Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lakierok 
Wysłany: 2010-01-08, 19:07   Producenci kabin
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 423
Skąd: Okolice
Witam mam dla was maÂłe pytanie jakie kabiny posiadacie chodzi mi o firmy albo jakie polecacie pozd.

[ Dodano: 2010-01-11, 22:45 ]
witam
czy z was nikt nie mam kabin
bo na allegro znalazÂłem
Fobo
Yoki
BTD
Zonda c 700s
oraz znajomy mi poleciÂł Timbo 70
co o tym sÂądzicie?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-21, 22:53   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Wiesz co ? kabin lakierniczych to raczej szukaj poza allegro ! To zakup na lata.
ÂŻadna z tych ktĂłre wymieniÂłeÂś nie jest warta zakupu .... a ta Timbo 70 to juÂż wogĂłle jakiÂś odjazd ... sÂą takie ze trzy w Polsce ?
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wysłany: 2010-01-22, 00:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 423
Skąd: Okolice
PROJEKTER napisał/a:
Wiesz co ? kabin lakierniczych to raczej szukaj poza allegro ! To zakup na lata.
ÂŻadna z tych ktĂłre wymieniÂłeÂś nie jest warta zakupu .... a ta Timbo 70 to juÂż wogĂłle jakiÂś odjazd ... sÂą takie ze trzy w Polsce ?


DziĂŞki za podpowiedz a ta Timbo to model 702 , pomyliÂłem siĂŞ

a co polecasz ?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-22, 10:45   
-1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Kabiny lakiernicze to nie s¹ takie urz¹dzenia jak np pistolet czy szlifierka. Chodzi o to ¿e ca³y wyrób nie jest robiony u jednego wytwórcy i nie mo¿na z ca³¹ odpowiedzialnoœci¹ powiedzieÌ ¿e np. SAICO jest Super kabin¹ a Fobo to szajs ! W przypadku produktu który robi jeden wytwórca ³atwo jest wydaÌ opiniê, ale tu przy kabinach to trudniejsze ni¿ myœlisz i nawet szczera dobra rada nie musi siê pokrywaÌ z rzeczywistoœci¹.

WeŸ po uwagê np. takie przypadki gdy renomowany producent firma USI ITALIA maj¹c¹ doskonale kabiny MASTER ( ponad 120 000 z³ ) produkuje w chinach tani¹ liniê któr¹ nazywa USI Milibar ... a to ju¿ zubo¿ony szajs za 80 000 z³ ca³kowicie porównywalny z ka¿d¹ inn¹ kabin¹ z Chin za 50 000 z³ ... ale dystrybutorem milibara jest hurtownia czêœci Inter Cars i dostajesz kabinê za piêcioletni¹ umowê na zakup czêœci materia³ów i akcesoria wy³¹cznie od nich... wiêc przybywa tych kabin na rynku i nikt nie powie ¿e to szajs jak dosta³ bez kasy !

Bardzo czêsto jeden producent produkuje kabiny dla kilku odbiorców którzy ze sob¹ konkuruj¹ na tym samym rynku. Np. Saico ( czerwone obudowy ) AIR TECH ( niebieskie ) i NEW PROJECT ( zielone ) to dok³adnie te same urz¹dzenia ostro konkuruj¹ce ze sob¹ w Polsce ... a wszystkie produkowane w Arozzo w SAICO ( dziœ ju¿ nie istniej¹cej wytwórni ). Podobnie jest z YOKI i YOKI STAR ten sam produkt dwóch ró¿nych dystrybutorów w Polsce. Jeden z nich zmieni³ teraz ich nazwê na RAVIA ( Rawa Maz. ) Kilkanaœcie lat temu SAIMA i SAICO to by³a jedna wytwórnia a póŸniej ka¿dy poszed³ w³asn¹ drog¹. LAGOS to hiszpaùska fabryka która w 1985 roku by³a czêœci¹ USI bo W³osi wpadli na pomys³ ¿eby produkowaÌ te¿ urz¹dzenia poza UE. Zdecydowanie najbardziej zaawansowanymi technologicznie kabinami s¹ kabiny Niemieckie - szczególnie Wolf , Lutro i Durst. Najwiêkszy fajans to kabiny Chiùskie ale to nie wynika z mo¿liwoœci producenta tylko cwaniactwa dystrybutorów którzy zamawiaj¹ w Chinach najtaùsze rozwi¹zania byle obudowa ze styropianem w œcianie mia³a 7,0 x 4,0 , 2,8. W europie nikt nie wyda do takiego produktu cech CE bo nie spe³nia norm dla eksportu wewnêtrznego. Chiùczycy te¿ potrafi¹ i mog¹ zrobiÌ super kabiny tylko kto by to tu kupi³ ?

Dlatego wiêkszoœÌ tych produktów z allegro to kusz¹cy cen¹ bubel. S¹ jednak fajne modele z Chin ale te podchodz¹ ju¿ pod 80 000 z³ ... a za 80 - 90 kupujesz ju¿ kabinê z europy z automatyk¹ i bajerami !

Je¿eli zacz¹³byœ sprzedawaÌ kabiny to po uzgodnieniach z dowolnym polskim producentem ( a jest ich osiemnastu ! ) co do konfiguracji i ceny - jego kabina mo¿e nosiÌ w nazwie twoje nazwisko je¿eli tylko sobie ¿yczysz. Nazwa kabiny nic nie znaczy bo jak ktoœ oferowa³ fajans i rynek go rozpracowa³ to mo¿e ten sam produkt sprzedawaÌ dalej pod inn¹ nazw¹ nic w niej nie zmieniaj¹c .... w budowie czy wyposa¿eniu. Zbieranie opinii o takim produkcie nic ci nie da !

Ja mam w ofercie dla programu modularny-warsztat ( www.modularny-warsztat.pl ) w³asne kabiny MODULAR ECONOMI i MODULAR CLASSIC. Urz¹dzenia okrojone z wielu elektronicznych bajerów i czêœci automatyki, ale spe³niaj¹ce wszystkie normy i wytyczne bezpieczeùstwa. ¯eby cena by³a atrakcyjna po³¹czy³em w projekcie kabin MODULAR rozwi¹zania stosowane przez szeœciu ró¿nych producentów. Niestety gdy kosztuj¹ one od 60 000 z³ do 90 000 z³ nie mog¹ konkurowaÌ z Wolfem za 180 000 z³ ... ale za to ju¿ wieloma kabinami za 120 000 mog¹, bo przewy¿szaj¹ je parametrami technicznymi standardowego wyposa¿enia. Np moc¹ oœwietlenia i wymiennika ciep³a. Cena to polityka sprzedawcy i nie odzwierciedla zawsze kosztów produkcji. Najtaùszy kabina w Chinach kosztuje 5 000 $

Przykro mi Âże pomimo duÂżej iloÂści informacji nie mogĂŞ ci wskazaĂŚ konkretnego producenta ale niestety dla mnie kabiny nie stanowiÂą tajemnic i sÂą tylko wentylowanym ogrzewanym i oÂświetlonym pomieszczeniem do lakierowania ! Nie ma w ich sposobie dziaÂłania i budowie nic magicznego. Nie ma kabin ekologicznych i kabin do lakierĂłw wodnych i nie ma kabin speÂłniajÂących restrykcyjne wymogi ktĂłre sÂą dopuszczone do uÂżytkowania oraz takich ktĂłrych uÂżywaĂŚ nie wolno ( bo nie ma takich wymogĂłw ! ... choĂŚ jeszcze nie dawno byÂły ).

Jako podsumowanie powiem tak ... gdybym kiedykolwiek postanowi³ mieÌ w³asn¹ lakierniê to kabinê zrobi³bym adaptuj¹c wydzielone œcianami pomieszczenie ... chocia¿ mam tanio w³asne kabiny MODULAR !. Oczywiœcie tak to adaptuj¹c ¿e wewn¹trz ka¿dy klient i fachowiec z bran¿y powie ¿e to kabina ( metalowe bia³e œciany ( ¿adnych bleeeee kafelków ! ) wbudowane w œciany zespo³y oœwietlenia, pod³oga okratowana w ca³oœci, kratki i filtry na suficie, roleta elektryczna jako wjazd. Do wentylacji i ogrzewania zamówi³bym u producenta kompletn¹ jednostkê termo wentylacyjn¹ z kana³ami, oraz sterownik ( to serce kabiny ). Ca³oœÌ to koszt polowy porównywalnej kabiny ... bo wraz z wielkoœci pomieszczenia i oczekiwanymi bajerami jak np. spray-tronic czy ekran LCD do sterowania roœnie te¿ cena adaptacji. Ale jak porównywalna parametrami kabina kosztuje 100 000 z³ to taka adaptacja na nowiutkich podzespo³ach max 50 000 z³ .... i wszystko co wa¿ne jest na gwarancji ! Palnik wymiennik ciep³a wentylatory klapy sterowniki oraz roleta !

Wiem to bo dwie takie adaptacje juÂż funkcjonujÂą z czego jedna w warsztacie samochodowym ! Mam kompletnÂą dokumentacjĂŞ z ocenÂą bezpieczeĂąstwa produktu i wszystkim czego wymagajÂą przepisy Âżeby uÂżytkowaĂŚ spokojnie takÂą "komorĂŞ".
Dokumentacja kosztowaÂła klienta 14 000 zÂł ... Prawa autorskie mam jednak ja i moi partnerzy ... teraz mogĂŞ jÂą przekazaĂŚ po dostosowaniu do oczekiwaĂą technicznych klienta za 4000 - moÂże 5000 zÂł ... Tylko muszĂŞ mocno to przemyÂśleĂŚ bo oferujÂąc jednoczeÂśnie kabiny to taki "strzaÂł we wÂłasne kolano" !

Na razie polecam ci grudniow± publikacjê w WARSZTAT BLACHARSKO LAKIERNICZY pod tytu³em LAKIERNIA Z KABIN¡ CZY BEZ ? Je¿eli nie znajdziesz w necie .... prze¶lij na e-mail swój adres wy¶lê ci pdf. Ju¿ nie d³ugo w w czasopi¶mie LAKIERNIK uka¿e siê te¿ inna publikacja : SAM BUDUJÊ KOMORÊ LAKIERNICZ¡. ... tekst ju¿ jest, czekam tylko na zdjêcia !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wysłany: 2010-01-23, 01:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 423
Skąd: Okolice
Wielkie dziĂŞki Projekter :spoko:
 

andy61
Wysłany: 2011-02-02, 13:04   
0
UP DOWN

Posty: 2
http://lakierowanko.info/images/smiles/nie.gif
Prawda o panu PROJEKTERZE jest taka ,¿e lubi lizaÌ z ró¿nych misek.
Akurat dajÂą mu polizaĂŚ z krajowych misek wiĂŞc je chwali.
PoniewaÂż nie dostaÂł polizaĂŚ z chiĂąskiej miski wiĂŞc kabiny chiĂąskie sÂą be.
KaÂżdy ma swĂłj rozum i powinien przez niego przepuÂściĂŚ takie informacje jak szerzy ten pan.
Prawda na temat kabin chiĂąskich jest tak samo zÂłoÂżona jaj na temat kabin produkowanych w Polsce. Wiem co mĂłwiĂŞ, poniewaÂż kabinami zajmujĂŞ siĂŞ od 17 lat.
Gdyby to byÂł taki szajs jak to prĂłbuje przedstawiĂŚ to pan PROJEKTER to ludzie wogĂłle by ich nie kupowali.Sprzedawane sÂą dziesiÂątkami.Reklamacji praktycznie zero.Ludzie zadowoleni.
WiĂŞc w czym problem panie POJEKTERZE.(patrz wyÂżej)
A proponowanie zbudowania sobie kabiny trÂąci bardzo partykularyzmem poniewaÂż liczy pan ,Âże zostanie konsultantem, oczywiÂście za "friko"

logo.JPG
Plik ściągnięto 385 raz(y) 19.82 KB

 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-03, 23:52   
-1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
andy61 napisał/a:
... WiĂŞc w czym problem panie POJEKTERZE.(patrz wyÂżej)
A proponowanie zbudowania sobie kabiny trÂąci bardzo partykularyzmem poniewaÂż liczy pan ,Âże zostanie konsultantem, oczywiÂście za "friko"


Witam, Witam Panie Andrzeju ! :D Co to nie sprzedajÂą siĂŞ KABINY YOKI ? .... no przykro mi ... Tylko w czym Ja mogĂŞ Panu tu pomĂłc ?

Proszê mo¿e napisaÌ coœ ciekawego o konstrukcji kabiny YOKI i wyjaœniÌ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiùskie wygl¹da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymyœlali sobie trzy nazwy i te¿ udaj¹, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tekœcie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne. Nie ma kabin do programu Modularny Warsztat bo tu s¹ one budowane na indywidualne ¿yczenie klienta. Tu przynajmniej klient sam decyduje o ka¿dym elemencie osprzêtu i kosztach ca³ej komory. Takie rozwi¹zanie jest OK.

Przy okazji spotkania i pisania o "uczciwoœci" ... Proszê wiêcej nie przekazywaÌ swoim klientem mojego opracowania na temat bezpieczeùstwa po¿arowego kabiny lakierniczej bo to nie dotyczy oferowanych przez Pana produktów. Przedruk czêœci mojego opracowania podpisanego Paùskim nazwiskiem, albo stanowi¹cego czêœÌ dokumentacji do Paùskich wytworów to z³odziejstwo i to w najczystszej ( na szczêœcie ) karalnej formie.

17 - czy 30 lat przy kabinach to Âświetna rekomendacja ... ale przydaÂłoby siĂŞ jeszcze tu trochĂŞ Pana wiedzy, Âżeby zobrazowaĂŚ czym siĂŞ Pan przy tych kabinach zajmowaÂł ? ... bo widzi Pan z pozycji serwisanta dwĂłch produktĂłw nie wszytko jest widoczne.

Co do mojej osoby to proszê jednak nie zapominaÌ, ¿e jestem projektantem i nie handlujê wyposa¿eniem lakierni. Zlecenia przyjmujê od wszystkich przedstawicieli producentów kabin lakierniczych tak jak od tych którzy handluj¹ lakierami. Ka¿dy robi swoje, a JA li¿ê wiele misek ^^ jak Pan to okreœli³, i odwdziêczam siê jak mogê. Taki zawód. Mam dziêki temu ogromn¹ przewagê nad Panem. Mam dokumentacje konstrukcyjne i wszystkie rysunki szczegó³owe ( w³¹cznie ze schematami sterowników elektronicznych ) od 9 producentów kabin lakierniczych. Baaaaaaardzo interesuj¹cy i ciekawy materia³.

Z tym argumentem o kupowaniu chiùskich kabin to jednak wypali³ Pan bez ¿adnego zastanowienia. Niestety na ca³ym œwiecie jest mnóstwo ludzi którzy o kabinie wiedz¹ "zero" a koszty zakupu super atrakcyjne przyÌmiewaj¹ zdolnoœÌ do prawid³owej oceny technicznej produktu. Chiùskie kabiny s¹ OK ... ale te powy¿ej 80 tyœ z³. ... ale kto j¹ kupi w tej cenie ?


... i co to za zawoalowana sugestia w sprawie tej "samodzielnej budowy kabiny" ?

Panie Andrzeju ! JA je projektujĂŞ, kosztorysuje i dostarczam nabywcy kompletnÂą dokumentacjĂŞ do samodzielnego wybudowania komory. Koszt caÂłej inwestycji z pracami budowlanymi nie przekracza 40 tyÂś dla kabiny samochodowej ... a jednak wybaczy Pan, ale akurat produkty z Chin to taka konstrukcja bije na gÂłowĂŞ wszyskim ... zaczynajÂąc od tego, Âże nie jest ze styropianu, a Âściany nie majÂą 6 cm gruboÂści ^^ . To znacznie lepsza oferta i uczciwsza niÂż okÂłamywania ludzi, Âże prosta kabina dla samochodĂłwki to skomplikowane urzÂądzenie z magicznym skÂładnikiem i dlatego musi kosztowaĂŚ majÂątek ... albo robienie atrakcyjnej oferty kosztem jakoÂści tego "urzÂądzenia". Projekt, i nadzory nie siĂŞgajÂą nawet poÂłowy PaĂąskiej marÂży ze sprzedaÂży kabiny.

Nie muszê liczyÌ tu na to, ¿e ktoœ mnie zaprosi jako konsultanta do nadzoru nad monta¿em .... bo to jest w umowie projektowej .... xxx z³ za ka¿dy dzieù nadzoru. :spoko: Poniewa¿ dokumentacja jest bardzo dok³adna wystarczaj¹ dwie wizyty w trakcie i jedna przy uruchomieniu komory. W pakiecie komplet dokumentów formalno - prawnych, w³¹cznie z dopuszczeniem do u¿ytkowania przez WIOŒ .... a Pana Kabiny maj¹ tak¹ oprawê ... czy jak zawsze ? .... zostawia Pan klienta ¿eby sobie sam wszystko za³atwia³.

Co do jakoœci kabin z Chin ... choÌby tych dostarczonych przez Pana ... to najfajniejsze w tych komorach s¹ szczelne drzwi, antykorozyjne kominy spalin i odporne na wyginanie kraty pod³ogowe ^^ ... ¯ENADA ... , ale przyznajê tu Panu racjê .... WIDZIA£Y GA£Y CO KUPOWA£Y. Pana konkurentom z YOKI STAR uda³o siê usun¹Ì wiele z tych wkurzaj¹cych drobnych wad konstrukcyjnych ... a Pan musi siê teraz chowaÌ za nazw¹ RAVIA !
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wysłany: 2011-02-04, 21:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 423
Skąd: Okolice
WidzĂŞ ze mĂłj temat robi siĂŞ gorÂący !!!!

dobre dobre ^^
_________________
Mieszalnia LakierĂłw

Frostt.pl
 

Pneumatyka_NTS
Wysłany: 2011-02-10, 12:09   
0
UP DOWN

Posty: 30
Zgadzam siê z PROJEKTEREM choæ z uporem maniaka bêdê powtarza³ ¿e Millibar jest produkowany w VERONIE. A odno¶nie kabin Chiñskich to mia³em ju¿ okazjê montowaæ jak i rozbieraæ te cuda. I powiem szczerze NIGDY WIÊCEJ.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-10, 19:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Pneumatyka_NTS napisał/a:
Zgadzam siĂŞ z PROJEKTEREM choĂŚ z uporem maniaka bĂŞdĂŞ powtarzaÂł Âże Millibar jest produkowany w VERONIE. .


Przyznam szczerze, Âże moÂżna by to raz na zawsze wyjaÂśniĂŚ. :tak:

Generalnie opinia szeroko rozumianej branÂży ( konkurencji ) jest jednak taka Âże "Milibar" to produkt z Chin. Ja na wÂłasne oczy widziaÂłem takie dwie i gdybym miaÂł obstawiaĂŚ na to kasĂŞ to raczej postawiÂł bym na to Âże jest z Chin. KaÂżdy element konstrukcyjny tego urzÂądzenia ( po za drzwiami frontowymi ) do zÂłudzenia przypomina technologiĂŞ kabin robionych w chinach. Obudowa i jej wypeÂłnienie, silniki z wentylatorami, roÂżne moce nawiewu i wyciÂągu, rĂŞczne sterownie klapami nadciÂśnienia ... nawet ksztaÂłt wymiennika ciepÂła i ramki sufitowe na to wskazujÂą. ÂŻaden z elementĂłw Milibara ( moÂże po za tablicÂą sterownika ) nie przypomina produktĂłw USI ITALIA nawet tak prostych jak stare kabiny TECHNO.

... mogê siê oczywiœcie myliÌ bo nie znam, a¿ tak dobrze tych produktów jak g³ówny importer NTS. Je¿eli mo¿esz @Pneumatyka_NTS to napisz dlaczego USI ITALI strwo¿y³o produkt na wzór chiùski ? ... nie mieli ju¿ innych - lepszych wzorców w kabinach w³oskich ?Przekonanie kogokolwiek kto zna trochê kabiny z chin, ¿e Milibar jest z Verony, a Ravia to produkt europejski graniczy raczej z cudem.

[ Dodano: 2011-02-10, 22:06 ]
przepraszam - * stworzyÂło - tak powinno byĂŚ - sorry sorry.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Pneumatyka_NTS
Wysłany: 2011-02-11, 13:00   
0
UP DOWN

Posty: 30
Ojej. A mnie siĂŞ zawsze wydawaÂło Âże to kabiny chiĂąskie sÂą produkowane na wzĂłr europejskich?

Dobrze Panie Robercie na pocz¹tek trochê historii. Do roku 2005 USI produkuje kabiny o nazwie Modulo Techno 1 z agregatem grzewczo nadmuchowy typu Compaq 100CR220kW napendzany silnikiem 7,5kW za pomoc¹ paska. Turbiny odœrodkowe z du¿ymi odwróconymi ostrzami to opcja za extra dop³at¹ przy modelu Master (dopiero w 2006 roku w œlad za Blowtherm Lutro Wolf bezpoœredni napêd zostaje wprowadzony jako wyposa¿enie standardowe) . Wprowadzenie i rozwój technologii lakierów wodorozcieùczalnych i HS zaczyna stopniowo wypieraÌ kabiny z 1 turbinowym napêdem. Dodatkowym bodŸcem oprócz wymogów technologii (odpowiednia prêdkoœÌ powietrza) jest zaostrzenie przepisów bezpieczeùstwa odnoœnie iloœci koniecznych wymian powietrza w kabinie lakierniczej. Usi staje przed problemem zamkniêcia linii produkcyjnej Techno, zwolnieniem czêœci personelu, magazynami pe³nymi podzespo³ów. Istniej¹ 2 alternatywy. 1 sprzedawaÌ model Techno jako kabina suszarnicza ( w tym czasie równorzêdnie produkowane s¹ kabiny 2 turbinowe Modulo Master 2) lub jak najmniejszym kosztem przystosowaÌ Techno do technologii i wymogów. Powstaje wiêc projekt Millibar, który poch³ania coraz wiêcej pracy i czasu co w efekcie zmusza USI do utworzenia firmy córki. Ze wzglêdu na za³o¿enie ¿e kabina Millibar ma byÌ taùsza od Master technolodzy decyduj¹ siê na zastosowanie turbiny promieniowej poprzecznej (przypomina to trochê œmig³a samolotu) maj¹cej znakomit¹ sprawnoœÌ wyci¹gow¹. Konstrukcja turbiny umo¿liwia osadzenie jej w kanale wentylacyjnym wyrzutni. Tak wiêc jedynym wzrostem kosztów modernizacji okazuje siê wspomniana turbina poprzeczna. Kolejnym etapem jest dostosowanie prêdkoœci powietrza czerpni do wyrzutni. Testowane s¹ ró¿ne wielkoœci turbin w kompilacji z ró¿nymi silnikami. W ostatecznym efekcie zarzucono pomys³ silnika 5,5kW na wyrzutni w stusonku do 7,5kW na czerpni. Powodem jest szybki wzrost nadciœnienia wynikaj¹cy z ró¿nic w konstrukcji turbin. Okazuje siê równie¿ i¿ przy porównywalnej wydajnoœci do napêdu poprzecznej wystarcza silnik 3kW. Zalet¹ takiej kabiny jest ograniczenie kosztów produkcji, wad¹ s³abszy przep³yw powietrza i czêstsza wymiana filtrów. Koniec koùców produkt Millibar 70.40.28 COMPAQ100CR 220KWT-ES jest gotowy w 2007 roku. Jedyn¹ ró¿nic¹ pomiêdzy Techno a Millibar oprócz wymienionego ekstraktora wyci¹gowego jest kolor bramy wjazdowej (USI czerwony, Millibar bia³y) i napis na froncie.

Ze wzglêdu na ograniczon¹ iloœÌ personelu jak powierzchniê produkcyjn¹ (Millibar produkowany jest pok¹tnie w fabryce USI), model ogranicza siê wiêc tylko do modyfikacji oœwietlenia i mocy agregatu grzewczego (w opcji 2008r równie¿ palnik gazowy).

Teraz ró¿nice w konstrukcji.
Turbiny doœrodkowe z du¿¹ iloœci¹ ma³ych ostrzy to technologia od lat stosowana w kabinach Nowa Verta, Lagos, Omia. W wiêkszoœci z nich silnik umieszczony jest na zewn¹trz i mocowany jak w Millibar za pomoc¹ szyn na bocznej lub górnej œcianie generatora (nie jest wiêc to pomys³ Chiùski, powiem wiêcej w zdecydowanej wiêkszoœci kabin Chiùskich silniki umieszczone s¹ pod obudow¹ na listwie przy podstawie podobnie jak w modelu SAIMA beta). Odnoœnie turbiny poprzecznej promieniowej na wyci¹gu to nie spotka³em siê z kabin¹ Chiùsk¹ w tym wydaniu (wiêkszoœÌ zestawów wyci¹gowych to druga turbina doœrodkowa). Wymiennik ciep³a jest identyczny jak w przypadku USI. Du¿e sp³aszczone 8-k¹tne blachy radiatora maj¹ siê stykaÌ z powietrzem jak najd³u¿ej jednoczeœnie nie utrudniaj¹c przep³ywu powietrza (w wiêkszoœci kabin produkcji Chiùskiej s¹ to okr¹g³e rury o œrednicy 12-15cm z blachy ocynkowanej lub kwasówki).
Na koniec filtry sufitowe. W Millibar wystĂŞpuje Oryginalna i opatentowana konstrukcja 4 - dzielnego plenum USI, gdzie ramki skÂładane sÂą rĂŞcznie podczas instalacji kabiny, mocowane za pomocÂą ÂśrĂłb i zawiasĂłw umoÂżliwiajÂące naprawdĂŞ szybkÂą wymianĂŞ filtrĂłw (20 min z przerwÂą na papierosa). ZaletÂą jest tu stosunkowo duÂża powierzchnia czynna 26,72m2 w kabinie 7x4x2,8 ( kabinach ChiĂąskich przykrĂŞca siĂŞ gotowe pÂłyty stalowe z otworami lub konstrukcjĂŞ z siatkÂą)
Panele œcienne identyczne jak w standardzie USI poliuretan (nie myliÌ ze styropianem) œciœle wype³niaj¹cy powierzchnie profilu (na we³nie mo¿na trochê oszukiwaÌ), ³¹czone identycznie jak w USI na pióro i wpust.

Panie Robercie. Na koniec tego przyd³ugiego opisu proponujê zak³ad. Stawk¹ bêd¹ koszty zwi¹zane z podró¿¹ do W³och do fabryki Millibar. Jeœli ja nie mam racji sponsoruje wyjazd i vice versa.

Mam nadziejê, i¿ zamieszczony opis obali mity i plotki zwi¹zane z pochodzeniem kabin Millibar. Zdajê sobie sprawê i¿ nie s¹ to najlepsze kabiny na œwiecie ale to solidna konstrukcji która powala wiêkszoœÌ kabin Chiùskich montowanych w Polsce.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-11, 18:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Dobrze ¿e udaje siê obalaÌ powszechnie rozpowszechniane mity. Poniewa¿ to informacja od bezpoœredniego importera pozostaje tylko przyj¹Ì do wiadomoœci ¿e Milibar to faktycznie taùszy produkt USI ITALIA. Jednak s¹dzê, ¿e takie wyczerpuj¹ce sprostowanie przyda³oby siê wielu oferentom kabin konkuruj¹cych z tym produktem. Oczywiœcie musieli by przedk³adaÌ rzetelnoœÌ udzielanych klientom informacji ponad operowanie plotk¹ w celu wyeliminowania ofert konkurencji. Pewnie za du¿o jednak od nich wymagam ^^ .

Nikt z kim do tej pory rozmawia³em o Milibarze nie potwierdzi³, ¿e to produkt USI. To pierwsza tak opinia. Wielu producentów kabin jednog³oœnie uznaje, ¿e jest produkt z Chin. Dziœ na rynku przez takie dzia³ania jak opisa³em w poscie powy¿ej z wymyœlaniem nowej nazwy dla starego produktu dosyÌ trudno jest wydaÌ opiniê co do miejsca produkcji kabiny. Milibar ma kilka takich elementów które potrafi¹ wprowadziÌ w b³¹d.

SÂą teÂż tacy oferenci kabin lakierniczych ktĂłrzy celowo zacierajÂą Âślady co do miejsca pochodzenia produktu, a port w Hamburgu pĂŞka w szwach od kontenerĂłw z "Europy". ^^
To nie dotyczy juÂż tylko kabin ... Trudno jednak jest kontrolowaĂŚ to co siĂŞ dzieje na rynku jak wprowadzenie nowej marki kabin koncentruje siĂŞ na nowej naklejce nad drzwiami i jednej tabliczce znamionowej na generatorze.

Nie dawno koÂło Radomia widziaÂłem kabinĂŞ z Chin dostarczonÂą przez renomowanego Polskiego importera ktĂłra w niczym nie przypominaÂła kabiny z Chin. Wentylatory jednostronnie ssÂące takie jak w USI i Blowterm, drzwi z ogromnymi szybami, brak tych zdradzajÂących chiĂąskie produkty bocznych drzwi serwisowych. Klamka przy drzwiach wejÂściowych frontowych, ramki sufitowe z chromowanymi prĂŞtami. Kraty prasowane pÂłaskownik w pÂłaskownik. Osadzona na podstawie betonowej, bebechy sterownika z Simensa, palnik oczywiÂście - Riello. PeÂłne ocieplenie generatora i ekstraktora, dwa rzĂŞdy poziomych ÂświateÂł, motoreduktory na siÂłownikach, automatyczna regulacja ciÂśnienia ... Âżadnej nazwy i tabliczek ... nawet na tablicy sterujÂącej wielka drukowana naklejka z opisami po polsku. Gdyby siĂŞ klient nie przyznaÂł ... pewnie tak z wyglÂądu zewnĂŞtrznego daÂłbym sobie wmĂłwiĂŚ, Âże to jakiÂś produkt z WÂłoch, albo Belgii, czy Holandi ... albo wyprodukowany np. w Ravi ^^

Teraz ju¿ tak jest, ¿e trzeba siê dobraÌ do tego czego nie widaÌ ¿eby poznaÌ fakty ... a rzadko jest taka szansa ¿eby zdj¹Ì obudowê jak klient sam chce ukryÌ ¿e to "chiùczyk".
Nie dziwi wiêc fakt, ¿e jak produkt jest europejski, a ma cechy chiùczyka to ³atwo mu przypi¹Ì tak¹ ³atkê.

Nie kaÂżda kabina z Chin to od razu szajs. Problem tkwi bardziej w uczciwoÂści oferenta. Jak siĂŞ pÂłaci 60 czy 80 tyÂś za kabinĂŞ to raczej kaÂżdy chce znaĂŚ prawdĂŞ , a nie dowiedzieĂŚ siĂŞ po czasie Âże zostaÂł wycyckany ... a ostatnio takie numerki sÂą bardzo Âłatwe.

Dlatego wybacz @Pneumatyka_ NTS, Âże wymuszam na tobie jakieÂś tÂłumaczenia. Mam nadziejĂŞ Âże przynajmniej pozwoliÂło to na przekazanie rzetelnych faktĂłw o tym produkcie.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

tomawas 
Wysłany: 2011-06-16, 11:23   Kabiny lakiernicze
0
UP DOWN

Posty: 1
OdnoÂśnie kabin lakierniczych, proszĂŞ sprawdziĂŚ www.lakiernie.com
rozmawiaÂłem ostatnio z pracownikiem tamtej firmy mĂłwi Âże zrobili od poczÂątku roki kilka ciekawych projektĂłw i nie dÂługo zamieszczÂą na stronie zdjĂŞcia. DowiedziaÂłem siĂŞ Âże to kabiny z niemczech ale rĂłwnieÂż posiadajÂą chiĂąski towar wysokiej jakoÂści ale duÂżo droÂższe jak na allegro ma yoki czy fobo.
Pozdrawiam
 

andy61
Wysłany: 2013-09-19, 17:03   
0
UP DOWN

Posty: 2
|Proszê.. wyjaœniÌ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiùskie wygl¹da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymyœlali sobie trzy nazwy i te¿ udaj¹, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tekœcie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne|

Dawno tu nie zglÂądalem i widzĂŞ, Âże siĂŞ dziaÂło.Pan Grzywaczewski jak zwykle bryluje.
Proponuje jednak nie krytykowaĂŚ tak zaÂżarcie bo wiem skÂądinÂąd ,Âże misek przybywa.
Ale zostawmy to bo mnie nic do tego a i Panu proponuje spuÂściĂŚ z tonu
Nasze wzajemne animozje nie powinny mieĂŚ wpÂływu na wypowiadane opinie.
Jak siĂŞ nie wie co siĂŞ mĂłwi to siĂŞ mĂłwi co siĂŞ wie, gÂłosi madra maksyma.
WYJA¦NIAM WIÊC, :idea:
Nazwa RAVIA nie wziê³a siê po to by kogoœ wprowadzaÌ w b³¹d lub coœ ukrywaÌ.
WziĂŞÂła sie z porzeby ujednolicenia nazewnictwa kabin dostarczanych przeze mnie .
Poniewa¿ od jakiegoœ czasu posiadam w ofercie kabiny od ró¿nych dostawców
nazywanie ich nazwami wÂłasnymi bardzo przeszkadzaÂło dlatego powstaÂła nazwa
handlowa RAVIA.Wszyscy klienici doskonale wiedzÂą,Âże majÂą do czynienia z wyrobami z PaĂąstwa ÂŚrodka.Ot caÂła tajemnica pochodzenia nazwy RAVIA

Jak widaæ nie jest to szczególnie skomplikowane.JAK KOGO¦ TO INTERESOWA£O WYSTARCZY£O ZADZWONIÆ I SIÊ ZAPYTAÆ. Telefon jest powszechnie dostêpny.
Jak siĂŞ chce zachowywaĂŚ uczciwie to nie naleÂży rzucaĂŚ bezpodstawnych oskarÂżeĂą i w dodatku nieprawdziwych.
A przypisywanie mi grzechĂłw innych kÂładĂŞ na karb ,powiedzmy niewiedzy oraz co tu ukrywaĂŚ walki z konkurencjÂą .Stara zasada czarnego piaru mowi- obrzuĂŚ bÂłotem a zawsze coÂś siĂŞ przylepi.
Niniejszym koĂączĂŞ ten wÂątek i ÂżyczĂŞ PANU Grzywaczewskiemu duÂżo zdrowia i pomyÂślnoÂści w Âżyciu prywatnym
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-09-19, 20:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
andy61 napisał/a:
|Proszê.. wyjaœniÌ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiùskie wygl¹da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymyœlali sobie trzy nazwy i te¿ udaj¹, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tekœcie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne|

Dawno tu nie zglÂądalem i widzĂŞ, Âże siĂŞ dziaÂło.Pan Grzywaczewski jak zwykle bryluje.
Proponuje jednak nie krytykowaĂŚ tak zaÂżarcie bo wiem skÂądinÂąd ,Âże misek przybywa.
Ale zostawmy to bo mnie nic do tego a i Panu proponuje spuÂściĂŚ z tonu
Nasze wzajemne animozje nie powinny mieĂŚ wpÂływu na wypowiadane opinie.
Jak siĂŞ nie wie co siĂŞ mĂłwi to siĂŞ mĂłwi co siĂŞ wie, gÂłosi madra maksyma.
WYJA¦NIAM WIÊC, :idea:
Nazwa RAVIA nie wziê³a siê po to by kogoœ wprowadzaÌ w b³¹d lub coœ ukrywaÌ.
WziĂŞÂła sie z porzeby ujednolicenia nazewnictwa kabin dostarczanych przeze mnie .
Poniewa¿ od jakiegoœ czasu posiadam w ofercie kabiny od ró¿nych dostawców
nazywanie ich nazwami wÂłasnymi bardzo przeszkadzaÂło dlatego powstaÂła nazwa
handlowa RAVIA.Wszyscy klienici doskonale wiedzÂą,Âże majÂą do czynienia z wyrobami z PaĂąstwa ÂŚrodka.Ot caÂła tajemnica pochodzenia nazwy RAVIA

Jak widaæ nie jest to szczególnie skomplikowane.JAK KOGO¦ TO INTERESOWA£O WYSTARCZY£O ZADZWONIÆ I SIÊ ZAPYTAÆ. Telefon jest powszechnie dostêpny.
Jak siĂŞ chce zachowywaĂŚ uczciwie to nie naleÂży rzucaĂŚ bezpodstawnych oskarÂżeĂą i w dodatku nieprawdziwych.
A przypisywanie mi grzechĂłw innych kÂładĂŞ na karb ,powiedzmy niewiedzy oraz co tu ukrywaĂŚ walki z konkurencjÂą .Stara zasada czarnego piaru mowi- obrzuĂŚ bÂłotem a zawsze coÂś siĂŞ przylepi.
Niniejszym koĂączĂŞ ten wÂątek i ÂżyczĂŞ PANU Grzywaczewskiemu duÂżo zdrowia i pomyÂślnoÂści w Âżyciu prywatnym


Ja rĂłwnieÂż ÂżyczĂŞ duÂżo zdrowia i pomyÂślnoÂści Panu Andrzejowi Chmurskiemu.

PrzypomnĂŞ takÂże Panu Âże w e-mailu do Pana obiecaÂłem nie komentowaĂŚ Pana wpisu Âżeby nie wywlekaĂŚ chlewu z realu na publiczne forum ... Nie oznacza to jednak Panie Chmurski Andrzeju Âże to przyzwolenie na wypisywanie bzdur i prowokowanie awantury. Raczej proszĂŞ pamiĂŞtaĂŚ za ja zawsze wiem co piszĂŞ i o czym piszĂŞ. ProsiÂłem w e-mailu Âżeby Pan siĂŞ tu zalogowaÂł i wpisaÂł swĂłj punkt widzenia .... a nie o to Âżeby mi Pan wciskaÂł Âże to co napisaÂłem to kÂłamstwa konfabulacje lub wymysÂły ... ostrzegam przed takimi zapĂŞdami. ProszĂŞ jednak pamiĂŞta Âże Ja wiem jak jest .... ale nie muszĂŞ o tym od razu pisaĂŚ na necie ;) To nie gazetka szkolna Panie Chmurski ... te posty potrafiÂą zaboleĂŚ w realu :x:

WyjaÂśniÂł Pan swĂłj punkt widzenia i niech tak zostanie. Dla uÂżytkownikĂłw portalu to wystarczy. Ja ten jeden raz udam Âże nie czytaÂłem tego tekstu :x: .... Ten jedne raz !

Proszê jednak uwa¿aÌ co Pan pisze i gdzie bo mo¿e siê kiedyœ okazaÌ, ¿e ten czarny PR to nie jest wcale wyssany z palucha Pana Grzywaczewskiego. Proszê to przyj¹Ì za dob¹ radê choÌ siê nie lubimy. I proszê te¿ pamiêtaÌ, ¿e od wielu lat polecam i rekomenduje swoim klientom i tym którzy pytaj¹ o radê ... najlepsze i najskuteczniejsze rozwi¹zania techniczne w bran¿y lakierniczej ... moim zdaniem .... Ktoœ musi wiec dostawaÌ krytyk¹ ...

Czy sÂłusznie ? To zostawiĂŞ na razie bez komentarza pamiĂŞtajÂąc, Âże obiecaÂłem Panu .... handlowy rozejm :spoko: .... ale to rozejm z okreÂślonymi granicami drogi Panie :tak:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania