Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
wojta89
Wys³any: 2011-01-25, 11:57   Problem z lakierem bezbarwnym
0
UP DOWN

Posty: 8
Witam,
Po na³o¿eniu lakieru bezbarwnego pojawi³y sie takie jakby "paj±czki" nie wiem jak to fachowo nazwaæ struktura nie jest taka g³adka b³yszcz±ca,jakie mog± byæ tego przyczyny?
lakierowa³em w tem. oko³o 15-17 stopnii cie¶nienie w sprê¿arce mia³em ustawione na 4 bary.
Po tym nieszczesnym na³ozeniu lakieru pomysla³em ze mo¿na to zniwelowac papierem 2500 na mokro jednak kiedy szlifowa³em na kantach(tylna k³apa) zacze³y pojawiaæ sie przetarcia;(
Pó¼niej pomysla³em ze mo¿e wypolerowanie cos pomo¿e, ale polerowa³em recznie i te¿ nic nie momog³o...Powierzchnia jest g³adka ale nie ma takiego jakby lustra nie widac dobrze np. odbicia mojej sylwetki co ma miejsce w przypadku innych oryginalnie pomalowanych elementów.
Mo¿e za ma³o na³o¿ylem lakieru bezbarwnego.. s± jakies normy, ile trzeba nak³adac tego lakieru? i ile taki lakier powinien schn±c?

Mam jeszcze jedno pytanko.
Chcia³bym sie g³ównie skupiæ na naprawach typu SPOT czyli punktowe bez ingerencji w ca³± powierzchnie by³em nawet na szkoleniu i posiadam kompletny system firmy HBC-system do wykonywania takich us³ug jednak nie jestem zadowolony ze szkolenia.
Czy wy macie jakie¶ skuteczne metody na maskowanie ³±czenia starego z nowym lakierem? wiem ze naklada sie odpowiedni srodek (ja posaiadam fade thiner hbc-system) ale efekt nie jest zadowalajacy i co dalej ,czy trzeba zmatowiæ tylko to przejscie czy ca³y element ,czy polerowanie jest skuteczne tylko maszynowo, czy wystarczy wtarcie reczne?
Prosze o porady,gdy¿ nie bede ukrywa³ jestem pocz±tkujacy w tych tematach.
pozdrawiam.
 

lak 
Wys³any: 2011-01-26, 00:04   
0
UP DOWN

Posty: 223
Nie chce siê czytaæ forum :!: :blee:
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-26, 01:35   Re: Problem z lakierem bezbarwnym
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
wojta89 napisa³/a:
Chcia³bym sie g³ównie skupiæ na naprawach typu SPOT czyli punktowe bez ingerencji w ca³± powierzchnie


A zdajesz sobie z tego sprawê ze jest to trudniejsze ni¿ jak to napisa³e¶ ingerencja w ca³± powierzchnie?
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-26, 12:08   
0
UP DOWN

Posty: 8
Czyta³em forum i znalz³em podobny post do mojego i tam by³o tylko napisane ¿e lakierowane by³o w niskiej temperaturze, b±dz cisnienie na sprê¿arce bylo za ma³e dlatego pojawi³y sie te paj±czki a mi siê wydaje ze w moim przypadku tem. nie byla za niska jak i ci¶nienie.
Dlatego napisalem o tym bo mam nadzieje ze kto¶ sie odniesie do tego i wyt³umaczy mi w czym jest problem.
Zdaje sobie sprawe ¿e technika SPOT jest trudniejsza aczkolwiek lubie wyzwania i skoro s± takie dostêpne techniki to dlaczego z nich nie korzystac.chce wyjsæ na przeciw oczekiwaniom klientów, taka naprawa jest tañsza od standardowych i znacznie skraca czas wykonywania us³ugi i co chyba najwazniejsze wiekszo¶c oryginalnej pow³oki zostaje nie naruszona.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-26, 16:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Szanowny kolego wojta89 ,z ca³ym szacunkiem ,ale jak przeczyta³em twoj± pierwsz± wiadomo¶æ z opisem "zmagañ" jakie dokonywa³e¶ aby zlikwidowaæ "wade lakiernicz±" oraz jaki by³ "koñcowy rezultat" tych "zmagañ" to odnosze wra¿enie ¿e jeszcze "d³uga droga przed tob±" :tak: Proponuje aby¶ nadal doskonali³ "sztuke lakiernicz±" maluj±c ca³e elementy zamiast mysleæ ju¿ o czê¶ciowym lakierowaniu elementów :tak: Wiesz to co napisa³e¶ idealnie pasuje jako np.(bez urazy ;) ) fragment scenariusza do filmu komediowego :tak:
-Cz³owiek siê "stara" a "gó...o mu wychodzi" ;)
Mo¿esz napisaæ jakich materia³ów lakierniczych u¿ywasz ,w jakich warunkach je aplikujesz ,jak i w jakich proporcjach je przygotowujesz do aplikacji ,itd. :tak:
Napisz równie¿ co to za firma ta HBC ,na której by³e¶ "szkoleniu" poniewa¿ ja o takiej jeszcze nie s³ysza³em :nie: Czy to jaka¶ "nowo¶æ" ;) na rynku materia³ów do renowacji pow³ok na pojazdach samochodowych? ;) Pozdrawiam! :spoko:
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-26, 22:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Robertlodz09, HBC system robi zestawy do napraw smart.
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-27, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 8
Witam,
Firma hbc-system jest firm± Duñsk± która przewodzi na ¶wiatowym rynku produktów do smart repair.
W moim pierwszym poscie napisa³em w³asnie problem odno¶nie lakierowania ca³ego elementu i na tym chccia³bym sie skupiæ temat lakierowania SPOT jest tylko dodatkowym(mysla³em ze ktos z uzytkownikow tego forum zajmuje sie tymi naprawami i podzieli sie wiedza na temat ³aczenia nowej pow³oki lakierniczej ze stara oraz maskowania tego przejscia.
Tak jak pisalem wczesniej lakierowa³em w temperaturze okolo 15-17 stopni cisnienie mia³em ustawione na 4 bary dokonywa³em naprawy w pomieszczenie wentylowanym o powierzchni 50m2
U¿ywa³em lakieru bezbarwnego w³asnie firmy hbc i to tyle co moge o nim powiedziec po nazywa sie clear coat hehe tak samo jak pod³ad czy farby wszystko jest oryginalne z homologacja hbc co do farb podkladow nie mam zastrzezeni jestem przekonany ze lakier bezbarwny tez jest ok wiec na pewno wina lezy po mojej stronie i tutaj wlasnie chcia³bym sie dowiedziec co robie zle.
Panie Robercie moze napisze Pan jakie sa najczestrze powody powstawania wad w postaci tych paj±czków,baranka i jak skutecznie mozna to zniwelowac skoro moje pomysly nadaja sie do filmu komediowego.
Jest to forum a fora stwarza sie do tego zeby sobie pomagac i wymieniac sie pogladami dlatego nie czuje urazy tylko licze na pomoc gdyz na samym poczatku napisa³em ze jestem poczatkujacy w tym temacie.
pozdrawiam
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-01-28, 04:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
By³oby o wiele ³atwiej poszukaæ mo¿liwej przyczyny,gdyby¶ zamie¶ci³ zdjêcie owej wady,bo czêsto z opisu ciê¿ko jest siê domy¶leæ,a mo¿e chodziæ o co¶ banalnego.Ludzie s± wzrokowcami,dlatego lakierujemy im samochody :D
 
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-28, 09:43   
0
UP DOWN

Posty: 8
Niestety nie mam takiej mo¿liwo¶ci poniewa¿ ten samochód jest ju¿ sprzedany, kupuj±cemu ta "wada" nie przeszkadza³a, mi jak naj najbardziej.
Mysle ¿e pisz±c o wadzie powsta³ej po na³o¿eniu lakieru bezbarwnego czyli powierzchnia nie jest g³adka lustrzana tylko powsta³y takie paj±czki,mo¿na to nazwaæ rownie¿ barankiem doswiadczeni lakiernicy bed± wiedzilei o czym mowie.
Skoro nikt nie che sie bezposrednio odniesc do mojego problemu to prosze chocia¿ o napisanie najczestrzych przyczyn powstania takich wad.
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-28, 09:44   
0
UP DOWN

Posty: 8
Niestety nie mam takiej mo¿liwo¶ci poniewa¿ ten samochód jest ju¿ sprzedany, kupuj±cemu ta "wada" nie przeszkadza³a, mi jak najbardziej.
Mysle ¿e pisz±c o wadzie powsta³ej po na³o¿eniu lakieru bezbarwnego czyli powierzchnia nie jest g³adka lustrzana tylko powsta³y takie paj±czki,mo¿na to nazwaæ rownie¿ barankiem doswiadczeni lakiernicy bed± wiedzilei o czym mowie.
Skoro nikt nie che sie bezposrednio odniesc do mojego problemu to prosze chocia¿ o napisanie najczestrzych przyczyn powstania takich wad.
 

mebArth 
Wys³any: 2011-01-28, 15:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
wojta89 napisa³/a:
Niestety nie mam takiej mo¿liwo¶ci poniewa¿ ten samochód jest ju¿ sprzedany, kupuj±cemu ta "wada" nie przeszkadza³a, mi jak naj najbardziej.
Mysle ¿e pisz±c o wadzie powsta³ej po na³o¿eniu lakieru bezbarwnego czyli powierzchnia nie jest g³adka lustrzana tylko powsta³y takie paj±czki,mo¿na to nazwaæ rownie¿ barankiem doswiadczeni lakiernicy bed± wiedzilei o czym mowie.
Skoro nikt nie che sie bezposrednio odniesc do mojego problemu to prosze chocia¿ o napisanie najczestrzych przyczyn powstania takich wad.


Mia³es szorstk± baze, albo nie wyla³es klaru albo... nie uzy³es rozcienczalnika do cieniowania akryli. Naucz siê najpierw lakierowaæ ca³e elementy na "zero" a pó¼niej siê zajmij wpy³kami.
_________________
Bart
 
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-29, 10:26   
0
UP DOWN

Posty: 8
Wre¶cie jakie¶ konkrety...
A mo¿esz napisac co zrobi³em zle ze mia³em szorstk± baze??
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-29, 23:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Witam! Kolego wojta89 nie ¶mia³em sie z tego ¿e mia³e¶ "problemy" poniewa¿ kto ich nie ma! Jak to mówi± ¿e "tylko ten siê nie myli co nic nie robi" :tak: "Zabawny" by³ opis tylko Twojej próby usuniêcia "defektu pow³oki" :tak: (bez urazy) ;)
Wracaj±c do tematu to przyznam siê ¿e nie wiem co okre¶lasz za wade pow³oki tym "paj±czkiem" :nie: Zdjêcie powinno byæ a tak pozostaj± tylko "domys³y". Ten "baranek" o którym piszesz to zapewne ¿le roz³o¿ony lakier nawierzchniowy innaczej nazywany "skórk± pomarañczow±". Jej przyczyny to najczê¶ciej: z³a lepko¶æ materia³u tj. lakier (gêsty) ,temperatura w pomieszczeniu ,materia³ów ,lakierowanego elementu jak i tak¿e odleg³o¶æ pistoletu od lakierowanego obiektu itd. Wymieni³em te "g³ówne" :tak:
Tak jak ju¿ wcze¶niej napisa³em ,nie znam "tak renomowanej firmy" jaka jest ta na której by³e¶ szkoleniu :nie: Dobrze o Tobie ¶wiadczy fakt ¿e przyczyny tej wady pow³oki szukasz "u siebie" a nie tak jak wiêkszo¶æ tutaj pytaj±cych gdzie to "szukaj± wszêdzie tylko nie u siebie" :tak: Proponuje ci aby¶ wzi±³ i zrobi³ próbe na materia³ach innej firmy :tak: mo¿e nie tak "znanej" ale takiej która produkuje materia³y lakiernicze do renowacji pow³ok na samochodach np. Standox ,DuPont ,R-M itd. :tak: Bedziesz mia³ wtedy mo¿liwo¶æ porównania i "sprawdzenia" jak sie "pracuje" na takich materia³ach :tak: czy te¿ "wychodz±" podobne "wady" czy mo¿e nie :tak: Tylko jedna uwaga: pamiêtaj aby wszystko by³o "jednego producenta" czyli lakier ,utwardzacz i rozcieñczalnik :tak:
Serdecznie pozdrawiam! :spoko:
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-30, 11:45   
0
UP DOWN

Posty: 8
Dziêki Robert,
Na pewno wyprobuje.
Tak w³asnie chodzi mi o t± "skorke pomaranczy"
Czy od pistoletu tez duzo zalezy jak np rozpyla? bo ja nie mam zandego porzadnego pistoletu podejrzewam ze jakis najanszy bo dosta³em go gratis do sprezarki.Rzadko bede go uzywa³ gdyz na zaprawki bardziej przyda mi sie areograf ale chcia³bym wiedziec czy pistolet moze tez psuc prace.
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-30, 12:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
No coraz lepiej. Wpy³ki chcesz robiæ pistoletem do³±czonym do kompresora? Chcesz zrobiæ zaprawkê aerografem? Ni wiem co mia³e¶ kolego na tym szkoleniu ale nie¼le Ciê okradli. Poczytaj trochê postów o pistoletach i dowiesz siê ¿e nawet morka jest uzale¿niona od tego czym lakierujesz, na jakim ci¶nieniu i w jakich warunkach.
 

gugun 
Wys³any: 2011-01-30, 12:29   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jesli jestes poczatkujacy to ciezka sprawa z czesciowymi naprawami,,ja osobiscie nie uzywam na zapraweczki zadnych super przereklamowanych wynalazkow i jest dobrze...poprostu dobrze matuje p 2000 z nadmiarem dosc duzym,baza tam gdzie trzeba,lakier na to,na zakonczeniach ciut wiekszym cisnieniemrobie zadmuche lekka na to ewentualnie rozp do cieniowania i jest ok...na nastepny dzien lekko p2500 na to abralon 4000 zeby zrownac precyzyjnie,polerka i nie ma sladu,ale ogolnie wole naciagac na malowanie calych elementow:)

a co do tego ze lakier ci sie przeciera to zapewne albo go za malo albo niedotarte ranty przed malowaniem...pozdrawiam i zycze powodzenia
 
 

wojta89
Wys³any: 2011-01-30, 17:54   
0
UP DOWN

Posty: 8
Mo¿e faktycznie na szkoleniu zosta³em wprwadzony w b³ad tak to ju¿ jest jak sie na czyms nie znasz.
Dziêki wszystkim za szczere wypowiedzi.
pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group