Autor |
Wiadomość |
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-15, 13:12 Kopresor do lakierowania
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
Witam, jestem tutaj nowy. ZnalazÂłem to forum juÂż dawno temu, ale nie rejestrowaÂłem sie lecz tylko bacznie przyglÂądaÂłem siĂŞ postom.
Sprawa wyglÂąda nastĂŞpujÂąco.
ChcĂŞ kupiĂŚ jakiÂś kompresor, tak, Âżeby daÂło siĂŞ nim pomalowaĂŚ Cinquecento.
Cena do 1000zÂł.
Gun to juz inna kwestia. Na niego chcĂŞ przeznaczyĂŚ do 200zÂł.
Powiem tak, nie znam siê wogóle na terminologii, i nie wiem co z czym siê je. Jaka metoda bêdzie dla amatorskiego amatora lepsza, czym siê one ró¿ni¹ itp.
ProsiÂłbym o wszelkie pomoce dot zakupu sprzĂŞtu.
Kompresorem mam pomalowaĂŚ Cinque i na tym powinno siĂŞ skonczyĂŚ, moÂże kiedyÂś jakieÂś pojedyncze elementy dla znajomych.
Ogólnie to nie mam dwóch lewych r¹k i myœlê, ze sobie poradzê, jednak potrzebujê waszych opini, porad. Na co zwracaÌ uwagê przy zakupie kompresora, czego unikn¹Ì, co sprawdziÌ i w jaki sposób.
Pozdrawiam,
p.s. za wszelkie podpowiedzi bĂŞdĂŞ wdziĂŞczny, dodam, Âże kompresor nie koniecznie musi byĂŚ nowy.
|
|
|
|
 |
lakierok
|
Wysłany: 2010-08-15, 16:26
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 423 Skąd: Okolice
|
do 1000 zÂł to jak chcesz kupiĂŚ nowy to tu pola do popisu niema jak tylko do cienkiego to kup sobie w jakimÂś markecie kompresor 50 litrĂłw i to ci wystarczy pistolet na necie za 200 teÂż kupisz
ale zastanĂłw siĂŞ czy nie lepiej jest daĂŚ cienkiego do lakiernika co robi po godzinach i moÂże wyjdzie taniej i lepiej |
|
|
|
 |
jedi9
|
Wysłany: 2010-08-15, 21:22
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 167 Skąd: ÂŻyglin
|
Witam !kolego powiem tak . ja mojego CCS'a pomalowaÂłem kompresorem 24l. Gun Air gunsa i jak pracujesz z gÂłowÂą to siĂŞ da . jedyne na co musisz zwracaĂŚ uwagĂŞ to aby ciÂśnienie caÂły czas byÂło w normie. Ja malowaÂłem 2,9atm pod gunem i byÂło ok .StaraÂłem sie malowaĂŚ "po elemencie" z maÂłymi przerwami az kopresor dobil. caÂłe autko poleciaÂłem na 3 warstwy i jestem bardzo zadowolony z efektu do 1000 moÂżesz pomyÂśleĂŚ o jakimÂś expo. czytalem pare opinii na jego temat http://lakierowanko.info/...&highlight=expo
na przysz³oœÌ szukajka nie gryzie wystarczy wpisaÌ frazê i szukaj Zapalu i powodzenia przy pracach |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-08-15, 21:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Jak kupisz w markecie to ciĂŞÂżko bĂŞdzie. SprĂŞÂżarka 50 l, 2 tÂłoki to takie minimum. Kupisz takÂą za ok 850 zÂł. Do tego pistolet EVO-t z dyszÂą 1,4 - 350 zÂł.
Musisz jeszcze do³o¿yÌ na filtr powietrza, wê¿e, z³¹czki, reduktor pod pistolet.
To jest minimum jakie musisz mieÌ, aby zacz¹Ì myœleÌ o pomalowaniu CC. |
|
|
|
 |
slawciu
|
Wysłany: 2010-08-15, 22:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 259 Skąd: Kielce
|
wedlug mnie pistolet jonnesway hp za 260zl sie nada bo male zapotrzebowanie na powietrze ma . a kompresor kup na allegro 50l.
ja mam uzywanego wana z 1976 roku i tez daje rade |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-15, 22:51
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
Szczerze to myÂślaÂłem, Âże 80L to minimum, 50ka moim zdaniem nie wchodzi w grĂŞ.
Dwa tÂłoki lub wiĂŞcej, wiadomo
Pytanie tylko takie, jeœli bêdê kupowa³ kompresor to jak¹ wydajnoœÌ w L/min powinien mieÌ? I czy wazne jest do ilu atm bije?
Powiedzcie mi tylko czym siê ró¿ni hvlp od lvlp? Która metoda bêdzie dla mnie "³atwiejsza"?
Chce zrobiĂŚ tak jak kolega pisaÂł powyÂżej, bĂŞdĂŞ staraÂł siĂŞ malowaĂŚ "po elemencie"
Co lepiej, coÂś nowego czy jednak uÂżywany kompr? |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-15, 22:52
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
jedi9, Akurat ten link oglÂądaÂłem PowaÂżnie te 50L wystarczy? |
|
|
|
 |
slawciu
|
Wysłany: 2010-08-15, 23:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 259 Skąd: Kielce
|
50l wystarczy jesli wydajnosc bedzie odpowiednia tj. ok320l/min na wyjsciu |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-08-16, 07:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
nawet 24 L starczy, ale do pomalowania czegoœ ma³ego. Tu chodzi o to ¿e jak wciœniesz spust to zaraz siê koùczy odpowiednie ciœnienie, a ¿e ma³y kompresor ma ma³¹ wydajnoœÌ (bo chyba nie ma 24 l z 2 t³okami) to pistolt zu¿ywa wiatr szybciej i lipa jest.
Niskie ciÂśnienie - to masz inny odcieĂą, grubÂą morkĂŞ, chmurki
Za ma³o wiatru to masz zapylone elementy obok jak bêdziesz musia³ czekaÌ, no i w¹tpie aby starczy³o Ci odpowiednia iloœÌ wiatru na po³owê dziw z tej 24l.
Dlatego 50 z 2 tÂłokami to minimum. |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-16, 21:37
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:19
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
Nikt nie jest w stanie mi wiĂŞcej pomĂłc? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
ignac2004 napisał/a: | Nikt nie jest w stanie mi wiĂŞcej pomĂłc? |
Chwyt marketingowy i naciÂąganie. W rzeczywistoÂści bĂŞdzie coÂś koÂło 230 l/min. |
|
|
|
 |
eMGi_91
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:34
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
a nie lepiej poczekaĂŚ i kupic coÂś lepszego? zamiast kupowac g...no ktore na nic nie starcza albo ktore sie zepsuje szybko ?:)
o 24l nawet nie mysl, jak myslec to juz 2xtÂłoki 50l albo 110L i zwyz
bedziesz mial na lata.
EINHELL 50L dwutÂłokowy masz za 1200zl (nie "niebieski")
a co guna weÂź AIR GUNsa
zabulisz...zabulisz ale bĂŞdzie Ci sie opÂłacaÂło |
|
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:37
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
Tak, oczywiÂście minimum 2tÂłoki 50L, jednak Âże nie wiem co kupiĂŚ Âżeby to daÂło jednak radĂŞ :( |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:40
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
|
|
|
 |
eMGi_91
|
Wysłany: 2010-08-18, 16:46
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
ja mam 50L (dwutÂłokowy) EINHELL
i jest to znana firma i taĂąszy niÂż ten ktĂłry masz na linku |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 17:04
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 17:05
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
eMGi_91, Daje to radĂŞ jeÂżeli chodzi o malowanie? Mowie od razu, ze nie bĂŞdĂŞ robiÂł tego na codzieĂą, ma to sÂłuÂżyĂŚ do pomalowania Cinque, i raz na jakiÂś czas pomalowaĂŚ jakiÂś zderzak czy cuÂś |
|
|
|
 |
eMGi_91
|
Wysłany: 2010-08-18, 17:23
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-08-18, 20:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Ja posiadam expo 2 tÂłoki 50 l
http://allegro.pl/item118...ki_gratisy.html
No i gdy mam wiêksz¹ robotê, czyli kilka elementów to spinam dwa kompresory, czyli tego expo 50 l 2 t³oki (wydajnoœÌ 237 l/min) + 24 l (wydajnoœÌ ok 100 l/min i mam 337 l/min. Do tego mam Air Gunse i jest wszystko ok.
Gdy jest mniejsza robota to uÂżywam samego expo, albo czasami mam spiĂŞte kompresory, ale dziaÂła tylko expo. |
|
|
|
 |
ignac2004
|
Wysłany: 2010-08-18, 22:09
|
0
|
|
|

Posty: 98
|
Wiec chyba skusze sie na tego Expo
Jeszcze jakbyÂś zapodaÂł mi jaki masz pistolet to byÂłbym mega wdziĂŞczny.
p.s. jeden do bazy i klaru?
Auto oczywiscie jest w metalicu |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-08-18, 22:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Air Gunsa AZ3 HTE2 z dyszÂą 1,3 - do bazy i klaru.
http://allegro.pl/item118...3_hte2_1_3.html
A do podkÂładu uÂżywam fobo hp z dyszÂą 2.0 - ale nie polecam. Czekam aÂż siĂŞ rozleci to kupie sobie profesional, albo przynajmniej SICO.
Nie zapomnij o filtrze powietrza, reduktorze pod pistoletem, reduktor na ÂścianĂŞ (bo ten z kompresora to wykrĂŞĂŚ) no i do dzieÂła.
A jak dbasz o zdrowie to kup sobie maskĂŞ
No i przyda siê jeszcze w¹¿ o œrednicy 10 mm. |
|
|
|
 |
eMGi_91
|
Wysłany: 2010-08-19, 10:01
|
0
|
|
|
Posty: 59
|
bazy i klaru ja mam HVLP i da sie tym zrobiĂŚ
a weÂź drugi do podkÂładu i szpachli natryskowej jakiÂś tani.
czyli dwa guny |
|
|
|
 |
elspasoo
|
Wysłany: 2010-08-19, 11:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 24
|
ja mam Expo XY365 110L 400V i tym mozna ju¿ ca³oœÌówke zrobiÌ. Podpi¹c klucze pneumatyczne itp. Tyle ,¿e ja w zesz³ym roku zap³aci³em 1500z³. |
|
|
|
 |
magik16
|
Wysłany: 2010-08-24, 09:24
|
0
|
|
|
Przemo
Pomógł: 4 razy Posty: 57 Skąd: MokrzeszĂłw
|
ja mam najtanszego 24l i trzyma non stop 4 bary na wcisnietym spscie a jakby powietrza braklo to mam druga samorobke wtedy spinam dwie |
|
|
|
 |
Matik
|
Wysłany: 2010-08-25, 10:25
|
0
|
|
|
Posty: 73
|
ignac2004, ja polecam kompresory z napedem pasowym
po pierwsze wolnoobrotowa pompa to dluÂższy czas pracy
po drugie w razie awarii pompy lub silnika nie ma problemu z wymianÂą czy dopasowaniem koÂłnierza silnika do pompy |
|
|
|