Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Dono
Wysłany: 2010-09-24, 14:58   Lakierowanie WFM
0
UP DOWN

Posty: 16
Witam. Jestem nowy na tym forum, z lakierowaniem te¿ dopiero zaczynam. Remontujê WFM, postanowi³em, ¿e pomalujê j¹ samemu - pierwsze powa¿niejsze malowanie. Ca³y motocykl zosta³ wypiaskowany, po³o¿ony szary podk³ad akrylowy. Kupi³em litr wiœniowej bazy w Sikkensie z katalogu, po próbnym pryœniêciu okaza³o siê, ¿e mi siê nie podoba, wiêc dorobi³em jeszcze 0,6 litra bazy o innym odcieniu. Do tej pory ca³y motocykl prysn¹³em pierwsz¹ baz¹ (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%. Ca³oœÌ zmatowana rêcznie papierem 800 na mokro.
I teraz co zamierzam zrobiÌ: Elementy bez szparunków pomalowaÌ drug¹ baz¹ z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem normal (Dyna) jedna lub dwie warstwy i po chwili po³o¿yÌ lakier bezbarwny Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast. Zbiornik, puszki, b³otniki zamierzam pomalowaÌ drug¹ baz¹ + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast, zmatowaÌ rêcznie na mokro papierem 800, wykleiÌ szablon pod szparunek, z³oty szparunek pomalowaÌ pêdzelkiem, zdj¹Ì szablon, ca³oœÌ lekko zmatowaÌ i pomalowaÌ bezbarwnym Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast.
I tutaj moje pytania:
1. Co robiĂŞ Âźle?
Elementy bez szparunku:
2. PoÂłoÂżyĂŚ jednÂą czy dwie warstwy bazy?
3. Po jakim czasie malowaĂŚ bezbarwnym?
4. Jaki utwardzacz i rozpuszczalnik zastosowaĂŚ do bezbarwnego - fast czy normal?
W jakim stosunku?
Elementy ze szparunkiem:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?
6. Czy po wyklejeniu szablonu i póŸniejszym odrywaniu go razem z nim nie oderwie siê
lakier (po wyschniĂŞciu np. kilka dni)?
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-09-24, 16:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
NajwaÂżniejsze do bazy nie dodaje siĂŞ utwardzacza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co i ile dodaĂŚ do poszczegĂłlnych skÂładnikĂłw to wychodzi w praktyce.Jak motorek ma wyglÂądaĂŚ na taki co dopiero wyjechaÂł z fabryki to bym go oddaÂł do dobrego lakiernika.
Szparunki oryginaÂł byÂły wykonywane pĂŞdzlem ,,od rĂŞki,, a nie od szablonu.
_________________

 

Dono
Wysłany: 2010-09-24, 18:15   
0
UP DOWN

Posty: 16
Homer S. napisał/a:
NajwaÂżniejsze do bazy nie dodaje siĂŞ utwardzacza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


??

Homer S. napisał/a:
Szparunki oryginaÂł byÂły wykonywane pĂŞdzlem ,,od rĂŞki,, a nie od szablonu.


JeÂśli juÂż, to w tych czasach szparunki byÂł to rodzaj kalkomanii. RĂŞcznie szparunki wykonywano duÂżo duÂżo wczeÂśniej, pĂŞdzlem z koĂąskiego wÂłosia.

Homer S. napisał/a:
Co i ile dodaĂŚ do poszczegĂłlnych skÂładnikĂłw to wychodzi w praktyce.Jak motorek ma wyglÂądaĂŚ na taki co dopiero wyjechaÂł z fabryki to bym go oddaÂł do dobrego lakiernika.


Tak tak.... a jak skoĂączĂŞ to przeÂślĂŞ Ci zdjĂŞcia. PodsumowujÂąc: TwĂłj post w niczym nie pomĂłgÂł, tylko innym moÂże namieszaĂŚ. Pozdrawiam.
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-09-24, 18:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Dono napisał/a:
Do tej pory ca³y motocykl prysn¹³em pierwsz¹ baz¹ (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%
Dono napisał/a:
Zbiornik, puszki, bÂłotniki zamierzam pomalowaĂŚ drugÂą bazÂą + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast


Cytat:
Elementy bez szparunkĂłw pomalowaĂŚ drugÂą bazÂą z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem normal (Dyna) jedna lub dwie warstwy i po chwili poÂłoÂżyĂŚ lakier bezbarwny Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast


Jw baza+utwardzacz i starczy przeczytaĂŚ co siĂŞ napisaÂło a nie ??
Przy takich podstawach teoretycznych i praktycznych radzĂŞ wstrzymaĂŚ pracĂŞ poczytaĂŚ forum uÂżyĂŚ ,,Szukaj,, i za jakiÂś czas moÂżna przystÂąpiĂŚ do praktyki .

OczywiÂście z niecierpliwoÂściÂą poczekam i zobaczĂŞ wynik pracy Kolegi.
_________________

 

Dono
Wysłany: 2010-09-24, 19:30   
0
UP DOWN

Posty: 16
Nadal nie napisaÂłeÂś nic sensownego, a po tonie Twojej wypowiedzi moÂżna by pomyÂśleĂŚ, Âże jesteÂś guru w sprawach malowania. WiĂŞc jak to jest? Nie chcesz / nie umiesz pomĂłc - nie pisz bez sensu. Poczekam na wypowiedÂź kogoÂś bardziej doÂświadczonego, pozdrawiam.
 

crystal
Wysłany: 2010-09-24, 22:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
No i masz lipĂŞ bo brak Ci podstawowej wiedzy czyli nawet nie poczytaÂłeÂś na forum, Âświadczy o tym mylenie systemu jednowarstwowego(tak zwanego akrylu) z bazÂą czyli elementem systemu dwu, trzy warstwowego a do tego na dzieĂą dobry szczekasz.
Aha i tak, Homer S. zna siĂŞ na robocie.
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-24, 22:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Dono napisał/a:
CaÂły motocykl zostaÂł wypiaskowany, poÂłoÂżony szary podkÂład akrylowy.

Tutaj masz pierwszy blad..
W tym przypadku lepsza opcja byloby:
1. reaktywny a na niego dopiero akrylowy, lub...
2. epoksydowy ..

W obu przypadkach mozesz nalozyc szpachlowke (jezeli oczywiscie jest taka potrzeba)..
Po obrobce szpachlowki, jezeli bedziesz mial przetarcia do golej blachy i wybierzesz opcje nr 1 ...powtarzasz operacje - reaktywny w miejsca przetarcia i po calosci akrylowy..
Jezeli wybierzesz wariant nr 2 ..to przy dobrej jakosci epoksydu, mozesz nim pokryc ponownie po calosci i juz bez akrylowego zarzucic klar..Zazwyczaj jednak, wymaga dluzszego suszenia..

Dono napisał/a:
Do tej pory ca³y motocykl prysn¹³em pierwsz¹ baz¹ (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%.

Drugi blad...Tak jak zauwazyl @Homer S - do bazy nie dodaje sie utwardzacza :!: :!: :!:

Dono napisał/a:
Ca³oœÌ zmatowana rêcznie papierem 800 na mokro.

Nastepny blad...po nalozeniu bazy juz jej nie matujemy..kladziemy na nia klar.
Ty jednak to uczyniles i chcesz polozyc nastepna baze..szczerze powiem, ze nie wiem jak to sie skonczy. Nigdy nie mialem potrzeby ponownego pokrywania bazy..(moze ktos to czynil i jeszcze sie wypowie)..
W zasadzie to masz do 24 godzin, podczas ktorych mozesz bez konsekwencji nalozyc nastepne warstwy bazy..bez matowania..

Dono napisał/a:
2. PoÂłoÂżyĂŚ jednÂą czy dwie warstwy bazy?

Baze kladziesz do pokrycia tla ..czyli do momentu gdy bedziesz pewny , ze nie przeswituje spodnia warstwa..

Dono napisał/a:
3. Po jakim czasie malowaĂŚ bezbarwnym?

Po calkowitym zmatowieniu bazy...teoretycznie okolo 30 min...

Dono napisał/a:
4. Jaki utwardzacz i rozpuszczalnik zastosowaĂŚ do bezbarwnego - fast czy normal?
W jakim stosunku?

Przy tak malych elementach jak i panujacych juz temperaturach mozesz uzyc FASTa..
A stosunek...no coz .. :D
Zazwyczaj masz na opakowniu produktu...jezeli nie to zajrzyj do karty technicznej ..

Dono napisał/a:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?

Rozumiem , ze pytasz o klar... tak wystarczy..

Dono napisał/a:
6. Czy po wyklejeniu szablonu i póŸniejszym odrywaniu go razem z nim nie oderwie siê
lakier (po wyschniĂŞciu np. kilka dni)?

Nie powinno sie nic stac...no chyba , ze ten szablon bedzie z jakims nieciekawym klejem.. :spoko:
 

Dementor
Wysłany: 2010-09-24, 23:16   
0
UP DOWN


Posty: 364
Ale ciekawe kto koledze sprzedaÂł taki komplet: baza + utwardzacz? Co prawda moÂżna do bazy dodaĂŚ ciut utwardzacza (5-10%) ale to zazwyczaj w miejscach gdzie juÂż na bazĂŞ nie idzie klar.

Dono napisał/a:
Do tej pory ca³y motocykl prysn¹³em pierwsz¹ baz¹ (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%.


MoÂże kolega pomyliÂł opisy i to miaÂło byĂŚ 2:1 baza z rozcieĂączalnikiem + 10% utwardzacza ze wzglĂŞdu na lakierowanie na raty (szparunki). Podejrzewam Âże tak pewnie byÂło i jest wszystko ok.
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-09-24, 23:23   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
kolego ja bym to zrobi³ tak ¿e pomalowa³ bym te miejsca gdzie bêd¹ szparunki ich kolorem tylko sze¿ej tak na szerokoœÌ 5-10 cm naklejasz szparunki na t¹ baze w kolorze szparunków(bo nalejki lubi¹ puchn¹Ì i siê b¹belkowaÌ od lakieru bezbarwnego ) malujesz ca³oœÌ na bordowo bo chyba taki kolor tej W-F-M nastêpnie odrywasz po 15-20 min szparunki i lakierujesz ( polakieruj grubo nastêpnie wyszlifuj to papierem 1000 oczywiœcie jak ju¿ wyschnie i jeszcze raz pomaluj bezbarwnym po to ¿eby szparunki nie by³y wyczuwalne pod dotykiem !!! Ps który roczek masz tej WFM ??? Ja mam wsk 2-ramówke te¿ mam zamiar j¹ odszykowaÌ ale szefc w dziurawych butach chodzi
 
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-24, 23:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Albo tez jak pisze @crystal ...jest to akryl..
Stad ten utwardzacz... :/
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 08:37   
0
UP DOWN

Posty: 16
obcy_69 napisał/a:
Ty jednak to uczyniles i chcesz polozyc nastepna baze


No niestety, tak jak napisaÂłem wczeÂśniej - pierwszy kolor jednak nie pasowaÂł, stÂąd drugie malowanie nieco innym odcieniem.

Kurcze, mo¿e faktycznie jest to akryl. Sam nie wiem, farbê kupowa³ ojciec, on mia³ malowaÌ, ale wiecie, jak to czasem bywa :x: dlatego sam siê za to wzi¹³em. Na puszce napisane by³o tylko 2:1 utwardzacza, ale coœ mi siê obi³o o uszy, ¿e to baza, nie akryl. Da siê to jakoœ odró¿niÌ teraz?

obcy_69 napisał/a:
Dono napisaÂł/a:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?

Rozumiem , ze pytasz o klar... tak wystarczy..


Pytam o lakier - czy matujÂąc przed szparunkiem nie przetrĂŞ lakieru?

lorakkr21 napisał/a:
kolego ja bym to zrobi³ tak ¿e pomalowa³ bym te miejsca gdzie bêd¹ szparunki ich kolorem tylko sze¿ej tak na szerokoœÌ 5-10 cm naklejasz szparunki na t¹ baze w kolorze szparunków(bo nalejki lubi¹ puchn¹Ì i siê b¹belkowaÌ od lakieru bezbarwnego ) malujesz ca³oœÌ na bordowo bo chyba taki kolor tej W-F-M nastêpnie odrywasz po 15-20 min szparunki i lakierujesz ( polakieruj grubo nastêpnie wyszlifuj to papierem 1000 oczywiœcie jak ju¿ wyschnie i jeszcze raz pomaluj bezbarwnym po to ¿eby szparunki nie by³y wyczuwalne pod dotykiem !!! Ps który roczek masz tej WFM ??? Ja mam wsk 2-ramówke te¿ mam zamiar j¹ odszykowaÌ ale szefc w dziurawych butach chodzi


Wiem, ¿e tak jest ³atwiej, ale chcia³em w³aœnie, ¿eby by³o lekko widaÌ ten szparunek, ¿e jest na górze. Rocznik 63', wsk tzw. "dwuramówka" to ró¿ne odmiany serii m06, jeœli chodzi o sprawy techniczne itp to mogê pomóc, niestety z malowaniem sam potrzebujê pomocy.


crystal napisał/a:
o i masz lipĂŞ bo brak Ci podstawowej wiedzy czyli nawet nie poczytaÂłeÂś na forum,


Jak znaleŸÌ na tym forum coœ konkretnego, kiedy w ka¿dym temacie pe³no jest takich szczekaczy? Trzeba przebijaÌ siê przez masê durnych postów nie na temat.
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-09-25, 09:57   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
A moÂżna kupiĂŚ gotowe szparunki w kolorze ??? Nie jestem w temacie ale raczej tak !! Moja wska to M06 1965 r brat ma WFM z 1958 r a mĂłj chrzesny SHL M04 z poczÂątku produkcji nie pamiĂŞtam roku :) Daj GG to ci pomogĂŞ Bo juÂż pare latek wtym siedzĂŞ
 
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 14:15   
0
UP DOWN

Posty: 16
Mo¿na kupiÌ gotowe szparunki, ale nie wygl¹daj¹ najlepiej :/ Mam tak zrobione w Triumphie S350 z 1937. I tutaj nie by³o mowy o spapraniu malowania, wiêc malowa³ to profesjonalista. Ale wiadomo, ¿e im wiêcej zrobi siê samemu, tym wiêksza radoœÌ z wyremontowanego motocykla. Dlatego próbujê swoich si³ w malowaniu przy wfm. Ale niektórzy chyba tego nie czuj¹, robi¹ masówkê i ju¿. Dlatego za rady "oddaj do lakiernika", "poczytaj forum" to ja Wam panowie dziêkujê. Forum chyba po to jest, ¿eby pytaÌ. Sam czynnie uczestniczê na jednym forum dot. motocykli suzuki sv, a ¿e w sprawach technicznych "trochê" siê orientujê, to pomagam mniej doœwiadczonym w miarê mo¿liwoœci i nigdy nie napisa³em: oddaj do mechanika. Wydawa³o mi siê, ¿e tak jest te¿ na innych forach. A jeszcze jedno do kolegi crystal: szczeka pies, nie cz³owiek. Nie wiem, jeœli ktoœ nie chce podzieliÌ siê wiedz¹ to co robi na forum? Kompleksy? Pozdrawiam wszystkich.
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-25, 20:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
@Dono...ja wiem , ze wlozyles juz w to troche pracy jak i pieniazkow..
Wez jednak pod uwage..ten podklad AKRYLOWY - mialbym obawy co do niego..
Napewno chcesz by Twoj trud nie poszedl na marne po niedlugim czasie, a ten podklad nie gwarantuje dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego...
Nie chcialbym Ci niczego narzucac..ale zastanow sie, czy nie wrocic do punktu wyjscia i zaczac od porzadnego EPOKSYDU.. :)
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 16
Kurde teraz robiÌ wszystko od nowa trochê mi siê nie widzi, po prostu dokoùczê to co ju¿ zacz¹³em, a na przysz³oœÌ bêdê mia³ nauczkê. Mo¿e ostatecznie nie wyjdzie tak Ÿle.
 

Bodzio 
Wysłany: 2010-10-07, 22:36   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Dono, pisz tutaj albo w podobnym temacie

http://www.wujkafrankamot...php?t=6&start=0
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Dono
Wysłany: 2010-10-09, 00:03   
0
UP DOWN

Posty: 16
DziĂŞki, na forum zajrzĂŞ. JakoÂś juÂż sobie w miarĂŞ poradziÂłem, okazaÂło siĂŞ, Âże lakier o ktĂłrym pisaÂłem to akryl nie baza. ParĂŞ elementĂłw mam juÂż gotowych i nie wychodzi to najgorzej. DziĂŞkujĂŞ koledze obcy_69 za cenne rady, przy kolejnych motocyklach na pewno siĂŞ przydadzÂą. DziĂŞkujĂŞ znaffcom Homerowi S. i crystalowi za niepotrzebne szczekanie i brak jakiejkolwiek pomocy z ich strony (zakÂładam, Âże wynika to z ich niewiedzy).
 

maciejowski
Wysłany: 2010-10-09, 03:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 68
Dono napisał/a:
DziĂŞkujĂŞ znaffcom Homerowi S. i crystalowi za niepotrzebne szczekanie i brak jakiejkolwiek pomocy z ich strony (zakÂładam, Âże wynika to z ich niewiedzy)
dojeb@ÂłeÂś jak dzik w sosnĂŞ, albo i lepiej. :rotfl:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group