Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Neonis
|
Wys³any: 2010-07-20, 16:51 Niezmyte kropki po polerowaniu (?)
|
0
|
|
|
aerografit.pl
Posty: 186 Sk±d: O¶wiêcim
|
Po wypolerowaniu (na mokro past± G3) samochodu na elementach "niekaroseryjnych" typu plastiki, uszczelki pozosta³y zaschniête resztki pasty polerskiej w postaci (mnóstwa) kropeczek. Moim celem jest je usun±æ. Nie da siê ich zmyæ wod± i benzyn± ekstrakcyjn±. Sprawdza³em na uszczelkach na próbê rozpuszczalnikiem Nitro i (po dok³adniejszym ¶cieraniu) schodzi.
Mam pytanie: czy nitro nie zaszkodzi takim gumowym elementom jak uszczelki wokó³ szyb?
Czy jest lepszy sposób na usuniêcie kropeczek po pa¶cie? Jak sprawa wygl±da z (czarnymi) plastikowymi zderzakami? |
_________________ Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio |
|
|
|
|
Pono
|
Wys³any: 2010-07-20, 19:28
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
siema, generalnie takie plastiki powinno sie oklejac zeby pozniej nie latac wlasnie ze sciereczka z jakims nab³yszczaczem do plastikow, lub wlasnie nitrem ktore moglo by ci skapn±c ze sciereczki na element swiezo lakierowany, sprobuj jakims srodkiem do nablyszczania plastikow.. gorzej jak maszynka z pasta wjechales na plastik, to gorzej schodzi:P pozdro |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2010-07-20, 19:58
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
po nitrze uszczelki ci zbutwiej± albo wypowiej± nie radze |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-20, 20:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Pono napisa³/a: | siema, generalnie takie plastiki powinno sie oklejac zeby pozniej nie latac wlasnie ze sciereczka z jakims nab³yszczaczem do plastikow, lub wlasnie nitrem ktore moglo by ci skapn±c ze sciereczki na element swiezo lakierowany, sprobuj jakims srodkiem do nablyszczania plastikow.. gorzej jak maszynka z pasta wjechales na plastik, to gorzej schodzi:P pozdro |
Wsio siê zgadza.
Ja te¿ najpierw oklejam ile siê tylko da.
Poza tym nie zostawiam mycia na drugi dzieñ, tylko robiê to w dniu polerowania.
A te wszystkie kropeczki i duperelki z pasty dla mnie idealnie schodz± karcherem.
Co do tego mycia ¶rodkiem do nab³yszczania plastików, to trzeba z tego typu gad¿etami cholernie uwa¿aæ:
Postawa to jak najdalej od lakierni !!!!
A u mnie to i od podwórka
PZdr |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-20, 21:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Szczegolnie z PLAKIEM...ktory to jest oparty na slilkonie..
NIgdy nie uzywalem FARECLI..i nigdy nie mialem takich problemow.. |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-07-20, 22:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
A ja jak jeszcze porabia³em na g3 to po zrobieniu paru elementów(jak jeszcze zabrudzenia by³y wilgotne)traktowa³em to myjk± ci¶nieniow±.wszystko schodzi³o idealnie. Potem zabiera³em sie za kolejne elementy. Potem na ca³o¶æ mleczko i by³o git. |
|
|
|
|
Neonis
|
Wys³any: 2010-07-21, 15:14
|
0
|
|
|
aerografit.pl
Posty: 186 Sk±d: O¶wiêcim
|
A wiêc na gumê nie nale¿y nak³adaæ nitra... Czy zamiast tego ¶rodek do nab³yszczania (typu PLAK) plastików da radê?
Czy plastikowym zderzakom i listwom stanie siê co¶ po nitro?
Cytat: | jak jeszcze zabrudzenia by³y wilgotne)traktowa³em to myjk± ci¶nieniow±.wszystko schodzi³o idealnie |
Racja, ja obecnie te¿ bym tak zrobi³, tylko, ¿e nie ja polerowa³em wcze¶niej ten samochód - za to ja muszê teraz usun±æ te kropki (które ju¿ rok siedz± na tym aucie)... |
_________________ Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio |
|
|
|
|
Neonis
|
Wys³any: 2010-07-21, 16:37
|
0
|
|
|
aerografit.pl
Posty: 186 Sk±d: O¶wiêcim
|
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-07-21, 16:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li jest to podk³ad,to nie zejdzie.A plaka siê nie u¿ywa w pomieszczeniu do lakierowania ani nawet w jego pobli¿u,bo pozostawia w powietrzu silikon,który przy nastêpnym lakierowaniu powie :A kuku !!! I ca³a robota od nowa... |
|
|
|
|
Neonis
|
Wys³any: 2010-07-21, 21:38
|
0
|
|
|
aerografit.pl
Posty: 186 Sk±d: O¶wiêcim
|
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-07-26, 22:52
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
polecam dimmera + naprawde dobrego kerchera + wiadro z woda do mycia naczyn |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-07-27, 19:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Jaki to jest "naprawdê dobry" karcher? |
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-07-27, 22:41
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Cytat: | aki to jest "naprawdê dobry" karcher? |
np cos takiego :
http://allegro.pl/item115...i_stan_bdb.html
ciepla/zimna woda( w zime nabieralem sobie z niego ciepla wode do matowania ), zbiornik na chemie itp
w pracy mamy cos podobnego tylko ze wszystkie pokretla sa nie tak jak tu w pionie tylko mamy w poziomie |
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-07-27, 22:44
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-07-28, 18:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
|
kosa
|
Wys³any: 2010-08-04, 06:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 9
|
Je¿eli s± to kropki po podk³adzie akrylowym bo epoxyd trochê trudniej tym schodzi to proponujê Aceton trzeba siê z tym obchodziæ przy takich operacjach jak przy tykaj±cej bobie ale siê da tak samo jak zapylenia na szybach. Wiem równie¿ ¿e Deber ma do tego jaki¶ ¶rodek.
co panowie my¶l± o Acetonie?? |
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-08-07, 22:19
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
w acetonie sila
do mycia nic lepszego nie ma hehe... |
|
|
|
|
Drakiva
|
Wys³any: 2010-09-04, 20:35
|
0
|
|
|
Posty: 23
|
P³ynem hamulcowym przemyj lekko i od razu na sucho a pó¼niej jakim¶ nab³yszczaczem machnij |
|
|
|
|
Whistrax
|
Wys³any: 2010-09-04, 23:11
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Drakiva, Twoja wypowiedz jest w stylu "przymocuj silnik na drucie to jeszcze pojezdzi" |
|
|
|
|
Drakiva
|
Wys³any: 2010-09-05, 08:02
|
0
|
|
|
Posty: 23
|
Whistax P³yn hamulcowy to w pe³ni sprawdzony sposób, jak nie masz zaufania to sam to przetestuj, jest to tani i zawsze stosuje go na przemywanie pasty G3, je¿eli zostan± jakie¶ kropki na drugi dzieñ. Pozdrawiam przyjacielu:P |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-09-05, 08:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Drakiva napisa³/a: | P³yn hamulcowy to w pe³ni sprawdzony sposób, jak nie masz zaufania to sam to przetestuj, jest to tani i zawsze stosuje go na przemywanie pasty G3, je¿eli zostan± jakie¶ kropki na drugi dzieñ. |
P³yn hamulcowy?
I jeszcze mo¿e w okolicach ¶wie¿o po³o¿onego lakieru?
Gratulujê nie tyle pomys³owo¶ci -bo mo¿e to jako¶ dzia³a-, co odwagi.
Ja nawet przy starych pow³okach unikam ich styczno¶ci z p³ynami hamulcowymi, bo potrafi± je skaszaniæ, a co dopiero mówiæ o ¶wie¿o polakierowanych. |
|
|
|
|
Drakiva
|
Wys³any: 2010-09-05, 09:05
|
0
|
|
|
Posty: 23
|
Wiadomo ¿e polerujesz nie po to element ¿eby go przemywaæ p³ymem hamulcowym. Poza tym zapraszam do przeczytania pierwszego posta, w którym wyra¼nie nasz kolega prosi o pomoc, poniewa¿ chce umyæ uszczelki, nic nie wspomina³em o przemywaniu ¶wie¿o pomalowanego elementu ³ysy73. Pozdrawiam i proszê o wyrozumia³o¶æ osoby które tego nie testowa³y b±d¼ te które nie maja o tym zielonego pojêcia:P |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-09-05, 09:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Drakiva ja nie mam na my¶li zmywania pasty "hydrolami" bezpo¶rednio na lakierze, bo takim ... to chyba nikt nie jest. Mam na my¶li sytuacjê, gdy p³yn niechc±cy skapnie na pow³okê, co mo¿e siê zdarzyæ. Stare lakiery potrafi± siê do¶æ szybko poodbarwiaæ, a co dopiero ¶wie¿e. Wiêc nawet je¶li to dzia³a, to uwa¿am ¿e jest stanowczo za du¿e ryzyko {pomijaj±c smród p³ynu i paskudnie t³uste ³apska } |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-09-05, 10:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Móg³by¶ sprecyzowaæ o któr± wersjê p³ynu Ci chodzi? |
|
|
|
|
Drakiva
|
Wys³any: 2010-09-05, 11:23
|
0
|
|
|
Posty: 23
|
P³yn hamulcowy dot 4. Ryzyko zawsze jest. Dlatego trzeba zastosowaæ szczególn± ostro¿no¶æ. Poza tym rêkawiczki ochronne jak nie chcesz mieæ t³ustych r±k nie s± strasznie drogie. Ja znam tylko taki sposób usuwania tych kropek od polerki dlatego siê nim z Wami podzieli³em. Je¿eli komu¶ to nie odpowiada to niech nie stosuje tego. Mam nadzieje ze komu¶ siê ta informacja przyda. Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|