Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Trolex 
Wys³any: 2010-08-03, 22:16   Uparty amator naprawia i lakieruje elementy.
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Witam.

Na pocz±tku witam Panie i Panów czyli szanownych u¿ytkowników tego forum.

Do pomalowania 4 ca³e elementy ( b³otnik P+L oraz drzwi P+L ) w Subaru Legacy 92r.
Nazwa koloru to MICA RUBY a kod to 947. Czy kto¶ z Was jest w stanie rozszyfrowaæ co to za farba ? Akryl , metalic , per³a czy jaki¶ inny super mix ? Farba 100 % orygina³ fabryka.

Czy taki schemat siê sprawdzi ?

1. Usuniêcie rdzy z elementu.
2. Matowanie (nadanie przyczepno¶ci epoksydowi ) starego lakieru - ca³y naprawiany element
3. Jedna warstwa podk³adu epoksydowego w miejscu/miejscach naprawy.
4. Po wyschniêciu tj. ok. 12–16 godzin nak³adam szpachlê "zgrubn±" , pó¼niej wykoñczeniow± i po wyschniêciu obróbka odpowiednim papierem.
5. Dwie warstwy podk³adu epoksydowego z odparowaniem miêdzywarstwowym. Po³o¿yæ na ca³ych elementach ( zmieniam kolor ze srebrnego i z³otego na wi¶niowy ) czy jest to niepotrzebne ?
6. Koniecznie musi byæ teraz podk³ad akrylowy ?
7. Je¶li nie trzeba podk³adu akrylowego to po 30 - 45 min ( uzyskanie matu ) 3 warstwy bazy z odparowaniem miêdzywarstwowym czy muszê czekaæ a¿ podk³ad epoksydowy wyschnie ( 12 - 16 - 24 godziny )
8. Bezbarwny, trzy warstwy , ale nie wiem czy mogê go po³o¿yæ na bazê po 30 min , godzinie , 6 godzinach czy musi ca³kiem wyschn±æ 12-24 godz ?
9. Podk³ad epoksydowy , szpachla , odt³uszczacz/zmywacz , rozcieñczalnik (do mycia pistoletu ) wszystko firmy NOVOL.
10. Warstwy wierzchnie te¿ NOVOL'a czy nic siê nie stanie jak pomieszam np. inna baza/akryl a bezbarwny NOVOL ?
11. Je¶li o czym¶ zapomnia³em to proszê mnie natychmiast wyprostowaæ ;P

Pozdrawiam
 

crystal
Wys³any: 2010-08-04, 19:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
Per³a z domieszk± alu.
Na epoxydowy nie trzeba akrylowego.
Poczekaj a¿ podk³ad wyschnie i go przeszlifuj - skasujesz nierówno¶ci.
 

Trolex 
Wys³any: 2010-08-15, 23:15   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
12. Kompresor jakiego mam zamiar u¿yæ ;
http://www.deltatechnika....77862114342a3c5
Nie jest to dok³adnie ten sam jednak typ pompy jest dok³adnie taki sam Fini VKM 402 , 2 t³oki , butla 24 L.
Ten kompresor wygl±da dok³adnie tak samo - http://www.estplus.cz/compressor-corsair
Na kompresorze s± dwa manometry. Jeden pokazuje ci¶nienie w butli , drugi z regulacj± pokazuje ile jest na wyj¶ciu do przewodu je¶li dobrze rozumie ?!
13. Jest to olejowy kompresor dlatego pasuje za³o¿yæ filtr / separator oleju i wody.
Takie co¶ zda egzamin ?
http://www.tradetec.pl/pr...a60701d67b4bf64
14. Reduktor na pistolecie musi byæ ¿eby dok³adnie ustawiæ ci¶nienie zasilaj±ce pistolet ( 3 - 4 bar ) czy ¼le kombinuje ?
Ja widzê to tak ; na butli np 9-10 bar , wyj¶cie na przewód 7-8 bar , reduktor na wej¶ciu do pistoletu 3-4 bar.

Mam dostêp tylko do takiego kompresora , wiêc muszê dobraæ do niego jaki¶ pistolet , którym bêdê móg³ po³o¿yæ pok³ad jak równie¿ bazê i bezbarwny a wszystko to jednego producenta i jest nim firma Novol.
Dobra³em tak materia³ ¿eby pasowa³a dysza 1,4

15. Podk³ad epoksydowy ; dysza 1,2 do 1,5 i ci¶nienie 3 - 4 bar.
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_360.pdf

Baza ; dysza 1,3 do 1,4 i ci¶nienie HVLP - 2 bar , HP - 3 - 4 bar.
http://www.novol.pl/att/1...l_Base_2000.pdf

Lakieru bezbarwny ; dysza 1,2 do 1,4 i ci¶nienie 3 - 4 bar.
http://www.novol.pl/att/1...ovakryl_570.pdf

16. Nie maluje zawodowo i jest to moje pierwsze dzie³o, wiêc pistolety powy¿ej 200 PLN odpadaj± bo najnormalniej w ¶wiecie mnie nie staæ na jednorazowy wydatek rzêdu 200 i wiêcej.
Wpad³ mi na my¶l taki pistolet ;
http://www.tradetec.pl/pr...a60701d67b4bf64
Je¶li znacie jaki¶ fajny pistolet , który bêdzie pasowa³ pod w/w kompresor to bardzo proszê o podpowied¼.

Je¶li którykolwiek punkt muszê zmieniæ i widnieje tam b³±d albo co¶ w nim trzeba zmieniæ to bardzo proszê o wszelkie wskazówki.
Wiem , ¿e dobór sprzêtu i materia³ów mo¿e byæ dla profesjonalistów nie do przyjêcia , ale nie mam kasy by daæ auto do lakiernika bo u mnie malowanie elementu to ceny od 250 do 400 PLN a mi obliczenia dla 4 elementów wysz³y na kwotê oko³o 450 PLN za wszystko czyli materia³y i sprzêt.
Bêdê wdziêczny za wszystkie podpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
 

obcy_69
Wys³any: 2010-08-16, 07:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Trolex napisa³/a:
1. Usuniêcie rdzy z elementu.
2. Matowanie (nadanie przyczepno¶ci epoksydowi ) starego lakieru - ca³y naprawiany element
3. Jedna warstwa podk³adu epoksydowego w miejscu/miejscach naprawy.


Piszesz o rdzy na elementach, wiec lepszym rozwiazaniem bedzie ..
1.usyniecie rdzy
2.w miejsce gdzie miales korozje nakladasz dwie cieniutkie warstwy REAKTYWNEGO
3.po 20-30 min. nakladasz AKRYLOWY
4.po pelnym wyschnieciu i lekkim podmatowaniu wloknina ...nakladasz szpachlowke..

Trolex napisa³/a:
4. Po wyschniêciu tj. ok. 12–16 godzin nak³adam szpachlê "zgrubn±" , pó¼niej wykoñczeniow± i po wyschniêciu obróbka odpowiednim papierem.
5. Dwie warstwy podk³adu epoksydowego z odparowaniem miêdzywarstwowym. Po³o¿yæ na ca³ych elementach ( zmieniam kolor ze srebrnego i z³otego na wi¶niowy ) czy jest to niepotrzebne ?
6. Koniecznie musi byæ teraz podk³ad akrylowy ?


Po obrobieniu szpachlowki, jezeli masz przetarcie do golej blachy ...ponownie REAKTYWNY w miejsce przetarc i po 20-30 minutach AKRYLOWY o odpowiednim widmie pod dany kolor lakieru na caly element ..

Trolex napisa³/a:
7. Je¶li nie trzeba podk³adu akrylowego to po 30 - 45 min ( uzyskanie matu ) 3 warstwy bazy z odparowaniem miêdzywarstwowym czy muszê czekaæ a¿ podk³ad epoksydowy wyschnie ( 12 - 16 - 24 godziny )
8. Bezbarwny, trzy warstwy , ale nie wiem czy mogê go po³o¿yæ na bazê po 30 min , godzinie , 6 godzinach czy musi ca³kiem wyschn±æ 12-24 godz ?


Moim skromnym zdaniem AKRYLOWY bedzie lepszym rozwiazaniem jako koncowa warstwa pod lakier...Dlatego po pelnym utwardzeniu przeszlifuj wedlug technologi, co pozwoli Ci na wyrownanie powierzchni z ewentualnych nierownosci..
Nastepnie daj BAZE 2-3 warstwy do ostatecznego pokrycia..odczekaj az odparuje rozpuszczalnik tzn, calkowicie zmatowieje okolo 20-30 min. Po czym naloz 1.5 - 2 warstwy LAKIERU BEZBARWNEGO..

Trolex napisa³/a:
9. Podk³ad epoksydowy , szpachla , odt³uszczacz/zmywacz , rozcieñczalnik (do mycia pistoletu ) wszystko firmy NOVOL.
10. Warstwy wierzchnie te¿ NOVOL'a czy nic siê nie stanie jak pomieszam np. inna baza/akryl a bezbarwny NOVOL ?


Najlepiej jest wlasnie ...jak nie mieszamy producentow. Dlatego to rozsadny wybor.
Jest jednak mozliwosc pokrycia BAZY innego producenta LAKIEREM BEZBARWNYM novola..
To powszechnie stosowany proceder..
Osobiscie jednak zastosowalbym pelen system jednego producenta.

Trolex napisa³/a:
12. Kompresor jakiego mam zamiar u¿yæ ;
http://www.deltatechnika....77862114342a3c5
Nie jest to dok³adnie ten sam jednak typ pompy jest dok³adnie taki sam Fini VKM 402 , 2 t³oki , butla 24 L.
Ten kompresor wygl±da dok³adnie tak samo - http://www.estplus.cz/compressor-corsair
Na kompresorze s± dwa manometry. Jeden pokazuje ci¶nienie w butli , drugi z regulacj± pokazuje ile jest na wyj¶ciu do przewodu je¶li dobrze rozumie ?!
13. Jest to olejowy kompresor dlatego pasuje za³o¿yæ filtr / separator oleju i wody.
Takie co¶ zda egzamin ?


Troche za mala wydajnosc tego kompresora ..bedziesz mial problemy z utrzymaniem odpowiedniego cisnienia na pistolecie...
Dlatego tez proponowalbym znalezienie pistoletu o jak najmniejszym zapotrzebowaniu wlasnie na luft..czyli jakiegos z rodziny RP ..Choc i tak trudno bedzie.
 

Trolex 
Wys³any: 2010-08-22, 13:59   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Rozwi±zanie z podk³adem reaktywnym bra³em pod uwagê , ale okaza³o siê ,¿e trzeba na niego k³a¶æ podk³ad akrylowy a do akrylowego potrzeba dyszê 1,6 - 1,8 wg karty technicznej producenta ( http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_350.pdf ) a ja posiadam tylko dyszê 1,4 w pistolecie Fobo Lux i mam dostêp tylko do jednego pistoletu. Jest inny sposób by u¿yæ tego podk³adu akrylowego z dysz± 1,4 ? Rozcieñczaæ mo¿na ?
Podk³ad , który ewentualnie (chyba , ¿e zdecyduje siê tylko na podk³ad epoksydowy) po³o¿ê na reaktywny mo¿e byæ pó¼niej u¿yty jako ostatnia warstwa pod baze ?
Pistolet dosta³em od znajomego , który nigdy go nie u¿ywa³ i le¿a³ u niego 3 lata przez co jest teraz do generalnego czyszczenia bo ka¿dy gwintowany element pistoletu ocieka olejem , iglica smarem i ca³y ogólnie jest zakurzony.
Rozkrêci³em ju¿ co siê da³o ,ale dysza siedzi tak mocno , ¿e oryginalny klucz z zestawu z³ama³ siê i raczej nie bêdê jej odkrêca³ bo jeszcze co¶ uszkodzê jak z³apie dyszê kleszczami / kombinerkami lub innym sprzêtem tego typu.
Chcia³bym pistolet utopiæ na kilka godzin w ropie , benzynie , benzynie , ekstrakcyjnej , rozcieñczalniku lub nitro , ale nie wiem czy nie uszkodzê pistoletu. S± w nim ( pistolet ) jakie¶ gumowe lub silikonowe uszczelki , które mog± siê zniszczyæ jak go zaleje którym¶ z w/w p³ynów ?
Inna sprawa , która mnie trapi to przygotowanie kompresora bo jest / by³ kompletnie zasyfiony. Zak³adam na niego nowe g³owice ze sprawnymi filtrami , wiêc powietrze teraz bêdzie filtrowane poprawnie. Spu¶ci³em ca³± wodê z butli ,ale zastanawiam siê nad tak± spraw± :
odkrêciæ korki po obu stronach butli , wlaæ do butli , który¶ z p³ynów , które proponowa³em do czyszczenia pistoletu i pó¼niej zrobiæ "szejka" czyli obracaæ tak kompresorem ¿eby po ka¿dej powierzchni rozla³ siê p³yn i zebra³ jak najwiêksz± ilo¶æ syfu.
Tylko czy mo¿na te korki odkrêcaæ w tym celu ? :)
 

Trolex 
Wys³any: 2010-08-22, 15:37   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
http://www.bosch.info.pl/...scylacyjna.html

Mój sprzêt ma oznaczenie PSS 180 AC.
Mo¿na tego u¿yæ np do szlifu szpachli albo matowania pod bazê lub klar czy w ogóle nie nadaje siê do niczego zwi±zanego z moim planem naprawczym ?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-08-22, 17:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Mo¿esz u¿yæ pistoletu z dysz± 1.4 do podk³adu,jest to ca³kiem poprawna metoda.Rozcieñcz podk³ad w górnej dopuszczalnej przez producenta proporcji,przelej przez sitko np.190mic i dawaj.Pójdzie.Mo¿esz u¿uæ ta¿ tego samego podk³adu jako warstwê pod bazê,ale kup co¶ dobrego,¿eby¶ nie kl±³ zaoszczêdzonych 5 z³.Bo takie s± ró¿nice,jaki¶ badziewny podk³ad no name kosztuje 25 z³,a np Duxon 1062/1064 (ja ich u¿ywam) 42 z³.Nawet jak zu¿yjesz ca³± puszkê,to bud¿et Ci siê nie zawali,a dobre podk³ady s± o wiele wydajniejsze,i de facto wychodz± taniej.
doæzyszczenia pistoletu-tylko i wy³±cznie nitro,¿adnych innych wynalazków.Cierpliwo¶æ,p³ukanie wielokrotne,czyszczenie pêdzelkiem lub tward± szczoteczk±...¯adnych wkrêtaków ani gwo¼dzi!!!Ma odmokn±c i dzia³aæ.Moczenie przez kilka godzin nie powinno zaszkodziæ,ale lepiej tego nie rób,bo z Fobo zlezie lakier ^^ I mo¿e co¶ siê rozszczelniæ..Lepiej rozkrêæ co siê da i mocz od ¶rodka.
Co do kompresora:jak zmienisz zawory,zamontujesz filtry,spu¶cisz wodê i bêdziesz mia³ filtr pod pistoletem,powinno byæ ok.Ale to indywidualny problem Twojej sprê¿arki,mo¿e jej to nie wystarczy...Zrób najpierw próbê.
 
 

Trolex 
Wys³any: 2010-08-22, 17:41   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
jacenty 741 napisa³/a:
Mo¿esz u¿uæ ta¿ tego samego podk³adu jako warstwê pod bazê,ale kup co¶ dobrego,¿eby¶ nie kl±³ zaoszczêdzonych 5 z³.Bo takie s± ró¿nice,jaki¶ badziewny podk³ad no name kosztuje 25 z³,a np Duxon 1062/1064 (ja ich u¿ywam) 42 z³.Nawet jak zu¿yjesz ca³± puszkê,to bud¿et Ci siê nie zawali,a dobre podk³ady s± o wiele wydajniejsze,i de facto wychodz± taniej.


Czy produkty firmy NOVOL mam traktowaæ jako "no name" i produkty z najni¿szej pu³ki niewarte zastosowania ? Pytam powa¿nie bo siê nie znam a jestem na etapie z³o¿enia zamówienia na szpachle , podk³ady , bazê ( metalik per³a ) i klar tylko z jednej firmy a jest ni± NOVOL.
Je¶li nie NOVOL to , którego producenta mam sie wyuczyæ na nowo ? ;)
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-08-22, 19:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie,Novol jest ca³kiem ,,zno¶nym"wyrobem klasy bud¿etowej.To,moim zdaniem,taki Hyunday w¶ród niemieckich marek .Ca³kiem zdolny uczeñ,któremu zdarzaj± siê wpadki,ale ja swojego czasu porabiaj±c wa¶nie na podk³adach Novola spróbowa³em Duxona:powrotu nie ma.A cena taka sama.
Jako no name potraktowa³bym np jakie¶ Blu Cary,Delty,i inne ¶wiñstwa z Alledrogo.
 
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-04, 21:29   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Zdecydowa³em siê na produkty firmy NOVOL bo tego najwiêcej u mnie w okolicy.
Technologia naprawy z zastosowaniem podk³adu epoksydowego pasuje mi najbardziej.
Tak siê zastanawiam nad po³o¿eniem nowego lakieru bezbarwnego na ca³ym aucie czyli na nienaprawianych elementach równie¿.
Ch³opaki pisali na forum , ¿e najlepiej tak zmatowiæ ;
Cytat:
wiesz zalezy wszystko od stanu tego starego klaru , je¶li s± rysy, jaki¶ drobny zaciek to proponowa³bym to miejsce punktowo papierkiem wyprowadziæ(bo w³oknina jest zbyt miekka i bedzie rownomienirnie ¶ciera³a zamiast ¶ci±æ intruza) , a pozniej ca³o¶ciowo mat± szar± na cifie/p³ynie do naczyñ i nie ma szans zeby by³o widaæ rysy pod bezbarwnym , jesli jednak klar ma drobne ryski to sama mata , mniej sie narobisz

Mata szara + cif lub p³yn naczyñ ? Mam to potraktowaæ powa¿nie czy raczej jako ¿art ?
Mam takim sposobem matowaæ element , który ma np 50 % powierzchni starego lakieru a 50 % podk³ad epoksydowy , który przykry³ naprawiane miejsce ?
Do ewentualnego szlifowania , matowania i obróbki szpachli mam taki sprzêt z tym , ¿e mój sprzêt ma oznaczenie PSS 180 A-C.
Nie chce szlifowaæ na mokro je¶li nie muszê , wiêc proszê o pomoc w doborze papieru pod sprzêt i rêkê.

Jeszcze trochê zbierania wiedzy z forum z zabieram siê za naprawê mojego pojazdu.
Jak bêdzie mo¿liwo¶æ to zrobiê foto-relacjê i ocenicie pó¼niej prace amatora ^^
Pozdrawiam
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-09-04, 22:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Trolex napisa³/a:
Mata szara + cif lub p³yn naczyñ ? Mam to potraktowaæ powa¿nie czy raczej jako ¿art ?
,jak chcesz,to siê hihaj,a mi dzisiaj zmatowanie 2 drzwi i przedniego b³otnika w mercedesie zajê³o 10 minut,i to na spokojnie,bez po¶piechu.Mo¿esz te¿ u¿yæ maty nas±czonej zmywaczem silikonu,przy okazji odt³u¶cisz i zmyjesz powierzchniê.Ale miejsca naprawiane i zapodk³adowane (najlepiej na epoksyd daj jeszcze 2 warstwy podk³adu akrylowego) szlifuj papierem,musi byæ równa powierzchnia bez morki lub barana,a podk³ad raczej tak wylejesz.Mata na te elementy,gdzie jest stary lakier bez dy¿ych i g³êbokich rys.
 
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-04, 23:13   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
jacenty 741 napisa³/a:
Trolex napisa³/a:
Mata szara + cif lub p³yn naczyñ ? Mam to potraktowaæ powa¿nie czy raczej jako ¿art ?
,jak chcesz,to siê hihaj,a mi dzisiaj zmatowanie 2 drzwi i przedniego b³otnika w mercedesie zajê³o 10 minut,i to na spokojnie,bez po¶piechu.Mo¿esz te¿ u¿yæ maty nas±czonej zmywaczem silikonu,przy okazji odt³u¶cisz i zmyjesz powierzchniê.Ale miejsca naprawiane i zapodk³adowane (najlepiej na epoksyd daj jeszcze 2 warstwy podk³adu akrylowego) szlifuj papierem,musi byæ równa powierzchnia bez morki lub barana,a podk³ad raczej tak wylejesz.Mata na te elementy,gdzie jest stary lakier bez dy¿ych i g³êbokich rys.


Nie hiham tylko gdybam czy autor tamtej wypowiedzi pisa³ to ¿artobliwie czy ca³kiem powa¿nie. Twoja odpowied¼ utwierdza mnie w przekonaniu , ¿e pisa³ powa¿nie i w³a¶nie do Twojej wskazówki siê zastosuje matuj±c lakier bezbarwny pod bazê / akryl czy sam lakier bezbarwny.

Cytat:
najlepiej na epoksyd daj jeszcze 2 warstwy podk³adu akrylowego


Zamierzam przygotowaæ powierzchnie tak aby;
-po³o¿yæ na szpachle 2 warstwy epoksydowego
-na epoksyd po uzyskaniu matu ( 15 - 30 min )po³o¿yæ bazê 2 do 4 cieniutkich warstw
-po uzyskaniu matu ( 15 - 30 min ) po³o¿yæ 2 do 4 cieniutkich warstw lakieru bezbarwnego.

Z innej beczki pytanie mam nastêpuj±ce.
Kolejno¶æ mieszania lakierów , utwardzaczy , uelastyczniaczy , rozcienczalników ma jakie¶ znaczenie czy mo¿na je mieszaæ dowolnie np ;
baze wlewam do uelastyczniacza , nastêpnie wlewam do tego rozcienaczalnik a na koñcu utwardzacz ?
 

crystal
Wys³any: 2010-09-05, 10:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
Ilo¶æ warstw klaru zale¿y od "modelu" klaru i nie powinna byæ lekcewa¿ona - przeczytaj kartê.
Jak szybko wymieszasz to nie ma znaczenia ale do bazy nie leje siê utwardzacza(z punktu widzenia technologii)
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-20, 00:06   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Witam ponownie.
Ca³y czas zbieram cenne informacje z forum to tu to tam , ale nadal mam kilka niejasno¶ci dlatego bêdê Was sukcesywnie wypytywa³.
Zdecydowa³em siê na produkty DuPont Duxone ze wzglêdu na jako¶ , cenê i mo¿liwo¶æ zakupu mniejszych opakowañ.
Kilka nowych pytañ :
a) wystarczy mi jeden rodzaj szpachlówki by wype³niæ wiêksze i mniejsze nierówno¶ci ? mam na my¶li szpachle DuPont 749R 2kg.
b) mogê j± zastosowaæ gdy podk³ad akrylowy jest z linii Duxone czy lepiej zastosowaæ szpachlówkê Duxone DX80 ? DX80 nadaje siê jako szpachla 2w1 czyli wype³niaj±ca / wykañczaj±ca ?
c) czy mo¿na ( je¿eli tak to czym ? pigmentem konkretnym czy dolewaj±c bazy bez utwardzacza ) i czy potrzeba bêdzie zabarwiæ podk³ad akrylowy DX1062 ( zmiana koloru elementu z szarego i z³otego ) pod bazê w kolorze wi¶niowa per³a ?
Kolor samochodu
Kolor DuPont dla koloru Subaru o numerze 947
d) maksymalny próg gradacji papieru ¶ciernego dla w/w szpachlówek to P180 podane w karcie technicznej czy P320 "ogólnie przyjête" ?
e) do malowania mam pomieszczenie w piwnicy bloku o wymiarach;
sz. 3m , d³. 3m do 5m , wys. 2m. Szeroko¶æ mam okre¶lon± przez ¶ciany piwnicy ale d³ugo¶æ mogê okre¶liæ sam poprzez oddzielenie reszty pomieszczenia np foli± budowlan± ( czarna ) lub izolacyjn± ( ¿ó³ta ). Pomieszczenie mogê ogrzaæ do temp np 20 - 30 stopni u¿ywaj±c do tego jakiego¶ urz±dzenia na pr±d , ale zastanawia mnie brak wentylacji. Maluj±c w pomieszczeniu o w/w wymiarach , bez wentylacji , lakieruj±c / podk³aduj±c 2 do 4 elementów na raz ....... uda siê czy odkurz / chmura zniweczy ca³± robotê ?
f) mogê równie¿ malowaæ w pomieszczeniu o podobnych wymiarach , ogrzewanym do podobnej temperatury , równie¿ ze ¶ciank± odgradzaj±c± wykonan± z w/w folii , ale na jednej ze ¶cian jest okno ( jak nie dam ¶cianki z folii to bêda dwa okna, drzwi i 2 x wiêksze pomieszczenie ) , które mog³oby spe³niaæ rolê wentylacji mojej ^^ "kabiny lakierniczej" ^^
Wola³bym malowaæ w pomieszczeniu e) , ale jak uzyskaæ tam wentylacje ? ¦ciankê z folii nie dawaæ do samego sufitu tylko zostawiæ prze¶wit 5cm , 10cm , .... ? Dodatkowo jaki¶ wentylator albo Farelka ¿eby wprowadziæ powietrze w ruch ?
g) chce pomalowaæ zderzaki , wiêc muszê u¿yæ podk³adu DX1060 bo mam miejsca gdzie widaæ go³y plastik, ale opakowanie 1L to o wiele za du¿o ni¿ potrzebuje :/ Mogê go zast±piæ DuPont 800R (opakowanie 250ml) czy "pogryzie" siê z innymi produktami Duxone ?
h) w produktach Duxone nie znalaz³em dodatku zwiêkszaj±cego elastyczno¶æ , który trzeba bêdzie dodaæ do bazy i/lub klaru (?) gdy bêdê malowa³ zderzaki a dodatek DuPont 805R sprzedawany jest tylko w litrowych opakowaniach a tyle mi nie trzeba. Jak sobie poradziæ z tym problemem ?
i) materia³y ¶cierne SIA czy 3M ?
j) wed³ug karty technicznej wydajno¶æ bazy Centari 6000 w porównaniu do bazy Centari 600 jest dwukrotnie wy¿sza , ale jak sie to ma do rzeczywisto¶ci ?
Czy cena te¿ bêdzie dwukrotnie wy¿sza z tego powodu ?
Pozdrawiam
 

obcy_69
Wys³any: 2010-09-20, 15:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Trolex napisa³/a:
Zdecydowa³em siê na produkty DuPont Duxone ze wzglêdu na jako¶ , cenê i mo¿liwo¶æ zakupu mniejszych opakowañ.

Duxon to tansza linia DuPonta...tak jak np. Challenger.
Trolex napisa³/a:
a) wystarczy mi jeden rodzaj szpachlówki by wype³niæ wiêksze i mniejsze nierówno¶ci ? mam na my¶li szpachle DuPont 749R 2kg.

Wystarczy..aczkolwiek lepszym rozwiazaniem byloby wykonczenie szpachlowka 769r..z tym , ze musialbys zakupic kolejne 2kg.
Trolex napisa³/a:
b) mogê j± zastosowaæ gdy podk³ad akrylowy jest z linii Duxone czy lepiej zastosowaæ szpachlówkê Duxone DX80 ? DX80 nadaje siê jako szpachla 2w1 czyli wype³niaj±ca / wykañczaj±ca ?

Najlepszym rozwizaniem jest stosowanie sie do produktow jednej linii..jednak zwazajac, ze jest to produkt jednego koncernu raczej nie widac przeszkod..
Trolex napisa³/a:
c) czy mo¿na ( je¿eli tak to czym ? pigmentem konkretnym czy dolewaj±c bazy bez utwardzacza ) i czy potrzeba bêdzie zabarwiæ podk³ad akrylowy DX1062 ( zmiana koloru elementu z szarego i z³otego ) pod bazê w kolorze wi¶niowa per³a ?
Kolor samochodu
Kolor DuPont dla koloru Subaru o numerze 947

Mozna ..innym podkladem z danej serii, o innej charakterystyce widma...choc nie wiem czy w tej seri podkladu wystepuje..Moze zpytaj w mieszalniku , czy nie zrobiliby Ci gotowca o widmie VS 4...bo taki przewiduje producent pod ten kolor . Moze z serii DuPonta 1052r-1056r albo LE 2001-LE2007..
Trolex napisa³/a:
d) maksymalny próg gradacji papieru ¶ciernego dla w/w szpachlówek to P180 podane w karcie technicznej czy P320 "ogólnie przyjête" ?

Osobiscie proponowalbym Ci na zakonczenie obrobki 320...
Trolex napisa³/a:
e) do malowania mam pomieszczenie w piwnicy bloku o wymiarach;
sz. 3m , d³. 3m do 5m , wys. 2m. Szeroko¶æ mam okre¶lon± przez ¶ciany piwnicy ale d³ugo¶æ mogê okre¶liæ sam poprzez oddzielenie reszty pomieszczenia np foli± budowlan± ( czarna ) lub izolacyjn± ( ¿ó³ta ). Pomieszczenie mogê ogrzaæ do temp np 20 - 30 stopni u¿ywaj±c do tego jakiego¶ urz±dzenia na pr±d , ale zastanawia mnie brak wentylacji. Maluj±c w pomieszczeniu o w/w wymiarach , bez wentylacji , lakieruj±c / podk³aduj±c 2 do 4 elementów na raz ....... uda siê czy odkurz / chmura zniweczy ca³± robotê ?
f) mogê równie¿ malowaæ w pomieszczeniu o podobnych wymiarach , ogrzewanym do podobnej temperatury , równie¿ ze ¶ciank± odgradzaj±c± wykonan± z w/w folii , ale na jednej ze ¶cian jest okno ( jak nie dam ¶cianki z folii to bêda dwa okna, drzwi i 2 x wiêksze pomieszczenie ) , które mog³oby spe³niaæ rolê wentylacji mojej "kabiny lakierniczej"
Wola³bym malowaæ w pomieszczeniu e) , ale jak uzyskaæ tam wentylacje ? ¦ciankê z folii nie dawaæ do samego sufitu tylko zostawiæ prze¶wit 5cm , 10cm , .... ? Dodatkowo jaki¶ wentylator albo Farelka ¿eby wprowadziæ powietrze w ruch ?

Ciezka sprawa cokolwiek doradzic... :)
Trolex napisa³/a:
g) chce pomalowaæ zderzaki , wiêc muszê u¿yæ podk³adu DX1060 bo mam miejsca gdzie widaæ go³y plastik, ale opakowanie 1L to o wiele za du¿o ni¿ potrzebuje Mogê go zast±piæ DuPont 800R (opakowanie 250ml) czy "pogryzie" siê z innymi produktami Duxone ?

Tak jak Ci pisalem przy szpachlowkach...
Trolex napisa³/a:
h) w produktach Duxone nie znalaz³em dodatku zwiêkszaj±cego elastyczno¶æ , który trzeba bêdzie dodaæ do bazy i/lub klaru (?) gdy bêdê malowa³ zderzaki a dodatek DuPont 805R sprzedawany jest tylko w litrowych opakowaniach a tyle mi nie trzeba. Jak sobie poradziæ z tym problemem ?

Prawdopodobnie nie zaszkodzi ...dla pewnosci zadzwon do przedstawiciela.
Trolex napisa³/a:
i) materia³y ¶cierne SIA czy 3M ?

Dla mnie ..przewga 3M , choc sam pracuje na KOVAXie..
Trolex napisa³/a:
j) wed³ug karty technicznej wydajno¶æ bazy Centari 6000 w porównaniu do bazy Centari 600 jest dwukrotnie wy¿sza , ale jak sie to ma do rzeczywisto¶ci ?
Czy cena te¿ bêdzie dwukrotnie wy¿sza z tego powodu ?

Nie mam wiedzy na ten temat.. :)
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-09-20, 18:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Ze swojej strony odradzê Ci DX80,szajs,czas przydatno¶ci do nak³adania poni¿ej 1 min,za ,,sucha",je¶li wiesz o co chodzi.
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-09-21, 07:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego je¶li chcesz pomalowaæ swoje auto w kolorze "wi¶niowego metalika" to i tak musisz zastosowac czy to Centari 600 czy Centari 6000 ,"unibaze" czyli tzw. "t³o" w tym kolorze. .Takie kolory s± zaliczane w DuPontcie do tzw. "s³abo kryj±cych" np. lakier Ford X3 Ewentualnie mo¿na zastosowaæ z "szaro¶ci widmowych" bardzo ciemny szary podk³ad ,lub podk³ad dorobiony w tym kolorze (np. podklady Lechlera mo¿na zamówiæ w danym kolorze ) :tak: .
Do bazy nie dodaje siê tzw. plastyfikatorów :nie: Serdecznie pozdrawiam! :spoko:
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-24, 23:08   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Trolex napisa³/a:
e) do malowania mam pomieszczenie w piwnicy bloku o wymiarach;
sz. 3m , d³. 3m do 5m , wys. 2m. Szeroko¶æ mam okre¶lon± przez ¶ciany piwnicy ale d³ugo¶æ mogê okre¶liæ sam poprzez oddzielenie reszty pomieszczenia np foli± budowlan± ( czarna ) lub izolacyjn± ( ¿ó³ta ). Pomieszczenie mogê ogrzaæ do temp np 20 - 30 stopni u¿ywaj±c do tego jakiego¶ urz±dzenia na pr±d , ale zastanawia mnie brak wentylacji. Maluj±c w pomieszczeniu o w/w wymiarach , bez wentylacji , lakieruj±c / podk³aduj±c 2 do 4 elementów na raz ....... uda siê czy odkurz / chmura zniweczy ca³± robotê ?
f) mogê równie¿ malowaæ w pomieszczeniu o podobnych wymiarach , ogrzewanym do podobnej temperatury , równie¿ ze ¶ciank± odgradzaj±c± wykonan± z w/w folii , ale na jednej ze ¶cian jest okno ( jak nie dam ¶cianki z folii to bêda dwa okna, drzwi i 2 x wiêksze pomieszczenie ) , które mog³oby spe³niaæ rolê wentylacji mojej "kabiny lakierniczej"
Wola³bym malowaæ w pomieszczeniu e) , ale jak uzyskaæ tam wentylacje ? ¦ciankê z folii nie dawaæ do samego sufitu tylko zostawiæ prze¶wit 5cm , 10cm , .... ? Dodatkowo jaki¶ wentylator albo Farelka ¿eby wprowadziæ powietrze w ruch ?

obcy_69 napisa³/a:
Ciezka sprawa cokolwiek doradzic... :)


Zdaje sobie sprawê , ¿e dla osób maluj±cych zawodowo takie pomys³y mog± wywo³ywaæ ¶miech , ale jak ju¿ wspomnia³em na pocz±tku nie jestem zawodowcem i nie posiadam profesjonalnego sprzêtu ani super extra warunków do wykonania tych napraw.
Muszê zaadoptowaæ jedno z w/w pomieszczeñ dlatego opisa³em jak to wygl±da.
Lata wstecz lakiernicy i blacharze dysponowali warunkami , sprzêtem i materia³ami , których jako¶æ pozostawia³a wiele do ¿yczenia a mimo to dawali radê lepiej lub gorzej.
Wierze , ¿e z Wasz± pomoc± uda siê nieco udoskonaliæ jedno z pomieszczeñ do lakierowania.

jacenty 741 napisa³/a:
Ze swojej strony odradzê Ci DX80,szajs,czas przydatno¶ci do nak³adania poni¿ej 1 min,za ,,sucha",je¶li wiesz o co chodzi.

Szpachlówka ju¿ wylecia³a z listy :cool:

Robertlodz09 napisa³/a:
Kolego je¶li chcesz pomalowaæ swoje auto w kolorze "wi¶niowego metalika" to i tak musisz zastosowac czy to Centari 600 czy Centari 6000 ,"unibaze" czyli tzw. "t³o" w tym kolorze. .Takie kolory s± zaliczane w DuPontcie do tzw. "s³abo kryj±cych" np. lakier Ford X3 Ewentualnie mo¿na zastosowaæ z "szaro¶ci widmowych" bardzo ciemny szary podk³ad ,lub podk³ad dorobiony w tym kolorze (np. podklady Lechlera mo¿na zamówiæ w danym kolorze ) :tak: .
Do bazy nie dodaje siê tzw. plastyfikatorów :nie: Serdecznie pozdrawiam! :spoko:

Zdecydowa³em siê na u¿ycie podk³adu DuPont 1052R / 1056R i my¶lê , ¿e kolor wyjdzie OK.

Pozdrawiam
 

obcy_69
Wys³any: 2010-09-25, 07:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Trolex napisa³/a:
Zdaje sobie sprawê , ¿e dla osób maluj±cych zawodowo takie pomys³y mog± wywo³ywaæ ¶miech , ale jak ju¿ wspomnia³em na pocz±tku nie jestem zawodowcem i nie posiadam profesjonalnego sprzêtu ani super extra warunków do wykonania tych napraw.
Muszê zaadoptowaæ jedno z w/w pomieszczeñ dlatego opisa³em jak to wygl±da.
Lata wstecz lakiernicy i blacharze dysponowali warunkami , sprzêtem i materia³ami , których jako¶æ pozostawia³a wiele do ¿yczenia a mimo to dawali radê lepiej lub gorzej.
Wierze , ¿e z Wasz± pomoc± uda siê nieco udoskonaliæ jedno z pomieszczeñ do lakierowania

Owszem, masz racje ...w pomieszczeniu o takich wymiarach tez sie da..

Trolex napisa³/a:
e) do malowania mam pomieszczenie w piwnicy bloku o wymiarach;

Ten blok jest zamieszkaly..??
Bo jezeli tak , to ja bym sie gleboko zastanowil nad jakakolwiek proba lakierowania. :!: :!: :!:
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-25, 16:26   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
obcy_69 napisa³/a:
Trolex napisa³/a:
Zdaje sobie sprawê , ¿e dla osób maluj±cych zawodowo takie pomys³y mog± wywo³ywaæ ¶miech , ale jak ju¿ wspomnia³em na pocz±tku nie jestem zawodowcem i nie posiadam profesjonalnego sprzêtu ani super extra warunków do wykonania tych napraw.
Muszê zaadoptowaæ jedno z w/w pomieszczeñ dlatego opisa³em jak to wygl±da.
Lata wstecz lakiernicy i blacharze dysponowali warunkami , sprzêtem i materia³ami , których jako¶æ pozostawia³a wiele do ¿yczenia a mimo to dawali radê lepiej lub gorzej.
Wierze , ¿e z Wasz± pomoc± uda siê nieco udoskonaliæ jedno z pomieszczeñ do lakierowania

Owszem, masz racje ...w pomieszczeniu o takich wymiarach tez sie da..

Czyli mam rozumieæ , ¿e tylko wymiary siê nadaj± a prób ogrzania takiego pomieszczenia i zrobienia prymitywnej wentylacji / cyrkulacji powietrza nic nie da ?
Co mo¿e siê staæ z lakierowanym elementem lub 2 , 3 , 4 elementami jesli mimo braku wentylacji zdecyduje siê na lakierowanie ?

Trolex napisa³/a:
e) do malowania mam pomieszczenie w piwnicy bloku o wymiarach;

Ten blok jest zamieszkaly..??
Bo jezeli tak , to ja bym sie gleboko zastanowil nad jakakolwiek proba lakierowania. :!: :!: :!:


S±siadów mam "wytresowanych i potulnych" wiêc nie powinno byæ problemu ze smrodem je¶li to masz na my¶li. Mam zamiar odizolowaæ to pomieszczenie szczelnie zaklejaj±c wej¶cie foli±. W ¶rodku odizolowanego pomieszczenia mo¿na by umie¶ciæ takie CO¦ lub "co¶" dzia³aj±cego podobnie tylko czy to siê sprawdzi ? :D
Jak ju¿ wcze¶niej wspomnia³em mogê te¿ malowaæ u brata w piwnicy lub gara¿u ,ale gara¿u nie bede w stanie ogrzaæ do temperatury 20 - 25 stopni bo jest nieocieplany i ¶cianki s± tylko z 1cm deseczek.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-09-25, 18:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Tak sprawdzi siê ^^ ... to w 80 % wêgiel aktywowany ...

http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99giel_aktywny

... ¿eby uzyskaæ 30 % skuteczno¶æ absorpcji to musisz go mieæ w formie granulatu w szufladach z gêst± siatk± przez które przechodzi wywiewane powietrza. Przy minimalnej wydajno¶ci wentylacji potrzebnej do oczyszczenia pomieszczenia 3x3x5 (45m3) potrzeba jakie¶ 30 wymian na godzinê ( jak bêdziesz malowaæ ma³e elementy ). Wentylator o zdolno¶ci przesy³owej ok 1600 m3/h i to przy niewielkich oporach filtrów i granulatu ... ( przy normalnej macie jakie¶ 2000 m3 /h ) ... i wtedy ok 120 kg granulatu do szuflad. :spoko:

Cena od 20 do 35 z³ za kg. ... a przy skuteczno¶ci 30 % ( wiêcej siê nie da przy tak szybkim przep³ywie powietrza przez granulat ! ) ... ludzie w tym bloku ciê po prostu zabij± za to lakierowanie w piwnicy :help:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

obcy_69
Wys³any: 2010-09-25, 19:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
PROJEKTER napisa³/a:
ludzie w tym bloku ciê po prostu zabij± za to lakierowanie w piwnicy

Wlasnie o tym myslalem...i niekoniecznie sasiedzi (choc i w tym przypadku mialbym obawy)..Nie chcialbym klamac, ale w piwnicach blokowych to nawet przetrzymywanie chemikalii jest zabronione, a co dopiero rozpylanie ich w celach lakierniczych..
Takze ...zeby Cie to nie kosztowalo wiecej niz oddasz do lakiernika.. :spoko:

http://www.pomorska.pl/ap...ZCZ01/757546468
 

Trolex 
Wys³any: 2010-09-25, 20:34   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Cz³owiek uczy siê na swoich b³êdach .... "kumaty" cz³owiek uczy siê na cudzych b³êdach ;)
Pozdrawiam
 

Trolex 
Wys³any: 2010-10-16, 23:15   
0
UP DOWN
Legacy Lover


Posty: 28
Sk±d: Ma³opolska
Materia³y ju¿ zakupione w sklepie KLAKIERNIK - pozdrowienia dla bardzo sympatycznej obs³ugi i uroczej Pani z zaplecza :D



Na forum zbieram nadal wiedzê potrzebn± do startu i ju¿ w najbli¿szym czasie zaczynam przygodê z lakiernictwem.
Oby siê nie okaza³o , ¿e to tylko nieudany epizod bêdzie ^^
Pozdrawiam

Ps. aha ..... mogê dodaæ uelastyczniacz APP do klaru DuPont DX1044 ?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania