Autor |
Wiadomo¶æ |
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-06, 11:44 Przygotowaæ samochód dla lakiernika
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Witam, mam zadanie przygotowaæ mój samochod dla lakiernika. Problem w tym ¿e potrzebuje ró¿nych informacji np. ¿e by kupiæ odpowiedni± farbe, podk³±dy, i inn± chemie.
Samochód jest malowany w ca³o¶ci (na kolor czarny), na "budzie" jest orginalny lakier, niektóre elementy by³y wymieniane (wspawane æwiartki, nadkola i kilka ³atek) i zosta³y one polakierowane normaln± farb± antykorozyjn± na któr± w miejsca spawów i nierówno¶ci posz³a szpachla. Nie wiem czy teraz to zmatowiæ i tak czekaæ na lakiernika czy wytrzeæ do go³ej blachy i nak³adaæ jakies specjalne podk³ady (jakie?)
Samochód bêdzie nalowany elementami - drzwi, maski, b³otniki po czym dopiero po ukoñczeniu tych elementów czas bêdzie na "bude". Problem w tym ¿e wszystko bêdzie docierane kilka dni przed malowaniem i boje siê ¿e na elementach mog± osadziæ siê jakie¶ drobinki t³uszczu ale nie wiem jak± chemi± to przemyæ przed samym malowaniem (odt³uszczacz silikonowy?) oraz jakich materia³ów (czy¶ciwa) u¿yæ aby nie zostawia³y drobinek.
Za pomoc dziêkuje!
ps. Co to jest podk³ad reaktywny? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-06, 11:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Lary,przecie¿ Ty ch³opie chcesz teraz streszczenie ca³ej wiedzy z forum ! A mo¿e posiedzisz trochê i poczytasz,jest niedziela,masz pewnie trochê czasu...Nie masz pojêcia,a masz przygotowaæ do lakierowania:przecie¿ jak po miesi±cu co¶ wylezie,to lakiernik siê wypnie i powie:ja tylko pryska³em,Ty zwali³e¶ przygotowanie.A poza tym ten kto ma lakierowaæ,powinien Ci podpowiedzieæ,jakiej powierzchni oczekuje,go³ego metalu czy wyszlifowanego na gotowo podk³adu,i powiedzieæ,jak to zrobiæ.Czytaj±c porady na forum mo¿na siê doszkoliæ,ale jakie¶ podstawy musisz mieæ opanowane.A pytania,które zada³e¶,mówi±,¿e nie masz pojêcia o tym,co chcesz zrobiæ. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-06, 12:45
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
jacenty 741, Doskonale to rozumiem, wola³em napisaæ temat i w oczekiwaniu na odpowied¼ czytam forum temat po temacie. Samochód d³ugo sta³ u lakiernika który "nie mia³ czasu" - pó³ roku. Wzie³em go do siebie i znalaz³em osobe która potrafi malowaæ i ma do¶wiadczenie jednak - prawie za darmo, chcia³bym zrobiæ jak najwiêcej a przynajmniej podszkoliæ swoj± wiedze.
My¶le ¿e nikomu nie przeszkodzi jak napisze tu ma³e streszczenie forum.
1. Na elementy oczyszczone do go³ej blachy chcia³bym po³o¿yæ podk³ad epoksydowy antykorozyjny PROTECT 360 i odt³u¶ciæ ¶rodkiem do usuwania silikonów PLUS 780 (a tymi elementami s± b³otnik przedni ca³y, ty³ od do³u do listew i maska tylna). Pomalowaæ nim prawy przedni b³otnik który posiada fabryczny czarny cieniutki podk³ad (element nowy) który jest znacznie porysowany? czy jednak w³o¿yæ wiêcej pracy i wyczy¶ciæ do ko³ej blachy i dopiero podk³ad reaktywny? Czy moge go po³o¿yæ zamiast podk³adku reaktywnego który mo¿na k³a¶æ tylko na go³± blache, czym sie rozni±?
