Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
DrCruel
|
Wysłany: 2006-01-21, 21:46 Polerowanie po lakierowaniu
|
0
|
|
|

Posty: 418
|
tomaszo666
Do³¹czy³: 15 Gru 2005
Posty: 2
SkÂąd: WrocÂław
WysÂłany: Czw Gru 15, 2005 2:12 pm Temat postu: Polerowanie po lakierowaniu - POMOCY!!
--------------------------------------------------------------------------------
czeœÌ jestem pocz¹tkuj¹cy w tej bran¿y. mam pytanie co do polerowania po zakoùczeniu lakierowania. mianowicie ten paier 2000 pasta i woda. jak to sie robi
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: Czw Gru 15, 2005 7:53 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
papier z wod¹ 2000 ale tylko z grubsza. PóŸniej przesiadasz siê na 2500 te¿ z wod¹ i walisz wykoùczeniówkê(tzn. uzyskaj równomiern¹ pow³okê, ¿eby nie by³o w jednym miejscu gêstsza morka w drugim mniejsza a w jeszcze innym glaca)ZwróÌ uwagê na wszystkie zakamarki i miejsca gdzie element siê koùczy.Pamiêtaj te¿ ¿e na kantach jest bardzo ³atwo przetrzeÌ wiêc rób to delikatnie i z umiarem.Jeœli za mocno przetrzesz kant to to czego nie przetar³eœ papierem to przetrzesz polerk¹ z past¹ œciern¹.Dlatego kanty tylko z grubsza a reszta polerk¹ delikatnie. Masz ju¿ wyprowadzon¹ powie¿chniê papierem czas na pastê. Umyj auto z syfu po szlifowaniu papierem ¿ebyœ nie wciera³ tego brudu bo rys sobie narobisz. Bierzesz pastê œciern¹ (ja polecam Farecla G3, APP P03) Farecla jest extra ale mêcz¹ce jest czyszczenie wszystkich zakamarków po niej(potrzebuje bardzo du¿o wody).No i robisz to tak:
1.GÂąbkĂŞ moczysz bardzo obficie w wodzie Âżeby byÂła miĂŞciutka,powtarzasz to kilka razy zakÂładasz na polerkĂŞ( takÂą na kontĂłwce z regulowanymi obrotami, a nie te TABORETY za ALLEGRO bo na nich to moÂżna tylko piwKo stawiaĂŚ w czasie pracy:)
2.Odwirowujesz nadmiar wody
3.NakÂładasz pastĂŞ (niewiele, najlepiej w mniejszych iloÂściach a czĂŞÂściej)
4.Zaczynasz polerowaÌ (¿eby nie chlapaÌ past¹ przed w³¹czeniem rozetrzyj na polerowany elemet)zacznij od najni¿szych obrotów aby nie chlapaÌ past¹ a póŸniej ustaw sobie oko³o 1800obr/min.
5.Dochodz¹c do krawêdzi zmniejszaj obroty i si³ê nacisku aby nie przetrzeÌ.
6. No i tak sobie polerujesz(wejdz na stronĂŞ farecli to bĂŞdziesz miaÂł teÂż instrukcjĂŞ i fajnie ilustrowanÂą...napewno pomogÂą wskazĂłwki
I waÂżne jest aby przy Farecla G3 caÂły czas gÂąbke utrzymywaĂŚ w wilgotnoÂści,ta pasta musi mieĂŚ duÂżo wody wiĂŞc moÂże CI siĂŞ przydaĂŚ zraszacz do kwiatkĂłw mamy.Co jakiÂś czas spryskuj nim polerowanÂą powierzchnie.
7.Powiedzmy,¿e wypolerowa³eœ ca³e autko.Wiele osób myje i czyœci plastiki i takie ju¿ oddaje do klienta.Ale nie o to nam chodzi.Jak ju¿ powiedzia³em pasty tzw.wstêpne s¹ grubo ziarniste a znaczy to,¿e s¹ bardzo mocno œcierne.Co siê z tym wi¹¿e nie mamy 100% po³ysku.Aby taki osi¹gn¹Ì przejdziemy dalej.
8.Czyli po umyciu autka po paÂście Âściernej przechodzimy do politury, mleczka czy jak wolicie. OsobiÂście stosujĂŞ APP P10 i jestem zadowolony (z wszystkiego oprĂłcz ceny;) W jej przypadku nie musisz uÂżywaĂŚ juÂż wody ale ja lekko zraszam co jakiÂś czas.
9.PoliturkĂŞ nanosisz identycznÂą technikÂą jak pastĂŞ ÂściernÂąz z tym Âże ja zmniejszam troszkĂŞ obroty.
WA¯NE! Co nie poda³em.Do past œciernych u¿ywa siê g¹bek twardych,uniwersalnych (ja u¿ywam ¿ó³tej) a do Politury,mleczka wykaùczaj¹cego bardzo miekk¹ g¹beczkê czyli kolorek czarny.
10.CaÂłe autko "wysmarowaÂłeÂś" juÂż politurÂą wiĂŞc bierzesz baweÂłnianÂą szmatkĂŞ i wycierasz caÂłe autko z mleczka. NiektĂłrzy myjÂą ale ja jakoÂś wolĂŞ wytrzeĂŚ Âżeby na Âświerzo nie zmywaĂŚ.
11.CzyÂścisz pozostaÂłoÂści po paÂście na uszczelkach,plastikach itp. I cieszysz siĂŞ bÂłyszczÂącym autkiem.
PowrĂłt do gĂłry
Bzyku
Do³¹czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24
WysÂłany: PiÂą Gru 16, 2005 9:08 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
chyba zabĂłjczo bÂłyszczÂącym autem
Ja tylko papier wodny granulacja 2000 póŸniej farelca G3 i to wszystko, muszê spróbowaÌ przedstawionego sposobu
NaleÂżaÂłoby stworzyĂŚ jakieÂś FAQ lub dziaÂł porady gdzie moÂżna umieÂściĂŚ gotowe tematy jak np. ten
Jak spolerowaĂŚ auto proste
Pozdrawiam
PowrĂłt do gĂłry
lukas
Do³¹czy³: 13 Lip 2005
Posty: 24
WysÂłany: PiÂą Gru 16, 2005 2:10 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
NieeezÂła porada
WnioskujĂŞ o przyznanie GrzeÂśkowi jakiegoÂś tytuÂłu "za najbardziej wyczerpujÂącÂą odpowiedÂź" w grudniu
_________________
Fajnie tu!
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: PiÂą Gru 16, 2005 2:51 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Dziêki za wyró¿nienie:) Ale po to tutaj jesteœmy aby sobie pomagaÌ
PowrĂłt do gĂłry
majster
Do³¹czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30
WysÂłany: Sob Gru 17, 2005 12:00 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Witam
Zdaje siĂŞ potwierdzaĂŚ przyslowie "kto smaruje ten jedzie, no moÂże siĂŞ blyszczy", przepraszam za Âżart "grzesiek 3210" to tylko po to aby oderwaĂŚ siĂŞ od codziennoÂści.
_________________
MAJSTROWIONKA
PowrĂłt do gĂłry
majster
Do³¹czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30
WysÂłany: Sob Gru 17, 2005 12:33 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Oprócz g¹bek ¿óltych do polerownia, s¹ jeszcze, g¹bki w kolorze ró¿owym, generalnie ja znam biala - twarda, ró¿owa - œrednia (t¹ preferujê), czarna - miêkka do nablyszczania ("dopieszczanie").
Proponujê abyœ w gronie znajomych zsiêgn¹l opinii co do past polerskich, zwróÌ uwagê na te pasty, które nie brudz¹ plastików i uszczlek, zaplacisz niewiele wiêcej, ale docenisz to uwierz mi. Np. 3M czy Indasa.
_________________
MAJSTROWIONKA
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: Sob Gru 17, 2005 1:55 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
zgadzam siê z majstrem.Te¿ u¿ywa³em ró¿owej(pomaraùczowo ró¿owa) ale jakoœ od pewnego czasu przerzuci³em siê na ¿ó³tka. A jeœli chodzi o gruboziarnist¹ to te¿ zastanawiam siê nad zmian¹ bo ci¹g³e czyszczenie uszczelek i plastików zaczyna doprowadzaÌ mnie do sza³u.
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Sob Gru 17, 2005 11:13 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
No to chÂłopaki TYLKO 3M i jazda "na sucho" Dobrym sposobem na zamazy z pasty na plastikach jest...........PLAK Wystarczy napsikaĂŚ na szmatkĂŞ i przetrzeĂŚ zabrudzone miejsca
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: Sob Gru 17, 2005 5:04 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
DziĂŞki za radĂŞ
PowrĂłt do gĂłry
magic
Do³¹czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6
WysÂłany: Nie Gru 18, 2005 1:33 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Pod³¹czê siê do pytania, po polerowaniu pastê G3, przesiadam sie na pastê tempo. Dopiero wtedy widaÌ efekt polerowania. Czy to poprawne, czy lepiej tak nie robiÌ?
