Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lukas81
Wys³any: 2010-07-07, 09:53   widoczne po³±czenie przej¶cia klaru
0
UP DOWN

Posty: 4
witam serdecznie.
Sprawa wygl±da tak:
¶rodkow± czê¶æ zderzaka pomalowa³em klarem, a¿ do za³amañ gdzie powy¿ej zaczynaj± siê reflektory.
Na styku starej pow³oki i nowej psikn±³em rozpuszczalnikiem do cieniowania.
Wszystko by³o ok do czasu gdy przeszlifowa³em te po³±czenie.
skutek widaæ na zdjêciach. Lewa strona to starsza pow³oka.

co z tym teraz zrobiæ? jak zniwelowaæ po³±czenie?
bêdê wdziêczny za pomoc.
pozdrawiam
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-07-07, 11:04   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Je¿eli by³o ok do czasu szlifowania to znaczy ze nie dojecha³e¶ baz± wiêc jest w miarê ok wyszlifuj to jeszcze raz papierem 2000/2500 i polerka powinna pomóc !!! Na koniec daj mleczko i powinno byæ dobrze !!!
 
 

lukas81
Wys³any: 2010-07-07, 11:51   
0
UP DOWN

Posty: 4
ale ja nie u¿ywa³em bazy tylko sam klar.
wyszlifowa³em te czê¶æ prawie do bazy (nie by³o koloru w wodzie jak szlifowa³em na mokro), potem da³em klar.
 

Ryba 
Wys³any: 2010-07-07, 13:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Do poprawki raz jeszcze, star³e¶ rozpuch do cieniowania z powierzchni i masz na ostro :/
 
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-07-07, 16:08   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Nie wiem jaki jest ten zderzak ale jak malujê s³upki itp zaprawki to nigdy nie uzywam rozpuszczalnika do cieniowania (bo to lipa ) zawsze robiê na rynne i w tym wypadku te¿ bym nie u¿ywa³ !!!
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-07, 22:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Czym matowales pod zejscie,,??
Bo jak dla mnie, to tutaj upatruj przyczyny..
 

pawel1108 
Wys³any: 2010-07-10, 20:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
wygl±da na to ¼e doszlifowa³e¶ siê do bazy i ju¿ bêdzie niestety na ostro.Zbyt ma³a odleg³o¶æ bazy a klaru.
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-10, 20:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Witam.

Z tym co widaæ na fotach to raczej poza ponownym pomalowaniem to chyba ju¿ raczej nic nie da siê zrobiæ.
Ponowne pomalowanie tzn. baza plus lakier, a nie sam lakier.

Poza tym wszystkim od siebie mogê tylko dodaæ, ¿e tego typu przej¶æ staram siê unikaæ jak ognia.
W moim s³owniku nie istnieje w ogóle s³owo "zaprawka" i tego siê trzymam, bo ogólnie takie przej¶cie to dla mnie kicha.
A to dlatego, ¿e nawet najlepiej zrobiona i tak po pewnym czasie robi siê widoczna.
Wcze¶niej czy pó¼niej, mniej lub bardziej, ale widoczna.
Dlatego te¿ praktycznie nigdy nie pitolê siê z takim gównem tylko jadê klarem ca³y element i mam ¶wiêty spokój.
Wyj±tkiem, ale niesamowicie rzadkim jest tylko malowany tylny b³otnik i gdy jest zlicowany z dachem, b±d¼ ma "skomplikowany" górny s³upek nad drzwiami to wtedy robiê przej¶cie gdzie¶ na tylnym s³upku.
Ale te¿ staram siê to robiæ w jego najwê¿szej czê¶ci.
I dziêki temu zawsze spokojnie ¶piê.

Mo¿na siê oczywi¶cie ze mn± nie zgadzaæ, ale takie jest moje zdanie i taka jest moja praktyka.

Pzdr
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-10, 23:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Uwierz lysy73...ze daje sie takie rzeczy robic bez problemu, jednak potrzeba do tego nalezycie przygotowac element. Faktycznie , najmniejszy blad prowadzi do takich anomalii. Jednak jak rzecza..trening czyni mistrza. :spoko:
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-11, 00:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Wiem, ale ja nie widzê w wiêkszo¶ci przypadków takiej potrzeby.
Wolê -je¶li siê da- machn±æ ca³y element i mam spokój.
Je¶li ju¿ trzeba, to robiê tak jak wspomnia³em:
wolê dalej wyjechaæ z bezbarwnym do jak najwê¿szego miejsca przej¶cia.

Ale i tak i tak jestem zdania, ¿e wcze¶niej czy pó¼niej mniej lub bardziej bêdzie to widaæ.
Mo¿e pó¼niej, mo¿e nie na ka¿dym kolorze i mo¿e nie ka¿dy to zobaczy, ale zobaczy.

Ja osobi¶cie takie przej¶cie na "w³asnym aucie" zobaczy³em dopiero po prawie dwóch latach od jego zrobienia.

No ale czasami nie da siê tego unikn±æ i trzeba tak zrobiæ.

Pzdr
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-11, 09:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Jest jeszcze kilka aspektow takich napraw ktore warto wziac pod uwage.. a mianowicie..
Jezeli mamy do czynienia z powloka w dobrym stanie to ok..ale najczesciej jednak zdarzaja sie mocno zryte przez kamienie, zboylowane czy tez o glebokich rysach..co powoduje, ze przykrycie tego klarem nie wyglada estetycznie. Stad sytuacja sama wymusza taki typ naprawy..
Poza tym niekiedy element na ktorym mamy dokonac naprawe, jest dosyc trudny do rozbrojenia a nasza mentalnosc przeciez dazy podswiadomie by ulatwiac sobie zycie hehe :cool: ..
Nastepnie - niejednokrotnie na jasnych kolorach klar potrafi zmienic odcien i to dosyc drastycznie..
I jeszcze mierzac miernikiem, zauwazymy wyzszy wynik ( ale to juz dla handlarzy istotna kwestia ;P )..
Nie wspomne juz o poniedzialkach, gdzie niekiedy zaczyna drgac reka i nietrudno o jakis niekoordynowany ruch ^^ ..
I tutaj wlasnie upatrywalbym kwestie wyboru - zaprawka czy tez klarem po calosci..
Osobiscie - jezeli mam element w dobrym stanie, kolor ciemny.. bez wahania polozylbym po calosc ..
Co do odznaczania sie po jakims czasie miejsca przejscia ..mozliwe - ale mozna to z powrotem odpolerowac.. :spoko:
 

lukas81
Wys³any: 2010-07-11, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 4
ok. dziêki za odpowiedzi.
postaram siê to wypolerowaæ, a jak nie da efektów to pojadê jeszcze raz.
 

lukas81
Wys³any: 2010-07-13, 18:00   
0
UP DOWN

Posty: 4
dobra panowie, jest tak, ¿e zastosowa³em pastê G3 FARECLA i pojecha³em to szlifierka z miêkka g±bk±. Usun±³em ten feler w 90%. Trzeba na prawdê bardzo dok³adnie przyjrzeæ siê z bliska by to dostrzec.
dziêki za odpowiedzi!!!
 

kalbi 
Wys³any: 2010-07-13, 20:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
lukas81 napisa³/a:
dobra panowie, jest tak, ¿e zastosowa³em pastê G3 FARECLA i pojecha³em to szlifierka z miêkka g±bk±. Usun±³em ten feler w 90%. Trzeba na prawdê bardzo dok³adnie przyjrzeæ siê z bliska by to dostrzec.
dziêki za odpowiedzi!!!
no wszystko ok ale przemyj to zmywaczem do usuwania silikonu i zak³adam siê, ¿e przej¶cie bedzie widoczne prawie tak samo jak przed polerk±...
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi