Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
bachus 
Wys³any: 2010-11-08, 19:27   system polerski - pytanie
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
malujê forda pumê w kolorze PANTHER BLACK

Lakier to RM Chronolux, niektóre elementy NOVAKRYL 570

element zosta³ zmatowany papierem MATADOR 2000, nastêpnie 2500, nastêpnie ABRALONEM 3000

Do samego polerowania uzyto g±bki FARECLA oraz pasty na sucho SIA SHINE

nastêpnie mleczko na wykoñczenie na miekkiej g±bce.

Lakier po polerce jest jakby bardzoej mleczny choc po³ysk ma niez³y. Jak wydoby t± mokr± g³êbie, któr± widzê na elemencie obok, który nie by³ polerowany, a niestety nie moze go to omin±c :(


dZiêkujê za wszelk± pomoc
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-11-08, 22:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Witam.
Powiem Ci szczerze, ¿e od kilku lat ju¿ nie u¿ywam tego klaru w³a¶nie ze wzglêdu na to jak on wygl±da gdy tylko ruszy siê go jakimkolwiek papierkiem.
Pracowa³em na tym klarze ³adnych kilka lat i jaki¶ czas temu co¶ siê w nim zmieni³o, ¿e ka¿dy ma z nim taki problem. Dopóki siê go nie zmatuje i nie naruszy politury jest g³êbia i po³ysk, a jak tylko siê go zruszy papierem to jako¶ tam zapolerujesz, a za jaki¶ czas i tak robi siê md³y, i znowu polerka i mleczka, a za jaki¶ czas apiaæ to samo.
I to nie jest tylko moje spostrze¿enie a kilku moich kolegów którzy tak jak ja sporo na nim pracowali.
Tak¿e polereczka ile siê da i mleczka, a za jaki¶ czas przykro mi ale i tak znów lekko przysi±dzie.
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-11-08, 22:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Jeszcze tylko dodam, ¿e ja polerowa³em go tylko pastami Farecli: G6, G3 i G10
Mo¿e na innej markowej by³oby lepiej? Mo¿e na 3M-ie?
Ale jako¶ kilkana¶cie lat ¶miga³em na Farecli a by³ to jedyny klar z jakim mia³em problemy. I to nie od pocz±tku gdy zacz±³em go u¿ywaæ, a dopiero po kilku latach, wiêc to raczej jednak w nim siê co¶ zmieni³o.
 

gorzalinek
Wys³any: 2010-11-08, 23:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 115
Sia najlepiej sie robi na futrze bardzo dobra pasta
 

bachus 
Wys³any: 2010-11-10, 18:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
w³asnie dzis spróbowa³em futra i na prawde mnie zdumia³o. wygl±da fajnie choc przez te wszystkie próbu zgubi³ swoj± strukturke. Na szczescie na ca³ym aucie jest ona taka sama.

Nied³ugo spróbuje past meguiars - bardzo jestem ciekaw jak sie spisz±.

Dziêkujê koledzy za pomoc.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

obcy_69
Wys³any: 2010-11-10, 22:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Futra zazwyczaj sa bardziej agresywne od gabek.. :tak:
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-11-11, 00:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
gorzalinek napisa³/a:
Sia najlepiej sie robi na futrze bardzo dobra pasta
W³a¶nie z tego powodu polemizowa³bym czy ta pasta jest taka dobra, gdy¿:
obcy_69 napisa³/a:
Futra zazwyczaj sa bardziej agresywne od gabek.
Gdy¿ tak jak mówi Obcy... futra s± agresywniejsze, wiêc nie oznacza to nic innego jak to ¿e te pasty s± s³abo ¶cierne.
 

mebArth 
Wys³any: 2010-11-12, 19:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Jak polerujesz musisz miec element ciep³y - prawie przypalony. Wtedy wuciaga po³ysk. Ma³e obroty, ma³o pasty, i d³uzej przytrzymaj maszynke. NIgdy nie robi³em na Twojej pascie i sadze tzn domyslam sie ze to moze byc kupa/ Ta pasta. Ale jak polerujesz to jak przy³ozysz reke to ma Cie zagrzac element wtedy wiadomoze cos sie dzieje i jesli nadal nie usyskujesz po³ysku to zmien albo farbe albo paste.Tyle.
_________________
Bart
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-11-13, 04:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
mebArth napisa³/a:
Jak polerujesz musisz miec element ciep³y - prawie przypalony. Wtedy wuciaga po³ysk.
mebArth napisa³/a:
Ma³e obroty, ma³o pasty, i d³uzej przytrzymaj maszynke.
Wiêc mo¿e opalark± by³oby pro¶ciej? :) Hmmm Jako¶ mi siê to nie do koñca widzi. To do czego w koñcu s± pasty polerskie? Tylko do nadania lekkiego po¶lizgu? Czy te¿ maj± jednak w³a¶ciwo¶ci ¶cierne? Bo jak tylko do nadania lekkiego po¶lizgu to np. Rama czy Delma {czy inne mas³a} s± tañsze i ogólniej dostêpne. :)

Polerowanie chyba jest to chyba najciê¿sza operacja do opisania s³owami, bo jest to operacja któr± nie tylko trzeba widzieæ, ale te¿ jeszcze s³yszeæ i czuæ w rêkach.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-11-13, 17:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Dokladnie...nie jest to wcale takie latwe jak sie wydaje.

mebArth napisa³/a:
Jak polerujesz musisz miec element ciep³y - prawie przypalony.

Zastanawia mnie, co sie stanie z powloka lakierowana dzien wczesniej ..gdy zastosujesz ta metode..?? :) . Czy gdy doprowadzisz ja do stanu jak opisujesz "prawie przypalonego"...nie zwinie sie jak nalesnik za gabka..??

Po to mamy do dyspozycji pasty o roznych gradacjach, gabki o roznych twardosciach, czy tez maszynki z regulacja obrotow ..by sobie dobierac do twardosci powierzchni czy tez poziomu zniszczenia lakieru poszczegolne zestawienia.
Jedna pasta w zestawie z rozna twardoscia gabek, mozna uzyskac rozne wykonczenie..z reguly jednak nie wystarczy to do perfekcyjnego efektu. Jedna pasta to za malo..Do tego dodajemy jeszcze rozne obroty. Jak wiadomo kazda pasta ma scierniwo odpowiedniej frakcji ..ktore to podczas polerownia wlasnie obrotami musimy doprowadzic do rozpadu na drobniejsza. W pierwszym etapie polerowania uzywamy malych obrotow, scierniwo jest grube a co za tym idzie skutecznie usuwa rysy z powierzchni..ale z kolei samo tez pozostawia po sobie. Dlatego sukcesywnie zwiekszamy obroty aby rozbic go na drobniejsze i doprowadzic do jeszcze drobniejszego szlifu.. Tutaj trzeba wiedziec w ktorym momencie to nastepuje..
³ysy73 napisa³/a:
trzeba widzieæ, ale te¿ jeszcze s³yszeæ i czuæ w rêkach.

Dokladnie jak pisze kolega ..@lysy73

Pozniej przechodzimy na drobniejsza paste i postepujemy jak w poprzednim schemacie..az do usyskania perfekcyjnej powierzchni. A jak wiadomo nie ma jednakowej..dlatego tez do kazdej podchodzimy indywidualnie..
Samo stwierdzenie , ze uzylem pasty takiej czy innej nic nam nie da...polerowanie to tak jak lakierowanie proces zlozony ..a efekt zalezy od techniki i doswiadczenia majstra. :spoko: :tak:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group