Autor |
Wiadomo¶æ |
|
mechanik93
|
Wys³any: 2010-02-08, 18:49 Moje pierwsze wiêksze lakierownko,kilka pytañ...
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
Witam!Mam zamiar zabraæ sie mojego elegancika.Elegant jak to elegant gnije jak ch...Moje pytanie dotyczy dziur w przednich czê¶ciach progów-Jak je za³ataæ nie wymieniaj±c ca³ych progów.Kolejna rzecz to szpachlowanie czy niewielkie w¿ery rdzy moje zaszpachlowaæ czy pierwsze muszê je wyczy¶ciæ zapodk³adowaæ i wtedy?(tak mi siê wydaje).I ostatnie pytanie chodzi m i o to jak wyrównaæ powierzchniê przed malowanie po tym jak obok szlifowa³em, a obok mam stary lakier?Mile widziane równie¿ rady które mog³y by mi siê przydaæ.Z góry dziêki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
wazzie
|
Wys³any: 2010-02-08, 19:35
|
0
|
|
|
Posty: 30 Sk±d: Rzeszów
|
Po pierwsze, je¿eli widzisz dziury w progach, to byæ mo¿e jest to tylko wierzcho³ek góry lodowej i próg i tak trzeba wymieniæ. Je¿eli sie myle, to standardowo zaspawaæ to dogiêtym na wymiar kawa³kiem blachy....opisywane ju¿ by³o
Mo¿esz zaszpachlowaæ rdze, ale to za kilka chwil odpadnie... - wyczy¶ciæ mechanicznie do go³ej blachy->reaktywny->akrylowy->szpachel->akrylowy-> baza, lakier, etc..
Szlifujesz na sucho na kolcku, do równego, a pó¿niej podk³adujesz to akrylowym, szlifujesz na makro, podk³adujesz.... az bedzie równo |
|
|
|
|
buttiewtz82
|
Wys³any: 2010-02-08, 19:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 29
|
1 Co do progów to wymieniaj ca³e i nie baw sie w ³atanie bo za pol roku wyskoczy ci amba w innym miejscu i znowu bedziesz latal. Ale jak juz sie uprzesz to wycinasz miejsca skorodowane i wspawujesz ³atki.
2 Zale¿y bo przy szlifowaniu tych wzerów mog± wyjsæ dziury i bedziesz musia³ latac. Zawsze pod szpachel dawaj podk³ad.
3 Co do przejsc to musisz zgubic to pod szpachlem na to dajesz akryl i pozniej kolor.
Co do reszty to wszystko bylo walkowane na forum szukajka sie klania |
|
|
|
|
mechanik93
|
Wys³any: 2010-02-09, 09:52
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
ok, ale móg³ by mi kto¶ wyt³umaczyæ co to jest ten lakier reaktywny? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-02-09, 10:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Nie lakier,a podk³ad,k³adzie siê go na go³± blachê w miejscu,gdzie nie ma pewno¶ci co do dok³adnego usuniêcia rdzy,gdzie niemo¿liwe jest jej 100%-towe wydarcie.Reaktywny wi±¿e siê z rdz± i powstrzymuje jej rozprzestrzenianie,nie ma za to odporno¶ci na warunki atmosferyczne,ani te¿ nie mo¿na bezpo¶rednio na niego nak³adaæ szpachli,dlatego zawsze musi byæ przykryty podk³adem akrylowym.Albo mas± bitumiczn± lub innym ,,bitgimem" je¶li jest to podwozie.Ale najlepiej mimo to daæ akrylowy. Jak masz idealnie doczyszczon± powierzchnie bez ¶ladu rudej ani w¿erów,to lepszy bêdzie podk³ad epoksydowy. |
|
|
|
|
camel
|
Wys³any: 2010-02-09, 15:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 94 Sk±d: Kraków
|
Mechanik, wiem ¿e naj³atwiej powiedzieæ by³o i napisane ale proszê poczytaj forum zanim co¶ porobisz. W wielu tematach jest opisane jak usuwac rdzê, jakie podk³ady na co jakich nie wolno na siebie - zainwestujesz czas , ale odpadnie ci mase nerwów czemu wszystko wylaz³o po miesi±cu.
Podsumowuj±c rdzy nie zostawiasz nigdy i nigdzie bo siê szybko zem¶ci, jak zostawisz to mikroskopijne ilo¶ci zapaækane reaktywnym. Korozja z b±blami zwykle znaczy, ¿e pod b±blem nie jest ju¿ dobrze i wylaz³a albo dziura albo jest blisko tego - korozja po dwóch stronach blachy. Malowanie na syf to zakrycie syfu - to jak by¶ rozciêt± nogê przykry³ skarpetk± i bedzie dobrze dopuki nie zgnije i nie odpadnie .
Po za tym dok³adno¶æ, odt³uszczanie przed malowaniem i takie podstawy.
Albo poczytaj topik Ryby o civicu jako wzorcowy |
|
|
|
|
mechanik93
|
Wys³any: 2010-02-09, 17:29
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
No dziêki wszystkim za odpowiedzi:D Zbieram siê pod koniec tygodnia za niego.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
mechanik93
|
Wys³any: 2010-02-26, 09:50
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
Witam po d³ugiej przerwie.Mam kolejn± seriê pytañ do kolegów expertówL:D.No, ale do rzeczy.Pierwsze pytanie dotyczy matowania lakieru-Czy nak³adaj±c podk³ad na stary lakier mam go w jaki¶ sposób zmotowiæ?Je¶li tak jaki?Czy podk³ad potem przed lakierem te¿? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-02-26, 10:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Oczywi¶cie ¿e musizs.Stary lakier przed podk³adem papier 240-320 lub w³óknina br±zowa i pasta matuj±ca (mo¿e te¿ byæ sama w³óknina)podk³ad pod lakier 800-1000 albo nawet 1200. |
|
|
|
|
mechanik93
|
Wys³any: 2010-02-26, 21:28
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
ok, a je¿eli po³o¿ê pierwsz± warstwe lakieru w³a¶ciwego czy jego te¿ muszê zmatowiæ?A tak poza tym ile autorenolaka mo¿e mi pój¶æ na malucha?Autorenolaka mo¿na rozcieñczaæ nitrem? |
|
|
|
|
lakierok
|
Wys³any: 2010-02-26, 23:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 423 Sk±d: Okolice
|
mechanik93 napisa³/a: | ok, a je¿eli po³o¿ê pierwsz± warstwe lakieru w³a¶ciwego czy jego te¿ muszê zmatowiæ?A tak poza tym ile autorenolaka mo¿e mi pój¶æ na malucha?Autorenolaka mo¿na rozcieñczaæ nitrem? |
nie matujesz pierwszej warstwy tylko poczekaj az trche wyschnie
kup sobie dwie puszki a do tego kupowalo siê kiedy¶ katalizatory (cos ala utwardzacz )
spytaj siêw sklepie czy maj± rozpuszczalnik do tego |
|
|
|