Autor |
Wiadomość |
 |
Wojt26
|
Wysłany: 2010-08-11, 09:58 Otarcie - bok samochodu, co robiĂŚ?
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam,
mam otarty bok samochodu, jest to mniej wiêcej 10-15 cm. Prawdopodobnie wiêksza czêœÌ wspomnianego otarcia zesz³aby pod past¹ œciern¹ i/lub polersk¹... jest jednak równie¿ kilka drobnych, ale g³êbszych rysek do bia³ego (to chyba podk³ad?).
RozwiÂązania, ktĂłre mi do tej pory proponowano, bez oglÂądniĂŞcia uskzodzenia, jedynie na telefon:
- lakierowanie caÂłego elementu
- lakierowanie tylko obtartej czĂŞÂści i... wycieniowanie???
Pytanie do Was, czy nie lepiej kupiĂŚ paste polerskÂą, ÂściernÂą... do tego lakier zaprawkowy, zamiast lakierowania caÂłego elementu?
Dodam, Âże jest to stosunkowo nowe auto i zaleÂży mi na tym, aby zrobiĂŚ to porzÂądnie, a jednoczeÂśnie nie zaszkodziĂŚ jeszcze bardziej.
I na koniec pytanie, czy mogĂŞ w ten sposĂłb kilka dni pojezdziĂŚ, umyĂŚ auto itp, czy jest to raczej niewskazane przed dokonaniem naprawy?
Z gĂłry dzieki za odpowiedÂź. |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-11, 11:10
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
przed naprawa jesli masz zdarte do blachy to nie bo rdza wyjdze. kup paste polerska i sprobuj wypolerowac a jak nie chce ci sie trzec szmatka to kup gabke polerska przykrec do gomowki <TYLKO Z REGULACJA OBROTOW DO ZADNEJ INNEJ> prysnij woda naluz paste i poleruj jak nie zejdzie to wiesz co cie czeka zycze powodzonka |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-11, 16:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Bok..??
Na boku jest kilka elementow. A Ty piszesz, ze uszkodzenie ma zaledwie 10-15 cm..Ktory z nich masz uszkodzony i w ktorym dokladnie miejscu na tym elemencie jest to otarcie ??. Jaki masz kolor auta i czy dodatkowo nie ma wgniecenia ??.
Sa to istotne aspekty w kwestii wyboru technologii naprawy.
Owszem, mozesz myc auto i jezdzic jakis czas..
Mozesz tez, jezeli nie sa to rysy do golej blachy ...pokryc lakierem zaprawkowym.
Jednak jezeli jest to jasny kolor..miejsce zaprawiane bedzie ciemniejsze. Tak wlasnie zachowuje sie baza z ziarnem nakladana pedzelkiem.
Mozesz tez ..zakupic paste TEMPO (najtansza alternatywa) i spolerowac to miejsce na szmatce, wtedy sie okaze jakie naprawde sa te uszkodzenia.
Zadnych "gomowek" .. |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-08-11, 18:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
 |
Wojt26
|
Wysłany: 2010-08-12, 09:49
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Fiat punto w kolorze czarnym pastelowym.
Otarte jest nadkolwe z lewej strony, wgniecenia brak.
Czy zaprawki na czarnym kolorze, jeÂśli zostanÂą dobrze zrobione i spolerowane, bĂŞda widoczne?
ZrobiĂŞ tak jak mĂłwicie, czyli zacznĂŞ od pasty tempo i wtedy pomyÂślĂŞ co dalej. |
|
|
|
 |
zolwik
|
Wysłany: 2010-08-12, 16:21
|
0
|
|
|

Posty: 128
|
Wojt26 napisał/a: | Fiat punto w kolorze czarnym pastelowym. |
Ale akryl czy metalik ? |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-12, 21:26
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Jezeli to nowe auto jak pisze Wojt26 ...to napewno juz dwuwarstwa. |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-08-12, 21:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
"...co robiĂŚ?"
W zwiÂązku z tym Âże to NOWY fiat to proponuje olaĂŚ sprawĂŞ. |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-13, 12:49
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
GOMĂWKA Z REGULACJA OBROTOW CZYTAJ DOBRZE! |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-13, 19:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
magik16 napisał/a: | GOMĂWKA Z REGULACJA OBROTOW CZYTAJ DOBRZE! |
a co to takiego ta "gomowka:...?? |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-08-13, 20:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
W zasadzie gumĂłwka to taka Âściernica do szlifierki, wystĂŞpuje w niej guma jako spoiwo dlatego podczas szlifowania czuĂŚ spalonÂą gumĂŞ przez co skrĂłtowo zaczĂŞto mĂłwiĂŚ gumĂłwka.
A póŸniej jakiœ kretyn zacz¹³ tak nazywaÌ szlifierkê k¹tow¹ i tak ju¿ gdzieniegdzie zosta³o |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-13, 22:03
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Wlasnie gumĂłwka...inaczej szlifierka katowa..ok.
Jezeli polerke katowa mozna zaliczyc do szlifierki katowej, to tez ok.
Tylko jakie obroty ma ta "GOMĂWKA"...?? |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-13, 22:14
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
<gomowka czyli szlifierka katowa lub flexa ale to potoczna nazwa najczesciej uzywane flexa szl. katowa lub wlasnie gomowka >jak ma regulacje to moze byc kazda bo maja wtedy regulacje w skali 5 stopniowej. a obroty mozna wyczuc brak drgan obroty sa ok. zaczynaja sie lekko przekroczone i sobie regulujesz polerowalem juz tak duzo aut i nic sie nie staÂło |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-13, 22:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Odbieglismy troche od tematu...
Ale jezeli juz ...to szlifierki katowe maja zazwczaj powyzej 10 tys obrotow..
Nawet jezeli posiadaja regulacje...to zaczyna sie ona od ponad 2 tys..
Polerke natomiast...zaczynasz od 600 a konczysz na 1800 - 2000 .
I wlasnie do polerowania sluza polerki, dysponujace zakresem obrotow miedzy 600 a 2500..a nie flexe czy jak je nazywasz gumowki. |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-14, 13:30
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
juz wiecej sie nie wtracam ale napisze ze na 1 biegu regulacii chodzi naprawde powoli na 2 troche szybciej na 3 szybko na 4 jeszcze szybciej a na 5 to max. i n ei ma tak ze 1- 2000tys obr/min tylko znacznie mniej |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-08-14, 16:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Spoko @magik16...jezeli Tobie wychodzi ta maszynka w porzadku to ok..i moze faktycznie ma zblizone obroty do polerki ( choc sam nie potrafisz ich okreslic)..Nie mniej jednak piszac na form, uzywaj wlasciwego nazewnictwa .. bo jak widzisz - moze sie trafic ktos taki jak ja np...i dochodzi do nieporozumien |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-14, 21:39
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
|
|
|