Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-03-04, 11:28
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Witojcie po przerwie...
...spowodowanej brakiem czasu po pracy i ogólnym do³em po rozpoczêciu szpachlowania.
Jednak to nie jest takie ³atwe, tym bardziej bior±c pod uwagê moje do¶wiadczenie - jego brak. Ale uda³o siê:] i jestem bardzo szczê¶liwy, gdy¿ wyrze¼bi³em ca³kiem fajn± dupê. Do podci±gniêcia zosta³ rant na lewym boku - koñczy siê zbyt wcze¶nie.
Oto foty:
|
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-03-17, 10:04
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Panowie, mam pytanie do Was.
Spawy 1 i 5 wyciête na g³adko.
Powierzchnia 3 i 2 wyrobiona na alu szpachli
Zak±tek 1 zabezpieczony reaktyw+akryl i wyoblony klejem carbond 940
Ca³o¶æ fillerem grubo i farba
Czy zda to egzamin? Nie wiem jak pracuj± tego typu elementy i czy mi to nie odpadnie:)
Kitu nie posz³o grubo, ale powierzchniowo próg nie nale¿y do najmniejszych.
|
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-04-11, 15:37
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-04-11, 18:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
To ju¿ dotarty czy jeszcze ?
Dzia³aj, dzia³aj !! Teraz Twoja honda bêdzie bêdzie wzorem do na¶ladowania na forum |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-04-12, 06:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Nie Ryba, to Ty jeste¶ prekursorem:)
Jeszcze nie dotarte, ale ju¿ nied³ugo. Dzisiaj oszlifuje na ostatni raz drzwi i rzuce filler, a wtedy zostanie ju¿ tylko matowanie.
Ciê¿ko by³o siê dopasowaæ z otworami na listwy, bo próg w zamienniku odbiega od OEM. Ten "parapecik" w miejsu zrzewania obu czê¶ci progu jest wyprofilowany w taki sposób, ¿e plastikowy próg siê na nim opiera i dochodzi mocno do góry - zostaje przerwa 3mm od lini drzwi i b³otnika - a wspawane z zapasem.
Podsumowuj±c...w powietrzu zdaje siê unosiæ ju¿ woñ rozpuszczalnika do bazy:) |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-04-15, 10:59
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
No i drzwi w podk³adzie...¶wie¿aki:)
a by³o tak (sory za jako¶æ, nie mog³em siê fillera doczekaæ )
"matowanie stage started" |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-04-16, 19:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
A ja znowu napiszê jaki b³±d robisz. Podk³ad zewn±trz elementów wylewasz na lusterko, a we wnêkach gdzie jest du¿o trudniej dotrzeæ masz napruszone. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-04-18, 10:08
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
b-rad napisa³/a: | A ja znowu napiszê jaki b³±d robisz. Podk³ad zewn±trz elementów wylewasz na lusterko, a we wnêkach gdzie jest du¿o trudniej dotrzeæ masz napruszone. |
przekona sie kolega o b³edzie kiedy lakier metalik na³o¿y |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-04-18, 12:01
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Ch³opacy, nie wiem dok³adnie o jakie skutki takie "b³êdu" Wam chodzi - rozwiñcie
Je¶li chodzi o matowanie tych wnêk, to ¿adnych k³opotów nie mam.
Je¶li chodzi o samo podk³adowanie pod baze to i tak bêdzie pod w³a¶ciwy kolor rzucany podobny metalik (niemal identyczny do koloru)
Je¶li co innego, bo laik jestem - rzecz jasna, to proszê o sprostowanie !!! |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-04-18, 13:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Je¿li zostawisz jakiekolwiek chropki, mini dziurki itp. na podk³adzie to na bazie bêdzie to strasznie widaæ. Oczywi¶cie zale¿y to te¿ od bazy, je¿eli po³o¿ysz bazê i bêdziesz widzia³ mini dziurki czy te¿ nie równ± powierzchniê mo¿esz lekko parokrotnie wypruszyæ. Wtedy to bêdzie du¿o mniej widoczne, lecz konieczno¶ci± jest zostawiæ ostatni± warstwê wypruszon±!! je¿eli znowu wylejesz to kupa bêdzie i chropki wróc±. Robiæ tak mo¿na tylko przy ca³o¶ciówkach gdy¿ w innym przypadku bêd± ogromne ró¿nice w kolorach, odcieniach, ziarnie itd.
Jednym zdaniem pod bazê powierzchnia musi byæ idealnie jednolita, g³adka... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-04-19, 08:49
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
b-rad - dziêki za wyja¶nienie. Nie wiedzia³em o co mo¿e Wam chodziæ. Rozumiem i zwrócê na to uwagê...ewentualnie natrysnê jeszcze raz dla pewno¶ci w kilka miejsc. |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-04-19, 16:42
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
mi chodzi³o tylko o to ¿eby ca³e auto by³o podk³adem try¶niête , bo po na³o¿eniu bazy bedzie widaæ "omijaki" (je¿eli siê zrobi³o te omijaki podk³adem) |
_________________ http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393 |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-06, 12:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
wszystko zalezy od tego jak wymatuje ten podklad..jezeli zrobi to na gladko nie bedzie problemu z baza.. |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-06-09, 21:49
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Macie racje - teraz ju¿ mogê z do¶wiadczenia siê wypowiedzieæ. Da³o radê bez, a po natrysku z drugiej mañki by³o przyjeniej.
A ¿eby nie by³o ¿e pró¿nuje - bardzo ma³e co nie co:)
<banan> |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-06-19, 22:18
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
part 2:
fot. 3 to baza któr± sie podk³ada³em bo w pyte farby idzie a szkoda |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-09-14, 22:08
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Cze¶æ,
Pomys³a³em, ¿e warto by³oby obudziæ trochê hondowy temat. Ryba pomalowa³ swoj± Hanke ju¿ dwa razy, a ja...??
Poni¿ej foto z prac. Fotki nie s± picowane w ¿adnych programach jak i ca³a reszta - tak wiêc kolor tak jak widaæ.
Laierowaniem zaj±³ siê zawodowy Lakiernik, gdy¿ siebie w tej roli nie widzia³em z powodu braku do¶wiadczenia jak i warunków.
Baza Dynacoat, klar SpiesHeckera 8003.
Ps. o tym, ¿e dach by³ malowany drugi raz nie wspominam. Nawet lepiej bo go jeszcze troche wyci±gn±lem na "równiej". |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-09-14, 22:39
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
Mi siê podoba ile zap³aci³e¶ za to malowanie bo przygotowa³e¶ praktycznie sam !!! |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-09-15, 06:20
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Lakierowanie nic mnie nie kosztowa³o - Znajomy Lakiernik - chyba ju¿ jedyna taka szko³a w mojej okolicy. Serdecznie pozdrawiam.
W zamian za polakierowanie, pomog³em przy innym samochodzie.
Do pomalowania zosta³o w kolor: drzwi, b³otniki, zderzaki, klapa tylna, lusterka
W czarny mat odnowione: podstawy lusterek, lotka tylna, progi, dok³adka przód + maska do czasu znalezienia dobrego laminatu
Jeszcze wspomne o materia³ach podsumowuj±c:
Grunty: wash z Novola
Podk³ady: Gold filler, HB Body HS, i co¶ z Heliosa od Kumpla na spróbunek
Szpachle: Alu z golda, finish z golda, na plastik równie¿ gold - takie by³y to siê kupowa³o
Papiery: Indasa (zdaje mi siê ¿e s± coraz gorsze) obróbka na wszelkiej ma¶ci narzêdziach, homemade równie¿
Baranki: Boll i Boll 2w1, Gold za rzadki
Silikony i gumy: Soudal carbond 940, masa na pêdzel z Bolla
Baza:jak wspomnia³em Dynacoat
Klar: Spieshecker 8003, do komory silnika Sprint - by³ tañszy.
i to chyba tyle |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-04, 07:32
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Aktualne foto z prac:
Malunek maski moje dzie³o:
A tu siê poprawi³em:
Oraz drobnica po piachu i w podkladzie:
Nie zrobi³em niestety fotek po malowaniu w kolor zawiasów.
Aktualnie siê autko sk³ada. Dosta³em nowe ¶ruby, edukuje siê z dziedziny wklejania szyb na aktywatorze oraz szuakm czê¶ci po gara¿u:D |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-04, 10:43
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Panowie jeszcze pilne pytanie w temacie szyb. Przy wklejaniu szyb z aktywatorem jak powinienem postêpowaæ? Ca³y pozosta³y klej zerwaæ doszczêtnie, do samego podk³adu fabrycznego, czy mogê cienk± warstwê kleju po zrywaniu no¿ykiem do tapet zostawiæ i daæ po ca³o¶ci aktywator?
Szyby boczne standard: primer i klej. |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-10-05, 07:23
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
|
|
|
|
m³ody19
|
Wys³any: 2010-10-05, 12:17
|
0
|
|
|
Æwicz æwicz æwicz :D
Posty: 135
|
Kawa³ dobrej roboty Czekam na finisz :] |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-05, 18:49
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Dobra felga wjedzie po zimie. Teraz czeka mnie wymiana przewodów hamulcowych/paliwowych oraz konserwacja podlogi. |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-10, 09:15
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Koniec z lakierni± przenosimy siê w mechaniczne klimaty:
|
|
|
|
|
gomez405
|
Wys³any: 2010-10-14, 14:22
|
0
|
|
|
Posty: 38
|
kamilmjk napisa³/a: | Dobra felga wjedzie po zimie. Teraz czeka mnie wymiana przewodów hamulcowych/paliwowych oraz konserwacja podlogi. |
daj znaæ jakie koszta przewodów paliwowych i z czego |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-15, 07:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Przewody chyba miedziane. Nie wiem co mi wymy¶l± w http://pwpnet.pl/ , bo muszê przedtym zmierzyæ d³ i fi przewodu, gdy¿ nie maj± go w katalogach z racji specjalizacji w innym kierunku. Za komplet 6ciu hamulcowych przewodów 180pln. |
|
|
|
|
Arecki89
|
Wys³any: 2010-10-17, 08:59
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
jest grubo po posk³adaniu bêdzie robiæ sza³ maska zostanie w macie ? |
|
|
|
|
resko
|
Wys³any: 2010-10-17, 10:35
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
Gratuluje szykuje siê zaje...ste auto |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-10-30, 22:23
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Maska mia³a odrazu wjechaæ z "plastiku", ale nie uda³o siê znale¿æ nic fajnego co by jeszcze dobrze le¿a³o na aucie. Zostaje na ten czas czarna.
Co do prac, to u¿ywa³em ostatnio fertanu w kilku miejscach przy skrobaniu pod³ogi. Z instrukcj± u¿ycia przysz³o z pomoc± forum automobilisty gdzie chemiê Fertan testowano i to podobno z przyzwoitym skutkiem.
Zdjêcia wrzucê na czasie. |
|
|
|
|
gomez405
|
Wys³any: 2010-11-07, 19:37
|
0
|
|
|
Posty: 38
|
kamilmjk napisa³/a: | Maska mia³a odrazu wjechaæ z "plastiku", ale nie uda³o siê znale¿æ nic fajnego co by jeszcze dobrze le¿a³o na aucie. Zostaje na ten czas czarna.
Co do prac, to u¿ywa³em ostatnio fertanu w kilku miejscach przy skrobaniu pod³ogi. Z instrukcj± u¿ycia przysz³o z pomoc± forum automobilisty gdzie chemiê Fertan testowano i to podobno z przyzwoitym skutkiem.
Zdjêcia wrzucê na czasie. |
jak wra¿enia ze stosowania fertanu ??? |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-11-10, 14:12
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
fertan:)
-strasznie ¶mierdzi jabolem
-³atwy w aplikacji, pêdzelek
-zachowanie zgodne z opisem w karcie
Postêpowa³em tak jak wskazuje producent. Pierwsza warstwa po oczyszczeniu z grubszej rdzy papierem i szczotka rêczna. Po ca³o¶ci: na rdze, na lakier, na gola blachê. Nastêpnie po wyschnieciu druga warstw± i na dwór. Akurat by³o wilgotno - zalecane warunki - i tak dochodzi³o przez tydzieñ. Mia³em czas:) autko przed warsztatem pod plandeka. Kolejny weekend na podnosnik i jazda z woda pêdzelkiem. £adnie siê zmylo z lakieru i go³ej czystej blachy. Tward± i wytrzyma³a pow³ok± ¶rodka zosta³a w miejscach gdzie by³a korozja. Po wytarciu do sucha wash primer i akryl.
Brunox po tym czasie na dworzu pokry³by siê rudym nalotem. Fertan by³ zupe³nie wolny od korozji. I nie mog³em go zeskrobac z miejsc gdzie siê tam niby po³±czy³. Tak wiêc teraz wymaluje jak±¶ chemia na pêdzel i zobaczê za rok jak du¿o wysz³o. Brunox napewno na podwozia z mocnym przeciwnikiem odpada. Chyba tyle:) |
|
|
|
|
gomez405
|
Wys³any: 2010-11-10, 14:51
|
0
|
|
|
Posty: 38
|
a wash primer nie zgryz³ siê z fertanem??? |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-11-12, 21:33
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
mi nigdy wash primer z niczym siê nie pogryz³, a epoxydowemu jako¶ nie ufam. tak jak mówi³em fertan by³ dobrze wyschniêty;) |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2011-05-13, 09:13
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
pieknie, myslalem ze kolor który ja planuje bedzie oryginalny a tu prosze daleko nie musialem szukac. elegancko wyszlo |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2011-05-30, 18:28
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
W sumie to ja nie wkleja³em zdjêæ z fina³u:)
A ostatnio takowe zrobi³em, w sam raz na podsumowanie.
|
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2011-11-15, 17:46
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Zajebiscie ci wysz³o Zajebi¶cie lakier rozlewasz to bez polerki tak wysz³o, szacun |
|
|
|