Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
ManiekRS 
Wysłany: 2011-03-19, 17:10   Walka z rdzÂą Opel Combo
0
UP DOWN

Posty: 4
Witajcie!
Od niedawna jestem uÂżytkownikiem waszego forum, sÂłowami wstĂŞpu chciaÂłbym siĂŞ przedstawiĂŚ ;) Mam na imiĂŞ Maciek, mam 17lat, pochodzĂŞ z KoÂła (woj. WLKP)
Chcia³bym prosiÌ was o pomoc zwi¹zan¹ ze zwalczeniem rdzy i drobnymi poprawkami lakierniczymi, auto robiê pod siebie, wiêc nie chcê maksymalnie ci¹Ì kosztów, zale¿y mi na tym ¿eby by³o porz¹dnie(I nie piszcie ¿ebym odda³ go do lakiernika, poniewa¿ chcê coœ zrobiÌ samemu i siê przy okazji nauczyÌ). Wszystko o co mi chodzi ukazane jest na zdjêciach, jakich produktów u¿yÌ na rdzê i jak zabezpieczyÌ podwozie? Co zrobiÌ z rdzewiej¹cymi rantami drzwi(dodam równie¿ ¿e pod warstw¹ pasty uszczelniaj¹cej która jest na spawach, goœci równie¿ sporo rudej)? Sprzêt jaki posiadam to kompresor 24l i pistolet lakierniczy który dosta³em w zestawie z nim (do takich napraw powinien wystarczyÌ).
ZdjĂŞcia zamieszczone sÂą pod tym linkiem: ZdjĂŞcia

Trochê wiêcej o samochodzie: rocznik 2004, od nowoœci nic nie by³o konserwowane, zabezpieczenie na ³¹czeniu progu z b³otnikiem powsta³o najprawdopodobniej w wyniku uderzeù kamieni (fabrycznie nie posiada chlapaczy)
Z gĂłry dziĂŞkuje wszystkim za rady, odwdziĂŞczĂŞ siĂŞ umieszczajÂąc obszerne fotostory w dziale "Fotorelacje)
 

raper66
Wysłany: 2011-03-23, 14:58   Re: Walka z rdzÂą Opel Combo
0
UP DOWN

Posty: 85
Apropo sprzĂŞtu o ile kompresor 24l z przerwami do zaprawek wystarczy to pistolet z zestawu szaÂłu nie zrobi kup jakiegoÂś fobo luxa i tym coÂś juÂż podziaÂłasz.
Progi hmmm czeka cie szlifowanie do goÂłej blachy tam gdzie jest ruda potem podkÂład reaktywny ,szpachla ,akrylowy podkÂład i baza na koniec profile zamkniete i rogi drzwi ktĂłre rdzeiwejÂą od Âśrodka bedzie problem mozna wyczyÂścic gdzie dostajesz daĂŚ brunoxa i potem reaktywny itd .
oczywiÂście na progi baranek potem jakiÂś dobry z wurtha np. w profile zamkniete fluidol oczywiscie do baranka i profili zamknietych musisz miec pistolety odpowiednie
 

obcy_69
Wysłany: 2011-03-23, 20:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
raper66 napisał/a:
tam gdzie jest ruda potem podkÂład reaktywny ,szpachla ,akrylowy podkÂład i baza

Na podklad REAKTYWNY, nie nakladamy szpachlowki.. :!: :!: :!:
 

ManiekRS 
Wysłany: 2011-03-23, 21:32   
0
UP DOWN

Posty: 4
DziĂŞkujĂŞ za odpowiedzi ;) Owszem pistolet szaÂłu nie robi, ale myÂślĂŞ Âże do pomalowania caÂłego progu i dolnych partii drzwi bĂŞdzie odpowiedni. Co do szpachli to gdzie chcesz jÂą nakÂładaĂŚ? JeÂśli chodzi o progi to mam zamiar zedrzeĂŚ caÂłe zabezpieczenie fabryczne ( na krawĂŞdziach juÂż odchodzi, tworzÂąc szczelinĂŞ przez ktĂłrÂą woda moÂże wnikaĂŚ), wyczyÂściĂŚ wszystko do goÂłej blachy, bez rdzy, na to podkÂład epoksydowy> akrylowy> baranek> baza> klar- czy tak bĂŞdzie wporzÂądku? Czy jedna puszka tectyla 190 wystarczy do zabezpieczenia obu progĂłw? Pod jakim ciÂśnieniem nakÂładaĂŚ poszczegĂłlne warstwy? Czy mogĂŞ uÂżyĂŚ podkÂładu akrylowego w sprayu (widziaÂłem Âże novol ma takowe w ofercie) ? Z gĂłry dziĂŞki i pozdrawiam ;) CieszĂŞ siĂŞ Âże ktoÂś chce pomĂłc kompletnemu amatorowi :D
 

obcy_69
Wysłany: 2011-03-24, 08:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
ManiekRS napisał/a:
wyczyÂściĂŚ wszystko do goÂłej blachy, bez rdzy, na to podkÂład epoksydowy> akrylowy> baranek> baza> klar- czy tak bĂŞdzie wporzÂądku?

Osobiscie po oczyszczeniu, uzylbym jednak podkladu REAKTYWNEGO nastepnie po okolo 20 min. m/m AKRYLOWEGO (ze wzgledu na rdze, ktorej to raczej nie bedziesz w stanie usunac do zera).Nastepnie tak jak napisales - baranek, baza, klar.

ManiekRS napisał/a:
Czy mogĂŞ uÂżyĂŚ podkÂładu akrylowego w sprayu

Jezeli posiadasz pistolet , a posiadasz - uzyj podkladu z utwardzaczem.

ManiekRS napisał/a:
Pod jakim ciÂśnieniem nakÂładaĂŚ poszczegĂłlne warstwy?

Zalezy to od modelu pistoletu jakim dysponujesz, zalezcen producenta materialu jakiego bedziesz uzywal (znajdziesz je w katrach technicznych produktu). A niekiedy z doswiadczenia lakiernika, ktory to w zaleznosci od miejsca , powierzchni, potrafi odpowiednio dobierac cisnienie, by np. nie marnowac materialu - co Ciebie jeszcze nie dotyczy ;) .
 

foni-r
Wysłany: 2011-03-24, 08:34   
0
UP DOWN

Posty: 76
Z taka rdzÂą bĂŞdzie problem.
Nie dojdziesz ze szlifierkÂą wszĂŞdzie.
Jedyne wyjÂście to piaskarka.
Najtaniej to musiaÂł byÂś kupiĂŚ pistolet do piaskowania,wiadro,maskĂŞ na oczy [najtaniej przeciwgazowa wojskowa-okoÂło 10zÂł].
I piasek przesiany na Âżwirowni,bÂądÂź Castorama-kwarcowy do 1mm.
Wtedy bĂŞdziesz pewien,Âże wyczyÂściÂłeÂś wszystkie zakamarki.
BĂŞdzie widaĂŚ goÂłym okiem.
 

raper66
Wysłany: 2011-03-24, 09:46   
0
UP DOWN

Posty: 85
foni-r napisał/a:
Z taka rdzÂą bĂŞdzie problem.
Nie dojdziesz ze szlifierkÂą wszĂŞdzie.
Jedyne wyjÂście to piaskarka.
Najtaniej to musiaÂł byÂś kupiĂŚ pistolet do piaskowania,wiadro,maskĂŞ na oczy [najtaniej przeciwgazowa wojskowa-okoÂło 10zÂł].
I piasek przesiany na Âżwirowni,bÂądÂź Castorama-kwarcowy do 1mm.
Wtedy bĂŞdziesz pewien,Âże wyczyÂściÂłeÂś wszystkie zakamarki.
BĂŞdzie widaĂŚ goÂłym okiem.


mam pytanie co do pistoletu czy takie uniwersalne po kilkadziesi¹t z³otych ze ziborniczkami na aukcjach coœ w ogóle piaskuj¹ czy s¹ w stanie zetrzeÌ np:lakier czy tylko go³¹ blache z rdzy oczyszcz¹?
 

ManiekRS 
Wysłany: 2011-03-24, 18:09   
0
UP DOWN

Posty: 4
Czy podk³ad reaktywny mo¿na nak³adaÌ na uprzednio zmatowiony istniej¹cy lakier? Nie zaszkodzi³oby to? A jeœli chodzi o rdzê pod pod³og¹ baga¿nika (która fabrycznie nie posiada³a ¿adnej konserwacji) co nale¿y zrobiÌ? Czy zdarcie rdzy w miarê mo¿liwoœci papierem œciernym (b¹dŸ te¿ szlifierk¹), odt³uszczenie, pokrycie pozosta³ej rdzy brunoxem, nastêpnie pokrycie tectylem ml i tectylem bodysafe da po¿¹dany efekt? Czy baranek boll bêdzie dobry jako warstwa zabezpieczaj¹ca na nadkola?
 

camel
Wysłany: 2011-03-25, 08:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 94
Skąd: KrakĂłw
1) wg mnie kompresorkiem 24 l zapomnij o piaskowaniu.
2) reaktywny moÂżna nakÂładaĂŚ na uprzednio zmatowiony istniejÂący lakier - po co ? Reaktywny jest po to by zwiÂązaÂł chemicznie resztki korozji, po co dawaĂŚ na lakier, oczywiÂście jak coÂś siĂŞ tam troszkĂŞ chlapnie dalej poza obszar naprawiany to nie trzeba tego zdzierac ale jechaĂŚ po zmatowionym lakierze - nie ma sensu.
3) podÂłoga bagaznika - to samo - zdzierasz rdzĂŞ do goÂłej blachy, reaktywny, akryl spokojnie moÂżesz 3 warstwy i na to baran

Juz Ci pisali odpuœÌ sobie brunox - brunox jest dla wierzacych w cudowne œrodki - kiedyœ sie tez nabra³em, i wiem, ¿e brunox schnie dobrze tylko powy¿ej 20 stopni na plusie a i tak pe³n¹ twardoœc nieraz ma po kilku dniach, potrafi odpaœÌ w miejscach gdzie nie ma rdzy, potrafi zgazowac po pokryciu akrylem - same minusy jak dla mnie - u¿ywa³em, jak nie wiedzia³em o profesjonalnych srodkach.

Tectyl bym wpakowaÂł od wewnÂątrz do drzwi
_________________
amator
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime