Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Neonis 
Wysłany: 2010-04-05, 20:28   H&S Evolution
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
Witam,
Za³o¿y³em temat o tym aerografie, bo jest doœÌ popularny i myœlê, ¿e dobrze bêdzie jak pytania, odpowiedzi i porady dotycz¹ce tego osprzêtu bêd¹ w jednym miejscu.



ZadajĂŞ wiĂŞc pierwsze pytanie:

Jak siĂŞ ma dysza o,15 do o,2 w tym aerografie?
G³ównie chcia³bym siê dowiedzieÌ jaka jest ró¿nica w "przeciskalnoœci" siê farbek przez te dysze - du¿o bardziej podatna na "zatykalnoœÌ" jest o,15 czy ró¿nica w zapychaniu siê miêdzy nimi jest znikoma?

Bo sÂłyszaÂłem, Âże dysza o,2 ma podobnÂą budowĂŞ do o,4 (wystĂŞpujÂącej w zestawie 2in1) a o,15 jest caÂłkiem inna - dÂłuÂższy szpic iglicy i dyszy, itp. I podobno dysza o,4 precyzjÂą niewiele odbiega od o,2, natomiast o,15 dokÂładnoÂściÂą bije na gÂłowĂŞ o,2... Jak to wiĂŞc jest?

I drugie pytanie:

Czy w zestawie Evo Silver 2in1 sÂą rĂłwnieÂż dekielki na zbiorniczki, czy trzeba je dokupiĂŚ osobno?
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

LoboLoco 
Wysłany: 2010-04-06, 08:43   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
Deklików nie ma , a co do ró¿nic w dyszach to jak mam byÌ szczery a¿ tak wielkich nie zauwa¿y³em. Obydwie dysze s¹ dobre do detali i naprawdê dok³adne, a ró¿nice niewielkie... w domu zrobiê fotki i zamieszczê tu lub na Labie, sami ocenicie . Co do zatykalnoœci to identyczna, czyli przy dobrym rozrobieniu farb lub u¿yciu dedykowanych - ¿adna.
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

LoboLoco 
Wysłany: 2010-04-07, 08:33   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
Na dole w zakÂładce galeria sÂą ciekawe fotki ;) zapraszam...

http://www.airbrushlab.pl...-marki-has.html
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Neonis 
Wysłany: 2010-04-12, 15:09   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
Mam pytanie do posiadaczy H&S'a (jakiegokolwiek wÂłaÂściwie, nie tylko Evo):
Potrzebujê szybkoz³¹czki do wtyku mojego Evolutiona. Znalaz³em na allegro coœ takiego:

http://www.allegro.pl/ite...zewnetrzny.html


Seria 21KA
gwint zewnĂŞtrzny 1/8"
DN 5,0


Czy DN 5,0 oznacza, ¿e œrednica wtyku wynosi 5mm? Bo zmierzywszy gruboœÌ owej koùcówki aerografu okaza³o siê, ¿e tyle mniej wiêcej ona ma...

Natomiast (problem siĂŞ pojawia, gdy spostrzegÂłem, Âże) na aerografy.com czÂłowiek proponuje taki przewĂłd typowo do H&S'a:

http://www.aerografia.com...products_id=102

Kompletny przewĂłd o dÂługoÂści 2,5m zakoĂączony
szybkoz³¹czem 2.7



Jaka to w koùcu ma byÌ ta szybkoz³¹czka do tego evolutiona - 5,0 czy 2,7? Czy ta z allegro bêdzie mi pasowaÌ, czy nie?
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

LoboLoco 
Wysłany: 2010-04-13, 07:49   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
Ja mam szybkoz³¹cze H&S'a ... postaram sie zrobiÌ fotki obok linijki i wrzuciÌ do galerii na Airbrushlab...
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

LoboLoco 
Wysłany: 2010-04-14, 09:26   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
http://www.airbrushlab.co...-marki-has.html

w galerii jest nowe foto z³¹czki (na samym dole)
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Neonis 
Wysłany: 2010-04-14, 18:54   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
A w ogĂłle zapomniaÂłem siĂŞ wam pochwaliĂŚ, Âże staÂłem siĂŞ posiadaczem (czy szczĂŞÂśliwym okaÂże siĂŞ po pewnym czasie) H&ÂŚ'a Evolution Silverline 2in1 (dysze 0,15 i 0,4)...