1.1 Zaszpachlowaæ nierówno¶ci, miejsca spawów oraz zrobiæ ranty nadkoli.
1.2 Szpachlówke potraktowaæ papierem P120 po czym kolejno P240, P320.
1.3 P320 Oczy¶ciæ elementy wokó³ szpachli, jednak bêdzie tam podk³ad reaktywny a czy go siê powinno matowiæ?
1.4 Przy u¿yciu papierów P800 do P2000 oczy¶ciæ blache (dotyczy tego podk³adu reaktywnego?)
1.5. Odt³u¶ciæ podk³ad i szpachle odt³uszczaczem silikonowym
2. Na podk³ad reaktywny chcia³bym po³o¿yæ uniwersalny podk³ad akrylowy równie¿ firmy NOVOL w dosyæ ciêkiej warstwie.
3. Matowiæ na mokro.
4. Lakier akrylowy jednowarstwowy kolor + utwardzacz + rozcienczalnik.
5. Polerowanie lakieru koñcowe.
Taki jest mój plan. Mo¿na by³o go zweryfikowaæ i ew. naprowadziæ mnie jakich informacji szukaæ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-06, 15:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Na go³± blachê bez rdzy albo epoksydowy,albo reaktywny + akrylowy,ale wtedy lepiej 2 cienkie warstwy.Reaktywny nale¿y jak najlepiej odizolowaæ od ewentualnej szpachli.Ten czarny podk³ad na nowym b³otniku porzetestuj za pomoc± szmatki zmoczonej w nitro:po³ó¿ na 10 min na blachê,je¶li po tym czasie nadal bêdzie twardy i nie da siê zadrapaæ choæby paznokciem,mo¿esz go zostawiæ.Trzeba wówczas potraktowaæ go jako warstwê podk³adu i mo¿na daæ na niego podk³ad akrylowy lub epoksydowy,wcze¶niej matuj±c go jak pod podk³ad. larry075 napisa³/a: | Przy u¿yciu papierów P800 do P2000 oczy¶ciæ blache (dotyczy tego podk³adu reaktywnego?) | -tego nie rozumiem,reaktywny dajesz na blachê i nie ma mowy o matowaniu go ani szlifowaniu,on ma byæ pokryty podk³adem akrylowym,i to podk³ad siê szlifuje.Poza tym 2000 u¿ywaj do szlifowania przed polerk±,nigdy do przygotowania pod lakier,jest za drobny.Pod akryl jednowarstwowy mo¿esz spokojnie skoñczyæ 800 na mokro.
Co dalej? |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-06, 17:51
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Doszed³em do wniosku ¿e pokryje podk³adem epoksydowym, jest on du¿o grubszy od reaktywnego i z tego co wyczyta³em lepiej chroni przed rdz±.
Czyli:
-Szlif do go³ej blachy
-Odt³u¶ciæ
-Podk³ad epoksydowy
-Podk³ad akrylowy
-Szlifowanie pod lakier P800 na mokro
-Odt³u¶ciæ?
-Lakier akrylowy jednowarstwowy kolor + utwardzacz + rozcienczalnik
-Szlifowanie pod polerke P2000
-Polerka lakieru
Ten czarny podk³ad na b³otniku jest bardzo podatny na zarysowania bo jest naprawde baardzo cienka warstewka, jeden ruch papierem P100 i juz ma³o zostaje po farbie wiêc wola³ bym go zetrzeæ.
Cytat: | i nie ma mowy o matowaniu go ani szlifowaniu,on ma byæ pokryty |
W³a¶nie juz to wyczyta³em ¿e tych podk³adów siê nie matuje a trzeba w ci±gu 24h nanie¶æ odpowiedni lakier (mo¿liwo¶æ edycji postu to 60 min a bez sensu by³o pisanie nastêpnego).
No to elementy które bêdê móg³ "wypiaskowaæ" mam zaplanowane, zostaje jeszcze maska przód, jest bardzo du¿a i wyczyszczenie jej zaje³o by mi kilka ³adnych godzin ci±g³ej pracy. Sprawa by³a by prosta gdyby nie to ¿e jest jedno miejsce gdzie jest go³a blacha (prawy róg) i nie wiem jak to zrobiæ ¿e by wysz³o równo. Mogê
a) Wyczy¶ciæ ca³± maske do go³ej blachy i nanie¶æ podk³ad epoksydowy
b) Zmatowiæ ca³± maske i zamalowaæ ca³± podk³adem epoksydowym
c) ?
Na koniec wychodzi na to ¿e czyszcze wszystko do go³ej blachy (prócz dachu i byæ moze maski) i w tej postaci auto bêdzie przygotowane na lakiernika. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-06, 21:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Pierwsza czê¶æ postu-jako¶ posz³o,w drugiej znowu kilka niewiadomych:w jakim celu drzesz wszystko do go³ej blachy?Tak to zrozumia³em larry075 napisa³/a: | Wyczy¶ciæ ca³± maske do go³ej blachy i nanie¶æ podk³ad epoksydowy | ,opcja b jest ju¿ bli¿sza techmologii,z tym,¿e po podk³adzie epoksydowym od razu (w ci±gu 30-60 min) daj 2 lub 3 warstwy podk³adu akrylowego,zw³aszcza na miejsce,gdzie masz go³± blachê.Je¶li nie ma tam zagiêcia lub jakiej¶ g³êbokiej rysy,to podk³ad wype³ni nierówno¶æ poziomów. |
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-06-06, 22:08
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Cytat: | ,opcja b jest ju¿ bli¿sza techmologii,z tym,¿e po podk³adzie epoksydowym od razu (w ci±gu 30-60 min) daj 2 lub 3 warstwy podk³adu akrylowego,zw³aszcza na miejsce,gdzie masz go³± blachê.Je¶li nie ma tam zagiêcia lub jakiej¶ g³êbokiej rysy,to podk³ad wype³ni nierówno¶æ poziomów. |
zapomniales dodac ze te rysy wyjda po 2 - 3 miesiacach |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-06, 23:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Mam zaproponowaæ wygrzanie promiennikiem?No daj spokój,ch³opak nawet nie zna podstawowych zasad u¿ywania podk³adów antykorozyjnych,a nie chcê pisaæ:JED¬ DO LAKIERNIKA.Ma chêæ,niech próbuje,za trzy miesi±ce bêdzie gdzie¶ w innym punkcie rozwoju,albo rysy zauwa¿y i bêdzie wiedzia³ sk±d siê wziê³y,albo je oleje lub nawet nie zauwa¿y.
Poza tym:sk±d u Ciebie pogl±d,¿e s± rysy i wyjd± po zestawie epoks-akrylowy?Mo¿e samochód postoi na s³oneczku kilka dni,mo¿e ch³opak siê doczyta czemu to takie dobre... |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-07, 16:39
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Maske chcia³bym wyczy¶ciæ w³a¶nie po to aby nie by³o widaæ ró¿nicy w poziomach i aby pó¼niej nic nie wysz³o, prosi³ bym o nie czepianie siê poziomu mojej wiedzy, z ka¿dej dziedziny (a w wielu jestem dobry) podobnie zaczyna³em. Niestety czas nie pozwoli³ mi na skoñczenie kilku szkó³ o ró¿nych kierunkach - czego bym bardzo chcia³.
Naprawde jest to dla mnie czarna magia a po wizycie u lakiernika mam wiêkszo¶æ autka pomalowane zwyk³± mini± do p³otów (antykorozyjna) w dodatku pêdzelkiem - jak narazie mam do¶æ i zalezy mi na jak najszybszym skoñczeniu auta. Rozumiem ¿e pozyskanie pewnej wiedzy graniczy z cudem, ale na szczê¶cie nie bêde wyko¿ystywa³ zdobytej tu wiedzy w celach zarobkowych, wrêcz odwrotnie - chcêtnie zleci³ bym to jakiemu¶ kompenentnemu lakiernikowi których w mojej okolicy (i okolicy okolicy) niestety brak.
Wracaj±c do temtu, mogê podes³aæ zdiêcia auta, elementów. Mój gra¿ wyposa¿ony jest te¿ w wielkie grza³ki (pod kratownic± pod³ogi), byæ mo¿e siê przydadz±? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-08, 05:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li to tylko ró¿nica w poziomach,a nie zagiêcie czy wgniota,to nie drzyj wszystkiego na zera dla zrównannia poziomów,tylko nadlej tam,gdzie brakuje.rozszlifuj przej¶cie z go³ej blachy na lakier mo¿liwie szeroko przechodz±æ gradacje 180-240-320-360,wtedy zminimalizujesz ryzyko wystêpowania po czasie tzw siadania podk³adu w rysach szlifierskich,pó¿niej daj 2 lub 3 warstwy akrylowego podk³adu wype³niaj±cego,ale 2K,nie sprayu.Wcze¶niej daj chocia¿ jedn± warstwê podk³adu reaktywnego lub epoksydowego na miejsce ods³oniêe do go³ej blachy.Wyjd¼ z ka¿d± nastêpn± warstw± odrobinê dalej na stary lakier,a po wyschniêciu wyszlifuj wszysko na klocku.
A mo¿e znajdzie siê jaki¶ kompetentny lakiernik tu na forum,który po prost Ci podpowie,tylko piszcie sk±d jeste¶cie,nawet przy nicach,to chyba ¿aden wstyd?Piszê ,,wy",bo czêsto trafia siê kto¶,kto chce by mu pomóc,ale trzeba si³± wyci±gn±æ informacj± o miejscu zamieszkania. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-08, 14:56
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Okolice miejsca mojego zamieszkania to Radomsko - Be³chatów (woj. £ódzkie)
Ogólnie s± dwa miejsca obok siebie z którymi mo¿e byæ problem, jedno ³adnie rozszlifowa³em (jak mówi³e¶) i nawet nie czuæ przej¶cia miêdzy warstwami, niedaleko jest inna "wydra" wiêc my¶le ¿e rozszlifuje ³adnie ca³y róg maski - bêdzie ³atwiej nak³adaæ farbê tylko na te warstwy.
Czyli ogólnie zrobiæ tak:
-Rozszlifowuje ³adnie aby by³ kawa³ek go³ej blachy i ³agodne przej¶cie.
-Zaklejam wszystko prócz go³ej blachy ta¶m± malarsk±
-Go³± blache maluje podk³adem epoksydowym
-Odklejam ta¶mê i przyklejam drug± zaznaczaj±c lekko wiêksze pole malowania
- i tak trzy warstwy akrylowego podk³adu wype³niaj±cego (np. http://www.app.com.pl/pro...gridn=3&prid=49 ?)
-Po wyschniêciu szlifuje ca³± maske pod lakier P800 na mokro
-Warstwa podk³adku akrylowego na ca³o¶æ
Dobrze to rozumiem?
Je¶li kogo¶ interesuje to tu trzymam fotki za ca³ego "projektu":klik |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-08, 15:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Wybacz,stary,ale za du¿o kombinujesz:oklejasz od razu wiêkszy kawa³ek,i w trakcie nak³adania kolejnych warstw nic nie odklejasz ani nie doklejasz.Odznacz sobie do oklejenia wiêkszy kawa³ek,tak aby¶ nak³adaj±c kolejne warstwy podk³adu nie dojecha³ nawet ostatni± warstw± do ta¶my,bo zostanie próg,który bêdzie trudno bez¶ladowo usun±æ.Zapyli siê co prawda reszta,ale to ³atwe do usuniêcia na etapie szlifowania podk³adu. larry075 napisa³/a: | Warstwa podk³adku akrylowego na ca³o¶æ | Ato w jakim celu znowu???Przecie¿ ju¿ po³o¿y³e¶ podk³ad!Teraz tylko baza i bezbarwny,lub akryl jednowarstwowy,jak tam sobie planujesz. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-08, 22:29
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
aaaaa... no to juz wiem o co chodzi, wiêc oklejam sobie taki najwiêkszy kawa³ek, maluje tylko go³± blache, pó¼niej drug± warstwe troche wiêksz± itp.
W³asnie nie wiedzia³em tego ¿e je¶li k³adziemy na stary lakier to nie trzeba podk³adu akrylowego. Dziêki za pomoc, oczywi¶cie leci "pomóg³". Je¶li bêde mia³ jakie¶ zapytania bêde pisa³. Pozdrawiam!! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-09, 06:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Oczywiscie jezeli ta maska nie jest poobijana z kamieni, co rzadko sie zdarza..Bo jezeli tak to cala w podklad..Nieciekawie potem wygladaja takie obicia z pod swiezego lakieru.. |
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-06-09, 07:08
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Chcia³bym siê przy³±czyæ do rozmowy. Jestem na podobnym etapie co kolega larry075 (btw. te¿ kiedy¶ mieszka³em w Be³chatowie), mianowicie remontujê auto, tylko stare, 34-letnie. Opcja zostawienia starego lakieru nie wchodzi w grê. Wszystko, oprócz lakierowania, bêdê robi³ sam. Na go³± blachê zamierzam k³a¶æ Novol Protect 340 (washprimer), a na to Novol Protect 310 (podk³ad akrylowy). Moje pytanie jest jednak z trochê innej beczki: jak dlugo taka konfiguracja (340 + 310) mo¿e czekaæ na lakierowanie? Chodzi mi tutaj konkretnie o poch³anianie wilgoci. Czy kilka miesiêcy nie zaszkodzi? Szlifowaæ "od razu" to co popryskane czy zrobiæ wszystko na kilka dni przed zawiezieniem do lakiernika? Nie mam wiele czasu po pracy, dlatego wszystko bêdzie tyle trwa³o, a nie chcê zostawiaæ go³ej blachy na pastwê losu . Z góry dziêkujê za pomoc. |
|
|
|
|
camel
|
Wys³any: 2010-06-09, 10:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 94 Sk±d: Kraków
|
wa¿ne, zeby reaktywny przykryæ - kto¶ kiedy¶ pisa³, ¿e podk³ad akrylowy ma wiêkesze usieciowienie niz lakier w zwi±zku z tym jest bardziej narazony na przenikanie wilgoci. Czyli teoretycznie opcja ze zrobieniem tego na kilka dni przed lakierowaniem jest najlepsza z twojego punktu widzenia, ale jeszcze lepsza by by³ mokro na mokro z mojego .
A z do¶wiadczenia powiem Ci ,¿e na aucie z b³otnikiem po reaktywnym przykrytym dwoma warstwami akrylowego podk³adu je¼dzi³em przez rok i nic nie wylaz³o. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-09, 21:53
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Cytat: | Oczywiscie jezeli ta maska nie jest poobijana z kamieni, co rzadko sie zdarza..Bo jezeli tak to cala w podklad..Nieciekawie potem wygladaja takie obicia z pod swiezego lakieru.. |
Lakier by³ ³adny na niej jednak... ten "lakiernik" u którego autko sta³o ten ca³y czas, zmatowi³ j± papierem ¶ciernym i by³a to chyba 120-tka, jest pe³no rys. Z powodu i¿ w miejscowym sklepie nie ma papieru P800, zakupi³em arkusz P1000 i próbowa³em na mokro przetrzeæ. Kawa³ek tar³em dosyæ d³ugo jednak oprócz tego ¿e zacze³a siê b³yszczeæ, rysy nie znik³y - jutro postaram siê dostaæ P800 jak bêde kupowa³ lakiery. Czy podk³ad akrylowy je wyrówna?
ps. Ile oko³o kupiæ ka¿dego z lakierów na ca³e auto? Po 2L ka¿dego? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-10, 08:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Jest najlepiej,je¶li szlifuj±c rysy przeskakujesz maksymalnie 2 gradacje,czyli je¶li uwa¿asz,ze by³o to 120,to nie jed¼ 1000,tylko 280-240-360,i tyle,je¶li masz dawaæ podk³ad.1000 to pod lakier.
@ litry bazy wystarczy na samochód ¶redniej klasy,np Vectrê czy Mondeo,je¶li jest to baza gêsta (1:1),to nawet 1,5.
Bezbarwnego lepiej 3,przy tej wielko¶ci,chocia¿ zale¿y jaki to bezbarwny,jedne s± 1:2,inne 1:4,wiêc z litra mas albo 1,5,albo 1,25. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-11, 13:08
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
A mam jeszcze takie pytanie, szlifowa³em b³otniki i drzwi papierem P80 do go³ego metalu, teraz przejechaæ innym czy epoksydowy powinien wyrównaæ powierzchnie?
Kupi³em nowe drzwi i s± fabrycznie pomalowane podk³adem, czy musze je zmatowiæ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-11, 13:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Radzi³bym poprawiæ 180,usuniesz ewentualne rysy.Co do b³otnika:zrób próbê nitro,by³o ju¿ o tym,jak zda,to tylko zmatowaæ i podk³ad. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-06-12, 20:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
larry075 a sk±d dok³adnie jeste¶ ? Bo ja jestem z radomska, jak co¶ mogê pomóc, co¶ doradziæ, popatrzeæ itp itd |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-06-28, 11:34
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Jestem z kleszczowa, 30km od centrum radomska w woj. ³ódzkim. A potrafisz lakierowaæ? Mo¿e siê jako¶ gdzie¶ spotkamy?
ps. Jako¶ nie moge siê doczekaæ lakiernika - przek³ada terminy a blacha zaczyna juz rdzewieæ. Czy dam sam rade pomalowaæ to przynajmniej podk³adem epoksydowym aby nie rdzewia³o? Na co zwracaæ szczególn± uwage? |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-06-29, 20:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Jak zaczê³o rdzewieæ to daj zestaw reaktywny-akrylowy. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-06-29, 20:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
No to mo¿esz podjechaæ do mnie jako¶ po poniedzia³ku. Jak co¶ to pw. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-07-09, 11:18
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
No to pierwsze koty za p³oty, autko pomalowane podk³adem epoksydowym i wysz³o naprawde ¶wietnie poza dwoma miejscami na karoserii samochodu - oczywi¶cie nie z mojej winy. Jest jedno miejsce gdzie jest wyra¼na granica miêdzy dobr± pow³ok± lakiernicz± a go³± blach±, i miejsce go³ej blachy pomalowano (nie powiem kto) farb± antykorozyjn± i wszystko by³o by ok gdyby nie to ¿e pomalowan± j± pêdzlem. Wyprowadzi³em to tak ¿e jest prawie niewodoczne to przej¶cie i moim zdaniem wystarczy³o by j± dotrzeæ, czy podk³ad epoksydowy mo¿na docieraæ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-07-09, 16:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Mo¿na, po kilku dniach nawet trzeba. |
|
|
|
|
larry075
|
Wys³any: 2010-07-09, 22:55
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
|
|
|