Autor |
Wiadomo¶æ |
|
1silver1
|
Wys³any: 2010-07-15, 06:47 Cienka warstwa klaru - ?
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam
Przymierzam sie do pomalowania drzwi, zmiana koloru z czerwonego na zielony metalic, drzwi chcê pomalowaæ ca³e ( choæ mo¿e niepotrzebnie bo od wewn±trz s± zabudowane ). W miejscach mniej widocznych ( boczne powierzchnie, dó³, ¶rodek ) jest po³o¿ona warstwa klaru jakby niepe³na, cieñsza, ani¿eli na powierzchni zewnêtrznej. Przy matowaniu ³atwo siê przeciera do bazy. Mam pytanie w jaki sposób wykonaæ tak± pow³okê. Szuka³em na forum ale znalaz³em tylko podobny temat pow³oki pó³matowej, a wydaje mi siê nie jest pó³matowa ale znacznie cieñsza. Kolejne moje pytanie co siê dzieje z baz± je¶li niezostanie pokryta klarem ( miejsca trudno dostêpne, "zakamarki" ).
Dziêkujê za odpowiedzi |
|
|
|
|
grzechoo2008
|
Wys³any: 2010-07-15, 07:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 377 Sk±d: kuj-pom
|
Cze¶æ!
Je¶li chodzi o ten klar cienki w ¶rodku to powstaje taka warstwa z czystej oszczêdno¶ci na materiale. Zauwa¿ ,¿e miejsca widoczne dobrze s± polakierowane pe³n± warst± a te mniej widoczne jak dó³ i przy zawiasach ju¿ ledwie trochê a pewnie jak siê dobrze przyjrzeæ to s± miejsca trudniej dostêpne gdzie nawet nie ma bazy.Mo¿esz w tych miejscach po³o¿yæ normaln± warstwê klaru i naprawdê nic sie nie stanie
Z baz± nie pokryt± klarem generalnie nic siê nie dzieje ale taka pow³oka nie ma odporno¶ci na warunki atmosferyczne, na zmywanie itp. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-15, 07:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Na logike biorac, to poprostu musisz ja cieniej nalozyc..czyli
- albo nalozyc jedna warstwe..
- albo rozrzedzic klar dodatkowa porcja rozpucha..
Co do bazy...to poprostu ma mniejsza odpornosc mechaniczna czy tez chemiczna..
czyli mozna ja latwiej zetrzec, zarysowac, obic..czy tez zmyc mniej agresywnym srodkiem chemicznym..
Jezeli robot dostal sie do tych "zakamarkow" lakierujac element zamontowany w aucie...to Ty masz wieksze szanse by zrobic to dokadniej na stojaku np..
Aha..wybrales sobie "najlepszy" kolor elementu do przelakierowania (czerwony) .. |
|
|
|
|
1silver1
|
Wys³any: 2010-07-15, 07:37
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Ok
A co do czerwonego, czy mam sie spodziewaæ "niespodzianek", s³ysza³em ¿e siê ¼le maluje czerwonym, ale po czerwonym to nie wiedzia³em, a na forum trafi³em jak ju¿ mia³em elementy. Czy mo¿e zakupiæ wiêksz± ilo¶æ bazy w razie gdyby mi nie kry³o ( kolor docelowy ciemny zielony metalic Fiat 384A ). Dostêpne u mnie s± mieszalnie R-M ( kilka lat ) i nowa z materia³ami Sikensa. Co by¶cie polecili? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-15, 15:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Zle sie maluje czerwonym..?? Chyba w sensie jego slabego krycia. Mi chodzilo jednak o ewentualne odpryski - obicia...nieciekawie wyglada taka czerwona podwarstwa pod jakimkolwiek z kolorow..NIe bedziesz tego podkladowal...??
I RM i SIKKENS ..to dobre materialy ...osobiscie nie faworyzowalbym zadnego z nich.Kwestia jedyna..czy w tej nowej maja juz jakies doswiadczenie w doborze koloru. |
|
|
|
|
1silver1
|
Wys³any: 2010-07-15, 20:24
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Kurka o tym nie pomy¶la³em, chyba dam podk³ad |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-06, 20:36
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
Czerwonym sie dobrze lakieruje. Krycie zalezy od rozrzedzenia i producenta klaru. jedno ale na czerwonym widaæ kazde wgniecenie |
|
|
|