Co powiem?
Po pierwsze: uhh... boli ten wydatek, bo 600 to jednak du¿o kasy, a ja poza kursem prawa jazdy nigdy a¿ tyle jednorazowo nie wyda³em... Jednak wysz³em z za³o¿enia, ¿e jeœli airbrush jest czymœ co mi wychodzi (lepiej ni¿ jakiekolwiek inne rzeczy jakimi siê zajmowa³em) i wi¹¿ê z tym pewne plany to powinienem zainwestowaÌ w to... Poniek¹d jakby nie patrzeÌ jest to inwestycja w samego siebie... i dopuszczam do siebie myœl, ¿e koszt mo¿e mi siê w przysz³oœci zwróciÌ....

Po drugie: Zapakowana paczka to piĂŞkny widok... Nie wspominajÂąc o momencie otwierania pudeÂłka... jeden z najpiĂŞkniejszych momentĂłw w moim Âżyciu (a niewiele takich byÂło)... Ale po wziĂŞciu do rĂŞki... wydawaÂło mi siĂŞ, Âże spust chodzi zbyt luÂźno (czyÂżby przyzwyczajenie do mocno sprĂŞÂżynujÂącego MARa?), wrĂŞcz jakby siĂŞ chybotaÂł... Ale po chwili zauwaÂżyÂłem, Âże ledwo jego drgniĂŞcie powoduje przesuw iglicy - czyli wszystko w porzÂądku (a do lekkoÂści spustu przyzwyczajĂŞ siĂŞ)

Po trzecie: Nadszed³ czas by wzi¹Ì go na warsztat... Dysza 0,15. Lejê do niego tusz (czerwony) i myœlê: "ciekawe czy naprawdê jest taki niesamowicie dok³adny". Nadchodzi pierwsza próba:

Psik! Psiiiiiik! Psiik! <psikanie>

Pierwsze wra¿enia? "Wcale nie tak du¿o lepszy od MARa".... Dopóki nie wzi¹³em MARa (0,2):

Psik! Psiiik! <psikanie_marem>

Wtedy porĂłwnujÂąc zauwaÂżyÂłem jak bardzo siĂŞ myliÂłem... ZauwaÂżyÂłem teÂż, Âże Evolutionem nie da siĂŞ zrobiĂŚ "kleksĂłw" (kleks - tutaj: psik farfoclem ktĂłry osadziÂł siĂŞ niczym sopel na koĂącĂłwce igÂły). Fotki:

Takie makro narazie udaÂło mi siĂŞ uzyskaĂŚ przy pierwszym kontakcie z Evolutionem:



A tutaj porównanie Evo vs Stary MAR ew6000B (Mar ma ubit¹ os³onkê dyszy, byÌ mo¿e to nieco wp³ywa na jego niedok³adnoœÌ):



Po czwarte: ZrobiÂłem takÂże test na farbkach nitro. Evolution jednak zapchaÂł mi siĂŞ ze 2 razy... Tego siĂŞ jednak spodziewaÂłem po dyszy 0,15 i "niededykowanych" farbach Wnioski po obu testach:
- Ró¿nica w zapychalnoœci obu sprzêtów ogromna. + dla Evo
- UmiejêtnoœÌ robienia kleksów: Mar robi wiêcej i wiêkszych, a wiêc on w tej konkurencji wygrywa (:D)
- Precyzja w prowadzeniu i manewrowaniu spustem: + dla Evo

Wynik: 2:1 fur Deutchland

Po pi¹te: Wydaj¹c 600z³ jednak spodziewa³em siê czegoœ mega, ultra, super, hiper zar¹bistego... lekko siê rozczarowa³em... Zapewne dlatego, ¿e wydawa³o mi siê, ¿e za tyle kasy dostanê sprzêt, który bêdzie mi sam malowa³... Ale myœlê: ja i mój kompan damy radê... i wiem, ¿e to nie jego wina, ¿e nie robi linii rozmiarów w³osa (to tak jakby wsadziÌ do karoserii Mustanga silnik z Oopla Astry i lewego kierowcê i kazaÌ mu wycisn¹Ì tak¹ prêdkoœÌ, jak¹ chwal¹ siê inne Mustangi).

ReasumujÂąc: aktualnie jestem zadowolony, mimo, Âże rozpacz po stracie banknotĂłw wartoÂści 6000 gum kulek kaÂże mi wybrzydzaĂŚ... Poczekamy jeszcze aÂż zatankujĂŞ go lepszymi farbkami (Humbrol?), a pĂłki co polecam... Jednak jeÂśli tak jak mi wczeÂśniej wydaje wam siĂŞ, Âże jest to jak przesiadka z malucha do Lamborgini to tak jak ja rozczarujecie siĂŞ.






ÂŹrĂłdÂło: www.Airbrushlab.pl

ev2.jpg
evo vs mar
Plik ściągnięto 84 raz(y) 49.62 KB

ev1.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 51.82 KB

_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

cube 
Wysłany: 2010-04-19, 13:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 110
a ja dodam tylko Âże eksperymentowaÂłem poczÂątkowo z chiĂąszczyznÂą - byÂło ok
nauczyÂłem siĂŞ jak to mniej wiĂŞcej dziaÂła, z jakich czĂŞÂści siĂŞ skÂłada, jak toto czyÂściĂŚ

gdy nabyÂłem Evolution silverline i odpaliÂłem go to juÂż ANI RAZU przez myÂśl mi nie przeszÂło braĂŚ do rĂŞki chiĂączyka...
 

LoboLoco 
Wysłany: 2010-04-20, 08:44   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 657
Skąd: Silesia
cube napisał/a:
gdy nabyÂłem Evolution silverline i odpaliÂłem go to juÂż ANI RAZU przez myÂśl mi nie przeszÂło braĂŚ do rĂŞki chiĂączyka...


MiaÂłem dokÂładnie tak samo...
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

sebsa
Wysłany: 2010-04-20, 20:20   
0
UP DOWN


Posty: 331
po pierwsze humbrole nie sa pod aero z taka dysza,po drugie zeby robic linie wlosa musisz miec dobrze rozcienczona farbe czy to bedzie iwata evo czy chinczyk,a nie zgodze sie z toba ja sie tez przesiadlem z chinola na evo i to bylo dla mnie jak z malucha do lamborgini,roznica byla kolosalna we wszystkim,generalnie jak nie widzisz roznicy miedzy chinolem a evo to .......hmmm........
 

Neonis 
Wysłany: 2010-04-21, 00:19   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
Cytat:
generalnie jak nie widzisz roznicy miedzy chinolem a evo to .......hmmm........

hmmm.... moÂże aerograf firmy MAR nie jest aÂż tak "chiĂąski"? Jakby nie patrzeĂŚ kosztuje trochĂŞ wiĂŞcej niÂż taĂąsze pseudo-iwaty...

MoÂże zbyt krytycznie oceniÂłem to cudo (mowa teraz o EVO), jednak po pierwsze ja zawsze do wszystkiego podchodzĂŞ z dystansem (a nie od razu: ohh! i ahhh!), a po drugie to jest dopiero pierwsza opinia przy pierwszym kontakcie (mĂłwi siĂŞ np. do trzech razy sztuka :] )...
Po prostu wydawaÂło mi siĂŞ, Âże wlejĂŞ do niego rozrobione ptasie gĂłwno i linie namalowane tÂą konsystencjÂą bĂŞdĂŞ oglÂądaÂł pod mikroskopem... Za bardzo wyidealizowaÂłem go, wydawaÂło mi siĂŞ, Âże to bĂŞdzie nie wiadomo jak boskie i magiczne urzÂądzenie i gdy wezmĂŞ je do rĂŞki to od razu zacznĂŞ nim ÂśmigaĂŚ jak Primo... ale niestety prawda jest taka, Âże nie waÂżne ile wydasz na aerograf - on nigdy nie bĂŞdzie malowaÂł za ciebie. To umiejĂŞtnoÂści sÂą najwaÂżniejsze, a lepszy, droÂższy aerograf ma ci jedynie nie utrudniaĂŚ ich wykorzystywania...
I przyznajĂŞ, Âże mi jeszcze tego brakuje... Dlatego kazaÂłem nie porywaĂŚ siĂŞ z mojÂą opiniÂą...
Jednak nadal pĂłki co pozostanĂŞ przy obalaniu mitu porĂłwnujÂącego EVO do Lamborgini...
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

Neonis 
Wysłany: 2010-05-20, 08:53   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
PojawiÂł siĂŞ problem:
Spust zacz¹³ ciê¿ej i oporniej chodziÌ (mowa o ruchu góra-dó³, czyli przepuszczanie powietrza), "odbija" (sprê¿ynuje) powoli, a czasami nawet zacina siê i piska powietrzem mimo, ¿e ju¿ puœci³em. Jak rozkrêci³em go ca³ego i sprawdza³em t¹ czêœÌ odpowiedzialn¹ za przep³yw powietrza to wydaje siê wszystko ok - dopiero w aerografie siê tak dzieje.
JeÂśli chodzi o czyszczenie wszystko robiÂłem jak naleÂży, zresztÂą tam nawet farba siĂŞ nie miaÂła jak dostaĂŚ, wiĂŞc nie rozkrĂŞcaÂłem za czĂŞsto tych czĂŞÂści.
Czy ktoÂś wie jak rozwiÂązaĂŚ ten problem? Bo mnie zaczyna powoli trafiaĂŚ, bo daÂłem za to tyle kasy a zaczyna pier***iĂŚ szybciej niÂż chiĂąski MAR za 100 :/
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

sebsa
Wysłany: 2010-05-20, 11:08   
0
UP DOWN


Posty: 331
Musisz wyczyscic ten element w ktorym iglica spustu przechodzi do zaworka od powietrza,jeszcze w aerografie,tam sie czasem dostaje farba jak np nie do konca bys wsunol igle i farba by sie cofala,ja tak mialem u siebie wziolem zwykla igle wyczyscilem i chodzi jak tra la la, a jebie sie bo moze uzywasz nie odpowiednich farb.
_________________
w Âżyciu trzeba miec pasje-->AIRBRUSCH
 

LipieC
Wysłany: 2010-05-21, 13:48   
0
UP DOWN

Posty: 22
ZamĂłwiÂłem EVOLUTION SILVERLINE w ÂśrodĂŞ i przyszedÂł dziÂś (piÂątek ) pierwsze wraÂżenie zajebi*t* a drugie wraÂżenie nie no boskie.
Niemcy pokazali precyzjĂŞ Âświetnie leÂży w dÂłoni (1 mankament niema zatyczek ale to juÂż mam z gÂłowy kupiÂłem komplet do zbiorniczka 2 ml 5ml i pasujÂą koszt 30zÂł 2).
ResztĂŞ testĂłw w nastĂŞpny piÂątek z robiĂŞ kompresor na cacy.
 

cube 
Wysłany: 2010-05-22, 18:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 110
Neonis napisał/a:
PojawiÂł siĂŞ problem:
Spust zacz¹³ ciê¿ej i oporniej chodziÌ (mowa o ruchu góra-dó³, czyli przepuszczanie powietrza)


u mnie teÂż tak byÂło - trzeba dokÂładnie oczyÂściĂŚ z resztek farby (jakoÂś siĂŞ tam dostaje) i daĂŚ kapeczkĂŞ jakiegoÂś smaru (na sam dolny element spustu)
i z gÂłowy :tak:
 

LipieC
Wysłany: 2010-05-29, 09:49   
0
UP DOWN

Posty: 22
ja mam problem ciÂągle zatykajÂącej siĂŞ dyszy czym to moÂże byĂŚ spowodowane farbÂą createx (ktĂłrej nie rozcieĂączam czy czym ) na pewno nie jest brudny .
 

sebsa
Wysłany: 2010-05-29, 12:54   
0
UP DOWN


Posty: 331
jezeli masz dysze 0,2 to musisz rozcienczyc ,pewnie farba jest za gesta.
_________________
w Âżyciu trzeba miec pasje-->AIRBRUSCH
 

Budzik 
Wysłany: 2010-06-14, 11:37   
0
UP DOWN

Posty: 1
Skąd: BiaÂłystok
Witam.

Neonis, nie wiem czy ju¿ naprawi³eœ swój problem... ale ja mia³em ten sam mankament, porostu czeœÌ w której znajduje sie zawór powietrza jest za mocno dokrêcona do korpusu ca³ego aero. Spróbuj delikatnie ja odkrêciÌ tak aby spust (gora-dol) chodzi³ delikatnie bez oporu.


Pozdrawiam
 

LipieC
Wysłany: 2010-06-15, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 22
BoÂże mam ten aerograf z 2 tygodnie weÂź sobie odkrĂŞĂŚ tam gdzie szybkozÂłonczka i masz te regulacje musisz mieĂŚ ÂśrubokrĂŞta pÂłaskiego
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime