Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Qmpel
|
Wys³any: 2010-05-15, 13:41 Jak zbezpieczyæ koroduj±ce ¶róbki?
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i staralem sie odnalezc cos na ten temat, ale nic konkretnego nie wpadlo mi w oczy. Mam maly problem. Sroby ktore wyczyscilem ( szczotka druciana na szlifierce stolowej) po krotkim czasie zaczynaja mi korodowac. Najprosciej bylo by je pomalowac i tak tez zrobilem. Niestety przy nacisku klucza lakier lubi odprysnac a tego chce u niknac. Ma ktos moze jakas propozycje czym to zabezpieczyc , pomalowac, poddac jakiemus procesowi chemicznemu, ktory nie dopusci do ich korozji. W role wchodzi lakierowanie lub nalozenie na nie jakiejs warstwy "czegos" ktora pozostawi ich surowy stalowy wyglad. Prosze o pomoc. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-05-15, 20:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Co to za ¶ruby ¿e nie mo¿esz ich wymieniæ na nierdzewne? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-05-16, 13:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Podgrzej palnikiem gazowym do czerwono¶ci i wrzuæ do ma³ego metalowego pojemnika z przepracowanym olejem silnikowym ... jak siê zapali zakryj pojemnik. ¦ruby sczerniej± ... ale ju¿ nigdy nie bêd± korodowaæ. Nie poparz siê !!! |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2010-05-17, 11:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
nazywa siê to czernienie - mo¿na samemu, jest ¶rodek na gor±co na allegro
jednak mo¿e kup ocynkowane lub nierdzewne ¶ruby bo czernione i tak zardzewiej± w koñcu
z tym olejem i rozgrzewaniem ¶rub to ¶ruby bardzo os³abisz a efekt mizerny |
|
|
|
|
325i
|
Wys³any: 2010-05-19, 01:47
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
A nie mo¿esz po prostu oddaæ ich do cynkowania?
Btw, ma kto¶ z Was patent na zabezpieczanie gwintów w nakrêtkach po piaskowaniu? Przyk³adowo miejsca w których wahacze s± przykrêcane do nadwozia (gwint jest w podwoziu)? Reaktyw plus akryl my¶lê, ¿e po wkrêceniu ¶ruby po prostu odpadnie, jakie¶ smary do gwintów? Pozdrawiam. |
|
|
|
|
zielko
|
Wys³any: 2010-05-19, 08:07
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Proponujê smar miedziany. |
|
|
|
|
325i
|
Wys³any: 2010-05-19, 10:34
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Tak w³a¶nie my¶la³em, jest masa tych smarów do gwintów wiêc co¶ siê na pewno wybierze. Je¿eli macie jeszcze jakie¶ pomys³y to chêtnie pos³ucham. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-05-19, 19:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Smar mo¿e byæ nawet ³o¿yskowy ale pó¼niej zasmo³uj ¿eby smar siê nie wyp³uka³.
Widzia³em zabezpieczone w ten sposób ¶ruby w dwudziestoletnich autach i by³y jak nowe, oczywi¶cie te na nieruchomych po³±czeniach bo monta¿ resora do ramy to inna sprawa - jak trzeba to ucinasz |
|
|
|
|
Mariuszczs
|
Wys³any: 2010-05-19, 22:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 100
|
klej do gwintów uszczelni - ale ten który umo¿liwia odkrêcenie bez podgrzewania ( bo s± i takie które wogule siê nie rozkrêca )
chyba tylko klej do gwintów bo wachacze s± przykrêcane na ten specyfik dlatego ¿e ¶uba jest wkrêcona pionowo w górê i istnieje ryzyko ¿e nie zabezpieczona siê wykrêci |
|
|
|
|
Qmpel
|
Wys³any: 2010-05-29, 14:35
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Dzieki za propozycje. Niestety wymiana nie wchodzi w grê. Jest to okoo 200 ró¿nych ¶rubek ( rozkrêciem moto ) a kupno nowych to bardzo kosztowna sprawa. Spradze opcje z olejem i nagrzewaniem no i my¶lalem o cynkowaniu. Jak uda mi sie osiagnac jaki¶ ciekawy efekt tanim sposobem napewno wrzucê na forum. |
|
|
|
|
zolwik
|
Wys³any: 2010-05-30, 07:55
|
0
|
|
|
Posty: 128
|
Ocynkowanie spowoduje dodatkow± warstwê na gwincie , przez to bedzie czasami zbyt ciasna . Przegwintowanie 200szt |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2010-05-30, 12:27
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|