Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
thor
Wys³any: 2011-01-10, 22:53   lakierowanie w warunkach bojowych
0
UP DOWN

Posty: 2
Koledzy pytanko z gatunku bardzo chytrych. Naby³em caddiego w wersji 2 12 letnie auto bite w 2004 - podejrzewam ¿e powód dla którego zjawi³o siê w kraju. £atusy jakie¶ robi³y blacharkê i lakier metod± z cyklu Pimp my Ride. Betoniarka szpachli 40 warstw lakieru zamiast klepania pogiêtych elementów masy bitumiczne szpachle i blaszki na 3 heftach. S³owem obraz nêdzy i rozpaczy ale silnik ideolo mimo monstrualnego przebiegu pali przy minus 25 i jedzie na drugi koniec europy na pe³nym bucie. S³owem trza go porz±dkowaæ
Jak to caddy gnije na pace a raczej pod ni± po ostatnich solach wylecia³a mi czê¶æ pod³ogi i poprzecznicy pod tylnymi drzwiami co¶ pêk³o na blasze od zawiasów paki s³owem muszê ci±æ doklepaæ elementy brakuj±ce i pospawaæ wszystko ¿eby paka nie rozp³ynê³a siê do wiosny.
Nie mam w planie bud¿etowym do 2017 kupna innego samochodu bo ju¿ tego strucla ci±gnê na kredycie. Jest to wózek do roboty i do tego s³u¿y nie interesuje mnie strona wizualna zagadnienia ma to byæ trwa³e nie gniæ O ile z racji zawodu umiem wyklepaæ taki samochód rêcznie to jednak nie jestem samochodowym blacharzem ani lakiernikiem i nie znam siê na technologii pow³ok lakierowanych konserwacji itd
widzê to tak
1 oczyszczam wszystko z rdzy i syfu do go³ej blachy spawam TIGiem bo nic innego nie mam wiêc ³atki - p³at pod³ogi jakie¶ profile giête z blachy muszê mieæ w miejscach spin czyste Nowe elementy poklepiê z surowej blachy stare oczyszczê - czym zaprawiæ miejsca spawania po takiej operacji? czym zabezpieczyæ wnêtrza s³upków progów do których siê dostanê od zewn±trz wycinaj±c elementy uszkodzone?? W jakich temperaturach minimalnych to musi byæ zrobione ¿eby by³o dobrze czego mogê u¿yæ wspomagaj±co? jakie¶ dosuszanie opalark±? czym aktywizowaæ chemiê ¿eby jak najszybciej wi±za³o??
2 Jak to zakonserwowaæ? czym do czego czym najpierw zmyæ brud i konserwanty czy nie zmywaæ??
3 jak to pomalowaæ dora¼nie ¿eby dotrwaæ do wiosny? spraje cynkowe? jakie¶ aktywne podk³ady ? jak powierzchniê przygotowaæ??lakiernikom to ³adnie wychodzi a mi zawsze w koñcu rdza powierzchniowa sk±d¶ wybija
4 blacharka si³± rzeczy musi byæ robiona z doskoku na wozie w ci±g³ej eksploatacji - robiê po kawa³ku po dzieñ po pó³ po dwa na przestrzeni tygodni. Nie mam gara¿u robiê pod go³ym niebem przed pracowni±. najbardziej mnie boli ¿e muszê siê wgry¶æ w zewnêtrzny próg i nadkole oraz t± pod³ogê wiêc szlag trafi baranki itd wyprawiæ to muszê od rêki w warunkach za oknem i jeszcze wróciæ do chaty 20 km:-(
Ja sobie zdajê sprawê ¿e to s± herezje ale MUSZÊ zrobiæ t± blachê natychmiast bo nawet go³a stalowa kasta jest lepsza od przegnitego durszlaka a do wiosny jeszcze kilka miesiêcy. Do tego pomalujê docelowo ca³o¶æ pistoletem do p³otów i konstrukcji, matowo w kabinie py³owej przed pracowni±:-) potem naniosê kamuflarz waffen SS w takie ciapki pêdzlem ³adnie to wygl±da, jak widzia³em na modelu czo³gu, do tego mo¿na wtedy ci±æ klepaæ i wyprawki pêdzelkiem i wa³kiem robiæ bez szkody a jak siê kto¶ zdziwi czemu taki rat rod w macie z ³apy malowany zawsze mo¿na udaæ ¿e to taki by³ zamys³ artystyczny:-)
Porad¼cie proszê jak malowaæ / zapodk³adowaæ powyprawiaæ pokonserwowaæ zim± pod go³ym niebem ¿eby nie gni³o to co siê przed chwil± spawa³o, czym to nat³u¶ciæ ¿eby nie lecia³o dalej dopuszczam wszystko wojskowe farby z rafilu emalie kreodurowe lepiki asfaltowe farby okrêtowe byle fura mia³a jeden zamys³ malarski i nie mia³a rdzy:-)
pozdrawiam :-)
 

gugun 
Wys³any: 2011-01-10, 23:10   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
hehe dobry jestes:) nawal na podloge na koniec kilka konserwacji od spodu od gory kit z wluknem poczatkowo podklad epoxydowy profile czyms typu fluidol itp itd...najprosciej jak jestes na etapie konserwacji np idziesz do sklepu i mowisz panie daj cos dobrego do konserwacji:) jak na etapie innym to samo na bierzaco bo tu ci kazdy namiesza w glowie i itak bedziesz zielony,a co do blacharki to jak masz mlotek i przecinak i troche wyobrazni to dasz rade:)
 
 

thor
Wys³any: 2011-01-10, 23:41   
0
UP DOWN

Posty: 2
mam nie tylko m³otek mam kilkadziesi±t m³otków blacharskich i kotlarskich dostêp do ko³a angielskiego spêczarki rozci±garki kastê klepade³ i klepaków g³ównie przedwojenne i krótko powojenne gedore stahlwille belze Do tego mogê sobie zrobiæ ka¿dy kszta³townik wzornik ze stali ³y¿kê bo ku¼nia stoi do dyspozycji:-) mam do tego spore do¶wiadczenie w robotach z cyklu jest pó³ ramy musi byæ ca³a jest pó³ b³otnika musi byæ ca³y trochê cynujê jak muszê bo to koszty i czas trochê klepiê g³ównie zabytki ale i nowe nie¶migane:-P Problem w tym ¿e tylko motocykle na samochodach siê nie znam mam orginaln± serwisow± ksi±¿kê VW co gdzie odkrêciæ ¿eby ¶ci±gn±æ plastik czy tapicerkê mam wydruk z katalogu czê¶ci wiem jak wygl±da jaka blacha i gdzie do czego przychodzi postawi³em trochê konstrukcji stalowych wiem co gdzie z czym ¿eby siê wspiera³o Mam trochê wpisów w ksi±¿eczce spawacza wiêc wiem gdzie co lepiej jak odk±d dok±d ¿eby nie zrobiæ czada z fabrycznie niezamykanymi drzwiami:-P Problem dotyczy raczej tego czym malowaæ ¿eby nie gni³o dalej w warunkach nie wy¿szych ni¿ 10 stopni na plusie i du¿ej wilgotno¶ci - dlatego pisa³em ¿e przyjmê ka¿d± rozs±dn± radê nawet z cyklu - nie da siê technologicznie przeprowadziæ zabezpieczenia antykorozyjno ochronnego w tych warunkach czekaj do pe³ni wiosny minimum je¶li musisz to robiæ na dworze a do tego czasu zasmaruj smalcem baranim ³ojem bo inaczej szkoda siana bo to i tak h j da:-) Takie rady praktyków jakich ja mogê w swojej dziedzinie daæ tonê a nie ma ich w ¿adnej ksi±¿ce:-) Prawda jest taka ¿e nie mam siana i czasu na wynajem wozu zastêpczego wynajem ogrzewanego gara¿u przewiezienie tam materia³ow i narzêdzi i zabawê w blacharza amatora co z gówna co ma najechane 700 tys km i przesz³o kilka wypadków próbuje zrobiæ zabytek klasy 0 Muszê powstawiaæ co wypad³o / bo inaczej na wiosnê zamiast uzupe³nienia przegryzionego rantu na nadkolu bêdê musia³ wstawiæ æwiartkê ca³± z pod³og± i progami / i zasmarowaæ do czasu a¿ temperatura przekroczy 20 stopni wtedy wystawiê kompresor z zaplecza zamatowiê zmyjê nitr± i jazda. Swoj± drog± gdyby ten skur n od którego kupi³em t± furê mi powiedzia³ ¿e g³ównym materia³em budulcowym kasty jest szpachla i jaki¶ lepik i ¿e byli tam nasi to bym to zrobi³ jeszcze w lipcu a nie czeka³ jak sól i lód rozp li mi po³owê ty³u.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang