Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lordik
|
Wys³any: 2010-07-20, 20:22 Zapylenia - lakierowanie felg
|
0
|
|
|
narazie amator :)
Pomóg³: 1 raz Posty: 199 Sk±d: Zahajki Lubelskie
|
Witam
Mam problem z zapyleniami na felgach w trudno dostêpnych miejscach.
(To s± felgi to TIR-a ale w osobowych te¿ siê tak dzieje alufelg jeszcze nie malowa³em)
Co robiæ ¿eby tego nie by³o jest jaka¶ substancja
Na bazie te¿ s± zapylenia.
W przypadku podk³adu to jest dobrze rozcieñczony i wlane mniej utwardzacza a zapylenia
dalej s± Co robiæ
Z góry dziêki za odpowied¼ |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-20, 20:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Witam.
Czy chodzi Ci oto, ¿e chcesz pomalowaæ tylko ich czo³a, a przez otwory zapylasz wewnêtrzn± stronê felg?
Bo jak tak to po prostu oklej te otwory od wewnêtrznej strony i ju¿.
Co do podk³adu, to czy ciep³o czy nie, to na pewno la³bym tyle utwardzacza ile zaleca producent.
Pzdr |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-20, 21:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Mysle ...ze lordikowi chodzi o nierozlany material w zakamarkach..Ja to nazywam odkurzem...
Fakt ,,ze do niektorych miejsc jest ciezki dostep..ale trzeba sie ratowac bardziej rzadkim materialem i odpowiednio manewrowac gnatem... |
|
|
|
|
lordik
|
Wys³any: 2010-07-20, 23:03
|
0
|
|
|
narazie amator :)
Pomóg³: 1 raz Posty: 199 Sk±d: Zahajki Lubelskie
|
W³a¶nie jak Obcemu chodzi³o o odkurz |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-22, 18:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Ok. Ja maluje du¿o ró¿nego rodzaju felg. Nie wiem o jakich teraz Ty konkretnie mówisz. Ale jak masz jakie¶ zakamarki -ranty-, to lepiej spisuje siê w nich rzadszy klar natryskiwany w mniejszej dawce a wiêcej razy i na MNIEJSZYM CI¦NIENIU, a nie wiêkszym. A dla tego, ¿e jak strzelisz du¿ym ci¶nieniem w zakamarek, ta zanim farba do niego doleci, to jej wiêkszo¶æ zostanie odepchniêta z powrotem przez du¿e ci¶nienie odbitego od tego zakamarka powietrza.
Ale tak, to mo¿na sobie pogadaæ jak nie widzi siê jak omawiana felga wygl±da -jaki ma wzór-.
Bo s± ró¿ne techniki i patenty.
Mo¿e zapodaj jak±¶ pogl±dow± fotkê.
Pzdr |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-22, 19:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Najwyzej osiem ramion ...do innych sie nie dotykam..
A "galezie" ...to niech robia moi przeciwnicy... |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-22, 19:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
No ilo¶æ ramion mnie a¿ tak nie przera¿a je¶li nie s± za mocno posplatane.
Bo takie szachownice, czy jak to nazywasz ga³êzie typu stare BBS-y, to te¿ malujê i to bardzo ³atwo: ZAWORZE JE DO PROSZKOWEGO I ODBIERAM GOTOWE
Ale z innymi walczê. Mam swój patent i wychodz± super. Tylko q..wa namachaæ siê ostro trzeba
Pzdr |
|
|
|
|
lordik
|
Wys³any: 2010-07-22, 21:58
|
0
|
|
|
narazie amator :)
Pomóg³: 1 raz Posty: 199 Sk±d: Zahajki Lubelskie
|
Dam parê fotek
(ale te felgi nie s± te co malowa³em tylko w takim kszta³cie)
To jest felga od TIR-a
na br±zowo zapylenia
na niebiesko ³adnie mi wysz³o
a na ¿ó³to granica gdzie ³adnie a gdzie brzydko (góra profesjonalnie a dó³ w zapyleniach) |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-22, 22:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Lordik...
Powiem Ci szczerze, ¿e z takimi felami nigdy bym siê nie pitoli³ tylko wypiaskowa³ i pomalowa³ tylko proszkowo bo szkoda na nie czasu i materia³u.
Je¶li chodzi ogólnie o malunek takich zakamarków, to nie s± one jeszcze wcale takie straszne.
Ja do takich wg³êbieñ i zakamarków robiê ciut rzadsz± farbê i na zmniejszonym ci¶nieniu i zmniejszonej ilo¶ci towaru pryskam po kilka razy daj±c czas na rozp³yniecie siê ka¿dej warstewki.
Tu oczywi¶cie dodatkowo s± wa¿ne k±ty nachylenia miot³y sypanego towaru, aby w miarê jak najbardziej by³y zbli¿one do k±ta prostego w stosunku do malowanej p³aszczyzny.
Ja nie malujê felg dooko³a na powiedzmy 3-4 ³uki, tylko wykonujê normalne ruchy nie wed³ug kszta³tu ko³a a proste lewo-prawo jednocze¶nie okr±¿aj±c tak± felgê dooko³a.
