Autor |
Wiadomo¶æ |
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-07-25, 00:13 Zmiana poszycia/ æwiartki
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Witam, za nied³ugi czas bêdê zmuszony zmieniæ poszycie b³otnika a najchêtniej ca³± æwiartkê. TZN. poszycie b³otnika zewnêtrzne + mocowanie amora + po³owa pod³ogi w baga¿niku. Auto to corsa B 3d.
Ci±æ bêdê po s³upkach, rozwierce zgrzewy...
Mam parê pytañ:
- Czy wystarczy jak wymiary z³apiê tylko na krawêdziach??
- Czy wystarczy jak rozwiercone zgrzewy zaleje migomatem?
- S³upki spawaæ co parê cm i pó¼niej coraz gê¶ciej, tak aby siê nie pofalowa³a blacha?
Napiszcie czego siê mniej wiêcej trzymaæ itd.
Jak moderator mo¿e to niech zmieni dzia³ bo pomyli³em niestety... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-07-25, 10:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Kolego z tego co pamiêtam to w corsie kielich jest zgrzany z pod³o¿nic± o on potem z poszyciem i stê¿eniami . Jak sci±gniesz nadkole to bêdzie widaæ zgrzewy. rozwiercasz je i kielich Ci odejdzie potem to samo na zgrzewach okularu.S³upki polecam Ci na styk. Obierz sobie punkty(otwory lub co¶ co moze s³u¿yæ jako baza.)oczywiscie musz± byæ poza obszarem uszkodzonym. Je¶li masz otwory to miara suwmiarka i przez pó³. now± cwiare w tym samym miejscu ¿eby otwór mia³ tak± sam± ¶rednice i bajka wystrczy jak zalejesz migiem/j± osobiscie preferuje zagêszczenie miejsc spawania. Co do uzupe³niania spawu. Zawsze s³upki wstawiam do czo³a i spawam po kawa³eczku i jak jeszcze spaw jest czerwony to uderzam w niego m³oteczkiem. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-07-25, 15:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Wieczorem wrzucê fotki to ocenisz czy w ogóle warto to robiæ. W sumie ca³± dupe od corsy b mo¿na za 300z³ wyrwaæ, wiêc pieni±dze nie du¿e... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-07-25, 15:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Ok. zapodaj to ocenie czy warto |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-07-25, 20:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
http://picasaweb.google.pl/johny66bravo/Corsa03#
Liczê ¿e za corse da³em 1500, na gie³dzie taka stoi od 4 do 5ty¶.
Trzeba przy niej wymieniæ pod³ogê w baga¿niku, jeden kielich, dwa tylne b³otniki, ma³e fleczki na progach z przodu, poprawiæ pas przedni i odpowiednio spasowaæ przód. Do tego dochodzi lakierowanie ca³o¶æi ³±cznie z wnêkami w budzie.
Materia³ wyjdzie w granicach 1000z³
Ty³ od corsy kosztuje 300z³ calutki ciêty za fotelami przednimi. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-25, 22:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Gdybym ja osobi¶cie mia³ co¶ takiego pognitego ³ataæ, to z ca³± pewno¶ci± wymieni³bym ca³± dupê na zdrowiutk±, po oryginalnych zgrzewach w pod³odze i ³±czon± na s³upkach.
Tym bardziej, ¿e to przedni napêd i nie ma za du¿o rozkrêcania.
Ale mocno zaporowa jest warto¶æ tego auta na tak± robótkê.
Przynajmniej z mojego punktu widzenia.
Ale Ty robisz, Ty decydujesz.
Pzdr. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2010-07-25, 23:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Ok, ale czy mocowanie tylnego zawieszenia te¿ bêdê musia³ przespawaæ?? Jutro wezmê rozbiorê wnêtrze to zobacze jak to wygl±da dok³adnie.
Panowie, przyznajê szczerze, ¿e z blacharki za du¿o pojêcia nie mam, wymieni³em parê reperaturek i to wszystko. Najwiêkszym dla mnie problemem, bêdzie uciêcie idealnie dwóch dup i pó¼niej dobrze to zestawiæ. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2010-07-26, 00:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
b-rad, Nie ³adnie to wygl±da Osobi¶cie nie robi³bym tego gdy¿ szkoda by mi by³o czasu. Ale z tym ty³em to bajka. Pod tylna kanap± jest przez ca³± szeroko¶æ ci±g zgrzewów ³±cz±cych ty³ z pod³og±. Na s³upkach tniesz tak jak wczesniej pisa³em. Z tym ¿e ty³ wycinasz tak ¿eby zosta³y progi>napisze tak .chodzi o to ¿eby ty³ nie by³ spawany w jednym ci±gu. Im wiêcej czê¶ci sie wymija tym lepiej Z zawieszeniem nie bêdziesz mia³ problemu.Odkrêcisz wszystko jako ca³o¶æ.. Dodaje fotke ¿eby Ci zobrazowaæ o co mi chodzi. Tylku musisz sprawdziæ jaka jest pod³oga w tym aucie .Czy bêdziesz mia³ do czego przyspawaæ ty³ .Tyle z mojej strony
IMG_0818.jpg ogólnie ca³e poszycie idzie po oryginalnych ³±czeniach lecz w jednym miejscu element jest ³aczony do czo³a lecz zaraz ten sam element jest ³±czony w inny sposób (miejsce w którym jest zawias) |
|
Plik ¶ci±gniêto 1601 raz(y) 73.56 KB |
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-07-26, 06:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego je¶li wstawi³e¶ tylko kilka reperaturek w samochodach to nie uwa¿asz ¿e masz "troszke" za ma³e pojêcie i brak do¶wiadczenia na rzucenie sie w wstawieniem "æwiartki" czy ca³ej "du..y" w tej Corsie? We¿ poszukaj blacharza który pracuje i robi takie rzeczy! Dogadaj siê aby "wspólnie" z tob± wstawi³ ten ty³ w tym aucie Bêdziesz mia³ mo¿liwo¶æ "podpatrzenia i nauki" jak siê dokonuje takiej "wymiany" Wiadomo ¿e poniesiesz "dodatkowe" koszty ale niestety "nauka" kosztuje Wiesz takie "pisane" porady s± dobre je¶li ten do którego s± skierowane ma "pojêcie" o tym co robi Pozdrawiam! |
|
|
|