Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
sas
Wys³any: 2010-09-16, 01:56   gdzie w W-wie dostanê NOVOLa wash primer i kolejne warstwy
0
UP DOWN

Posty: 11
Witajcie najpierw siê przywitam, bo jestem nowy :) Jestem Kuba.
Znalaz³em Was jak szuka³em info o zabezpieczeniach antykorozyjnych.
Wiem, ¿e to tak trochê nie ³adnie byæ nowym i od razu pytaæ, bo sam jestem u¿ytkownikiem jednego z portali o innej tematyce od paru lat i ¶rednio 5 razy dziennie powtarzaj± siê te same pytania, wiêc ja stara³em siê solidnie przygotowaæ zanim zacznê pytaæ o cokolwiek.


Najpierw pozwolê sobie zapytaæ Was gdzie w Warszawie dostanê produkty Novola, najlepiej od strony Mokotowa?
Dzwoni³em do przedstawiciela handlowego na Mazowieckie (na stronie nie ma listy dystrubutorów) i poleci³ mi sklep LANDO w Regu³ach pod Warszaw±. Jestem pewny, ¿e jest co¶ bli¿ej. Z google oczywi¶cie próbowa³em w tej sprawie doj¶æ do porozumienia przez prawie pó³ dnia ale nie chcia³o wspó³pracowaæ :) . gdzie nie dzwoni³em to maj± novola ale nie z przeznaczniem dla motoryzacji.

Teraz zagadnienie nr2 i tu pozwolicie, ¿e siê troszkê rozpiszê..
Przede wszystkim dlaczego zdecydowa³em siê na naprawê samodzieln±? Moje autko to golf 2 z 88r i jest to auto z przeznaczniem do rajdów amatorskich, zatem kasê poch³aniaj± sprawy inne ni¿ wygl±d. Gotówki nigdy za du¿o wiêc co siê da robiê sam. Niestety nie mam migomatu. Naprawa skorodowanych elementów ma byæ mo¿liwie solidna i d³ugotrwa³a a zabezpieczaæ bedê ówcze¶nie wspawane przez blachrza reparaturki, oraz kilka ognisk korozji nie na wylot którymi chcê siê zaj±c w ca³o¶ci sam. Jest te¿ jedno k³opotliwe miejsce gdzie ³±cz± siê 2 blachy (pod uszczelk± klapy nasadzan± na to po³±czenie) i rdzewieje od wewn±trz, ale to chyba na razie odpuszczê bo nie mam pojêcia jak siê do tego zabraæ, zreszt± nie o tym chcia³em pisaæ...
Przetrzepa³êm strony miêdzy 7 a 23 w dziale "Pomoc dla amatorów" zanim nabra³em przekonania, ¿e cokolwiek ju¿ wiem i mogê podj±æ próbê wyboru odpowiednije technologi (tak to siê chyba mówi ? :) ). Czyta³em wszystkie tematy, które w jaki¶ spósób dotyczy³y podobnych zagadnieñ oraz trochê z innych dzia³ów. Pocz±tkowo mia³em mêtlik ale powoli wszystko zaczê³o uk³adaæ siê w ca³o¶æ.

Zdecydowa³em zastosowaæ produkty NOVOLa. Na ich stronie zapozna³em siê z kartami technicznymi produktów.

Miejscami w których bêdê musia³ stworzyæ zabezpieczenie antykorozyjne s± ³±czenia pod³ogi baga¿nika z kielichami (przerdzewia³e na wylot). Spawaæ reparaturkê bêdzie jaki¶ blacharz (mo¿e jakich¶ znacie dobrych w moim rejonie?) a potem ja to bêdê sobie zabezpiecza³.

No wiêc zdecydowa³em siê zgodnie z t± tabelk± na poszczególne specyfiki i prosi³bym w tym miejscu o ewetualne zbesztanie je¶li co¶ pomyli³em.
http://www.w114-115.org.p...98776_novol.jpg

Na reparaturkê (spawy oraz sama reparaturka oszlifowane do bia³ego)

1.Podk³ad reaktywny - Protect 340 (wash primer)
2.Podk³ad akrylowy - Protect 3XX (nie wiem który konkretnie , 310 bêdzie ok? Chcê najlepszy :) )
3. Szpachla (wybiorê jak±¶ elastyczn± bo zabezpieczenie bêdzie od strony ko³ wiêc nara¿one na udzerzenia kamieni)
4. Gravit 600 lub 610 czyli tzw baranek. (co znaczy HS i MS w ich nazwach i który wybraæ?)
wiem ¿e jeden jest grubo z drugi drobnoziarnisty ale nie potrafiê wybraæ w³a¶ciwego na wnêki kó³ i nie wiem czy o tym mówi± te oznacznenia.

a.Czy po odbiorze auta od blacharza muszê mieæ such± jezdniê w podró¿y do mojego gara¿u czy nie jest to wymóg bo i tak mam oszlifowaæ wstawione elelmenty do bia³ego ?
b.Czy miêdzy punkty 3 a 4 daæ podk³ad akrylowy ponownie czy nie?
c. Czy mogê nak³adaæ te warstwy w gara¿u gdzie wilgotno¶æ powietrza to 70-80% a temp jak na dworzu? Ewentualnie moge podniesæ temp na czas lakierowania o jakie¶ 8 stopni wzglêdem dworu
d. Czy je¶li mam dzi¶ oszlifowan± blachê do bia³ego to mam j± zapodk³adowaæ choæby sprayem je¶li auto jedzie do blacharza za oko³o 3-4 tygodnie na wstawienie reparaturek?
e. Analogicznie - czy podk³adowaæ sprayem na drogê do gara¿u po wizycie u blacharza? (kilkanascie kilometrów)
f. zgni³± blachê wycinam sam i tu pytanie czy mo¿na w tym celu spokojnie u¿ywaæ k±tówki czy lepiej u¿yæ szczypiec do ciêcia blachy? na logikê to szczypiec bo nie poprzypalam blachy. Kawa³ek ju¿ wycia³em szczypcami i nie¼le idzie. Bojê siê przepalania blachy przy wycinaniu k±tówk±, bo jest to temat którego zupe³nie nie czujê i pewnie bym nawet nie pozna³ czy przypali³em czy nie. A mo¿e nie mam siê tym co przjemowaæ bo blacharz i tak przypali przy spawaniu?
g. czy lepiej dostarczyæ blacharzowi wyciêt± ze zdrowego golfa reparaturkê kielicha czy pozwoliæ blacharzowi stworzyæ odpowiedni fragment?

przepraszam jesli te pytania s± abyt laickie na te forum ale doszed³em do momentu, ¿e muszê o parê rzeczy zapytaæ bo nie potrafiê znale¼æ odpowiedzi a chcia³bym wykonaæ tê naprawê na prawdê solidnie bo siê temu autku nale¿y, na prawdê dostaje w ty³ek i trzeba siê teraz odwdziêczyæ.

W ci±gu kilku dni wrzucê foto zgni³ych miejsc, ¿eby zobrazowaæ ca³y problem. Bêdê te¿ na bia¿±co informowa³ jak id± postêpy i wrzuca³ zdjêcia tak, ¿eby powsta³a z tego jaka¶ fotorelacja. Bêdê bardzo wdziêczny je¶li mi w tym pomo¿ecie wspierajac mnie swoj± wiedz±. PozdraVWiam Kuba
  
 

sas
Wys³any: 2010-09-16, 02:05   
0
UP DOWN

Posty: 11
aha no i zabieram siê za czytanie pozosta³ych 7 stron tego dzia³u. ¯eby nie by³o, ¿e spocz±³em na laurach, bo napisa³em nowy w±tek i teraz tylko czekam na odpowiedzi. Nie nie ! Idê dalej ch³on±æ wiedzê :) Bêdzie mi siê to zaraz ¶ni³a jak pójdê spaæ. No i muszê przyznaæ, ¿e siê w to wkrêcam co raz bardziej. Podstawy zaczynaj± mi siê powoli uk³adaæ w g³owie.
 

lakierok 
Wys³any: 2010-09-18, 00:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
1 podk³ad reaktywny protect 340
2 podk³ad akrylowy protect 310 330 lub 320 (wersja spectala 325)
3 szpachla np soft plus lub uni plus i uni soft
4 podk³ad akrylowy
5 baza
6 clar

barankiem mo¿esz zakonserwowaæ po malowaniu i na niego mo¿esz daæ flujdol to go nat³u¶ci
 

sas
Wys³any: 2010-09-18, 01:45   
0
UP DOWN

Posty: 11
dziêki
czy zamiast 5 i 6 (bazy i klaru) mogê daæ akrylowy lakier? Pytam poneiwa¿ na aucie z tego co kojarzê to w³a¶nie taki mam. My¶lê, ze tak ale wolê siê upewniæ. Klaru na nim nie ma na pewno bo jak polerujê to od razu kolor zostaje na szmatce.
 

kalbi 
Wys³any: 2010-09-18, 10:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
sas napisa³/a:
dziêki
czy zamiast 5 i 6 (bazy i klaru) mogê daæ akrylowy lakier? Pytam poneiwa¿ na aucie z tego co kojarzê to w³a¶nie taki mam. My¶lê, ze tak ale wolê siê upewniæ. Klaru na nim nie ma na pewno bo jak polerujê to od razu kolor zostaje na szmatce.
mo¿esz daæ akryl z tym, ¿4e jest on o wiele gorszym jako¶ciowo produktem. Akryl ma tendencje do kredowania ale jak nie zale¿y ci na super wygl±dzie to ok.
_________________

 
 

sas
Wys³any: 2010-09-20, 12:41   
0
UP DOWN

Posty: 11
ok dziêki za odpowiedzi.

Czy reparaturki wycinaæ ze zdrowego golfa czy pozostawiæ tê kwestiê blacharzowi?
Ci±æ mo¿na k±tówk± czy lepiej szczypcami do blachy (w miarê mo¿liwo¶ci oczywi¶cie)?
 

lakierok 
Wys³any: 2010-09-20, 14:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
sas napisa³/a:
ok dziêki za odpowiedzi.

Czy reparaturki wycinaæ ze zdrowego golfa czy pozostawiæ tê kwestiê blacharzowi?
Ci±æ mo¿na k±tówk± czy lepiej szczypcami do blachy (w miarê mo¿liwo¶ci oczywi¶cie)?



blacharz powinien wycinaæ bo za to bierze pieni±dze, wycina siê do zdrowego b³otnika i naddatki z reperaturki siê obcina ale to powinien wiedzieæ blacharz
wycinaæ mo¿esz kantówk±
 

sas
Wys³any: 2010-09-20, 14:57   
0
UP DOWN

Posty: 11
No tak tylko, ze blacharz nie jest tak mobilny (ca³y dzieñ pracuje) jak ja i zapewne nie bêdzie ze mn± jecha³ aby wycinaæ reparaturki z dawcy, poza tym musia³bym mu za ten czas zap³aciæ. A wyci±æ przecie¿ mogê sam, (przy Waszej pomocy :) )
Oczywi¶cie wytnê reparaturkê ze sporym naddatkiem, a on sobie ju¿ podocina ile tam bêdzie potrzeba itd.
Nie ukrywam, ¿e chodzi o maks. ograniczenie kosztów, wiêc blacharz bêdzie jedynie pasowa³ reparaturki i je wspawywa³.

A byæ mo¿e jest jaki¶ chêtny blacharz z migiem z okolic Warszawy który wspawa mi to w moim gara¿u? (dzielnica mokotów)
 

sas
Wys³any: 2010-10-08, 16:57   
0
UP DOWN

Posty: 11
oto pacjent
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group