Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kacper 
Wys³any: 2010-07-26, 00:56   lakierowanie auta-czy dobrze?
0
UP DOWN

Posty: 3
Sk±d: ³ód¼
Witam wszystkich, zamierzam robiæ swoj± hondê civic, plan jest taki:
1)blacharz robi reperaturki nadkoli tylnych i progi (spawarki w ¿yciu w rêku nie trzyma³em :) , teraz moja dzia³ka:
a)na spawy i go³± blachê polecono mi bodaj¿e ppg d713(preparat antykorozyjny +aktywator)-dobrze?
b)dalej chcê po³o¿yæ na to podk³ad epoksydowy ppg dp40(d834+d835)-dobrze?
c)szpachla novola uni , pó¼niej novola finish, a mo¿e co¶ z w³óknem na te spawy? (oczywi¶cie kwestie docierania-odt³uszczania pomijam w opisie gdy¿ to oczywiste)
d)po zrobieniu tych elementów przygotowuje ca³e auto(jest szary metalic-ma byæ czarne)
e)jadê ca³e auto w/w epoksydem (ppg dp40) docieram, szlifuje itd
f)lakier, akrylowy czarny ok 3 warstw
g) i teraz podstawowe pytanie-czy mogê na ten akrylowy lakier daæ klar(novol 2+1SR) kilka warstw (chodzi o po³ysk i odporno¶æ pow³oki), czy poprostu daæ wiêcej warstw tego lechlera? (matowiæ akryl przed klarem?)
h)jeszcze jedno pytanko ,mo¿e zamienic kolejno¶ci± punkty b) i c) jak lepiej?
Auto robiê dla siebie i zale¿y mi ¿eby to by³o porz±dnie zrobione, proszê o wszelkie korekty i sugestie.Pozdrawiam
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-07-26, 06:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego nie kupuj i nie u¿ywaj szpachli Novola Uni tylko kup je¶li ju¿ to Uni Plus :tak: Uni to jest g...o dobre do stolarki! Pozdrawiam! :spoko:
  
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-07-26, 06:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Na "koniec" zamiast epoksydowego podk³adu na "obrobion±" szpachlówkê po³ó¿ podk³ad akrylowy wype³niaj±cy :tak: Jak masz jakie¶ do³y ,nierówno¶ci na wstawianych reperaturkach to mo¿esz po³o¿yæ zamiast szpachli Uni Plus ,szpachlówke z w³óknem szklanym i na to Uni plus . I dopiero mo¿esz daæ "cienko" wykoñczeniow± i podk³ad akrylowy! :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

kacper 
Wys³any: 2010-07-26, 10:05   
0
UP DOWN

Posty: 3
Sk±d: ³ód¼
Dziêki za info, czyli z epoksydu zrezygnowaæ, czy po³o¿yæ ju¿ na ten podk³ad akrylowy wype³niaj±cy? Mam ten epoksyd ju¿ zakupiony pod k±tem po³o¿enia go na ca³o¶ci auta, jestem zadowolony z tego podk³adu, aczkolwiek lakieruje w innej bran¿y i auto bêdê robi³ pierwszy raz :) .Jak siê zachowa w³ókno po³o¿one prosto na ten preparat antykorozyjny(ppg d713), a mo¿e jest jakie¶ inne "cudo" na go³± blachê?Jaki najlepiej kupiæ podk³ad akrylowy wype³niaj±cy (novol protect 370, czy co¶ lepszego pod pistolet?), rozumiem ¿e podk³ad akrylowy tylko na miejsca szpachlowane? No i co z tym pomys³em po³o¿enia klaru na czarny akryl?
 

lordik 
Wys³any: 2010-07-26, 11:55   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Moim zdaniem nie ma sensu k³adzenia klaru na akryl.
Nie daje gwarancji ¿e klar nie bêdzie odpada³ od akrylu.
Jak co¶ to wypoleruj ca³e auto i bêdzie po³ysk.
Tylko nie wiem czy pasta G3 nie zostawi widocznych rysek na czarnym kolorku.
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-26, 13:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Kacper...
Je¶li ten antykorozyjny z aktywatorem to jest podk³±d reaktywny, to nie mo¿na daæ po nim epoksydu.
Wtedy dajesz reaktywny, a na niego akrylowy {bo po reaktywnym szpachlowaæ te¿ nie mo¿na}.
Tam gdzie musisz szpachlowaæ lekko zmatuj, aby nie przetrzeæ siê do reaktywnego i na to k³ad¼ gips. Z NOVOLA mi najlepiej pracowa³o siê SOFT PLUS-em, ale jego wad± s± du¿e pory.
Po obrobieniu wszystkiego z gipsu i lekkim przetarciu tego akrylowego machnij to wszystko dopiero epoksydowym, a po nim M/M akrylowym.
I dopiero po zmatowaniu tego podk³adu akrylowego k³adziesz na niego ten swój czarny acryl.
Na ten acryl mo¿na jak najbardziej wylaæ bezbarwny {z tym, ¿e ja wybra³bym tak na wszelki wypadek tej samej firmy co ten czarny acryl}, bo bezbarwny to te¿ acryl. Tyle, ¿e bezbarwny :)
I ja tak w³a¶nie bym zrobi³ na Twoim miejscu. Po pierwsze kolor d³u¿ej bêdzie mia³ swoj± g³êbiê, a po drugie du¿o ³atwiej bêdzie Ci go polerowaæ, bo czarnego acrylu to za ¿adn± kasê nie biorê do polerki :)
Co do malniêcia tym bezbarwnym po tym czarnym, to niczego nie musisz matowaæ, bo po tych warstwach czarnego od razu polecisz tym bezbarwnym.
Tyle tylko ¿e warstwa warstwie nie równa i dobrze by³oby z nimi nie przesadzaæ a¿ tak okrutnie.
Mo¿e tym czarnym ³adnie pokryjesz na 2 razy?
Bêdziesz widzia³ sam co siê dzieje.
Mi³ej zabawy.
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-26, 13:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Pzdr
 

kacper 
Wys³any: 2010-07-27, 14:48   
0
UP DOWN

Posty: 3
Sk±d: ³ód¼
Witam ponownie, dziêkuje za porady i czas po¶wiêcony na rozwi±zanie mojego problemu, aczkolwiek mam jeszcze kilka pytañ, kto pyta nie b³±dzi :) Reasumuj±c:
1)czê¶ci wspawane (rep. nadkoli, progi) traktuje podk³adem reaktywnym (jakim, co polecacie i daje rade?)
1a)k³ad±c reaktywny na ³±czenia blach zapewne pokryje stary lakier w okolicy spawów (matowiæ stary lakier,i tak bêdzie darty do spawania, nic siê nie stanie?)ile tego kupiæ 2-3 setki?
1b)szukaj±c reperaturek, znalaz³em firmy Klockerholm (czyta³em raczej pochlebne opinie), jest ona w takim czarnym podk³adzie niby zabezpieczona antykorozyjnie (zostawiæ ten podk³ad, czy drzeæ ca³o¶æ do go³ej blachy i po ca³o¶ci reaktywnym)
2)k³adê podk³ad akrylowy (jaki, czy 1k NOVOL PROTECT 370 w sprayu da rade, czy co¶ lepszego pod pistolet??co?)
3)lekka docierka bez przetarcia podk³adu akrylowego jak pisa³ @³ysy73, konkretnie czym szpachlowaæ (NOVOL UNI odpada, UNI PLUS, SOFT PLUS (rozumiem ¿e chodzi o wype³nienie, a mo¿e co¶ z w³óknem (dla wzmocnienia, ale jaka?) a potem szpachla wype³niaj±ca, pó¼niej na li¼niêcie NOVOL SPECTRAL FINAL
4)po obróbce szpachli epoksyd? (ppg dp40 pod giwerê oczywi¶cie) a pó¼niej podk³ad akrylowy?.Nie wiem, nie znam siê wiêc pytam.Wed³ug mnie na szpachlê (dotart±) dajê podk³ad akrylowy w celu wype³nienia ubytków i takich tam i docieram na TIPTOP( kontrast, mo¿e sadza z 3M-pomy¶lê) i dopiero na ten podk³ad akrylowy k³adê epoksyd ale ju¿ na ca³e auto dopieszczam na mokro(chyba ¿e na epoksyd nie mo¿na k³a¶æ lakieru akrylowego?)
5)czarny akryl lechler
6)klar bêdzie te¿ lechler (dziêki @³ysy73 :) )
7)pó¼niej polerka (po jakim czasie?) zaznaczam ¿e bêdê robi³ auto w gara¿u bez wygrzewki (w pracy mam kabinê, ale nie ma opcji skorzystania z niej)
7a)czym polerowaæ, farecla g3 na mokro czy raczej produktami 3M (ponoæ bez wody, niech mnie kto¶ poprawi jak siê mylê).Mam dostêp do 3M-chyba starsza linia produktów: 3M PERFECT-IT 3 machine polish(09376), 3M IMPERIAL machine glaze(05991), 3M PERFECT-IT 3 FAST CUT PLUS(50417)-jaka kolejno¶æ?
Mam chêci i zapa³ (umiejêtno¶ci raczej te¿-chyba :) ), giwery to: Sata minijet 3000B HVLP 1,0 (raczej do felg alu-bêd± bia³e), no i SATAjet 100 B RP 1,4 (wiem ¿e do podk³adu i wype³niaczy, ale innego nie bêdzie trzeba sobie radziæ).Bardzo proszê o korekty i sprostowania, dziêki pozdrawiam.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime