Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
mirh
Wysłany: 2008-01-03, 09:33   Zaprawki na odpryskach
0
UP DOWN

Posty: 152
Witam
Jestem nowy na forum. Pozdrawiam i proszê o wyrozumia³oœÌ :-)
Czy ktoœ z Panów lakierników mo¿e pos³u¿yÌ fachow¹ porad¹ w temacie, który zacz¹³em na forum dotycz¹cym Airbrush:
http://www.lakierowanko.info/viewtopic.php?t=702
Lakier dorabiaÂłem w mieszalni i kolor jest IMO dobrze dobrany (Acryl - kolor Bianco Polare do Alfa Romeo 156). Nie jest to metalic. Jako podkÂład chcĂŞ uÂżyĂŚ podkÂładu 1K do acrylu w spraju Motipa.
Interesuje mnie zwÂłaszcza technika napraw odpryskĂłw za pomocÂą aerografu coby jak najbardziej zlaÂło sie z resztÂą lakieru. Jak "pryskaĂŚ", na odkurz czy na taÂśmĂŞ? Jak cieniowaĂŚ aerografem odpryski. Jak duÂży obszar (na nie uszkodzonym lakierze) przy odprysku matowiĂŚ (jaki papier?)? Jak by ktoÂś krok po kroku napisaÂł jak powinno siĂŞ to robiĂŚ to byÂłbym wdziĂŞczny.
OczywiÂście przy wiĂŞkszych uszkodzeniach dajĂŞ zarobiĂŚ fachowcom ;-)
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-03, 10:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
moim zdaniem nie ma sensu sie pieprzyc aerografem. juz dawno zrezygnowalem z tego pomyslo, chociaz tez mi sie wydawal dobry. maly pistolet zaprawkowy jest duzo lepszy. oczywiscie lakierujesz na odkurz, nie do tasmy bo pozniej tego nie zeszlifujesz. na koniec fade out produktem i powinno byc ok. po wyschnieciu papier 2000, pozniej pasta polerska. ale i tak zamiast wpylac sie w odpryski to lepiej polkierowac caly element.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-03, 12:38   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
moim zdaniem nie ma sensu sie pieprzyc aerografem. juz dawno zrezygnowalem z tego pomyslo, chociaz tez mi sie wydawal dobry. maly pistolet zaprawkowy jest duzo lepszy. oczywiscie lakierujesz na odkurz, nie do tasmy bo pozniej tego nie zeszlifujesz. na koniec fade out produktem i powinno byc ok. po wyschnieciu papier 2000, pozniej pasta polerska. ale i tak zamiast wpylac sie w odpryski to lepiej polkierowac caly element.


"fade out produktem" - mo¿e kolega to rozwin¹Ì?
Dlaczego pistolet-mikro ma byĂŚ lepszy od dobrego aerografu? PrzecieÂż ja mĂłwiĂŞ o maÂłych powierzchniach rzĂŞdu 1-2 cm2. Czy pistolet micro pozwala rozpylaĂŚ takÂą "mgieÂłkĂŞ" jak to moÂżna zrobic aerografem? Jaki wydatek jest potrzebny do pistoletu micro? Z arografem amator moÂże sobie pozwoliĂŚ na mniej wydajny kompresor (mniejszy i bardziej cichy).
W przypadku odpryskĂłw czĂŞsto nie ma sensu malowaĂŚ caÂłego elementu - nie moja opinia, tylko kilku lakiernikĂłw o to pytaÂłem.
 

grzesiek3210 
Wysłany: 2008-01-03, 16:51   
0
UP DOWN

Posty: 24
odkurz przepyl rozpuszczalnikiem korekcyjnym,do cieniowania lub jak go tam zwaÂł w innych stronach.Chodzi o to Âżeby suchy natrysk wtopiĂŚ w stary lakier.miejsce korekcji bardzo delikatnie traktuj papierem bo moÂżesz przetrzeĂŚ i zostanie linia.JeÂżeli korekcja jest Âłagodna i dobrze rozlana moÂżesz prĂłbowaĂŚ jÂą polerowaĂŚ bez papieru tylko przez krĂłtkie,mocniejsze naciÂśniĂŞcie gÂąbki.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-03, 19:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Tak dodatkowo; czym mniejsza dysza, tym kolor jaÂśniejszy. szczegĂłlnie przy metalu i perle. JuÂż samo to wyklucza uÂżycie aeografu do zaprawek. ÂŻadna firma nie poleci pistoletu z dyszÂą mniejszÂą niÂż 1,1 mm.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wysłany: 2008-01-03, 20:25   
0
UP DOWN

Posty: 152
A co panowie sÂądzicie o tym pistolecie:
http://www.allegro.pl/ite...akierniczy.html Podkre¶lê jeszcze raz NIE ZAMIERZAM MALOWAÆ CA£YCH ELEMENTÓW, a jedynie robiæ zaprawki na mniejszych/wiêkszych odpryskach, otarciach itp.
Ten pistolet ma wydatek na powietrze 85 L /min co przy moim kompresorku (butla 6L, ssanie 220L (efektywne 120L), max ciÂśnienie 8 bar) wydaje siĂŞ byĂŚ idealny do zaprawek.
Chyba Âże macie lepszy pomysÂł (duÂży kompresor i normalny pistolet odpada - jak bĂŞdzie coÂś caÂłego do naprawy do dam lakiernikowi).
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-03, 21:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
"fade out produktem" - mo¿e kolega to rozwin¹Ì?


rozcienczalnik do cieniowania

aerografem mozesz robic wpylki tylko na akrylach. na metaliku to nie przejdzie bo rozjasni ci sie kolor tak jak napisal ixell.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-05, 22:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
daruj sobie te pistoleciki. MiaÂłem takie i nikt nie byl z nich zadowolony. Jak juÂż to kup normalny i nie pyl mocno.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 22:53   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisał/a:
daruj sobie te pistoleciki. MiaÂłem takie i nikt nie byl z nich zadowolony. Jak juÂż to kup normalny i nie pyl mocno.


A jaki normalny kolega by poleciÂł do robienia zaprawek (mĂłj kompresor ma wydatek 120L (220 teroet.) i 8bar, butla 6L). I jeszcze raz przypomnĂŞ chodzi o zaprawki a nie lakierowanie caÂłego elementu.
Czy do zwykÂłego pistoletu moÂżna wlewac maÂłe iloÂści lakieru? JeÂśli tak to ile jest najmniej?
Mnie siê nie op³aca z powodu odprysku dorabiaÌ iloœÌ na ca³y element. Zwykle robiê 100ml.
Czy pistoletem jestem w stanie tak precyzyjnie prysn¹Ì na ma³ym obszarze jak aerografem. Nie wiem czemu tak bardzo mnie zniechêcacie do aerografu...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 22:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Mnie siê nie op³aca z powodu odprysku dorabiaÌ iloœÌ na ca³y element. Zwykle robiê 100ml.


a ty myslisz ze ile idzie na element :) litr? hehe
do pistoletu mozesz wlac nawet 1ml nikt ci nie zabroni :)
mowie ci z wlasnego dosiwadczenia ze aerograf sprawdzil sie (pozornie) tylko w przypadku akrylu. w metaliku jest to bez sensu bo wychodzi inny kolor i zle sie tym pracuje ogolnie. ten pistolet z linku mam ale kupilem go za 59 zl. powiedzmy ze od biedy mozna nim pracowac. generalnie poszukaj jakiegos dobrej klasy pistoletu mini.

[ Dodano: 2008-01-05, 23:04 ]
aha i moj pistolecik juz nie jest niebieski tylko srebrny. cala ta farba zeszla od nitro. ciekawe jaki inteligent wymyslil zeby to lakierowac i w jakim celu?? i nie jest to hvlp mimo ladnego napisu na pudelku :)
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 23:04   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
...generalnie poszukaj jakiegos dobrej klasy pistoletu mini.


a moÂżecie coÂś poleciĂŚ? CoÂś z czym kompletny amator da sobie radĂŞ :-)
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 23:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
a moÂżecie coÂś poleciĂŚ? CoÂś z czym kompletny amator da sobie radĂŞ :-)


ty zle podchodzisz do sprawy. to wlasnie amator predzej poradzi sobie z wysokiej klasy sprzetem niz z badziewiem:)
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 23:09   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
Cytat:
a moÂżecie coÂś poleciĂŚ? CoÂś z czym kompletny amator da sobie radĂŞ :-)


ty zle podchodzisz do sprawy. to wlasnie amator predzej poradzi sobie z wysokiej klasy sprzetem niz z badziewiem:)


No dobra to co polecacie z tych mini pistoletĂłw i oby mi na chleb starczyÂło... (a Âżona to mi coÂś urwie jak siĂŞ dowie :-) )
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 23:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
pistolety mini sa drozsze od duzych danej firmy. gdybym teraz kupowal tani pistolet zaprawkowy to nie bralbym tego niebieskeigo gowna, tylko wzialbym ten

http://www.tradetec.pl/pr...f4f2d12ebfd2059

niestety nie spotkalem sie w zadnym sklepie z pistoletem mini jakiejs lepszej firmy (szukalem do 400 zeta i lipa). sa np sata ale to juz prawie 1000 trzeba dac a az tak nie jest mi potrzebny. takim pistolecikiem to czasem lakieruje jakies lusterka i inne drobne cenzura. zaprawek nie robie.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
...nie bralbym tego niebieskeigo gowna, tylko wzialbym ten

http://www.tradetec.pl/pr...f4f2d12ebfd2059
....


To "gowno" jest prawie 3x drozsze od tego ktĂłry kolega poleca :shock:
O co chodzi... nic juÂż nie wiem :roll: W czym ten 3x taĂąszy jest lepszy?
A moÂże ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html
 

adams90-90 
Wysłany: 2008-01-05, 23:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 400
Skąd: Krasiniec
mirh napisał/a:
A moÂże ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html

Taki ma moderator z dzialu AIRBRUSH :razz: Zapytaj o niego
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 23:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
To "gowno" jest prawie 3x drozsze od tego ktĂłry kolega poleca :shock:


no przeciez ci pisalem ze to gowno niebieskie jest w cenie 6 dych u nas w sklepach. cena na allegro z kosmosu.
mirh napisał/a:
W czym ten 3x taĂąszy jest lepszy?


chocby w tym ze nie bedzie odpadal ten paskudny niebieski lakier :) i jest dyche tanszy :P poza tym technicznie przypuszczam ze to samo. CHINA !

mirh napisał/a:
A moÂże ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html



nie wiem nic na jego temat ale wyglada fajnie :)
ale wygladem sie nie da pracowac.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-05, 23:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz


LUX FOBO WÂłoski. MogĂŞ Ci sprzedaĂŚ za 70 zeta
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 23:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
ixell napisał/a:
LUX FOBO WÂłoski. MogĂŞ Ci sprzedaĂŚ za 70 zeta


drogo :) w innym watku podano link do allegro po 6 dych za ten "pistolet" :mrgreen:
 

ixell
Wysłany: 2008-01-06, 00:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Nie twierdzĂŞ, Âże nie. KupujĂŞ je od poÂśrednika i sta moÂże byĂŚ inna cena.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

marikk 
Wysłany: 2008-01-06, 11:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 249
Witam Pyta³em ostatnio w innym temacie o ten pistolet FOBO bo ogl¹da³em go na allegro i pisa³o ¿e jest przystosowany do wodnych lakierów czy rzeczywiœcie tak jest ?? licze ¿e tym razem ktoœœ mi odp na te pytanie pozdrawiam
 

ixell
Wysłany: 2008-01-06, 21:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Teoretycznie tak, ale praktycznie to bym uwaÂżaÂł. Niby wszystko jest chromowane i odporne na H2O. Moje wÂątpliwoÂści budzi sama iglica. Niby chrom, ale jakoÂś dziwnie wyglÂąda. Dla mnie to czysta, polerowana stal. SprzedaÂłem tych pistoletĂłw na allego ok 250 sztuk i nikt siĂŞ nie skarÂżyÂł, Âże rdzewiejÂą czy coÂś w tym stylu. OsobiÂście wybraÂłbym lepszy. Mam np fajnÂą podrĂłbĂŞ saty digital z wyÂświetlaczek i tam to wszystko wyglÂąda duÂżo lepiej. OczywiÂście nie ma jak oryginaÂł. Problem tylko w kasie.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wysłany: 2008-01-06, 23:48   
0
UP DOWN

Posty: 152
Jestem po szpachlowaniu tej dziury (zalepi³em ³at¹ z maty i da³em szpachle soft), jako ¿e robiê to pierwszy raz mam pewn¹ zagwostkê. Co zrobiÌ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawi³ mi siê w jednym miejscu go³y metal? Przed szpachl¹ dawa³em na blachê wash primer, a teraz obawiam sie ze go starlem w tym miejscu. Jeœli ponownie prysne wash primerem (robie na odkurz) to poleci cz¹œciowo na szpachle i zmatowiony lakier wokó³ zaprawki. Jak powinno siê prawid³owo postêpowaÌ w takim przypadku?
A tak przy okazji jak siê pryska podkladem i jeœli robiê to na odkurz to pyli mi równierz na tê zmatowion¹ czêœÌ lakieru wokó³ odprysku, czy to nie przeszkadza w sytuacji jak pryska siê póŸniej baz¹?
Czy ktoœ mo¿e mi udzieliÌ jakiœ wskazówek, nie bardzo wiem co robic z tym py³em (od wash primera, podk³adu) który osiada wokó³ uszkodzenia na zmatowiony lakier?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 11:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Co zrobiĂŚ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawiÂł mi siĂŞ w jednym miejscu goÂły metal?


trzeba go wbic mlotkiem. na to znowu podklad itd...
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 12:12   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
mirh napisał/a:
Co zrobiĂŚ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawiÂł mi siĂŞ w jednym miejscu goÂły metal?


trzeba go wbic mlotkiem. na to znowu podklad itd...


:shock: jaki m³otek ? O co chodzi? I na co ten podk³ad: na ca³y odprysk (³¹cznie z nie startym podk³adem) czy tylko na metal (a wtedy musia³bym izolowaÌ go taœm¹)?
Ja caÂły czas mĂłwie o tzw. smart fix czyli naprawie w miejscu uszkodzenia a nie caÂłego elementu.

I dalej nie wiem co robiÌ z py³em z podk³adów jak siê robi na odkurz? Czy na czas pryskania podk³adami izolowac lakier (ten zmatowiony wokó³ miejsca uszkodzenia) taœm¹?
Czy ktoÂś moÂże krok po kroku napisaĂŚ jakiÂś tutorial (kroko po kroku (z cieniowaniem) - dla lakierĂłw zwykÂłych i metalikĂłw) jak leczyĂŚ odprysk (do goÂłej blachy) dajmy na to w Âśrodku jakiegoÂś elementu (maska, drzwi)? MyÂśle Âże jakby umieÂściĂŚ to w jakimÂś FAQ na forum to niejasnoÂści byÂłoby znacznie mniej...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 12:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
:shock: jaki mÂłotek ? O co chodzi? I na co ten podkÂład:


no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic, to chyba logiczne ? jesli jest to tylko zwykle przetarcie to sam podklad. jesli gorka trzeba wbic. i co to za pytanie na co podklad? na gola blache...

a co do odkurzu to zaklejaj reszte elementu i po klopocie.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 12:51   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
mirh napisał/a:
:shock: jaki mÂłotek ? O co chodzi? I na co ten podkÂład:


no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic, to chyba logiczne ? jesli jest to tylko zwykle przetarcie to sam podklad. jesli gorka trzeba wbic. i co to za pytanie na co podklad? na gola blache...

a co do odkurzu to zaklejaj reszte elementu i po klopocie.


Chyba siĂŞ nie zrozumieliÂśmy... mĂłwiĂŞ o sytuacji gdzie niewprawny :-) lakiernik za bardzo siĂŞ przyÂłoÂżyÂł i przetarÂł w pewnym miejscu szpachlĂŞ do blachy.
Co z tym fantem robiĂŚ? PrzecieÂż z nowu na to trzeba poÂłoÂżyĂŚ 2 podkÂłady (wash i zwykÂły).
Czy w takiej sytuacji awaryjnie izoluje siê ten kawa³em blachy taœm¹ (przypominam ¿e ca³oœÌ jest robiona na odkurz) i wtedy pryskam podk³adami?
 

baqo 
Wysłany: 2008-01-07, 13:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
PrzecieÂż z nowu na to trzeba poÂłoÂżyĂŚ 2 podkÂłady (wash i zwykÂły).
znowu kombinacje alpejskie!jak masz epoxyd,rozrób sobie ile potrzeba(ma doœÌ d³ugi czas przydatnoœci do u¿ytku)we¿ ma³y pêdzeleczek i zamalój to miejsce,po wyschniêciu mo¿esz szpachlowaÌ i masz zabezpieczenie,
Cytat:
no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic,
a mÂłoteczkiem to moÂżesz delikatnie posadziĂŚ to miejsce gdzie wystaje ta blaszka.
 
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisał/a:
Cytat:
PrzecieÂż z nowu na to trzeba poÂłoÂżyĂŚ 2 podkÂłady (wash i zwykÂły).
znowu kombinacje alpejskie!jak masz epoxyd,rozrób sobie ile potrzeba(ma doœÌ d³ugi czas przydatnoœci do u¿ytku)we¿ ma³y pêdzeleczek i zamalój to miejsce,po wyschniêciu mo¿esz szpachlowaÌ i masz zabezpieczenie,
Cytat:
no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic,
a mÂłoteczkiem to moÂżesz delikatnie posadziĂŚ to miejsce gdzie wystaje ta blaszka.


Z tego co wyczytaÂłem to na wash primer nie wolno dawaĂŚ szpachli tylko wczeÂśnie trzeba to pokryĂŚ zwykÂłym podkÂładem...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 14:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Co z tym fantem robiĂŚ? PrzecieÂż z nowu na to trzeba poÂłoÂżyĂŚ 2 podkÂłady (wash i zwykÂły).


no trzeba. w czym widzisz problem ?

Cytat:
znowu kombinacje alpejskie!


nie kombinacje tylko wymogi technologiczne jesli chce uzyc wash primer.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 14:19   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
mirh napisał/a:
Co z tym fantem robiĂŚ? PrzecieÂż z nowu na to trzeba poÂłoÂżyĂŚ 2 podkÂłady (wash i zwykÂły).


no trzeba. w czym widzisz problem ?



W tym Âże nie wiem czy powinno siĂŞ to nakÂładaĂŚ pĂŞdzelkiem (wash i zwykÂły) czy pistoletem.
Pistoletem jest lepiej bo lepiej kilka cienkich warst niÂż jedna gruba od pĂŞdzla. Tylko Âże pistoletem bedĂŞ pryskaÂł tymi podkÂładami rĂłwnierz po szpachli (i pyÂłem po lakierze) a nie tylko w miejscu przetarcia - czy to jest jakiÂś problem? A moÂże to zejdzie po ponownym szlifowaniu. Po prostu nie wiem jak to najlepiej naprawiĂŚ...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 14:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
W tym Âże nie wiem czy powinno siĂŞ to nakÂładaĂŚ pĂŞdzelkiem (wash i zwykÂły) czy pistoletem.


dziwny masz dylemat. to chyba oczywiste ze pistoletem.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 14:38   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
mirh napisał/a:
W tym Âże nie wiem czy powinno siĂŞ to nakÂładaĂŚ pĂŞdzelkiem (wash i zwykÂły) czy pistoletem.


dziwny masz dylemat. to chyba oczywiste ze pistoletem.


No swietnie ale moÂże mi ktoÂś odpowie co z tym pyleniem gdy ponownie pryskam podkÂładami na wytarte miejesce.
Nie przejmowaĂŚ siĂŞ tym bo zejdzie przy ponownym szlifie pod bazĂŞ albo przejmowaÂś siĂŞ i tymczasowo izolowaĂŚ wytarte miejsce. Przypominam Âże musze ponownie pryskac wash primerem i zwykÂłym.
 

Bodzio 
Wysłany: 2008-01-07, 16:15   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Na moje oko to i tak z czasem odpadnie (ta mata itp) wiĂŞc nawet jak przetarÂłeÂś to daj szpachel i tyle. Napracujesz siĂŞ jak ... a i tak to wielka prowizorka, wiĂŞc dokoĂącz tak Âżeby byÂło Âładnie i tyle, przecieÂż o to Ci chodzi :?:
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 16:57   
0
UP DOWN

Posty: 152
Bodzio napisał/a:
Na moje oko to i tak z czasem odpadnie (ta mata itp) wiĂŞc nawet jak przetarÂłeÂś to daj szpachel i tyle. Napracujesz siĂŞ jak ... a i tak to wielka prowizorka, wiĂŞc dokoĂącz tak Âżeby byÂło Âładnie i tyle, przecieÂż o to Ci chodzi :?:


A czemu ta mata ma odpaœÌ? Poczyta³em sobie to i inne fora i widze ¿e s¹ zwolennicy spawania i klejenia mat :-) ci drudzy argumentujê ¿e os³abionej blasze przegrzanie nie s³u¿y.
 

baqo 
Wysłany: 2008-01-07, 17:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
W tym Âże nie wiem czy powinno siĂŞ to nakÂładaĂŚ pĂŞdzelkiem (wash i zwykÂły) czy pistoletem.
PISA£EM O EPOXIE.MÊCZ SIE PISTOLETEM NA KAWA£EK PLACKA POD SZPACHLÊ TAK¡ METOD¡,JAK S¡ PROSTRZE ,:lol: quote].. a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi [/quote]NO TO TE¯ PRAWDA,TAKIE KLEJENIE MAT¡! BODZIO MA RACJÊ :idea:
 
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisał/a:
Cytat:
W tym Âże nie wiem czy powinno siĂŞ to nakÂładaĂŚ pĂŞdzelkiem (wash i zwykÂły) czy pistoletem.
PISA£EM O EPOXIE.MÊCZ SIE PISTOLETEM NA KAWA£EK PLACKA POD SZPACHLÊ TAK¡ METOD¡,JAK S¡ PROSTRZE ,:lol: quote].. a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi
NO TO TE¯ PRAWDA,TAKIE KLEJENIE MAT¡! BODZIO MA RACJÊ :idea: [/quote]

Powiem szczerze, ¿e bardziej zale¿y mi ¿eby by³o trwale ni¿ ³adnie... to auto mam akurat do t³czenia po mieœcie i nie chcê ¿eby mi dziura za pó³ roku znowu wylecia³a... A co do ³adnie to wiem ¿e lakiernik wizualnie by to ³adnie zrobi³ ale to co by da³ pod spód to ju¿ inna bajka... niestety nie znam zak³adu który pozwoli³by patrzeÌ pracownikom na rêce.. a ¿e s¹ partacze to siê nie raz sam przekona³em :evil:
Co do tej maty to dalej siê nie dowiadzia³em dlaczego mia³aby mi odpaœÌ...
A jeszcze zapomnia³e spytaÌ o jakim epoxie kolega baqo pisze? Jedyny mi znany brunox mo¿e jest i dobry ale schnie wieki i raczej jest na rdzê a nie na go³¹ blachê.
 

baqo 
Wysłany: 2008-01-07, 19:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
o jakim epoxie kolega baqo pisze
podkÂład antykorozyjny epoxydowy,nie musisz malowaĂŚ trawiennym i innym podkÂładem na blachĂŞ aby poÂłoÂżyĂŚ szpachlĂŞ.epox doskonale przywiera do goÂłej blachy,zabezpiecza przed korozjÂą,moÂżna na ten podkÂład szpachlowaĂŚ.nanosiĂŚ natryskiem,a i moÂżna pomalowaĂŚ pedzeleczkiem,moÂżesz nim pomalowaĂŚ po skoĂączonym szpachlowaniu,na szpachlĂŞ,po godzinie naÂłoÂżysz na niego podkÂłady akrylowe jak i lakiery.itd. :neutral:
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 20:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
co do Âładnie to wiem Âże lakiernik wizualnie by to Âładnie zrobiÂł ale to co by daÂł pod spĂłd to juÂż inna bajka..


napewno dalby pod spod blache ! znaczy wspawal by.

mirh napisał/a:
Co do tej maty to dalej siê nie dowiadzia³em dlaczego mia³aby mi odpaœÌ...


no ja ci juz pisalem ze bedzie rdzewiec od spodu na krawedziach tej dziury, do tego doloza sie jeszcze drgania maski i po 2 tygodniach mozesz zaczynac robote na nowo :mrgreen:
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
...
no ja ci juz pisalem ze bedzie rdzewiec od spodu na krawedziach tej dziury, do tego doloza sie jeszcze drgania maski i po 2 tygodniach mozesz zaczynac robote na nowo :mrgreen:


KrawĂŞdzie od spodu malowaÂłem brunox epoxy, daÂłe mu 24h na wyschniĂŞcie + nawiew z farelki. Potem od spodu zapryskaÂłem Tectylem ML i na to Tectyl Body Safe.
Dalej kolega twierdzi Âże zardzewieje i odpadnie?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 20:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Dalej kolega twierdzi Âże zardzewieje i odpadnie?


zdania nie zmienie. brunox i tectyl tylko przyspiesza odpadanie maty :)

[ Dodano: 2008-01-07, 20:15 ]
mirh napisał/a:
inne fora i widze Âże sÂą zwolennicy spawania i klejenia mat


te inne fora to pewnie wiejskotuningowe jakies :D tam sa zwolennicy metaloplastyki, tutaj ich nie znajdziesz, no chyba ze mowa o paprokach.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisał/a:
Cytat:
o jakim epoxie kolega baqo pisze
podkÂład antykorozyjny epoxydowy,nie musisz malowaĂŚ trawiennym i innym podkÂładem na blachĂŞ aby poÂłoÂżyĂŚ szpachlĂŞ.epox doskonale przywiera do goÂłej blachy,zabezpiecza przed korozjÂą,moÂżna na ten podkÂład szpachlowaĂŚ.nanosiĂŚ natryskiem,a i moÂżna pomalowaĂŚ pedzeleczkiem,moÂżesz nim pomalowaĂŚ po skoĂączonym szpachlowaniu,na szpachlĂŞ,po godzinie naÂłoÂżysz na niego podkÂłady akrylowe jak i lakiery.itd. :neutral:


W lakierni powiedzieli mi Âże trawienny jest duÂżo lepszy. Czy ten epoksydowy teÂż trzeba mieszaĂŚ z utwardaczem? Z tego co zrozumiaÂłem to ten pokÂład (epoksydowy) po naÂłoÂżeniu moÂżna od razu malowac bez dawania podkÂładu zwykÂłego, tak?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 20:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
W lakierni powiedzieli mi Âże trawienny jest duÂżo lepszy. Czy ten epoksydowy teÂż trzeba mieszaĂŚ z utwardaczem? Z tego co zrozumiaÂłem to ten pokÂład (epoksydowy) po naÂłoÂżeniu moÂżna od razu malowac bez dawania podkÂładu zwykÂłego, tak?


jasne ze trawienny lepszy. daje maxymalna ochrone antykorozyjna ale wymaga polozenia na niego jeszcze podkladu akrylowego. epoxydowy stosuje sie bez trawiennego(chociaz w starym novolu mozna bylo). epox tez sie miesza z utwardzaczem i mozesz go polozyc na gola blache.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 20:29   
0
UP DOWN

Posty: 152
Wielkie dziĂŞki dobrzy ludzie :-) za udzielanie wyczerpujÂących odpowiedzi.
Do peÂłni szczĂŞÂścia brakuje mi wiedzy na jeszcze jeden temat.
Chodzi o cieniowanie. Jak cieniowaĂŚ w przypadku gdy malowany fragment jest idelnie w Âśrodku elementu. W tym konkretnym przypadku z przodu maski tuÂż przy grillu.
Czy to siê robi tak pryskam od grila w stronê maski (tak aby odkurz lecia³ w stronê maski na zmatowiony lakier - promieniœcie tzn pó³kole) a na koùcu pryskam po rozkurzu pustym (brudnym po bazie) pistoletem z dodanym rozcieùczlnikiem cieniuj¹cym (ile razy tak prysn¹Ì)?
Na koĂącu dajĂŞ klar pokrywajÂąc nim naprawiany obszar i wychodzÂąc poza obszer naprawy.
Jak siĂŞ to powinno dobrze robiĂŚ?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 20:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
proponuje ci zmanowic cala maske zeby przejechac w calosci bezbarwnym, a co do cieniowania to ciezko tak opisac. w twoim wypadku najlepiej bylo by pomalowac cala maske. na 99% jesli to wycieniujesz to bedzie plama.
 

Bodzio 
Wysłany: 2008-01-07, 20:33   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
MĂłj kolega teÂż chciaÂł "nie spawaĂŚ" troszkĂŞ podgnitego bÂłotnika od junaka. OczywiÂście po wypiaskowaniu zostaÂły dziury itp. UÂżyÂł maty, Âżywicy itp. Jak to usÂłyszaÂłem to myÂślaÂłem Âże padne ze Âśmiechu, przecieÂż to najgorsze co moÂże byĂŚ. I raczej droÂższe od wspawania blaszki. Za jakiÂś czas ten junak robiony po prostacku (paproki itp bĂŞdÂą go dalej skÂładaĂŚ i malowaĂŚ, oczywiÂście po piaskowaniu minia poszÂła w ruch, Âżenada...) Tak wiĂŞc powiem Ci jak wszystko odpadnie, chyba Âże prĂŞdzej siĂŞ przekonasz na swoim aucie. Pozdro i jak coÂś robiĂŚ to raz a dobrze, a nie 10 razy i czas marnowaĂŚ.
Lepiej z kobietÂą pojechaĂŚ do kina albo gdzieÂś a nie siedzieĂŚ i poprawiaĂŚ spieprzonÂą robotĂŞ 3 raz... ot takie moje zdanie
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

mirh
Wysłany: 2008-01-07, 20:36   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
proponuje ci zmanowic cala maske zeby przejechac w calosci bezbarwnym, a co do cieniowania to ciezko tak opisac. w twoim wypadku najlepiej bylo by pomalowac cala maske. na 99% jesli to wycieniujesz to bedzie plama.


Ale sama idea cieniowania opisana przezemnie jest poprawna (w tym konkretnym przypadku)?
A tak juÂż teretyzujÂąc co jeÂśli odprysk jest w samym Âśrodku maski? GdzieÂś tu wyczytaÂłem Âże nie powinno siĂŞ cieniowaĂŚ po okrĂŞgu. Co w takim przypadku zrobiĂŚ coby wyglÂądaÂło jak najlepiej nie chcÂąc malowaĂŚ caÂłego elementu?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-07, 20:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
no minia to juz w ogole szczyt profesjonalizmu. i na ta minie kladli dalsze produkty ?
 

Bodzio 
Wysłany: 2008-01-07, 20:57   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Tak, na to bêdzie sz³a reszta.... czyli podk³ad (na pewno 1k, albo od razu kolor dadz¹...mo¿e jakiœ renolak :?: tego nie wiem... ) Kolega (i sporo s¹siadów, którzy twierdz¹ ¿e zabytki to g.. mówi ¿e nie trzeba wydawaÌ tyle co ja ¿eby mieÌ piêkny efekt.... dziêki zwyk³ej farbie za 30z³ za 1l chc¹ to osi¹gn¹Ì, bo niby to jest to samo tylko firmy inne.... a¿ ¿al na nich patrzeÌ, no i oczywiœcie jak powiesz takiemu ¿e malwoanie motoru itp kosztuje bo siê trzeba narobiÌ to siê patrzy jak na wariata i mówi ¿e on to lepiej pêdzlem zrobi... hehehehe tylko wzi¹Ì i paln¹Ì w ³eb takiego hehehe
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-01-07, 21:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
jasne ze trawienny lepszy. daje maxymalna ochrone antykorozyjna
a epoxydowy nie daje caÂłkowitej ochrony antykorozyjnej? to czemu dajÂą epoxyd w fabrykach a nie trawienny?oba podkÂłady sÂą dobre do zabezpieczenia antykorozyjnego,tylko inaczej siĂŞ je stosuje.
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime