


tak to racja czê¶ciowa, bo wyrób 1K nie koniecznie musi byæ termoplastyczny. I dotyczy to tak¿e wash-primerów, mimo ¿e je fajnie pomin±³e¶. Bo ja pisa³em
Cytat:
TDS "SIKKENS" Szpachla Polysoft "Uwaga nie stosowaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, grunt antykorozyjny (washprimerCR) i washfillery"


Fajnie naginasz dobry by¶ by³ w sejmie .

Powrót do góry


darXo_



Do³±czy³: 13 Kwi 2006
Posty: 33
Sk±d: Wlkp.
Wys³any: Pi± Pa¼ 27, 2006 5:43 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Anonymous napisa³:
A mo¿e to ty by¶ zacytowa³ fragment jakiej¶ karty technicznej w której by by³o info ¿e na wash-primera mo¿na na³o¿yæ epoksyd.
Poka¿ mi j± a wtedy przyznam Ci racjê!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Buchcha.... nie ma takiej karty, bo ¿aden technolog lub firma lakiernicza nie podpisze siê pod takim zapisem.



No wiec, drogi niezalogowany gosciu oto przyklad ze jednak istnieje firma lakiernicza ktora to dopuszcza. (chyba ze NOVOL to wedlug ciebie producent prezerwatyw )

http://www.novol.pl/att/1.../LT_2_08_PR.pdf

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Pi± Pa¼ 27, 2006 9:12 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Chyba siê trochê pomiesza³o w TDS bo napisali ¿eby nie nak³adaæ lakierów akrylowych za to podk³ady akrylowe tak, chyba to trochê dziwne dlaczego na grunt nie mo¿na nak³adaæ lakieru? (Nie znam innej firmy lakierniczej która by zabrania³a na grunt nak³adaæ lakier akrylowy 2K mo¿e jedynie zalecaæ aby w celu pe³nej ochrony korozyjnej zastosowaæ jeszcze filler 2K). Zreszt± w powy¿szej sprawie ¿±da³em wyja¶nienia ze strony novolu a dok³adnie pana £ukasza Kevlara który na ³amach "Lakiernika nr 14" wydanie styczniowe z 2006r w artykule "Podk³ad kontra rdza" zamie¶ci³ tak± informacjê, a dok³adniej od redaktora naczelnego tego pisma do dnia dzisiejszego nie otrzymuj±c wyja¶nienia. Czyli co Dupont, Sikkens, RM , Standox , PPG to nepstki z pierwszej ligi produkuj±ce wyroby lakiernicze które nawet nie mog± siê równaæ z super produktem trzecioligowego Novolu???.
Wybacz ale naprawdê gdy wszystkie koncerny o miedzynarodowej renomie pisz± ¿e siê nie nak³ada gruntu epoksydowego na reaktywny to jest to pewniejsze ni¿ wymys³y polaczków z novola.

Powrót do góry


azottt



Do³±czy³: 20 Lis 2005
Posty: 20
Sk±d: Wschód Polski
Wys³any: Sob Pa¼ 28, 2006 12:51 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jam polaczek nieboraczek - Ty polaczek nieboraczek.Pomijaj±c wyroby i pozycjê Novola wystawiasz sobie paskudne ¶wiadectwo. Obra¿asz nasz wszystkich, a przede wszystkim siebie samego !
Nie pozdrawiam

Powrót do góry


malarz



Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
Posty: 32

Wys³any: Sob Pa¼ 28, 2006 7:05 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Azottt - zgadzam sie z tob±.
Facet dostaje od klientów 1200 aut rocznie, ¿yje z tego, a ciekawe jak ci klienci zareagowaliby gdyby wiedzieli jakie go¶æ ma zdanie o nich, bo ja choæ jestem te¿ lakiernikiem to poczu³em siê obra¿ony bo jestem Polakiem a nie "polaczkiem"
_________________
malarz-tynkarz to dobry fach !!!

Powrót do góry


lukas



Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 33

Wys³any: Sob Pa¼ 28, 2006 8:29 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ca³a ta dyskusja rozpoczê³a siê od linku do mojego opisu naprawy, wiêc czujê siê przywo³any do tablicy. Nie bêdê próbowa³ nikogo przekonywaæ do swojego stanowiska bo zosta³o ju¿ tu du¿o powiedziane, jedynie zwrócê uwagê, ¿e jak siê czyta tê dyskusjê to ma siê wra¿enie ¿e Go¶æ chyba ma problemy z percepcj± bo ewidentnie nie rozumie co jest napisane. Proponujê lepiej wczytaæ siê w s³owa DrCruela bo odpowiedzi s± naprawdê bezsensowne. Teraz nie chodzi mi o to, ¿e Go¶æ ma z³e informacje ale o to ¿e nie odpowiada na temat.

Oto przyk³ad:

W dyskusji poruszony zosta³ m.in. problem: Co siê stanie jak na³o¿ymy szpachlówkê poliestrow± na podk³ad akrylowy 2K?

DrCruel przekonuje ¿e nic siê nie stanie a nawet zwiêkszy siê odporno¶æ na korozjê
a Go¶æ cytuje kartê techniczn± podk³adu w sprayu na dowód ¿e jednak nie mo¿na nak³adaæ, choæ mowa by³a o podk³adzie 2K. Ponadto ka¿dy do¶wiadczony lakiernik wie ¿e nie mo¿na szpachlowaæ podk³adów 1K szpachlówk± 2K. Go¶æ chyba my¶li inaczej.
Drugim dowodem ma byæ karta techniczna szpachlówki sikkensa, gdzie jest napisane ¿e nie wolno jej nak³adaæ na wyroby TPA i wash primery.
I tym razem dowód bezsensowny bo nic tu producent nie mówi ¿e nie mo¿na nak³adaæ na podk³ady 2K.
Wiêc, Go¶æ nie zdo³a³ udowodniæ ¿e nie mo¿na nak³adaæ szpachlówki 2K na podk³ad 2K.

I co siê dzieje dalej: DrCruel pisze ¿e Go¶æ o¶mieszy³ siê tymi dowodami.

Na to Go¶æ:

Anonymous napisa³:
I jeszcze jedno wash-primery mimo ¿e to wyroby dwu-komponentowe to jednak s± to wyroby termoplastyczne. Nawet po miesi±cu mo¿na je zmyæ piêknie rozpuszczalnikiem. Wiêc twój wywód
Cytat:
To samo dotyczy nastêpnego "dowodu": szpachlówka Sikkens Polysoft. Ten cytowany zapis mówi ¿e nie wolno jaj nak³adaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, a to nic innego jak termoplasty czyli wyroby 1K czyli np. SPRAY-e


tak to racja czê¶ciowa, bo wyrób 1K nie koniecznie musi byæ termoplastyczny. I dotyczy to tak¿e wash-primerów, mimo ¿e je fajnie pomin±³e¶. Bo ja pisa³em
Cytat:
TDS "SIKKENS" Szpachla Polysoft "Uwaga nie stosowaæ na akrylowe wykoñczenia TPA, grunt antykorozyjny (washprimerCR) i washfillery"


Fajnie naginasz dobry by¶ by³ w sejmie .



czyli ewidentnie nie rozumie o czym jet dyskusja. Rozmawiaj± o podk³adzie akrylowym i szpachlówce poliestrowej a jak zaczyna mu brakowaæ argumentów to zmienia temat i wtr±ca jakie¶ niespójne informacje o wash primerze. Co tu ma do rzeczy wash primer?
GO¦CIU LITO¦ÆI, naucz siê dyskutowaæ bo to jest be³kot.
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 60

Wys³any: Nie Pa¼ 29, 2006 11:03 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Go¶ciu, co ty ci±gle wyje¿d¿asz z tymi sprayami????

Go¶æ napisa³:

I pamiêtaj lakiernik musi MY¦LEÆ - je¿eli twierdzisz ¿e w epoksydowym produkcie DuPonta 830r nie ma zapisu zabraniaj±cego do po³o¿enia go na na grunty kwa¶ne to nie znaczy ¿e go mo¿na po³o¿yæ (jest zapis na co mo¿na) bo to wykluczy zapis znajduj±cy siê w TDS 1K gruntu reaktywnego 42/44/46 R który pozwolê sobie zacytowaæ "NIE nak³adaæ podk³adu epoksydowego"



cytowana przez ciebie karta techniczna gruntów reaktywnych 42R, 44R, 46R ostrzega przed takim stosowaniem bo to s± spraye!!! i widocznie producent uzna³ ¿e mo¿e to byæ ryzykowne. Ale te¿ ¿eby byæ dok³adnym to ten zapis dotyczy siê tylko spraya o nr 44R ciemnoszrego. Bia³y i czarny nie ma takiego zapisu

Go¶ciu, ci±gle dajesz jako twój argument jaki¶ fragment tekstu z karty technicznej wybobu 1K. Tak by³o w przypadku podk³adu akrylowego 1K i teraz wash primera 1K.

Zaczynam podejrzewaæ, ¿e w twoim warsztacie (o ile masz warsztat) nagminnie stosuje siê spraye w imiê "dobrze pojêtych profesjonalnych oszczêdno¶ci"

Tak radzi³e¶ Grzegorzowi w swoim po¶cie 18 pa¼dziernika:

Go¶æ napisa³:

....To mo¿e zrobiæ cz³owiek z du¿ym do¶wiadczeniem blacharsko-lakierniczym i dobraæ odpowiedni± technologiê naprawy która pozwala³a by daæ gwarancjê na wykonan± us³ugê. Wiêc nie dziw siê, ¿e kto¶ proponuje wizytê u fachowca. Swoj± drog± mogê opisaæ Ci jak ja wykonywa³em w weekend jedn± zaprawkê......
[...]
9. Potem gruntowanie pêdzelkiem zewnêtrznych blach
[...]
13. Potem natrysk baranka w spray-u.
[...]
.....Mimo ¿e straci³em 4 godziny czystej roboty (nie liczê suszenia i przecie¿ de'facto nie lakierowa³em nic) oraz czê¶æ pracy ba³a wykonana zbyt szybko (nie suszy³em masy uszczelniaj±cej i baranka z braku czasu) to myslê ¿e warto by³o bo pojazd jest 5 letni i jeszcze d³ugo poje¼dzi.



...czy¿by¶ w weekend mia³ sprê¿arkê niesprawn±???


Ponadto, w jednym z ostatnich swoich postów cytujesz kartê techniczn± Du Ponta (1K spray reaktywny) czyli musia³e¶ je przegl±daæ a kilka zdañ dalej:

Go¶æ napisa³:

Co do przemys³u to te¿ walisz bzdury jak ma³o który, bo nie znam samochodowej linii przemys³owej która stosowa³a by produkty termoplastyczne. A do takich zalicza siê wash primer. Zawsze jest to elektroforeza a potem podk³ad np. epoksydowy termo utwardzalny.
Wiêc jak naprawdê chcesz dyskutowaæ to przedstaw konkretne dowody np. cytaty z TDS a nie swoje wyuzdane wypociny.



czyli nastêpny dowód ¿e nie wiesz co piszesz bo w linii przemys³owej Du Ponta SuperTraffic jest wash primer o symbolu W2P207

I co? Znów siê por±ba³o komu¶ u producenta????


I ostatnia sprawa. Poda³e¶ w swoim po¶cie imiê i nazwisko autora tekstu w lakierniku o antykorozji i napisa³e¶ ¿e zarz±da³e¶ oficjalnego wyja¶nienia, wiêc my¶lê, ¿e masz szansê uzyskaæ takie wyja¶nienie bo o ile wiem to ludzie z Novola zagl±daj± tu (a przynajmniej modzel )
I myslê, ¿e autor tego artku³u powinien ujawniæ nam twoje dane osobowe, tak aby¶ przesta³ byæ ju¿ anonimowy.[/quote]

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Nie Pa¼ 29, 2006 12:26 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

no nie¼le ch³opaki jedziecie w temacie a mo¿e go¶ciowi jedna z firm zrobila pranie mózgu zgadnijcie która
 

DrCruel
Wys³any: 2007-12-17, 21:19   
0
UP DOWN


Posty: 418
Go¶æ






Wys³any: Nie Pa¼ 29, 2006 1:57 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie wiem co uw¿acie za pod³ad akrylowy 2K, bo dla mnie nie stanowi to ¶cis³ego okre¶lenia. I powtarzam ¿e stwierdzenie :Cytat:

bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê

nie okre¶la o jaki grunt (wed³ug autora podk³ad???) chodzi. Wiêc mylnie mo¿e byæ interpretowane przez pocz±tkuj±cych lakierników.
I jeszcze jedno, je¶li markowy producent by ¿yczy³ sobie aby nak³adaæ na grunty reaktywne grunt epoksydowy to by o tym nas poinformowa³. Tak jak informuje nas aby nak³adaæ wash primery w³a¶nie pod filery "akrylowe 2K". Wiêc jakkolwiek zagruntowanie blachy stalowej filerem "akryl 2K" a potem na³o¿enie poliestru nie spowoduje natychmiastowych defektów lakierniczych (tak jak przy filerze 1K) ale w czasie eksploatacji nie daje pe³nej ochrony antykorozyjnej i czêsto powoduje powstawanie dodatkowych wad lakierniczych.
42R/44R/46R maj± JEDN¡ kartê techniczn± (ró¿ni± siê tylko kolorem) wiêc pisanie Cytat:
Ale te¿ ¿eby byæ dok³adnym to ten zapis dotyczy siê tylko spraya o nr 44R ciemnoszrego.

jest ca³kowitym b³êdem, przeciesz pisa³em ¿e lakiernik musi MY¦LEÆ. (a tak dok³adnie 44R to szary)
Tak¿e pisanie o W2P207 jako o wyrobie u¿ywanym na linii przemys³owej (czyli wed³ug mnie na ta¶mie produkcyjnej samochodów a nie ogólnie w fabryce) to fanaberie. Na liniach przemys³owych grunty reaktywne zosta³y wyparte przez elektroforezê jako ekonomiczn± (nak³adanie z k±pieli bez strat) i bardziej antykorozyjn±. Mog± byæ u¿ywane w fabryce na "tzw koñcówce" czyli de'facto w refinish-u. DODATKOWO GDYBY¦ PRZECZYTA£ DO KOÑCA TDS-a W2P207 TO BY¦ WIEDZIA£ ¯E NIE MO¯NA NAK£ADAÆ NA NIEGO (TAK JAK NA INNE WASH-PRIMERY) WYROBÓW POLIESTROWYCH I EPOKSYDOWYCH. A przecie¿ o to mi chodzi aby¶cie zrozumieli ten fakt. Nie starajcie siê byæ lepsi od profesjonalistów tym ¿e na³o¿ycie dwia ró¿ne grunty, bo jak wykaza³em mo¿ecie sobie zaszkodziæ (no chyba ¿e zastosujecie jedyny i najlepszy na ¶wiecie Novol)

Powrót do góry


dewi
Go¶æ





Wys³any: Sro Lis 01, 2006 1:28 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie no, tak por±banego forumowicza (go¶cia) to tu jeszcze nie by³o.
Podziwiam DrCruela i innych forumowiczów, a raczej ich cierpliwo¶æ.
Go¶ciu jeszcze d³uga droga przed tob±, wlaz³e¶ na strom± górê, nie patrz±c po drodze na znaki, a teraz nie masz pojêcia jak z niej zle¼æ. B³azen z ciebie.
Te 1200 samochodów, no i te spraye - ju¿ wiem masz tani komis samochodowy w centrum Warszawy.
Dlatego opanowa³e¶ "spreyowanie" - napisz Go¶ciu ksi±¿kê "Od z³omu, przez Spray do salonu".
Forumowicze nie dyskutujcie z tym prorokiem, bo szkoda krwi i czasu.

Powrót do góry


dewi
Go¶æ





Wys³any: Sro Lis 01, 2006 1:58 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zgadza siê cytujê (z karty tech. - strona DuPont Refinish):
Nie stosowaæ szpachli poliestrowej lub Primepox P6 na W2PrimerP207. Wp³ynie to niekorzystnie na utwardzenie siê i przyczepno¶æ produktów poliestrowych i epoksydowych.

W2P207 jest bardzo czêsto u¿ywany w przemy¶le, a przemys³u nie da siê okre¶liæ przez ta¶mê(ta¶ma oznacza du¿± masówkê, a nie przemys³).

Go¶ciu wiesz co nie co, staraj siê przemy¶leæ swoje wypowiedzi, nie atakuj tylko dyskutuj – po to jest forum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 60

Wys³any: Czw Lis 02, 2006 2:19 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Widzê ¿e nasza dyskusja zaczyna i¶æ w kierunku szukania nie¶cis³o¶ci w wypowiedzi przeciwnika a nie przedstawiania rzeczowych argumentów. Nie uda³o mi siê przekonaæ Go¶cia ¿e epoksydy mo¿na k³a¶æ na wash primery ale te¿ Go¶æ nie przekona³ mnie ¿e jest to bezsensowne i niezgodne z technologi± lakierowania pojazdów. Mo¿e trzeba poczekaæ na wypowiedzi innych u¿ytkowników.

I jeszcze kilka wyja¶nieñ:

1.......................

Go¶æ napisa³:

Nie wiem co uw¿acie za pod³ad akrylowy 2K, bo dla mnie nie stanowi to ¶cis³ego okre¶lenia.



Jest to jak najbardziej ¶cis³e i dok³adne okre¶lenie, przyjête przez wszystkich producentów z bran¿y lakierniczej i okre¶la wyrób dwukomponentowy czyli taki który do utwardzenia potrzebuje jakiego¶ katalizatora. To okre¶lenie stosuje siê do ró¿nych grup produktów ale w po³±czeniu z nazw± ¿ywicy uzytej w danym produkcie dostajemy pe³n± informacjê z jakim produktem mamy styczno¶æ np. poliuretan 2K, epoksyd 2K, akryl 2K itp.
Tym samym wyrób 1K jest bez utwardzacza bo np. utwardza siê wilgoci± lub poprostu odparowuje rocieñczalnik.

Tylko nie wiem po co ja piszê te wyja¶nienia, skoro kilka zdañ dalej Go¶æ bezb³êdnie pos³uguje siê tymi skrótami. Chyba, ¿e w ten sposób chce mnie wci±gn±æ do dalszej wojny ???

Go¶æ napisa³:

Tak jak informuje nas aby nak³adaæ wash primery w³a¶nie pod filery "akrylowe 2K". Wiêc jakkolwiek zagruntowanie blachy stalowej filerem "akryl 2K" a potem na³o¿enie poliestru nie spowoduje natychmiastowych defektów lakierniczych (tak jak przy filerze 1K)



2....................................
Zarzucasz mi ¿e nie okre¶li³em ¶ci¶le jaki podk³ad mo¿na po³o¿yæ pod szpachlówkê poliestrow±

Go¶æ napisa³:

I powtarzam ¿e stwierdzenie :Cytat:

bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê

nie okre¶la o jaki grunt (wed³ug autora podk³ad???) chodzi. Wiêc mylnie mo¿e byæ interpretowane przez pocz±tkuj±cych lakierników.



ale zapominasz ¿e to ty pierwszy napisa³e¶ w swojej odpowiedzi do darXo_ :

Go¶æ napisa³:

Widzê te¿ ¿e nie jeste¶ prawdziwym lakiernikiem bo ¿aden lakiernik nawet robi±c dla siebie nie dawa³ by zwyk³ego akrylu pod kit szpachlowy na metal- nie spotka³em jeszcze takiego lakiernika.



Twoje stwierdzenie jest tak samo nie¶cis³e jak moje a mimo to chyba wszyscy, ³±cznie ze mn± to zrozumieli bo nikt siê nie przyczepi³ do tego "zwyk³ego akrylu". Poruszamy siê w bran¿y lakierniczej wiêc zwyk³y akryl to dla mnie: tani podk³ad akrylowy 2K, najczê¶ciej bardzo wype³niaj±cy, który jak wszyscy wiemy, bo ju¿ pisane by³o o tym na forum wielokrotnie, nie zawiera inhibitorów korozji, które znacznie podnosz± cenê wyrobu.

Gdyby¶my rozmawiali o szpachlowaniu ¶cian to "zwyk³y akryl" by³by szpachlówk± akrylow± do wype³niania ubytków w tynku np. ¦nie¿ka acryl putz

Tak wiêc pisz±c te s³owa:

DrCruel napisa³:

Powiem Ci ¿e szkoda, bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê bo przecie¿ szpachlówka nie stanowi ¿adnej przeszkody dla wilgoci.



mia³em na my¶li ten sam "zwyk³y akryl" o którym ty pisa³e¶ wcze¶niej. Ale ty oczywi¶cie musia³e¶ siê przyczepiæ do tych s³ów i ci±gnie¿ ten w±tek w dalszym ci±gu, gdzie po drodze musia³em ci jeszcze udowadniaæ ¿e taka operacja jest dozwolona.

3.....................................

Go¶æ napisa³:

42R/44R/46R maj± JEDN¡ kartê techniczn± (ró¿ni± siê tylko kolorem) wiêc pisanie Cytat:
Ale te¿ ¿eby byæ dok³adnym to ten zapis dotyczy siê tylko spraya o nr 44R ciemnoszrego.

jest ca³kowitym b³êdem, przeciesz pisa³em ¿e lakiernik musi MY¦LEÆ. (a tak dok³adnie 44R to szary)



Bardzo dobrze napisa³e¶, ¿e lakiernik musi my¶leæ ale musisz zauwa¿yæ ¿e pisz±c to co zacytowa³e¶ nie pope³ni³em b³êdu. Ja wiem ¿e te spraye ró¿ni± siê tylko kolorem i w sk³adzie nie powinno byæ ró¿nicy ale dok³adnie taki zapis istnieje w karcie technicznej. Wniosek jest taki ¿e b³±d pope³ni³ Du Pont, bo wprowadzaj±c dwa nowe kolory, dokona³ tylko zmiany w nag³ówkach karty technicznej, dopisuj±c 42R i 46R. Nie dokonali natomiast zmiany w tym ostrze¿eniu. I ja o to wcale nie mia³em pretensji do ciebie tylko da³em znak zapytania aby kto¶ kto to bêdzie byæ mo¿e czyta³ z Du Ponta wy³apa³ b³±d a ty ju¿ siê mnie czepiasz. Kolego wiêcej luzu

4........................

Go¶æ napisa³:

DODATKOWO GDYBY¦ PRZECZYTA£ DO KOÑCA TDS-a W2P207 TO BY¦ WIEDZIA£ ¯E NIE MO¯NA NAK£ADAÆ NA NIEGO (TAK JAK NA INNE WASH-PRIMERY) WYROBÓW POLIESTROWYCH I EPOKSYDOWYCH. A przecie¿ o to mi chodzi aby¶cie zrozumieli ten fakt. Nie starajcie siê byæ lepsi od profesjonalistów tym ¿e na³o¿ycie dwia ró¿ne grunty, bo jak wykaza³em mo¿ecie sobie zaszkodziæ


Tak przyznajê ci racjê ¿e w karcie technicznej W2P207 jest takie ostrze¿enie w stosunku do Primepox P6, nie zauwa¿y³em tego, ale ju¿ w stosunku do Primepox P7 lub 830R nie ma wogóle wzmianki wiêc pisanie ogólnie o epoksydach jest nie¶cis³o¶ci± i nie zgadzam siê w dalszym ci±gu z tob±.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Pi± Lis 03, 2006 12:14 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

ad1. Pragn±³em zwróciæ uwagê na wystêpowanie dwóch ró¿nych typów "podk³adów" akryl-2K jedne to de facto akrylowo-poliuretanowe utwardzane podobnie jak poliuretany izocyjanianami. A drugie to akryle kopolimeryzowane utwardzane poliaminami tzw. bezizocyjanianowe.
Niby to samo a jednak siê ró¿ni± np. bezizocyjanianowy Duponta 4001/4/7 nadaje siê do mechanicznej obróbki ju¿ po 1h w 20 C to jest od 3 do 8 razy szybciej ni¿ izocyjanianowy! dodatkowo dla ma³ych przeciêæ do go³ej blachy nie potrzeba nak³adaæ pod ten podk³ad wash primerów czyli dla ma³ych powierzchni jest to grunt (primer) no i nie zawiera najgorszej trucizny lakierniczej jak± jest izocyn.
ad2. Nie zarzucam tobie, tylko jak jest napisane
Cytat:
bo nawet zwyk³y tani podk³ad bez inhibitorów korozji stanowi³by dodatkow± barierê

to pocz±tkuj±cy domoros³y lakiernik mo¿e kupiæ i u¿yæ np. unikor czy styrolit potem na³o¿yæ poliester i ..... wszystko zeskrobaæ.
ad3 i ad4 Masz racjê nawet du¿e koncerny pope³niaj± b³êdy dlatego je¿eli w kartach technicznych jest informacja ¿e na "jaki¶" wash primer nie nak³ada siê epoksydu to mo¿na domniemywaæ ¿e na podobny wyrób innej firmy bêdzie tak samo tym bardziej ¿e w ró¿nych firmach jest takie info.( a nie pisaæ o konieczno¶ci nak³adania pod epokyd wash primera) Przecie¿ epoksyd to grunt (primer) wiêc nak³adanie primera na primer ta w oczach fachowca operacja ca³kowicie bezzasadna wiêc mo¿e byæ nie uwzglêdniana w TDS-ach. Przypominam ¿e podk³ady akryl-2K to tak naprawdê wype³niacze które samodzielnie nie gwarantuj± pe³nej ochrony antykorozyjnej i ¿adna firma nie zaleca gruntowania nimi blach.(ma³e wyj±tki) ¦miem twierdziæ jeszcze wiêcej ¿e je¿eli do obróbki blach u¿yto ¶rodka zawieraj±cego kwas np. fosolu to te¿ nie nale¿y nak³adaæ epoksydu.
Wiêc panie kolego je¿eli nigdzie (poza novolem) nie ma dyrektywy ¿eby pod epoksyd nak³adaæ wash primery to dlaczego uparcie to chcecie robiæ.
Dlaczego chcecie byæ lepsi od najlepszych nie maj±c zielonego pojêcia o chemii. Dlaczego jako fachowiec postêpujecie niezgodnie z technologi± zawart± w kartach technicznych wiod±cych firm lakierniczych!!! Dlaczego gdy niemiec lub francuz napisa³ ¿e epoksyd po³o¿ony na "go³±" blachê to pe³na ochrona antykorozyjna to polak (polaczek?) koniecznie to musi "ulepszyæ" wash primerem. Naprawdê rêce opadaj±.....................

Powrót do góry


Lukasz



Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 49
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Pon Lis 06, 2006 11:19 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam!
Nie wytrzyma³em ju¿ i postanowi³em siê wtr±ciæ w t± dyskusjê! Za tego "polaczka" ten znakomity fachowiec "go¶æ" nie maj±cy odwagi siê zarejestrowaæ ani podpisaæ imieniem i nazwiskiem powniem ju¿ zostaæ wywalony z forum na zbity pysk! Je¶li ten Pan widzia³ kiedy¶ na oczy komorê soln±, to niech sobie do niej wrzuci 2 próbki - jedn± z samym podk³adem epoksydowym, a drug± - z wash primerem + epoksydem. Oczywi¶cie mówiê o wyrobach novola - a do tego niech Pan dorzuci sam epoksyd jakiej¶ znakomitej, zachodniej firmy - i porówna sobie wyniki testu. Obawiam siê, ¿e trochê by siê Pan zdziwi³ wynikami...

Powrót do góry


baqo
Go¶æ





Wys³any: Pon Lis 06, 2006 12:31 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

ten go¶ciu to siê ju¿ wiele razy udziela³ w innych postach! to wg jego to niemiaszki robi± idealnie on w ogóle nie zna systemów,obra¿aj±c przy tym w³asny kraj.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 11, 2006 9:37 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Oczywi¶cie ¿e nie znam Ale najwa¿niejsze to to ¿e problem zosta³ zapisany w ¶wiadomo¶ci czytaj±cych te posty. A wiêc na koniec retrospektywny przegl±d tak aby u³atwiæ wybór odpowiedniej warstwy na wash-primerze:

SPICE HECKER w¶ród wymienionych mo¿liwych pow³ok na wash-primera nie ma epoksydu, s± filery 2K i lakier akryl 2K.

PPG- ca³kowity zakaz k³adzenia lakieru, mo¿liwe krycie wiêkszo¶ci± podk³adów 2K firmy PPG

RM - rygorystyczny zakaz nak³adania na wash-primer epoksydu.

SIKKENS- w¶ród wymienionych mo¿liwych pow³ok na wash-primera nie ma epoksydu, mo¿na k³a¶æ lakier akryl 2K. Zakaz k³adzenia epoksydu gdy powierzchnia by³a czyszczona chemicznie.

STANDOX- rygorystyczny zakaz nak³adania na wash-primer poliestru i epoksydu.

DUPONT- na niektórych kartach wash-primerów wyra¼ny zakaz nak³adania poliestru i epoksydu.

S±dzê ¿e my¶l±cy lakiernicy wyci±gn± odpowiednie wnioski i zastanowi± siê nad sensem nak³adania epoksydu na W-Primery
Pozdrawiam.

Powrót do góry


baqo
Go¶æ





Wys³any: Sob Lis 11, 2006 11:23 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

go¶ciu!
co ty wymieniasz? o ile masz mo¿liwo¶ci to we¿ sobie kawa³ek b³otnika, i zrób naprawê. chyba ¿e no w³a¶nie ty jeste¶ tylko teoretykiem cytujesz tylko karty! a ja na niedopiaskowan± blechê z rdzy po³o¿y³em xpoxs. pierwszy deszcz, i w tych miejscach rydzawo. reszta bez komentarza, bo przyczyna jest znzna i by³a wcze¶niej opisywana.pozdr.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 11, 2006 12:24 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Je¶li nie potrafisz lub nie umiesz na³o¿yæ odpowiedniej warstwy antykorozyjnej to polecam w³a¶nie studiowanie kart technicznych. Tam dowiedzia³ by¶ siê ¿e pow³oka epoksydowa na stali w celu pe³nej ochrony antykorozyjnej musi mieæ grubo¶æ min 50 mikronów- to jest napisane nawet w Novolu. Oraz ¿e taka pow³oka zabezpiecza stal w czasie sk³adowania przez okres 6-ciu miesiêcy.

Powrót do góry


baqo
Go¶æ





Wys³any: Sob Lis 11, 2006 3:13 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

to ile mikronów mia³y polonezy,jak wytrzymywa³y trochê d³u¿ej. chodzi mi o element od wewn±trz nie pokryty lakierem. dodam ¿e kiedy¶ auto tak samo zagruntowane,czeka³o po blacharce trochê wiêcej czasu na lakierowanie. na nim nie by³o rdzy. ¶wie¿e auto.przesta³o kilka miesiêcy pod chmurk±. ani grama rudego? czyli ¿e bywa i tak.


jeszcze co! nowe profile ,niestety lekko podkorodowane,malujê epoxem ,innej firmy co prawda,ni¿ teraz stosujê. po pierwszym deszczu robi± siê rude.
dwa sprawa.
nowa rura. tak samo pokryta lekkim nalotem rudej. po³o¿y³em dwie warstwy trawiennego. le¿y kilka miesiêcy pod wiat±-nie ma nic.
¿yczê powodzenia

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 11, 2006 4:12 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A u mnie pod wiat± to go³e rury przez ponad 6 miesiêcy le¿a³y i te¿ nie mia³y rudego. Czyli co..?. Nie pisz takich bzdur, bo oba primery gdy s± odpowiednio aplikowane bêd± w stanie zapewniæ pe³n± ochronê antykorozyjn±. Je¿eli po u¿yciu którego¶ z tych dwu primerów nast±pi korozja po "pierwszym deszczu" to nale¿y lakiernika wys³aæ na dodatkowe szkolenie. I jeszcze jedno, czy ty my¶lisz ¿e masz przed sob± laika? Nie wiem jak nak³ada³e¶ ten epoksyd ale ja zwyk³ym czarnym lakierem spray-em na³o¿ê pow³okê która wytrzyma nie jeden deszcz. A do malowania rur i profili stalowych to poleca³ bym o wiele ekonomiczniejsze grunty tlenkowe np. syntokor, unikor lub je¶li chcesz mieæ 10 lat gwarancji to wodny akrylic Noxyde. I proszê nie pisz ¿e to jaka¶ lipa, bo amerykanie pomalowali nim Golden Gate.

Powrót do góry


BAQO
Go¶æ





Wys³any: Sob Lis 11, 2006 6:18 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

TYLKO TE BY£Y WZMOCNIENIAMI DO KAROSERI DO SIERODKA BUDY I, NIE BY£Y T£USTE, DLATEGO JE WZIE£O. NIE MÓWIÊ O HYDRAULICZNYCH,I CA£Y CZAS ZAZNACZAM ¯E TE MATERIA£Y MIA£Y WSTÊPN¡ RDZÊ,
. I NIE MY¦LÊ ¯E JESTE¦ LAIKIEM, NIE WIEM TYLKO CZY LAKIERUJESZ, . MASZ DO¦Æ BOGAT¡ TEORIÊ. ZERO PRZYK£ADÓW. JAK BY¦ NAPISA£ ¯E " DA£EM EPOX NA TRAWIENNY I WSZYSTKO ODPAD£O" ALBO CO¦ TAM? CO DO NAK£ADANIA, MIESZANIA ITD. TO SIÊ NIE WYPOWIADAM. PRACUJÊ NA CA£YM SYSTEMIE,TYLKO TYLE. I NIE ZBIJAJ Z TEMATU, BO TU CHODZI O "CO MALOWAÆ NA RDZÊ?"
DODAM ¯E MASZ TE¯ WIELE WIEDZY NA TEMAT MALOWANIA P£OTU, CZY TAM CO¦ TAKIEGO. JA ZNAM TYLKO HAMERAIDA.
I NIE WKURZAJ SIÊ, POZDR.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 11, 2006 7:23 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja siê nie wkurzam, to ty krzyczysz wersalikiem. Nie pracujê w Lakierniczej Akademii Nauk tylko w serwisie samochodowym i w³a¶nie czuwam nad tym aby nowy lakiernik nie robi³ wynalazków typu epoksyd na reaktywny. Po prostu wystarczy mi info z TDS-u. Muszê im tak¿e uzmys³awiaæ ¿e taka operacja jest bezcelowa (bo po co to robiæ) je¿eli na³o¿yli reaktywny to lepiej bêdzie na³o¿yæ fillera 2K, po prostu szybciej i pod kolor. Natomiast sprawdzenie co siê stanie gdy go na³o¿ymy (bo przecie¿ od razu nie odpadnie) mo¿e okazaæ siê zbyt kosztowne dla mnie, lakiernika i ca³ej firmy.

Powrót do góry


baqo
Go¶æ





Wys³any: Sob Lis 11, 2006 8:42 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

oczywi¶cie ¿e wystarczy trawienny i lakier. a pod wodê? trzeba odci±æ podk³adem,na który ma¿na daæ wodê mokro-mokro.
no dobra go¶ciu. od siebie dodam ¿e ka¿da wypowied¿ lakiernika,czy technika lak. mo¿e czego¶ nauczyæ. czasami z wypowiedzi± siê nie zgadzasz, a czasami siê g³êboko zastanowisz. w tym wszystkim jest to, ¿e ka¿dy lakiernik jest indywidualist±. ale to chyba jak wszêdzie. pozdr.

Powrót do góry


baqo



Do³±czy³: 11 Lis 2006
Posty: 20
Sk±d: ko³obrzeg
Wys³any: Wto Lis 14, 2006 7:46 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

go¶æ napisa³
Cytat:
I jeszcze jedno wash-primery mimo ¿e to wyroby dwu-komponentowe to jednak s± to wyroby termoplastyczne. Nawet po miesi±cu mo¿na je zmyæ piêknie rozpuszczalnikiem. Wiêc twój wywód

tylko jak siê okazuje,to epoxydy stosujemy w³a¶nie jako izolatora na materia³y termoplastyszne. pozdrowionka.

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 18, 2006 9:05 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zastanawiam siê co chcesz osi±gn±æ? Chcesz wmówiæ pocz±tkuj±cemu lakiernikowi aby na wash-primera Standoxa na³o¿y³ epoksyd Standox-a?
Nie pisz takich bzdurek po ponownie utwierdzasz opiniê o polaczku który wed³ug przys³owia "Pop swoje a ch³op swoje". Nie staraj siê byc lepszy od ch³opaków ze Standoxa czy RM. A je¶li chodzi o nak³adanie epoksydu na wash-primer to mo¿esz , przecie¿ pr±d ciê nie cenzura, piorun nie trafi, wybuch nie urwie r±czek, kwas nie wypali oczu i... mandatu nie dostaniesz. Pozostanie tylko pytanie PO CO?

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 18, 2006 9:18 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

go¶æ napisa³
Cytat:
Pozostanie tylko pytanie PO CO?

po to,gdy bêdzie taka potrzeba!

Powrót do góry


Go¶æ






Wys³any: Sob Lis 18, 2006 11:27 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

S± ró¿ne potrzeby. Wyja¶nij która ciê przypili³a aby to robiæ. Mo¿e lepiej za³atwiæ j± gdzie indziej

Powrót do góry


baqo



Do³±czy³: 11 Lis 2006
Posty: 20
Sk±d: ko³obrzeg
Wys³any: Nie Lis 19, 2006 1:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

po co to robiæ?
by³o trzaskane we wcze¶niejszych postach! jak nie zrozumia³e¶ to wybacz. widocznie sama teoria nie wystarczy ! pozdr.
 

wojas
Wys³any: 2010-01-05, 16:49   
0
UP DOWN

Posty: 1
potrzeba rodzi potrzebê, podam przyk³ad lakierowania passata za 20 tys z³, którego handlarze lakieruj± metod± blacha-szpachla-lakier w poniedzia³ek wieczorem, bo w sobotê musi staæ na gie³dzie- nikt nie wyda na jego renowacjê nawet 3000 z³ bo to jest nieop³acalne w samochodzie o którym nowy w³a¶ciciel po 5-ciu latach zapomni, ¿e go w ogóle posiada³. ¦ledzê to forum bo odrestaurowujê stare polskie samochody (amatorsko dla siebie) warszawy, fiaty 125p, polonezy itp i jak wiêkszo¶æ ludzi z takimi zainteresowaniami uwa¿am, ¿e taka sama procedura odnowy blacharskiej wspomnianego szmelcwagena jak i garbuski m20 z 1950 r mija siê z celem, bo przekroczy warto¶æ takiego passata z perspektywy pracoch³onno¶ci, czasoch³onno¶ci, solidno¶ci, jako¶ci u¿ytych materia³ów i w³o¿onych ¶rodków finansowych, o pedantycznej skrupulatno¶ci nie wspomnê. Co do zasadno¶ci stosowania gruntu reaktywnego pod podk³ad epoksydowy-ka¿dy kto restauruje stare auto -tak robi (piaskowanie->trawienie->odt³uszczanie/czyszczenie chemiczne->podk³ad reaktywny->podk³ad epoksydowy->ewentualnie szpachlówka->podk³ad akrylowy->lakier) to najczêstszy schemat, ale nie mówiê, ¿e najlepszy i mnie te¿ zaskoczy³ fakt, ze niektóre firmy jak np RM nie sk³aniaj± siê do takiego rozwi±zania, aczkolwiek IVAT wrêcz jest zwolennikiem takiego systemu http://carsystem-wschod.pl/index.php?id=156 , nie wiem dlaczego, ale skuteczniej chroni on przed korozj±. Korozja w przypadku starego samochodu, którego blachy maj± ponad 50 lat to ¶miertelny wróg, w przypadku passata i 1200 innych lakierowanych w powszechnych lakierniach samochodów, mo¿na j± pomin±æ -o czym otwarcie mówi wiêkszo¶æ lakierników, bo chodzi o czasoch³onno¶æ i "tanio¶æ". To samo dotyczy szpachli, któr± tak pokochali polscy "handlarze", a k³ad± j± na go³± blachê, lakier, podk³ad -obojêtnie jaki i efekt jest jako taki-na krótk± metê. Tym czasem nie s³ysza³em , aby kto¶ skrupulatnie odrestaurowuj±cy auto nie k³ad³ szpachlówki na co¶ innego ni¿ podk³ad epoksydowy- bo w praktyce daje d³ugotrwa³± wytrzyma³o¶æ na korozjê zwi±zan± z "naciaganiem wilgoci" przez szpachel. To jest moje zdanie-amatora, nie zgadza siê z nim mój kolega lakiernik pracuj±cy w autoryzowanej lakierni, ale po jego robocie za 1-2 lata na elementach pojawia siê jeszcze wiêksza korozja, a inny kolega który odrestaurowuje samochody zawodowo daje 5 lat gwarancji, jak co¶ wyjdzie -robi poprawki za darmo, ró¿nica to tylko cena takiej us³ugi ;)
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-05, 21:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
@ wojas ! nie znam twojego kolegi z lakierni , ale raczej gwarantujê ci ka¿dy zawodowy lakiernik po choæby jednym szkoleniu materia³owym wie o tym doskonale, ¿e szpachlówki poliestrowe k³adzie siê na podk³ad epoksydowy co wyd³u¿a ¿ywotno¶æ pow³oki trzy krotonie ! Nie zapominaj jednak, ¿e dostêpne obecnie materia³y chemiczne dobrych firm bez stosowania podk³adu epoksydowego pozwalaj± na wykonanie naprawy z trzy letni± gwarancj± ... a d³u¿sza nie jest przez nikogo wymagana ! Nie twierdzê, ¿e nie potrzebna ... tylko "nie wymagana" ! Do tego dochodzi czynnik ekonomiczny. Podk³ad pod ka¿d± warstw± szpachli do bardzo du¿e i znacz±ce zwiêkszenie czasu naprawy za który kto¶ powinien zap³aciæ. St±d jest ró¿nica pomiêdzy tym jak mo¿na robiæ samochody ¿eby wytrzyma³y kilka, lub kilkana¶cie lat i opar³y siê korozji ... a tym ja siê te samochody robi ! Ka¿dy specjalista i osoba interesuj±ca siê technologi± lakiernicz± mo¿e jednak dobraæ sobie materia³y pod k±tem ich budowy chemicznej i w³a¶ciwo¶ci ¿eby osi±gn±æ zamierzony cel ! Po to koncerny chemiczne produkuj± tak± gamê produktów ( róznych lakierów podk³adów i szpachlówek ) ¿eby ka¿dy dobra³ sobie sposób realizacji naprawy zgodnie z efektem jakiego oczekuje. Nie zapominaj ¿e na rynku nadal jest dostêpny lakier sysntetyczny rodem z 1960 roku i podk³ady oparte o minê o³owiow± ( czerwono brunatny - niby antykorozyjny ) To rynek wymusza na producentach materia³ów ich typoszereg. ( rynek i przepisy ekologiczne )
W przemy¶le s± dostêpne ju¿ materia³y systemu DCC, które absorbuj± wilgoæ z powietrza i w ten sposób siê utwardzaj± !!!? 10 lat odporno¶ci na przenikanie wilgoci !

P.S Mam znajomego który restauruje samochody tj. dwa modele Mercedesa z 1952 lub 4 roku i w tym siê specjalizuje. Lakier na samochód jest k³adziony bez grama szpachlówki poliestrowej - wszêdzie cyna. W zasadzie trzy rodzaje cyny !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Siekiera
Wys³any: 2010-01-06, 08:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
No proszê, w starych w±tkach te¿ mo¿na znale¼æ zaciek³e wojny ;) hmm, muszê wiêcej tam pogrzebaæ bo te¿ s± ciekawe rzeczy.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group