Autor |
Wiadomo¶æ |
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-06-30, 20:04 Prosba do blacharza o pomoc w ocenie sytuacji
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Sytuacjê widaæ na pierwszym i drugim zdjêciu - zjedzony ca³y dó³ ty³u samochodu. Reparaturka (na pierwszym zdjêciu) kosztuje 135 funtów netto. To pierwsza opcja. Druga: da siê to w sensowny sposób wyrze¼biæ? Nie zale¿y mi na spartañskich rozwi±zaniach typu mata szklana. To musi byæ zrobione na tyle porz±dnie, ¿eby przetrwa³o te kilka lat. Na czwartym zdjêciu widaæ z kolei wyciêty kawa³ek skorodowanej blachy. Widaæ te¿, ¿e blacha baga¿nika jest zgrzewana razem z ty³em. Niech mnie kto¶ utwierdzi w przekonaniu, ¿e powinienem wyci±æ blachê na ca³ej dlugo¶ci, tam gdzie jest zgrzewana. Widaæ w jakim stanie jest zagiêty kawa³ek blachy baga¿nika. Strach pomy¶leæ co bêdzie za 2 lata jak to tak zostawie. Mam racjê? Acha, ta reparaturka, o której wspomina³em siêga powy¿ej miejsca zgrzewania, wiêc wymieniaj±c ca³y kawa³ek za³atwi³bym obie te sprawy naraz. Co proponujecie?
st013.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 5936 raz(y) 5.85 KB |
IMG_0010.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 30 raz(y) 66.46 KB |
IMG_0011.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 37 raz(y) 68.65 KB |
IMG_0002.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 38 raz(y) 74.01 KB |
IMG_0008.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 49 raz(y) 77.32 KB |
|
|
|
|
|
Giezet
|
Wys³any: 2010-07-01, 06:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 123 Sk±d: Krosno
|
No to zapowiada sie troszke zabawy..
Zauwaz, ze ta reperatura styknie Ci tylko do prze³amania w po³owie pasa tylnego, zreszta na ¶rodku co¶ mi sie wydaje, ¿e i tak Ci braknie, bo zachcia³o CI sie jakies kwadraty wycinaæ..
A co z tym jak¿e piêknie rozwijaj±cym siê kornikiem przy lewym reflektorze?
Tu chyba styk³a by siê równie¿ nowa blacha..
A komora baga¿nika poza tym jak?
Tak czy siak nowe blachy to mus, tym bardziej ¿e sam piszesz, ze nie chcesz partaczyæ.. |
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-07-01, 10:32
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Zabawa gwarantowana, to fakt. Kwadrat wyciêty, bo tam by³a niez³a dziura. Je¶li chodzi o kornik przy lewym reflektorze, to jest chyba do opanowania. Generalnie jest opcja kupienia reparaturki ca³ego pasa tylnego, z tym ¿e jest to koszt 300 funtów. Niektórzy za takie pieni±dze robi± remont ca³ego auta.. . Ja na same reparaturki bêdê musia³ wydaæ oko³o 1000 funtów (progi, botniki, itp..), dlatego wola³bym ju¿ tej sumy nie powiêkszaæ. Nie wspominam nawet o remoncie silnika, zawieszenia, bo to inna bajka. Póki co zosta³em przekonany ¿eby kupic co najmniej reparaturke po³owy ty³u . Dziêki za odzew. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2010-07-01, 12:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
@czarlz@ pytanie czy wycinaj±c te pordzewia³e fragmenty Kolega chcia³ je dorabiaæ i samodzielnie wspawaæ czy my¶li ¿e w ten sposób pomaga osobie która docelowo to ma robiæ?.Jak dla mnie nie wygl±da to na trudne do dorobienia we w³asnym zakresie ale je¿eli mo¿na kupiæ oryginalny tylny pas to warto od¿a³owaæ na niego parê z³otych. |
_________________
|
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-07-01, 13:42
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Wszystko oczywi¶cie chcê zrobiæ w³asnymi rêkoma (i nie tylko..). Brakuje mi na razie trochê do¶wiadczenia - dlatego ten post . Poza tym blacharstwo & lakiernictwo to zupenie nie mój zawód, a jedynie niedawno odkryte hobby. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2010-07-01, 14:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Je¿eli to ma byæ robione jak przy autach zabytkowych spawaæ nale¿y na styk .Np ta kwadratowa dziura na ¶rodku pasa ja bym wykona³ wzornik z tektury na którym bym zaznaczy³ wszelkie przet³oczenia i wielko¶æ reperaturki. |
_________________
|
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-07-01, 18:46
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
To bêdzie tak zrobione jak piszesz . Auto na zdjêciach jest zabytkowe pe³n± gêb±. Gwoli ¶cis³o¶ci - Alfa Romeo GT Junior 1600 z 1976 roku. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-07-01, 20:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Za³ó¿ temat z fotorelacj±, przyda siê na forum opis takiej batalii |
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-07-01, 20:34
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Pewnie tak zrobiê, ale potrzebujê jeszcze trochê czasu, ¿eby by³o siê czym chwaliæ |
|
|
|
|
Giezet
|
Wys³any: 2010-07-02, 09:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 123 Sk±d: Krosno
|
No to zanim zaczniesz ta bataliê to kup dobr± maskê przeciwpy³ow±, kilka par rekawic, i dobre okulary - na pewno siê to przydadz±
Bedziesz t± Alfe odrestaurowywa³ w Anglii??
Co do nowych blach - nie ¿a³uj juz kilkudziesiêciu funtów na reperature ca³ego
pasa tylnego, jezeli sie juz zdecydowa³es na tak kompleksow± renowacje. Lepiej wymienic ca³± blachê, ani¿eli tylko jej czê¶æ, bo stara blacha pomimo czyszczenia, i psikania epoksydami, akrylami, itd nigdy nie wytrzyma tyle, co nowa.
I chyba najwazniejsze:
¯yczê du¿o cierpliwo¶ci, i wytrwa³o¶æi |
|
|
|
|
czarlz
|
Wys³any: 2010-07-02, 13:01
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Wroc³aw
|
Alfa jest remontowana w Polsce we Wroc³awiu. Ceny podawa³em w funtach poniewa¿ czê¶ci do tego wynalazku kupuje siê w UK. Rozwa¿ê jeszcze kupno reparaturki ca³ego tyu... i pewnie to zrobiê. Dziêki za rady. Jak zrobiê, to dam siê karn±æ |
|
|
|