Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Baton 
Wys³any: 2010-10-14, 00:29   Ile rozcienczalnika do bazy ?
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 61
Sk±d: Pszczyna
Zawsze mia³em z tym problem.
Ile rozcieñczalnika nale¿y dolaæ do bazy ? Ona ma byæ takiej konsystencji jak woda czy gêstsza?
 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2010-10-14, 06:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Leje siê tyle ile przewidzia³ producent.
Czyli 2:1, 1:1, 1:0,8. W mieszalni gdzie kupujesz powiedz± Ci ile wlaæ.
 

gorzalinek
Wys³any: 2010-10-14, 07:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 115
Tak jak kolega napisal kazdy mieszalnik ma inne proporcje
 

obcy_69
Wys³any: 2010-10-14, 07:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Panowie..dobrze jest trzymac sie lepkosci mierzonej kubkiem FORDA (to bardzo prosty przyrzad, w dodatku niewiele kosztuje)...
Np. w systemie STANDOX sugerowana proporcja rozpuszczalnika do lakieru wynosi 50%...sa jednak kolory (czarny), ktore niekiedy potrzebuja nawet 90% aby uzyskac odpowiednia lepkosc... :spoko:

Od siebie chcialbym dodac ..aby stosowac oryginalne rozpuszczalniki dedykowane do okreslonej temperatury..

Odpowiednia lepkosc jak i odpowiedni rozpuszczalnik to jedne z czynnikow, ktore maja istotny wplyw na pasowalnosc koloru.. :)
 

caci 
Wys³any: 2010-10-14, 08:00   
0
UP DOWN


Posty: 156
... i powstawanie zacieków.
Swoja drog± chyba nie ma s³owa pasowalno¶æ :)
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-10-14, 18:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
caci napisa³/a:
... i powstawanie zacieków
Na to akurat ma najwiêkszy wp³yw ten kolo co t± farb± sypie.
caci napisa³/a:
Swoja drog± chyba nie ma s³owa pasowalno¶æ
Jak najbardziej jest i jest bardzo wa¿ne. Oczywi¶cie nie przy malowaniu biteksem ramy w Kamazie. :D

Odno¶nie ilo¶ci rozpucha to niby ka¿dy system podaje, ale w zale¿no¶ci od temperatury nawet te proporcje siê zmieniaj±. I tu racjê ma kolega Obcy.... Ja w³a¶nie te¿ bêdê sobie taki kubeczek zamawia³, bo jest to idealne rozwi±zanie. Oczywi¶cie to samo tyczy siê konkretnych rozpuszczalników. Nie istniej± ¿adne uniwersalne. Nie ma takich. Najlepiej dodawaæ te dedykowane, a ca³a reszta jest na zasadzie dwóch ud:
1- albo siê uda {albo go³ym okiem bubla nie zobaczymy}
2- albo siê nie uda
Lepiej laæ dedykowany i spokojnie spaæ
 

obcy_69
Wys³any: 2010-10-14, 20:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
caci napisa³/a:
Swoja drog± chyba nie ma s³owa pasowalno¶æ

Ale ja to czniam ..czy jest , czy tez nie...
Wystarczy, ze sa ludzie ktorzy rozumieja co znaczy... :) :spoko:
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-10-14, 23:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
caci napisa³/a:
chyba nie ma s³owa pasowalno¶æ
Do¶wiadczenie:
We¼ w ¶rodku upalnego lata machnij calaka. Tylko po³owê na rozpuchu wolnym dedykowanym, a drugie pó³ np. na nitrze i wizualnie zobaczysz "pasowalno¶æ kolorów" ;)
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-10-15, 06:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Aha zapomnia³em dodaæ, ¿e oczywi¶cie srebrnym, albo z³otym metalikiem :)
 

m³ody19
Wys³any: 2010-10-15, 09:51   
0
UP DOWN
Æwicz æwicz æwicz :D


Posty: 135
Np. farby DP powinno sie rozcieñczaæ 1:0,8
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group