Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Majzel
|
Wys³any: 2011-02-28, 17:38 Remont kompresora
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam serdecznie forumowiczów
Chcia³bym zaczerpn±æ rady kogo¶ m±drego w tym temacie.
Osta³ mi siê w spadku po Ojcu kompresor. Podczas lakierowania mojej B-4 pad³a sprê¿arka. Na szczê¶cie dopiero przy bezbarwnym. Czy potrafi mi kto¶ poradziæ gdzie i jak± pompê móg³bym dokupiæ do ni¿ej opisanego kompresora.
Kompresor to stary drañ, który chodzi³ na dwut³okowej sprê¿arce z jakiego¶ rosyjskiego ciê¿arowca. Baniak na oko gdzie¶ 200, 250 litrów. S± tam jakie¶ ch³odnice, filtr alkoholowy - czy cu¶, jakie¶ zawory, reduktory itd, no i spory silnik trójfazowy.
Op³aca siê co¶ takiego remontowaæ, czy mo¿e porzuciæ i sprawiæ sobie jaki¶ ma³y.
Kiedy¶ u ojca lakierowa³em parê bryczek za studenckich czasów. Jak czytam Wasze forum i wywody na temat sprzêtu to dostajê bólu g³owy. Kiedy¶ tryska³em pistoletem tzw. Warszawk± z przegubowym zbiornikiem. z reszt± mam go do dzi¶. Na Audiczkê po¿yczy³em jakiego¶ zdezelowanego LIDERA, tak chyba siê nazywa³. Za dawnych czasów to pamiêtam ojciec malowa³ i o jaki¶ polerkach nie by³o mowy. Lakiery niby by³y renowacyjne, a twardsze to to by³o, jak siê na s³oñcu wygrza³o, od obecnych akryli. Mo¿na by³o ¶mia³o w krzaki wje¿d¿aæ:) ALE NATRU£EM A NIE PO TO TU WSZED£EM.
POMO¯E KTO¦?????????? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-02-28, 19:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Je¶li mo¿na to poprosimy o podes³anie "foto" tej sprê¿arki Bedzie "³atwiej" ni¿ "domys³y" z opisu Pozdrawiam!
Napisz "troche wiêcej" o tym pistolecie CHS tzw. "Warszawka" jaki ma symbol ,albo tak¿e zdjêcie dodaj Zobaczymy jaki masz "model" z tej wytwórni |
|
|
|
|
Majzel
|
Wys³any: 2011-02-28, 19:19
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
pistolet mam w piwnicy wiêc spoko, fotki prasnê:)
Kompresorek u te¶cia, mo¿e jutro pstryknê |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-02-28, 19:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
To czekam ,tak bêdzie najlepiej i najszybciej "co¶ podpowiedzieæ" Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Majzel
|
Wys³any: 2011-02-28, 20:54
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
nastrzela³em troszkê fotek
|
|
|
|
|
marer
|
Wys³any: 2011-03-01, 19:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 285 Sk±d: Podkarpacie
|
@Majzel
Na zdjêciach nie mo¿na odczytaæ jaki jest model tego pistoletu.
Chocia¿ z wygl±du widaæ ¿e to bardzo stary model.
We¼ odczytaj i napisz co to za model.
Bêdzie pisaæ CHS-6 albo CHS-8 bo nie s±dzê ¿eby to by³ CHS-12 albo nowszy. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-03-01, 20:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Trzeba by³o kolego zrobiæ zdjêcia nie zbiornikowi a sprê¿arce Jak "butla" wygl±da ka¿dy wie Je¶li ten kompresor to WAN to mozna do niego dostaæ jeszcze czê¶ci ,ale prosimy o zdjêcie "tego uszkodzonego elementu"
Teraz co do tego pistoletu ,to musze przyznaæ ¿e jest to do¶æ stary CHS Nie jest to model CHS-6a (poniewa¿ mam akurat taki w swoich "zbiorach muzealnych" On wygl±da na "pierwsze egzemplarze" CHS-11 "Pierwsze" poniewa¿ ma jeszcze "stare rozwi±zanie" -regulacji ilo¶ci lakieru (takie w³a¶nie "rozwi±zanie" ma CHS-6a ,którego produkcje zakoñczono w pierwszej po³owie lat 80-ych) CHS-11 którego mam (w swoich zbiorach)a ktory by³ kupiony przez mojego ojca w 1988-89r , ma z "ty³u" korpusu regulacje ilo¶ci lakieru Takie rozwi±zanie jest stosowane do chwili obecnej w tych pistoletach Proponuje kolego aby¶ ten pistolet od³o¿y³ na "zas³u¿ony odpoczynek" ,poniewa¿ w CHS-ach masz ju¿ zamiast "paku³ skórzanych" (jakie wystêpuja w twoim pistolecie ,uszczelki teflonowe (iglica) Nowy CHS to koszt ponad
300z³ W swojej "kolekcji" mam kilka modeli tej wytwórni CHS-11 ,CHS-12 oraz
CHS-16 CHS-11 to ju¿ jest dla mnie "pami±tka" jako "pierwszy pistolet jaki mialem w rêkach" CHS-12 do¶æ czêsto u¿ywam ,poniewa¿ jest mi szkoda mojej Saty
na auta typu: Matiz ,CC ,Punto ,Uno ,Golf3 itp. z³om a CHS-16 le¿y od "nowo¶ci"(tj. 16-tu lat na pó³ce w komórce) Tak na marginesie ,to mam ponad 10 pistoletów -(to taka moja "s³abo¶æ" ). Ka¿dy jest do czego¶ innego A tak na "marginesie" to znam wiele osób które ma w "swojej kolekcji" pistolety CHS i je tak¿e czasami u¿ywa Wiesz kolego ,pistolet sam nie lakieruje ,tylko cz³owiek który ma go w rêce Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Majzel
|
Wys³any: 2011-03-02, 19:13
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
na te s³owa czeka³em. Chodzi o ostatnie zdanie. Tak w ogóle to kiedy¶ malowa³em skuterek lakierami ze spray'a. Oczywi¶cie nabijali mi w rozlewni lakierów, a lakierowa³em na mokro. T.j na warstwy mokre nie szlifowane - nie matowione. Wysz³o cukierek.
Ten pistolet na fotkach to "9" - tka.
Z kompresorem to siê troszkê nie zrozumieli¶my. Chodzi³o mi, jak± sprê¿arkê dokupiæ? I w ogóle, czy siê op³aca z tym sprzêtem co¶ robiæ?
Fotek pompy specjalnie nie robi³em, gdy¿ te¶ciu zamontowa³ tam jak±¶ jednot³okow± jak pryska³ elewacjê domu. Tamta dwut³okowa pad³a przy lakierowaniu. Zdech³a i olej siê z niej la³. Ojciec mia³ nówkê w zapasie, ale rodzinka siê ni± zaopiekowa³a tak, ¿e nie mog³em odnale¶æ. Znalaz³em jeszcze cztery, ale wszystkie stare pa¶ci, a tej nowej ni chu... chu.:(
[ Dodano: 2011-03-02, 19:17 ]
Chcia³bym jeszcze dodaæ, ¿e spod tego reduktora z kluczem w kszta³cie litery "T" spieprza powietrze. Da siê z nim co¶ zrobiæ, czy mo¿e trzeba wymieniæ? |
|
|
|
|
klimeq
|
Wys³any: 2011-04-22, 11:57
|
0
|
|
|
Posty: 98 Sk±d: Stryków
|
Heh ma tak± sam± butle tylko ¿e sprê¿arka 3jw60 po remoncie i ¶miga jak trzeba. A co do tego reduktora to ja dorobi³em sobie taki dekiel i reduktor mam zewnêtrzny bo te¿ zaczê³o spod tego starego lecieæ |
|
|
|