Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
culpe
Wysłany: 2010-11-30, 16:53   Malowanie ramy carbonowej
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam,

ChcĂŞ pomalowaĂŚ karbonowÂą ramĂŞ rowerowÂą, ale przed tym chciaÂłbym siĂŞ upewniĂŚ czy sposĂłb w jaki mam to zrobiĂŚ jest poprawny. TrochĂŞ juÂż czytaÂłem, ale lepiej dwa razy zapytaĂŚ niÂż dwa razy robiĂŚ...
Do rzeczy.. karbonowa rama jest psikniĂŞta tylko lakierem bezbarwnym. DokÂładnie jak na zdjĂŞciu poniÂżej



nie ma wiêc obawy, ¿e lakier mo¿e rozpuœciÌ ¿ywice. Pierwsze matujemy ramê np w³óknin¹ œciern¹ o gradacji 800-1000. Nastêpnie odt³uszczanie (benzyn¹ ekstrakcyjn¹) i na to kolor (baza).
Po pomalowaniu ramy na odpowiedni wzór na wierzch lakier. Pytanie czy wczeœniej ca³oœÌ przetrzeÌ w³óknin¹ ( ok 1800?) czy nie jest to konieczne? Jeœli nie to wypada³o by chyba jak najszybciej po na³o¿eniu koloru nanieœÌ lakier tyle, ¿e pewne elementy bêd¹ wymaga³y maskowania a wiêc i suchej farby (¿eby taœma maskuj¹ca nie zerwa³a ju¿ naniesionego koloru).
Tu mam w³aœnie najwiêksz¹ niepewnoœÌ, czy lakier mo¿na nanieœÌ np na drugi dzieù kiedy kolor bêdzie ju¿ suchy.
OdnoÂśnie farb. MuszĂŞ dobraĂŚ coÂś z filtrem UV i twardym lakierem, Âżeby rama byÂła odporna na zarysowania. Kolory tylko 2 biaÂły i czerwony. MoglibyÂście coÂś konkretnego poleciĂŚ? Czy zwykÂły zestaw do lakierowania samochodĂłw (baza+rozcieĂączalnik+lakier+utwardzacz) wystarczy i czy sÂą takie z filtrami UV.

Sporo tych pytaĂą i wÂątpliwoÂści, ale byÂłbym wdziĂŞczny za wskazĂłwki i rady.

DziĂŞki, pozdrawiam
Culpe
 

kropen16 
Wysłany: 2010-11-30, 17:33   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
ja bym na Twoim miejscu przetarl P800-P1000 wodnymi . nakladasz baze-->czekasz az zmatowieje--> lakierujesz klarem. klar mozesz nalozyc do 12 godzin ale pryskaj wczesniej lepsza przyczepnosc a wszytko przed kladzeniem bazy napisales dobrze. tak wiec zycze powodzonka
 
 

culpe
Wysłany: 2010-11-30, 19:19   
0
UP DOWN

Posty: 3
Ok czyli papier wodny zamiast w³ókniny do zmatowienia lakieru.
O przecieraniu bazy nic nie wspomniaÂłeÂś czyli rozumiem, Âże niekonieczne?
Nie wiem natomiast nadal po jakim zasie mogĂŞ bez obawy maskowaĂŚ. Wiem, Âże wiele zaleÂży od temp. otoczenia i gruboÂści warstwy, ale czy np, jeÂśli kolor nie bĂŞdzie siĂŞ juÂż lepiÂł do palcĂłw moÂżna nakleiĂŚ taÂśmĂŞ maskujÂącÂą i malowaĂŚ dalej?
Rama ma byÌ pomalowana na bia³o, natomiast kilka elementów (napisy) czerwone. Lepiej psikn¹Ì fragment na czerwono zamaskowaÌ i nastêpnie bia³ym, czy lepiej pierwsze ca³oœÌ na bia³o a dopiero potem elementy na czerwono?
 

Mattie 
Wysłany: 2010-12-08, 08:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
culpe Ja rĂłwnieÂż w tym roku malowaÂłem swojÂą kolarkĂŞ i mogĂŞ Ci trochĂŞ podpowiedzieĂŚ ;) (tylko biaÂła czarne napisy). Co do malowania to myÂślĂŞ Âże musisz zmatowiĂŚ tak jak kolega napisaÂł P1000 wodnym, natomiast wielokrotnie spotkaÂłem siĂŞ z opiniÂą Âże do odtÂłuszczania benzyna ekstrakcyjna siĂŞ nie nadaje, ponoĂŚ duÂżo lepszy jest zmywacz sylikonowy ktĂłry w 100% speÂłnia swojÂą role ;) .
Co do napisów to ja znalaz³em kogoœ kto wycina ploterem szablony lakiernicze o s³abym kleju, to jest jego mail szabloner@wp.pl trzeba mu podrzuciÌ na pocztê gotowy wzór napisu zrobiony w corelu wektorowo, jak to zrobiÌ ? napisaÌ W CorelDraw w³asny napis odpowiedni¹ czcionk¹ wcisn¹Ì CTRL + Q i gotowe ;) Ja za 6 napisów zap³aci³em 20 coœ z³ z przesy³k¹ wiêc chyba nie tak strasznie ;)
Problem naklejania napisów rozwi¹za³em w ten sposób nanios³em bia³¹ baze na rame roweru i na kawa³ek przygotowanej jakiejœ blachy która s³u¿y³a mi do testowania czy jest ju¿ odpowiedni moment naklejanie szablonu ;) (bazy siê nie matuje)
 

Âłysy73 
Wysłany: 2010-12-08, 22:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Jeœli chodzi o matowanie, to jeœli rama nie ma rys i syfków, to nie matuj papierem tylko w³óknin¹. Po pierwsze jak nie ma rys i syfów to nie masz co rozszlifowywaÌ ani te¿ œcinaÌ wiêc lepiej, szybciej i dok³adniej profile zmatujesz w³óknin¹ ni¿ papierami.
Bazy przed kolejna bazÂą, ani teÂż przed klarem nie szlifujesz. Co najwyÂżej przecierasz ÂściereczkÂą antystatycznÂą {nie cierpiĂŞ jej, ale uÂżywam}. I w Twoim przypadku gdy bĂŞdziesz na bazie maskowaÂł z pewnoÂściÂą bym to robiÂł.
Z pokryciem bazy klarem nie mo¿na za d³ugo odczekiwaÌ bo te dwa produkty ³¹cz¹ siê ze sob¹ chemicznie. Ale na pewno zd¹¿ysz.
Machnij pierwszym kolorem baz¹, poczekaj a¿ zmatowieje plus nawet -i to ju¿ bêdzie z naddatkiem- pó³ godzinki {a jak masz zimno to i z godzinkê}, maskuj i maluj kolejny kolor, poczekaj a¿ zmatowieje plus -zale¿y od temperatury- od 15 do 30 minut, odmaskuj, przetrzyj œciereczk¹ i jedŸ z klarem.
No i tu jest kolejne pytanie jaki chcesz mieĂŚ efekt koĂącowy, bo w taki sposĂłb bĂŞdÂą zgrubienia klaru na obrzeÂżach kolorĂłw. Jak tak moÂże byĂŚ to spoko, a jak nie to po jakimÂś czasie od malowania bĂŞdziesz musiaÂł zmatowaĂŚ klar juÂż papierami i znĂłw malowaĂŚ samym juÂż tylko klarem. I albo wyjdzie na gÂładko za drugim razem, albo i dopiero za trzecim.
A materiaÂły kupuj zwykÂłe do refinishu aut. Lakier HS.
Pozdrawiam
 

mm85
Wysłany: 2010-12-09, 20:30   
0
UP DOWN

Posty: 1
MĂłgÂł byÂś zwaÂżyĂŚ ramĂŞ przed przed i po malowaniu? Zastanawiam mnie ile przez takie malowanie ramy, przybĂŞdzie gram. Kto siĂŞ Âściga wie Âże nawet 100g ma znaczenie :)
 

gugun 
Wysłany: 2010-12-10, 00:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Âłysy73 napisał/a:
poczekaj aÂż zmatowieje

Âłysy73 napisał/a:
poczekaj aÂż zmatowieje plus

kropen16 napisał/a:
czekasz az zmatowieje-

poprostu az wyschnie:)wiem ze chcecie jasno..:P
 
 

obcy_69
Wysłany: 2010-12-10, 08:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Tak ...poprostu do momentu, gdy odparuje rozpuszczalnik. :)
 

culpe
Wysłany: 2010-12-11, 16:59   
0
UP DOWN

Posty: 3
Mattie, z napisami i grafikÂą nie ma problemu. TrochĂŞ siĂŞ na grafice znam i co nie co potrafiĂŞ zrobiĂŚ. Mam teÂż znajomego, ktĂłry ma ploter wiĂŞc to jest najmniejszy problem. Mimo wszystko dziĂŞki za namiary.
DziĂŞki za patent z blaszkÂą. Tak pewnie bĂŞdĂŞ robiÂł.

³ysy73, rama jest nowa, be¿ ¿adnych rys i ubytków dlatego na samym pocz¹tku myœla³em w³aœnie o w³ókninie. Troszkê ni¹ pracowa³em i wydawa³a mi siê przyjemniejsza w u¿ytkowaniu ni¿ papier, szczególnie jeœli chodzi o obrabianie krawêdzi.
Co do zgrubieĂą to zobaczĂŞ jaki bĂŞdzie efekt. W zasadzie mi to nie przeszkadza a teÂż mi siĂŞ wydaje, Âże byÂły by one jedynie wyczuwalne pod palcem ew widoczne pod ÂświatÂło. Ale to siĂŞ zobaczy jak bĂŞdzie..
mm85, teraz rama waÂży 915g. Mam nadziejĂŞ, Âże po zmatowieniu lakieru kilka gram ubĂŞdzie a po malowaniu pewnie przytyje ok 200g.

DziĂŞki wszystkim za dotychczasowe rady :)

Jeszcze tylko co do jednego mam wÂątpliwoÂści...


culpe napisał/a:
Lepiej psikn¹Ì fragment na czerwono zamaskowaÌ i nastêpnie bia³ym, czy lepiej pierwsze ca³oœÌ na bia³o a dopiero potem elementy na czerwono?
 

Mattie 
Wysłany: 2010-12-12, 10:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
Ja co prawda nie jestem lakiernikiem, ale mogĂŞ siĂŞ podzieliĂŚ z tym co dowiedziaÂłem siĂŞ na tym forum (ewentualnie ktoÂś mÂądrzejszy wyrazi wÂłasnÂą opiniĂŞ).
OdpowiedÂź na Pana pytanie jest chyba zwarta w moim problemie http://lakierowanko.info/...7bd54561c2bebfa
TakÂże opierajÂąc siĂŞ na tym co napisaÂł Robertlodz09 to wszystko zaleÂży od krycia bazy jakiej uÂżyjesz, tak wiĂŞc chyba bardziej bezpieczna jest technika malowania czerwonych napisĂłw na biaÂłym tle, ale tak jak juÂż wspomniaÂłem opieram siĂŞ na czyjejÂś wiedzy a nie wÂłasnym doÂświadczeniu ;)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group