Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kikster 
Wys³any: 2011-03-06, 11:56   Siad³ lakier
0
UP DOWN

Posty: 24
Sk±d: Lubelskie
Witam mam nie maly dylemat oto¿ ostatnio po pomalowaniu tylnego blotnika w samochodzie powychodzily wszystkie rysy najprawdopodobniej z podkladu ktory docierany byl 240 a pozniej 360 i na mokro 600 a pozniej 1000 i moje pytanie brzmi czy zle dobralem gradacje papierow sciernych czy poprostu gorszy podklad byl dany
 

kubazjan
Wys³any: 2011-03-06, 12:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
ogolnie gradacje sa ok.Ja docieram w zaleznosci jak trzeba ale koncze zawsez 240 a potem okolice szpachlowania z naddatkiem 360.Jak juz wyschnie to wstepnie 600 a potem 800.Stawiam na niedoschniety podk³ad...czas schniecia zalezy od temperatury a takze od stosunku w jakim wymiesza³es sam podk³ad i utwardzacz.Sprobuj spolerowac ten lakier a w razie prztarc polakieruj jeszcze raz.
 

kikster 
Wys³any: 2011-03-06, 12:50   
0
UP DOWN

Posty: 24
Sk±d: Lubelskie
Czy moze siadac podklad w rysy po duzej gradacji papieru?
 

kropen16 
Wys³any: 2011-03-06, 13:11   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
kikster napisa³/a:
Czy moze siadac podklad w rysy po duzej gradacji papieru?

pewnie ze moze.
 
 

wsmpw 
Wys³any: 2011-03-06, 15:27   
0
UP DOWN
Pawe³ WSM


Pomóg³: 1 raz
Posty: 85
Sk±d: Pabianice
je¶li s³abo wysuszone przed warstw± finaln±
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-03-06, 15:30   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
poprostu rob sobie kontrast przed poprawkami drobnym papierem,w ten sposob mysle ze wychwycisz wszystko i nie bedziesz mial juz wiecej takich jaj:)
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-03-06, 15:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
A ja czego¶ nie rozumiem:obrabia³e¶ podk³ad wszystkimi wymienionymi gradacjami?A w jakim celu?
 
 

kikster 
Wys³any: 2011-03-06, 17:20   
0
UP DOWN

Posty: 24
Sk±d: Lubelskie
dzieki za szybka odpowiedz
jacenty 741 a to jest jakis sposob zeby nie obrabiac podkladu :D
 

kropen16 
Wys³any: 2011-03-06, 17:56   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
obrabiac tylko odrazu 800 np . tylko trzeba dluzej trzec
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-03-06, 19:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
A i ja doczyta³em odpali³em jak Diezel :D . Tyle gradacji do obrobienia podk³adu :?: co¶ za du¿o.Jak koledzy napisali przynajmniej po P360 nale¿a³o by rzuciæ kontrast ¿eby P600 zebraæ wszystkie ni¿sze gradacje papieru. Ale to i tak za du¿o obróbki jak na jedn± warstwê podk³adu. Mo¿na to zrobiæ na dwa podk³ady pierwsz± warstwê zakoñczyæ P240 (ewen.P360) i po³o¿yæ drug± warstwê i tu na mokro P800 i jak trzeba P1000 .
_________________

 

slawciu 
Wys³any: 2011-03-06, 20:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
ja podklad docieram P320 a pozniej p360 nastêpnie na wode P800 a przejscie P1200
najczêstrz± przyczyn± osiadanialakieru jest:
-zbyt duzy skok w gradacji papieru przy obrabianiu szpachli
-uprzednio malowany element jest malowany ponownie po pewnym czasie
-zbyt duza grubo¶æ szpachli k³adziona jednorazowo.
-wygrzewanie szpachli opalark±
-niedoschniêcie podk³adu
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-03-06, 20:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Bracia,rodacy,co Wy piszecie?Jakie 360 pod lakier,nawet w pocz±tkowej fazie obróbki???Podk³ad ma byæ tak wylany,¿eby zaczynaæ 400,ale na szlifierce mimo¶rodowej,co =siê 800 na wodê rêcznie,poprawiæ 500 lub 600,i dla ¶wiêtego spokoju 1000 na wodê,pod srebro 1200.Nie masz mimo¶rodówki?Robisz wod±?To 800-1000-1200.No,dopuszczam w wyj±tkowych przypadkach 600,ale to chyba w niewidocznych miejscach,wnêtrza b³otników od strony komory,dó³ progu,wewnêtrzne strony klap...Jak narobi³e¶ sobie rys 360,i nie zastosowa³e¶ kontrastu lub pudru kontrolnego,to sam zrobi³e¶ sobie prezent.
 
 

kalbi 
Wys³any: 2011-03-06, 21:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
mo¿liwe, ¿e rysy powychodzi³y od docierania szapchli zbyt du¿ymi gradacjami, bo nie rozumiem jak mog³e¶ np w trakcie lakierowania nie zauwa¿yæ rys na podk³adzie po po³o¿eniu bazy? szpachle koñczê p 240 maszynk± oscylacyjna o skoku 3mm, a podk³ad zaczynam p 240 klocek/360 maszynka i 1200 na mokro - mo¿na sobie pomóc kontrastem jak siê ma s³aby wzrok :P
_________________

 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-03-06, 22:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Nie koniecznie takie rysy musza siê ujawniæ w trakcie kontroli przed lakierowaniem.

W trakcie szlifowania np szpachlówki gdy jest u¿ywany papier 180 ( czy 120 na klocku ) powstaj± g³êbokie rysy. Potem s± usuwane papierem o wiêkszej gradacji i szpachla jest pokrywana wype³niaczem. Teoretycznie jest OK. Jednak bardzo czêsto siê zdarza, ¿e pomiêdzy utwardzaj±c± siê warstw± podk³adu, a szpachl± zamykane jest w rysach powietrze. Ci¶nienie nie pozwala na to ¿eby podk³ad "usiad³: w takie rysie i od razu j± wype³ni³ i jest on po prostu za gêsty. W efekcie pow³oka podk³adu jest matowana prawid³owo i po kontroli wszytko jest ok gotowe do lakierowania. Na to baza klar ... schnie samoistnie, lub nawet w kabinie ... potem polerowanie i ... tu w wysokiej temperaturze tarcia ... powietrze siê rozrzedza i wylatuje prze mikropory. Pow³oka nie ma siê na czym oprzeæ i siê zapada jak ostygnie.

Czê¶ciej ujawnia siê to po wyparowaniu wszystkich czê¶ci lotnych z pow³oki czyli od 7 do 30 dni od lakierowania zale¿nie od tego czy to zima czy lato. Efekt wygl±da tak jakby to podk³ad mia³ rysê wype³nian± baz±, a potem klarem ... ale podk³ad jest OK to wina tego co jest pod nim, lub jeszcze g³êbiej nawet pod poliestrem.

Jak widaæ b³±d pope³niony w g³êbszych warstwach naprawianej pow³oki potrafi siê zem¶ciæ po czasie pomimo, ¿e warstwa podk³adu koñcowego by³a dok³adnie sprawdzona.

RECEPTA - grzaæ przed szlifowaniem nawet jak materia³ jest suchy. Najlepszy jest do tego promiennik IR, ale mo¿na te¿ u¿yæ zwyk³ej suszarko opalarki ( rozs±dnie u¿yæ ) Wystarcza po prostu ogrzaæ ³atê przed szlifowaniem i dalej ju¿ tylko pilnowaæ gradacji papieru. Potem podk³ad i tak samo go ogrzaæ. W tym przypadku wy¿sza temperatura jest sprzymierzeñcem lakiernika.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group