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: Nie Gru 18, 2005 3:56 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Tempo jest past¹ lekko œciern¹ wiêc nie nale¿y jej stosowaÌ po paœcie œciernej.Nale¿y zastosowaÌ mleczko,politurê.I jak pewnie zaobserwowa³eœ po paœcie tempo efekt jest krótko trwa³y(po oko³o miesi¹cu widaÌ ju¿ znaczn¹ ró¿nice).Dlatego stosuje siê mleczka na wykoùczeniówkê aby wzmocniÌ os³abion¹ pow³okê polerowanego lakieru. Dziêki temu autko nie wyblaknie nam tak szybko.Zaleca siê nanoszenie samego mleczka co oko³o 3miesi¹ce(w zale¿noœci od producenta) aby efekt utrzymywa³ siê przez d³u¿szy czas.
PowrĂłt do gĂłry
lukas
Do³¹czy³: 13 Lip 2005
Posty: 24
WysÂłany: Nie Gru 18, 2005 4:55 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Jak ktoÂś ma dokÂładny opis poszczegĂłlnych past i mleczek 3M to dobrze byÂłoby tutaj je umieÂściĂŚ bo kaÂżde z nich ma ÂściÂśle okreÂślone zadanie a nie wszyscy wiedzÂą jak je stosowaĂŚ. A moÂże ktoÂś znajdzie w necie to dajcie linka.
_________________
Fajnie tu!
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Pon Gru 19, 2005 10:52 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Oto kolejnoœÌ zastowania œrodków polerskich 3M PERFECT-IT III:
-09374-pasta polerska "Fast Cut"
-09374- mleczko polerskie
-09376- politura "na wysoki poÂłysk"
-09377-Âśrodek zabezpieczajÂący "wysoki poÂłysk"
To sÂą drogie materiaÂły w zakupie , ale bardzo ekonomiczne w pracy i dlatego sÂą najlepsze.3M to wielki amerykaĂąski koncern chemiczny , a amerykanie nie lubiÂą siĂŞ przepracowywaĂŚ dlatego wymyÂślajÂą takie produkty ,ktĂłre pozwolÂą im skracaĂŚ czas pracy i uwaÂżam Âże warto ich w tym naÂśladowaĂŚ.
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Pon Gru 19, 2005 10:54 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
W ostatnim poÂście Âźle podaÂłem numer katalogowy mleczka polerskiego, powinno byĂŚ:09375
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
bartek
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 25
SkÂąd: warszawa
WysÂłany: Pon Gru 19, 2005 10:59 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
podaj moze jeszcze ceny
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Pon Gru 19, 2005 12:23 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
09374 kostuje u mnie w sklepie 118pln brutto za 1ltr,nie znam cen reszty produktĂłw ale chyba bĂŞdÂą bardzo zbliÂżone. U kumpla w warsztacie zuÂżywali 3kg Farecli G3 tygodniowo , wiĂŞc kupiÂł im caÂły karton FastCut 3M ..................... Tyle samo co G3 zuÂżyli dopiero po 3ech miesiÂącach.
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
magic
Do³¹czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6
WysÂłany: Pon Gru 19, 2005 4:21 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
mleczko (politurĂŞ), teÂż, ale na samym koĂącu, bowiem nie usuwaÂła mi takiego jakby biaÂłego nalotu (mgieÂłki), ktĂłra byÂła widoczna na czarnym lakierze, dlatego zastosowaÂłem tempo.
A w ogĂłle, to zauwaÂżyÂłem coÂś takiego:
polerowaÂłem kiedyÂś samochĂłd, stary juÂż lakier akryl, taka metodÂą- papier 2000 (+woda oczywiÂście), nastĂŞpnie pasta tempo - rĂŞcznie i efekt byÂł doskonaÂły ( tak mi siĂŞ wĂłwczas wydawaÂło). Obecnie polerujĂŞ nowy lakier (czarny), metodÂą- 2500, G3- i jak tempo, bowiem bez pasty na koĂącu blask jest jakby przygaszony. sprĂłbujĂŞ samÂą politurĂŞ po G3 i zobaczĂŞ jaki efekt.
PowrĂłt do gĂłry
grzesiek3210
Do³¹czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50
WysÂłany: Wto Gru 20, 2005 12:21 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
jeÂżeli poleruje siĂŞ stary zniszczony lakier to odradzam przecieranie go papierem bo lakier jest juÂż osÂłabiony i sama pasta G3 jest juÂż dla niego wielkim wyzwaniem.MoÂże to siĂŞ skoĂączyĂŚ tym Âże 2-3 polerki i nie bĂŞdzie juÂż co polerowaĂŚ.
A blask by³ przygaszony poniewa¿ po G3 koniecznie trzeba stosowac dobr¹ politurê...jeœli chodzi o kolor czarny to KONIECZNIE BARDZO DOBR¥ I BARDZO DOK£ADNIE.Ten kolor nie wybacza b³êdów
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Sro Gru 21, 2005 11:03 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Grzesiek ma racjĂŞ ,czarny doprowadziĂŚ do" kultury" to niezÂła "orka"
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
magic
Do³¹czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6
WysÂłany: Sro Gru 21, 2005 4:37 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Jak na razie 6 miesiĂŞcy wieczorami i weekendami, za chwilĂŞ Âżona zarzÂąda rozwodu, a ja w garaÂżu maluje, polerujĂŞ, pastujĂŞ, szlifujĂŞ.... Oczywiscie w odpowiedniej kolejnoÂści...
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Sro Gru 21, 2005 4:41 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
A co tak drzesz
_________________
fifka
PowrĂłt do gĂłry
magic
Do³¹czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6
WysÂłany: Sro Gru 21, 2005 4:51 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Opel manta. postanowiÂłem sam pomalowaĂŚ, prawde mĂłwiÂąc caÂłkiem dobrze wychodzi. Strasznie dÂługo idzie bowiem zmagam siĂŞ z brakiem miejsca, zapyleniem, itp. Ale podzieliÂłem auto na etapy ( najpierw karoseria, potem klapy, drzwi, spoilery i zderzaki, lakier czarny , nie matalik, wiĂŞc nie ma problemu z odcieniami, po wyprowadzeniu powierzchni podkÂładami tak jak piszecie, malujĂŞ raz, matujĂŞ 1200, malujĂŞ 2 raz, potem 2500 i polerka, czasami trzeba poprawiaĂŚ, wiĂŞc czas leci i leci, ale juÂż koĂączĂŞ. PokazywaÂłem paru ludziom, mĂłwili Âże fajnie. Zobaczymy na wiosnĂŞ w ostrym sÂłoĂącu, na razie oÂświetlenie halogen + ÂżarĂłwki. PolerujĂŞ na lustro, bomtak sobie wymarzyÂłem, wiem, wiem, powierzchnia musi byc idealna... dlatego tak dÂługo to trwa...
PowrĂłt do gĂłry
fifka
Do³¹czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
SkÂąd: otwock
WysÂłany: Sob Gru 24, 2005 10:06 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Wow,to KLASYKA przez zajebiste Ka ZrĂłb trochĂŞ zdjĂŞĂŚ,ja niedÂługo wrzucĂŞ tu serial z odbudowy Omegi i lukrowania MULTIKAMELEONEM firmy IVAT.Ten lakier wyglÂąda jaK BROKAT |
|
|
|
 |
zed
|
Wysłany: 2008-01-29, 21:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 328
|
DrCruel napisał/a: | papier z wodÂą 2000 ale tylko z grubsza. PóŸniej przesiadasz siĂŞ na 2500 teÂż z wodÂą i walisz wykoĂączeniĂłwkĂŞ( |
a moze robi ktos ta operacje na sucho.jakies opinie, porady ,jaki papier itd ,itp.
(mam rupesa br133 ,br63} |
_________________ Inteligentni ludzie sÂą czĂŞsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spĂŞdzaĂŚ czas z idiotami |
|
|
|
 |
danielpainter
|
Wysłany: 2008-01-30, 00:25
|
0
|
|
|
AIRBRUSH:D:D:D:D
Pomógł: 6 razy Posty: 256 Skąd: Zgierz
|
ja robie na sucho, uzywam papierĂłw japoĂąskiej firmy KOVAX, (jakis czas uzywalem 3Ma ale uwazam ze sa sÂłabsze)
Najpierw na maszyne krazek 1500 i szlifujesz to co tam ci sie nie podoba
potem przefazka trizact 3M do uzyskania powierzchni "satynowej" oczywiscie tez maszynowo. I nakÂładasz paste i pooolerujesz.
Uwazam ze polerowanie i matowanie na sucho jest duzo szybsze i czystrze niz na mokro, a no i widzisz co robisz
Co do maszyny to wazne jest aby skok mimosrodu miaÂła 3mm lub mniejszy, wtedy duzo Âłatwiej sie odpolerowuje bo rysa jest krotsza i bardziej zatarta.
jak masz jeszcze jakies pytania to wal smiaÂło
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maras
|
Wysłany: 2008-01-30, 02:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 211 Skąd: Sokolniki k.Poznania
|
W³aœnie widzisz, co robisz, celna uwaga. Te¿ chcia³em szlifowaÌ pod polerkê na sucho, ale 3m 260l w ogóle mi sie nie sprawdzi³o, praktycznie jeden kr¹¿ek szed³ na element, a kosztuje on prawie 4z³ |
|
|
|
 |
danielpainter
|
Wysłany: 2008-01-30, 09:52
|
0
|
|
|
AIRBRUSH:D:D:D:D
Pomógł: 6 razy Posty: 256 Skąd: Zgierz
|
rozejzyj sie za Kovax-em, jest tanszy i lepszy
no i bardzo wazne jest to co pisaÂłem o maszynie |
|
|
|
 |
djpolak1985
|
Wysłany: 2008-02-03, 00:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 87
|
Mam pytanko czy ktos z was korzystal z systemu szlifierskiego MIRKI ABRALON (material scierny na gabce Trojstopniowy 1000, 2000, 3000) Nie wiem czy jest dostepny w Polsce. Mialem okazje polerowac nim raz w zyciu z racji tego ze obecnie pracuje przy ciezarowkach. Majac wczesniejsze doswiadczenia z wodnymi+ farecla i 1200, 1500na sucho 3m plus fast cut stwierdzilem ze mirka jest o niebo lepsza. Jednak polerowalem po tym tylko raz(przy uzyciu g3 farecli) i wtym problem bo po jednym razie malo mozna powiedziec (jednak fakty sa takie ze blotnik drzwi i gore zderzaka w srednim aucie polerowalem po tym jakies 10-15minut ogladalem wszystko na wskros zadnej cholernej ryski perfekcyjnie laklier ms 24h po polozeniu) Jestem ciekaw waszych opini.
[ Dodano: 2008-02-03, 00:17 ]
http://www.prowest.pl/ofe...wienia,1,683,,1
to link do strony gdzie go mozna zamowic tylko widze ze tutaj sa 1000 2000 i 4000 |
|
|
|
 |
danielpainter
|
Wysłany: 2008-02-03, 21:47
|
0
|
|
|
AIRBRUSH:D:D:D:D
Pomógł: 6 razy Posty: 256 Skąd: Zgierz
|
ja uzywalem 2000 i 4000 abralona z mirki i uwazam ze to jest totalny syf w porĂłwnaniu z trizactem 3M-a, jeszcze lepszy jest system firmy KOVAX, tanszy i dÂłuzej wytrzymuje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2009-08-25, 22:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
OdÂświeÂżam !
Czy ktoÂś uÂżywaÂł gabek z papierem Âściernym do polerowania ? Takie coÂś jak tutaj
http://www.allegro.pl/ite...x6mm_fine.html, chodzi mi o typ "micro". ChciaÂłbym uÂżyĂŚ tego do matowania przed polerkÂą zamiast na mokro P2500.
MĂłj lakier wyglÂąda w sumie idealnie - bĂŞdzie rozlany na przysÂłowiowe "lustro", ale niestety po malowaniu pozostanÂą syfki (garaÂż, nie komora). Nie chcĂŞ miejscowo wycinaĂŚ syfkĂłw, bo potem zostajÂą plamy/przebarwienia.
Zastanawiam siê nad tymi gabkami, gdy¿ na mokro i rêcznie przygotowywa³em auto do malwoania - P1000 na klocku i rêk¹. Zajê³o mi to 4 dni i mam ju¿ serdecznie doœÌ babrania siê w zimnej wodzie podlewania elemntu wod¹ i wodfy kapi¹ce do œrodka auta, a najbardziej wkurza mnie d³ugi czas pracy !! itp.
Czy takie coÂś da radĂŞ ?? |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-08-26, 08:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Ryba napisał/a: | P1000 na klocku i rĂŞkÂą. ZajĂŞÂło mi to 4 dni | bo wpierw siĂŞ matuje grubszÂą gradacjÂą a tysiÂącem tylko poprawia. Ryba napisał/a: | MĂłj lakier wyglÂąda w sumie idealnie - bĂŞdzie rozlany na przysÂłowiowe "lustro", | to jeszcze nie polakierowaÂłeÂś a juÂż wiesz jak wyglÂąda Ryba napisał/a: | mam juÂż serdecznie doœÌ babrania siĂŞ w zimnej wodzie | ciepÂłej nie masz?? Ryba napisał/a: | wodfy kapiÂące do Âśrodka auta, | trzeba zabezpieczaĂŚ przed przeciekami,zaklejaĂŚ,zakrywaĂŚ. Ryba napisał/a: | a najbardziej wkurza mnie dÂługi czas pracy | robota sama siĂŞ nie zrobi . u mnie maszyna ma tylko niektĂłre miejsca do obrobienia,w innych przypadkach moÂże narobiĂŚ fale dunaju,poza tym wszĂŞdzie i tak nie dojdzie . trzeba daĂŚ dobrze podkÂładu aby przeszlifek nie narobiĂŚ. do tego jak nie masz odsysacza py³ów ,to teÂż masz baÂłagan. |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2009-08-26, 20:09
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
RobiÂłem prĂłby wiĂŞc wiem jak wychodzi, dziÂś pomalowaÂłem 3 elementy i teÂż widzĂŞ jak wychodz - tak samo. Ale kupiÂłem 1 takÂą gÂąbkĂŞ na prĂłbĂŞ i chyba jednak czeka mnie papierek - za duÂże rysy zostajÂą
Nie mam ciep³ej wody, przywo¿ê sobie z domu do gara¿u w baùkach.
A ja robiÂłem 1000 od razu bo starÂł bym sobie kontrast i bym potem nie wiedziaÂł czy juÂż poprawiÂłem wszĂŞdzie No dobra wiem, Âże moÂżna 2 raz naÂłoÂżyĂŚ.
Ale chyba polerka nie jest tak ciĂŞÂżka jak matowienie pod podkÂład ??
Maszynki Âżadnej nie mam wiĂŞc tylko rĂŞczna robota jest moÂżliwa. |
|
|
|
 |
pepi
|
Wysłany: 2009-08-27, 22:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 158 Skąd: krzczonĂłw
|
to nawet rĂŞcznie bĂŞdziesz polerke robiÂł ?????????? |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2009-08-27, 22:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Maszynki w sensie do szlifowania. Maszyne do polerki mam taka normalnÂą jak slifierka kÂątowa |
|
|
|
 |
siwiutki3
|
Wysłany: 2009-09-08, 20:59
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam serdecznie nie wiem czy dobrze trafiÂłem ...Mam pytanie moze mi ktos pomoze szukam informacji na temat lakieru bezbarwnego matowego a mianowicie o polerwoaniu ... mam pare baboli na aucie a malowaÂłem go na czarny mat i nie wiem jak mam zabrac sie do usuwania tzn wiem jak usunac ale nie wiem jak mam potem przepolerowac jaka pasta ! Moze mi ktos pomoze ??? Jakies wskazĂłwki , lonki nazwe pasty !!! Dziekuje !! |
|
|
|
 |
pepi
|
Wysłany: 2009-09-08, 21:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 158 Skąd: krzczonĂłw
|
no niewiem ale sÂą pasty matujÂące co prawda sie je przed malowaniem stosuje ale moÂże akurat |
|
|
|
 |
maciejowski
|
Wysłany: 2009-09-09, 14:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 68
|
jak na matowym narobiÂłeÂś kwiatkĂłw, to Âżadna pasta ciĂŞ nie zbawi. szlifowanie i malowanie od nowa ciĂŞ czeka. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-06, 18:43
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Witam serdecznie wszystkich! Mam pytanko. PolakierowaÂłem sobie samochĂłd, ale niestety nie wyszÂło mi to dobrze. Mianowicie, lakier siĂŞ lepi, przyklejajÂą siĂŞ do niego wszystkie syfy, w sÂłoĂącu, jak siĂŞ oprzeĂŚ o ten lakier pozostajÂą placki, typu odciski palcĂłw. Co mogĂŞ teraz z tym fantem zrobiĂŚ i dlaczego ten lakier tak siĂŞ zachowuje. P.s. MalowaÂłem sprejami, kolor czerwony normalny - nie metalik. Bardzo proszĂŞ o pomoc! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-06-06, 19:26
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Jak malowaÂłeÂś sprejem to siĂŞ nie dziw |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-06, 19:50
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Nie dziwie siĂŞ nazbyt, ale przyczynÂą jest to, Âże sprejem malowaÂłem? I co teraz zrobiĂŚ najtaĂąszym i najszybszym kosztem. Przyznam siĂŞ, Âże muszĂŞ go sprzedaĂŚ dlatego siĂŞ spiesze. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-06, 19:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Sprobuj zmyc ten spray..i polekieruj od nowa. Zwazajac na to czym lakierujesz. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-06, 23:53
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
A nie da siĂŞ jakoÂś tego spolerowaĂŚ, czy jakoÂś doprowadziĂŚ do kultury? A i jak rozpuszczalnikiem pojade po tym lakierze, oczywiÂście siĂŞ rozpuszcza. |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-06-07, 17:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
Ciebie trzeba doprowadziĂŚ do kultury jeÂśli babrasz auto jakimÂś gĂłwnem Âżeby je sprzedaĂŚ. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-07, 21:57
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Jak bym mia³ kasy, jak lodu, odda³ bym fure do lakiernika, a tak babram sam, jak stwierdzi³eœ. Ja nie chcê prowizorki, która starczy na dwa dni, byle tylko sprzedaÌ, bo nie uznajê takiego krêtactwa. Niestety zosta³em ju¿ kiedyœ wmanewrowany w takie coœ i nie chcê komuœ robiÌ tego, co dozna³em. Pytam tylko, jak najszybciej i najtaniej mogê naprawiÌ ten b³¹d. Tak to jest, jak cz³owiek w tym nie siedzi, to wszêdzie go r¹bi¹ na ca³ego.
Nie da siĂŞ polerkÂą samochodowÂą, jakoÂś sobie poradziĂŚ? Mam takÂą o mocy 1600 w. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-07, 22:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
O wiele za duza moc...jak na tak niedoschniety lakier...
Naprawde nei wiem co Ci doradzic..polerka to raczej zwiniesz to jak nalesnika..
Zakup jakis lepszy spray..zmyj to i sprobuj od nowa.. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-08, 16:56
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
No nic, pewnie tak siĂŞ skoĂączy. Apropo! MoÂżesz mi jakieÂś poleciĂŚ firmy, czy coÂś? DziĂŞki za porady! Pozdrawiam wszystkich zmagajÂących siĂŞ z lakierowaniem, szczegĂłlnie, jeÂśli czas was goni... |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-08, 20:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Lucik..zawsze mozesz w mieszalni dorobic odpowiednia ilosc farby..i poprosci by nabili Ci tym spraya.. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-08, 21:40
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
No niby racja... A jak mam takie kreski do Âżywego, ale nie rysy, to zaprawkÂą, a potem spolerowaĂŚ? |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-09, 22:12
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Forumowicze drodzy! Podajcie jakiœ rozs¹dny sklep z zaprawkami i lakierami samochodowymi w warszawie. Bo ja nie znam firm dobrych lakierów, nie wiem nic na ten temat, a przecie¿ ju¿ raz mi wcisn¹³ goœciu jakieœ dziadostwo z tesco. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-10, 21:25
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Mam matowÂą i z rysami wÂłoskowatymi maskĂŞ. Jak to spolerowaĂŚ, czy wystarczy pasta tempo i polerka kÂątowa? Czy muszĂŞ kupiĂŚ twardÂą pastĂŞ np: Farecle g3? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-10, 21:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Polerka kÂątowa- to jest myÂśl.Do tego tarcza lamelkowa,albo moÂże gÂładka z papierem Âściernym...Skoro chcesz uszkodziĂŚ sobie lakier,to tak bĂŞdzie skuteczniej.I szybciej,a poza tym moÂżesz zedrzeĂŚ lakier do goÂłej blachy i jÂą wypolerowaĂŚ,przynajmniej nie spalisz lakieru.
Do polerowania s³u¿¹ polerki,zakres prêdkoœci obrotowej nie wiêkszy ni¿ 2500 rpm,wiêksze odkszta³caj¹ g¹bkê i mo¿na przypaliÌ lakier,zw³aszcza tward¹ g¹bk¹. |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-06-10, 21:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-11, 01:07
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
No dobra, to jak to zrobiĂŚ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-11, 05:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Jak juÂż koniecznie chcesz zrobiĂŚ to sam,to weÂź chociaÂż wiertarkĂŞ z regulacjÂą obrotĂłw(nie wierzĂŞ,Âże to piszĂŞ,wiertarki sÂą do wiercenia ),jakoÂś bĂŞdziesz mĂłgÂł to kontrolowaĂŚ,na poczÂątku mniejsze obroty i mocniejszy docisk,potem wiĂŞksze i mniejsza siÂła,aÂż do poÂłysku.A jak masz sporo rys,to zmatuj najpierw maskĂŞ papierem Âściernym 2000 i 2500 na wodĂŞ,namocz go wczeÂśniej kilkanaÂście minut .
ObiecujĂŞ,Âże nie bĂŞdzie Âłatwo. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-11, 07:41
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
jacenty 741 ..ale On pisal o polerce katowej i pascie tempo. Moze to nieprofesjonalny zestaw (jesli chodzi o paste, co do samej polerki nie ma danych) , ale jak najbardziej spelnilby zadanie.
Twoim zdaniem jaki typ polerki mialby mniejszy wplyw na uszkodzenie lakieru..?? |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-11, 08:45
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Ale ja mam takÂą polerkĂŞ z regulacjÂą obrotĂłw, o mocy 1600 w. To nieodpowiednia maszynka?? A tempo wystarczy? Czy farecle twardÂą kupiĂŚ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-11, 09:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Fuck... Nie doczytaÂłem,kÂątowa od razu skojarzyÂła mi siĂŞ ze szlifierkÂą,a tu polerka.Moja culpa...
Farecla nie istnieje jako twarda czy miêkka,G3 do obróbki zgrubnej,G10 do wykoùczenia przy ciemnych kolorach.Do G3 g¹bka bia³a,¿ó³ta lub pomaraùczowa,do G10 czarna.
Ale moÂże sprĂłbuj coÂś mniej wymagajÂącego,np Boll Maxx,Mirka...To pasty do polerowania na sucho,mniej brudzÂą,chociaÂż ,moim zdaniem,nie tak skuteczne. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-11, 18:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Lucik..maszynka jak najbardziej wystarczy ( oczywiscie najlepsza z elektronicznym utrzymaniem obrotow w zaleznosci od naciku) pasta jak na amatora tez wystarczy, do pewnego stopnia oczywiscie. Takze, zacznij od najnizszych obrotow i obserwuj co sie dzieje. Po czym zwiekszaj sukcesywnie obroty, az do efektu zadowalajacego ..Poniewaz maska to duzy element, podziel ja na kilka czesci - nie pracuj na calosci jednoczesnie.
jacenty 741...ja z kolei pracuje na 3M (suchy system)..i nie zamienilbym na FARECLA. Dlaczego ?? O tym to juz wiele bylo pisane.. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-11, 20:32
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
DziĂŞki serdeczne chÂłopaki. Jutro z tym powalcze. Jak coÂś wykminie, dam Wam znaĂŚ, jak wyszÂło. Pozdrawiam i jeszcze raz dziĂŞki za porady! |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-11, 21:48
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
SÂłuchajcie! Mam jedno pytanie. Jak bym malowaÂł bezbarwnym, ile sprejĂłw takich 400 ml, czyli ok. 150 ml rzeczywistego lakieru bym potrzebowaÂł na bÂłotniki (przĂłd i tyÂł) dzrwi (przĂłd i tyÂł) lewa strona w oplu astrze f ? |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-12, 21:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Na cala strone zuzywam okolo 0,5 litra klaru..jesli chodzi o spray, to nei mam pojecia. |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-12, 22:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Doceniam doskona³oœÌ 3M,ale jak zauwa¿y³eœ,ch³opak chce lakierowaÌ sprayem(!!!!!!!),wiêc raczej aspekt finansowy jest wiod¹cy w tej naprawie.3M mo¿na kupiÌ tylko w litrowych butelkach po ok 100 pln za sztukê,czyli to min. 200-300 pln,do tego g¹bki dla ka¿dej z past,i nagle mamy 400.A fareclê mo¿na kupiÌ w 250-kach po ok 30 pln,co chyba jest powodem jej nies³abn¹cej popularnoœci. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-13, 09:04
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
DziĂŞki za porady wszystkim! MaskĂŞ juÂż sobie wczoraj spolerowaÂłem, moÂże jÂą tu pokaÂże, ale nie teraz. Dobrze wyszÂło, mi przynajmniej wystarczy.
Jak pomalowaĂŚ takie Âślady, ktĂłre mi zostaÂły, bo siĂŞ przebiÂłem do podkÂładu? ZaprawkÂą i spolerowaĂŚ? |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-13, 09:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Oczywiscie jacenty 741 ...masz racje, cena w wiekszosci przypadkow odgrywa znaczaca role. Sa jednak mieszalnie, ktore rozlewaja te pasty na mniejsze ilosci i tutaj jest juz porownywalnie..
Chodzilo mi jednak o ten aspekt...."To pasty do polerowania na sucho,mniej brudzÂą,chociaÂż ,moim zdaniem,nie tak skuteczne." |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-13, 09:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Nie mĂłwiĂŞ o 3M,to mistrzostwo,tylko o Bolla i MirkĂŞ. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-13, 11:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Mirka to porownywalny system do 3M ( jakosciowo)..stawianie go na rowni z Bollem to lekka przesada.. |
|
|
|
 |
Lucik
|
Wysłany: 2010-06-13, 22:58
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Jak pomalowaĂŚ takie Âślady, ktĂłre mi zostaÂły, bo siĂŞ przebiÂłem do podkÂładu? ZaprawkÂą i spolerowaĂŚ? |
|
|
|
 |
mrowaED9
|
Wysłany: 2011-07-27, 23:46
|
0
|
|
|
MrĂłwa
Posty: 2
|
JakÂą kolejnoÂśc stosowac w pastach 3M?
I jakie gÂąbki do tych past? Na zmatowany element.
GÂąbki muszÂą byĂŚ z lini 3M? |
|
|
|
 |
piotres
|
Wysłany: 2011-08-09, 01:22
|
0
|
|
|
Posty: 72
|
A ja mam z kolei pytanie po ilu dniach od lakierowania moÂżna polerowac biaÂły akryl (uÂżyÂłem utwardzacza szybkiego) ?
Oczywiscie lakierowane bez kabiny, temperatury otoczenia ciÂągle 20-25*C.
Planowane polerowanie: papier wodny 2000 3M, plus pasty 3M. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2011-08-09, 07:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Spokojnie mozesz to zrobiĂŚ po 24 godz. od naÂłoÂżenia tego akrylu zwÂłaszcza Âże temp. jest Âśrednia okoÂło 20 st. C a ty dodatkowo zastosowaÂłeÂś szybki utwardzacz
Pozdrawiam! |
|
|
|