Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kubazjan
Wys³any: 2010-04-20, 19:11   Ustawienie pistoletu Sata 3000rp...
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
Witam szanownych forumowiczow.Daaaawno tu nie zaglada³em,jednak mam problem ze swoja Sata.Mam problem z ustawieniem jej do bazy...Prawidlowe cisnienie robocze to 2.5 bar i jesli takowe ustawiam to ledwo co material leci...moze i tak ma byc bo wczesniej kladlem bazy na wiekszym cisnienu.Teraz jednak chcialbym popracowac tak jak producent przykaza³.Ciezko tez jest mi ustawic miot³e,zawsze sie namorduje i zcasem wyjchodza mi ciapki ,oczywiscie potem wale na wiekszym cisnienu i z wiekszej odleglosci to problem znika ale chcialbym zeby nic takiego mi sie nie przytrafia³o.
Moze ktos kto ma taka Sate moglby mi podpowiedziec jak ustawiac ja do baz a jak do klaru.Moze byc organoleptycznie czyli ile obrotow czy na maksymalnym ustawieniu miot³y i takie tam,tak na chlopski rozum.Z ciemnymi bazami nie ma problemu nawet jak postawi sie baze ale na jasnych metalikach to juz musi byc wszystko gitara :spoko:
Z gory dzieki. :D
 

baqo 
Wys³any: 2010-04-20, 20:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
kubazjan napisa³/a:
Prawidlowe cisnienie robocze to 2.5 bar i jesli takowe ustawiam to ledwo co material leci...
a nawet wystarcz± dwie atmosfery tu¿ przy rêkoje¶ci na wej¶ciu do guna.
 
 

kubazjan
Wys³any: 2010-04-26, 16:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
panowie...albo robie cos nie tak albo juz sam nie wiem.Malowa³em dzisiaj dla sprawdzenia tego ustawienie rower koledze.Mam manometr zaraz przy wyjsciu z butli za filtrem,ustawilem go na cisnienie robocze ok.2.2 bar i zaczalem lakierowac ten rower akrylem.Nie wiem czy tak mialo byc ale ledwo co to lecia³o,nie chcialo sie rozlewac. :shock: Zwiekszylem cisnienie na 2.5 i dodalem troszke rozcienczalnika i dopiero zaczelo wzystko jako tako wychodzic.
Jutro mam do polakierowania zderzak do Volvo akryl w bazie i az boje sie znowu lakierowac na cisnieniu 2.0.Baze to jeszcze sie moze uda ale klar to nie wiem czy cokolwiek z tego wyjdzie.Moze podpowiecie czy u was tez sie tak dzieje czy tez rozcienczacie bardziej baze i klar bo ja innego wyjscia nie widze. :cool:
 

kubazjan
Wys³any: 2010-04-26, 16:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
panowie...albo robie cos nie tak albo juz sam nie wiem.Malowa³em dzisiaj dla sprawdzenia tego ustawienie rower koledze.Mam manometr zaraz przy wyjsciu z butli za filtrem,ustawilem go na cisnienie robocze ok.2.2 bar i zaczalem lakierowac ten rower akrylem.Nie wiem czy tak mialo byc ale ledwo co to lecia³o,nie chcialo sie rozlewac. :shock: Zwiekszylem cisnienie na 2.5 i dodalem troszke rozcienczalnika i dopiero zaczelo wzystko jako tako wychodzic.
Jutro mam do polakierowania zderzak do Volvo akryl w bazie i az boje sie znowu lakierowac na cisnieniu 2.0.Baze to jeszcze sie moze uda ale klar to nie wiem czy cokolwiek z tego wyjdzie.Moze podpowiecie czy u was tez sie tak dzieje czy tez rozcienczacie bardziej baze i klar bo ja innego wyjscia nie widze. :cool:
 

aero
Wys³any: 2010-04-26, 17:22   
0
UP DOWN

Posty: 2
cze¶æ Kubazajn,
ci¶nienie, o którym piszesz powinno byæ na manometrze przy pistolecie przy wci¶niêtym cynglu, a nie przy sprê¿arce. Poza tym Sata RP jest dedykowana do nakladania lakieru bezbarwnego. Wiecej materia³u idzie, wiêksze ci¶nienie ni¿ w HVLP, ale praca du¿o szybsza.
Pozdrawiam
 

kubazjan
Wys³any: 2010-04-26, 17:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
li³emwitam.Mialem tez manometr przy pistolecie i sytuacja byla taka sama.Wywali³em go bo zabardzo mi przeszkadzal przy malowaniu .Dlugosc weza to ok.10-12 m takze i tak ustawialem ciut wieksze jak 2.0 bar oczywiscie przy wcisnietym cynglu.Juz sam nie wiem,jedni pisza ze do baz drudzy ze do lakieru :sciana: Zobaczê jutro z tym zderzakiem,jak bedzie dupa to juz sam nie wiem co robic. ;P
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-04-26, 19:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Po pierwsze @kubazjan napisz jaki to model SATA. Zak³adam ¿e 3000 RP. Je¿eli tak to ci¶nienie pod pistoletem ma byæ 2,0 bar max 2,5. Tym co jest na manometrze sprê¿arki to siê raczej nie sugeruj bo nie wiadomo do koñca co on wskazuje. Ci¶nienie pod pistoletem ma byæ 2,0 je¿eli to 3000 ... bo np. .... Jet 90 4 bar.

Co do systemu RP ( LVLP ) i HVLP to jest tu na Forum szeroka informacja na temat tych technologi. Oba systemy równorzêdnie s± do klaru i do bazy.

RP to nie jest system dedykowany do klaru. RP to po prostu inny ni¿ HVLP system rozbicia materia³u.

Bardzo ogólnie zasada jest taka. Jak masz dobr± sprê¿arkê z du¿ym wydatkiem powietrza i umiesz malowaæ powoli i dok³adnie to zalecany jest system HVLP. Je¿eli sprê¿arka kiepska i raczej lakierujesz szybko to system RP. W jednej i drugiej technologi, mo¿esz u¿ywaæ tego samego pistoletu do klaru i do bazy.

RP to bardziej pistolety do ma³ych warsztatów .... ¿eby nikogo nie wyzywaæ od gra¿.... ;)
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-04-26, 19:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
A mo¿e masz skrêcone powietrze w pistolecie?Kompresor sobie,reduktor sobie,a pistolet zakrêcony...
 
 

kubazjan
Wys³any: 2010-04-27, 18:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
jesli chcecie sie usmiac do ³ez to zapraszam... :D :D
Juz wiem dlaczego tak to wszystko lecia³o a wlasciwie nie lecia³o...ale od poczatku.Przygotowa³em sobie ten zderzak,wyczyscilem pistolet(Sata Jet 3000 rp) i rozrobilem baze.Wla³em ,ustawilem z powrotem manometr pod pistoletem i zaczalem na wczesniej przygotowanym arkuszu papieru testowo sobie ustawiac pistolet.Znowu zaczelo prychac ,psikac raz mocniej raz wogole.Wkurzony rozkrecilem pistolet i zaczalem go myc ,przdmuchiwac bo moze jakis paproch albo co innego.Podlaczylem z powrotem i znowu zaczalem ustawianie.Po jakichs 5 minutach juz mialem pizn±æ go o sciane a tu nagle moj wzrok przyku³o ³acze kulkowe pod pistoletem ktore wkreca sie bezposrednio w guna.Wykrecilem go ale cos mi tu nie gra³o bo pod te ³acze nie wiem dlaczego ale wkrecone by³o cos dodatkowego.Wczesniej nie zwracalem na to uwagi bo sadzilem ze to jest jedna ca³osc ale niee....Okazalo sie ze pod te ³acze kiedys tam musialem wkrecic dodatkowy ³acznik pod szybkoz³aczke...w ktorej to srednica przepustu jest tak na oko jakies 2 mm... :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: Nie wiem kiedy nie wiem po co i dlaczego wkrecilem to dziadostwo ale jak ten nieszczesny pistolet mial pracowac na cisnieniu 2 bar jak przepustowosc by³a tak ograniczona.Wywali³em to w cholere ...i moim oczom ukaza³ sie piekny,szeroki strumien na cisnieniu 2 bar...Tak prawde mowiac to i te 2 bar to teraz mi sie wydaje jakby wali³o z 8...bo nigdy nie mialem porownania.Jeszcze tak szybko i rowno to nigdy nie prysna³em zderzaka,oczywiscie robilem to asekuracyjnie.Faktycznie baze kladzie elegancko i rowno ale juz klaru idzie sporo w powietrze,za to ³adnie sie rozlewa. :cool: Takze panowie wybaczcie g³upote i gapiostwo ale tam przyczyny szuka³bym na koncu...Teraz to dopiero sie zacznie lakierka...Dzieki za wszystkie podpowiedzi ale sam sobie narobilem k³opotu przez w³asna g³upote i zapominalstwo...wybaczcie niedojdzie ;P ;P
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi