Autor |
Wiadomo¶æ |
|
walo
|
Wys³any: 2010-03-14, 22:12 Akryl
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 12
|
Witam koledzy. To mój drugi post na forum dlatego chcia³em siê przywitaæ.
Jestem pocz±tkuj±cym "lakiernikiem" samoukiem i mam takie pytanie.
Mam do pomalowania Astrê F bia³± tzn. tylny prawy b³otnik bo dosta³a obok lampy. Chodzi mi o cieniowanie.
Poczyta³em forum i mam zamiar to zrobiæ w nastêpuj±cy sposób:
1. Wyprowadzenie elementu i podk³ad akrylowy.
I teraz nie jestem przekonany jak lepiej malowaæ czy:
2. Na zmatowany ca³y element papierem 1500 po³o¿yæ Akryl (akryl +utwardzacz) na trzy warstwy i lakier bezbarwny i zgubiæ przej¶cie na s³upku rozpuszczalnikiem do cieniowania?
Czy
Lakier bazowy bia³y(kolor+rozpuszczalnik) i na to bezbarwny.
Cieniowanie metalików wychodzi mi bardzo dobrze a nie cieniowa³em jeszcze akrylu i dlatego mam parê niejasno¶ci:
a) Czy je¿eli zmatowiê akryl papierem 1500 to po pomalowaniu bezbarwnym ca³ego elementu nie bêdzie widaæ ró¿nicy pomiêdzy ¶wie¿o po³o¿onym akrylem(dobrze w cieniowanym) a starym zmatowionym?
b) czy bezbarwny zabarwiæ delikatnie bia³ym akrylem?
c) czy jednak lepiej w cieniowaæ bia³± bazê i bezbarwny dopiero na ca³y element?
d) a mo¿e w cieniowaæ to tylko akrylem i pó¼niej rozpuszczalnik do cieniowania na ³±czeniu?
Je¿eli mo¿ecie to podpowiedzcie jak to najlepiej zrobiæ ¿eby nie by³o widaæ. |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-03-15, 00:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Miejsce zapodk³adowne i resztê elementu 800 i maluj normalnie. na s³upku wprusz i daj rozp. do cieniowania w miejscu ³±czenia nowego lakieru z starym.(³±czenie ma byæ na zmatowanej powierzchni)Nie wiem po co chcesz dawaæ bezbarwny na akryl no chyba ze masz lakier 2 warstwowy
Lakier bezbarwny barwi sie tylko specjalnymi pimentami a nie tym czym sie che . |
|
|
|
|
walo
|
Wys³any: 2010-03-15, 21:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 12
|
No w³a¶nie poczyta³em forum i niektórzy polecaj± ¿eby wpyliæ siê akrylem a pó¼niej do bezbarwnego dodaæ troszkê akrylu ¿eby go zabarwiæ i dodaæ ten sam utwardzacz co do akrylu ¿eby siê nie pogryz³y i malowaæ ca³y tym bezbarwnym wypyliæ dalej element.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-03-15, 22:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
A po co tak kombinowaæ??Akryl, jeszcze w bia³y powinni zrobiæ wchodz±cy na zero. Mo¿e sie uda ¿e sie nie pogryzie tylko jak pow³oka bêdzie wygl±daæ po jakim¶ czasie/mo¿e co¶ wyjsæ |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-03-16, 08:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Nie wiem co mieli na my¶li ci którzy sugerowali zabarwienie bezbarwnego, ale s±dzê ¿e zgubienie efektu metameryzmu http://pl.wikipedia.org/wiki/Metameryzm który czêsto pojawia siê gdy samochód jest lakierowany jednowarstwowym lakierem, a naprawiany element dwu warstwowym.
W tym przypadku rada @Dawid1989 jest najlepsza ... po co kombinowaæ. Wypoleruj s±siednie elementy - sprawd¼ kolor przez natrysk i polakieruj bez cieniowania ... albo kup lakier dwu warstwowy ( baza + klar ) i wtedy wycieniuj baz±, a klar na ca³o¶æ ( oczywi¶cie metameryzm murowany, ale w dzieñ bêdzie ok )
Jak wycieniujesz i wypolerujesz akryl, a zostanie przej¶cie i tak bêdziesz musia³ lakierowaæ ca³o¶æ. Cieniowanie zaprawek wymaga du¿ej wiedzy i odrobiny szczê¶cia ¿eby to siê zawsze udawa³o. Nawet najlepsi czasem siê wkurzaj±, ¿e co¶ posz³o nie tak i widaæ zaprawkê.
Tak na marginesie ... to ju¿ lepszym pomys³em by³oby polakierowanie cieniutko bezbarwnym i jak dobrze przy³apie to na to wycieniowanie siê akrylem.
Taki trick robi siê nawet dla bazy ( konwencjonalnej ) przy kolorach które maj± tendencjê do chmurzenia. Wtedy na zmatowany element cieniutka warstwa klaru z dodatkiem 100 % rozpuszczalnika ... i jak to ju¿ wysch³o to cieniowanie bazy.
Py³ jest wch³aniany przez aktywuj±cy siê lakier i nie ma ¶ladu. No ... ale jeden b³±d i na elemencie powstaje cudaczny efekt S± tak¿e specjalne materia³y do takich zadañ np Basefix w Sikkensie lub inne ... w ka¿dej firmie tylko musisz spytaæ w sklepie o taki materia³ ( jedno komponentowy klar - a nie rozpuszczalnik do cieniowania to ... ró¿nica ! ) |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
walo
|
Wys³any: 2010-03-17, 00:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 12
|
Ok dziêki za pomoc. Dobieram akryl i maluje nim ca³o¶æ (po uprzedniej próbie jak jest dobrany.
Kiedy¶ widzia³em te¿ punto(czerwone) pomalowane w³a¶nie akrylem (wpylanym) a na to bezbarwny na ca³y element i ³adnie to wygl±da³o tylko ¿e bardziej siê b³yszcza³o ni¿ oryginalna pow³oka i nawet polerowanie nie pomaga³o ¿eby uzyskaæ tak± sam± g³êbiê koloru.
Pozdrawiam i dziêkuje za podpowiedzi.
Mo¿e kto¶ jeszcze udzieli jaki¶ rad jak on takie rzeczy robi. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-03-17, 21:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
Tak jak koledzy pisz±, nie ma potzreby bawic siê w bezbarwny, zw³a±szcza, ze to bia³y. Ja robi³em ostatnio czarny akryl, te¿ na wypy³ki i wygl±da dobrze. U¿ywa³em rozpuszczalnika do cieniowania, a miejsca cieniowania matowi³em szar± w³óknin± - szybciej i mniejsze rysy do spolerowania potem masz. |
|
|
|
|
camel
|
Wys³any: 2010-03-23, 08:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 94 Sk±d: Kraków
|
a tak oftopnê jeszcze apropos metameryzmu, u mnie na osiedlu sa pomarañczowe latarnie, jak pieknie widaæ w nocy na metalikach ró¿nicê - w dzieñ wygladaj± spoko, a w nocy co drugi inny b³otnik albo drzwi . |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-03-23, 09:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
O¶wietlenie sodowe ... "wykrywacz k³amstw" |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|