Tak± tak bym siê pitoli³ bo ma du¿y otwór i inaczej masa farby posz³aby na przestrza³.
Inne fele typu np alu to najczê¶ciej malujê pod dwa razy tyle k±tami ile jest ³opat.
Przyk³adowo 5 ³opat:
- rzadszy towar, malutko rozkrêcona iglica i jadê po kolei lewo-prawo prosto od góry do do³u zaczynaj±c od wierzcho³ka jednej z ³opat z regu³y pod k±tem ok 45%
- jak przelecê tak wzd³u¿ jednej ³opaty to przechodzê na przeciw nastêpnej i jadê tak samo
- pó¼niej pozosta³e 3 ³opaty tak samo
- nastêpnie tak samo pozosta³e 3 felgi
- no i wracam do tej pierwszej i powtarzam wszystko od pocz±tku, tyle ¿e tym razem jadê od góry do do³u nie wzd³u¿ ³opat a zaczynaj±c miêdzy nimi
- i tak samo pozosta³e 3 fele
Czyli k±tów mam zawsze dwa razy tyle co ³opat.
Dla czego trzeba rzadszy lakierek?:
Aby ³adniej siê rozp³ywa³ i rozpyla³ na lekko zmniejszonym ci¶nieniu.
Dla czego malutko rozkrêcona iglica?:
Bo w taki sposób malunku s± miejsca gdzie w jednym podej¶ciu przelecisz lakierem tyle razy ile bêdzie opisanych wy¿ej ³opat, wiêc przy wiêkszej ilo¶ci towaru by siê pop³aka³.
Po pierwszym przej¶ciu wyda Ci siê ¿e jest go stanowczo za ma³o, ale gdy siê rozp³ynie i w wiêkszo¶ci miejsc przelecisz po nim jeszcze kilka takich warstw pod rz±d to zrobi siê idealny.
Sposób mo¿e troszkê d³ugi ale w 100% sprawdzony i efekt jest murowany i zajebisty.
Najlepiej to widaæ w felach o du¿ym rancie, a co za tym idzie du¿ej mo¿liwo¶ci zacieków.
A tu masz idealnie równ± pow³okê i podczas malunku idealnie mo¿esz j± kontrolowaæ poprzez ma³e ilo¶ci podawanego towaru.
Mo¿e kto¶ ma inne technologie. Ja mam t± sprawdzon± i stosowan± od lat.
Pzdr |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-23, 17:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
|
|
|
|
lordik
|
Wys³any: 2010-07-23, 21:58
|
0
|
|
|
narazie amator :)
Pomóg³: 1 raz Posty: 199 Sk±d: Zahajki Lubelskie
|
ja na lustro staram siê wylewaæ
ps:
A jak airbushem by siê malowa³o podk³ad bazê i lakier
Tylko bardziej by trzeba by³o rozcieñczyæ. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-23, 23:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
lordik...
Ka¿dy lubi co innego.
Ja lustra nie cierpiê.
Poza tym ³atwiej jest pomalowaæ na g³adko ni¿ w strukturê.
lordik napisa³/a: | A jak airbushem by siê malowa³o podk³ad bazê i lakier |
Co do tego, to nic wnie¶æ nie mogê bo nie mam o tym pojêcia |
|
|
|
|
TB
|
Wys³any: 2010-07-24, 07:25
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Jak siê du¿o felg robi to dobrze jest wyrze¼biæ sobie takie ustroistwo do zamocowania felgi. Co¶ w rodzaju wywa¿arki do kó³. Zapinasz felgê i krêcisz ni± a guna ustawiasz w odpowiednim miejscu i k±cie. Przelecisz 1-2 obroty i zmiana ustawienia guna i tak dalej. Nie trzeba wtedy siê tak namachaæ i k±t jest zawsze taki sam. Dobrze te¿ zrobiæ w tym ustroistwie mo¿liwo¶æ zmiany po³o¿enia osi na której obraca siê felga tak ¿eby mog³a byæ w pionie, poziomie i na ukos. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-24, 18:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
TB...
Testowa³em taki patent ale moim zdaniem siê nie nadaje.
Nie pomalujesz dok³adnie wnêk miêdzy ³opatami i bêd± mocno chropowate, co za tym idzie bêd± bardzo mocno zbiera³y syf ciê¿ki do umycia -szczególnie z klocków.
Poza tym czasami domalowujê ró¿ne wzorki, lub pêdzluje na kilka kolorów, wiêc te¿ ten patent nie zda³by egzaminu.
Ale je¶li kto¶ woli to czemu nie... Wolnoæ Tomku w swoim domku...
Pzdr |
|
|
|
|
webster500
|
Wys³any: 2013-05-02, 09:02
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
wolny rozpuszczalmik dajesz i gra gitara
a szczegulnie wtedy gdy jest ciep³o
w temperaturze do 10 stopni jecha³em na nopperze |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-05-02, 11:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego webster500..... witamy "archeologa"....
My¶lisz ze kto¶ 3 lata czeka³ na Twoj± podpowiedz..... |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-05-02, 20:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
zawsze lepiej pozniej niz wcale |
|
|
|