Autor |
Wiadomość |
 |
Mlody24
|
Wysłany: 2011-03-29, 10:16 Filtry do instalacji powietrza
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 45
|
Jak w temacie, jaki bĂŞdzie najlepszy filtr powietrza albo blok przygotowania powietrza do lakierowania.
Jakich Wy uÂżywacie u siebie na lakierni?
Mam zamiar zmieniĂŚ filtry tylko nie wiem na jakie
mam na oku blok z CKD 5um i nastĂŞpnie 0,1um?
Obecnie mam do 10um i mam czÂłay czas prooblemy z pĂŞcherzykami wody w lakierze, ktĂłre objawiajÂą siĂŞ jak by lakier gazowaÂł. Dodam Âże lakier na pewno nie gazuje bo juÂż prubowaÂłem wszystkiego, orginalne rozpuszczalniki, utwardzacze, temperatura czas szuszenia itd. i nic to nie dawaÂło
ObjawĂłw wystĂŞpowania oleju raczej niema (rybich oczek czy coÂś takiego) ale jak czyszce filtr to obudowa jest pokryta lekko olejem.
CiÂągle wychodzÂą po poÂłorzeniu lakieru takie maÂłe banieczki albo jakby byÂły syfki na lakierze ale podczas polerowania niema nic czysto.
Wiecie jak to jest jak lakierek rozleje siĂŞ wam piĂŞknie a tu i tak trzeba go polerowaĂŚ normalnie aÂż grzech
Ratujcie |
|
|
|
 |
slawciu
|
Wysłany: 2011-04-02, 01:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 259 Skąd: Kielce
|
wstaw zdjecie tego ''gazowania'' |
|
|
|
 |
maciek
|
Wysłany: 2011-04-02, 10:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 21
|
http://aukcjewp.wp.pl/fil...1541345700.html
To jest najprostszy osuszacz do instalacji powietrza, montujesz go przed tym filtrem ktĂłry masz (10 mikronĂłw) i problem rozwiÂązany. Ten silikaÂżel pochÂłania wilgoĂŚ i olej ze sprĂŞÂżonego powietrza. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2011-04-02, 18:00
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Raczej ostroÂżnie bym podchodziÂł do tego filtra. Na oko ... raczej siĂŞ nie sprawdzi ... ale moÂże @maciek uÂżywasz takiego ... to mnie "wyprostuj", bo Ja nie znam takiej sztuczki w systemie filtracji powierza technicznego. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
maciek
|
Wysłany: 2011-04-02, 18:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 21
|
WÂłaÂśnie takiego filtra uÂżywam, prosty i skuteczny. To nie jest Âżadna sztuczka tylko zwykÂły Âżel krzemionkowy ktĂłry pochÂłania wilgoĂŚ ze sprĂŞÂżonego powietrza. Na zdjĂŞciu poniÂżej jest firmowy filtr i zasada dziaÂłania taka sama.
Filtr2.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 2069 raz(y) 87.71 KB |
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2011-04-03, 08:32
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Tak jak pisaÂłem .... SZTUCZKA ...
Nie wiem czy widzisz zasadnicz¹ ró¿nicê miêdzy tymi filtrami ... wielkoœÌ i przepustowoœÌ -- choÌby tych przy³¹czy. Przecie¿ on ma wymiary 4 x 4 x 30 cm i przy³¹cze 6 mm. Do czego to jest ? do aerografu ? ... no i ciekawe pytanie ... co siê dzieje z kondensatem i tym olejem ? W tym zestawie którego zdjêcie wklei³eœ s¹ trzy filtry - dwa z automatem spustowym. Prawdopodobnie papier i prasowany br¹z ... a ten trzeci jest niby do osuszania. Dodam - technologia przedpotopowa ( ruchomy wk³ad filtracyjny ) i raczej nie dla lakierni. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
maciek
|
Wysłany: 2011-04-03, 10:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 21
|
Ca³kowicie siê zgadzam ¿e œrednica przy³¹cza jest za ma³a, ale wymieniÌ sam¹ koùcówkê na np. 1/2 cala to chyba nie problem. ¯adna sztuka iœÌ do sklepu i kupiÌ za 5 tys. osuszacz ziêbniczy, mo¿e i konstrukcja takiego osuszacza absorbcyjnego jest przedpotopowa ale w USA tego typu osuszacze s¹ sprzedawane do dzisiaj, s¹ o wiele taùsze od osuszaczy ziêbniczych. Je¿eli kolega @Mlody24 zamierza wydaÌ kilka tysiêcy na profesjonalne urz¹dzenie to oczywiœcie polecam osuszacz ziêbniczy, ale tutaj chyba nie o to chodzi? A co siê dzieje z kondensatem i olejem? przecie¿ to chyba logiczne, ¿e wch³onie go absorbent i trzeba ten absorbent po jakimœ czasie wymieniÌ. Ten filtr z aukcji to jest najprostszy jaki mo¿e byÌ, ale lepsze to ni¿ nic, a tym bardziej jak kolega @Mlody24 ma tylko filtr 10 mikronów który wy³apie tylko czêœÌ wody a mg³a wodna razem z olejem idzie dalej w instalacjê, chyba ¿e zamontowaÌ za tym który ma, filtr 0,01 mikrona dobrej firmy, ale co z samych filtrów je¿eli instalacja jest zrobiona nieprawid³owo (chodzi mi o œrednicê przewodów, spadki, odejœcie itd). Ten prosty osuszacz absorbcyjny "wybacza" b³êdy w instalacji sprê¿onego powietrza. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2011-04-03, 11:04
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
SkutecznoœÌ systemu filtracyjnego jest taka na ile pozwala pojemnoœÌ zbiornika filtracyjnego.
Osuszacze nie sÂą Âżadnym rozwiÂązaniem w przypadku sprĂŞÂżarek tÂłokowych.
Znacznie ³atwiej jest przebudowaÌ ujêcia i zrobiÌ na koùcu sieci œlep¹ nitkê w któr¹ spychany jest kondensat i woda. Zauwa¿ ¿e wiêkszoœÌ ma³ych lakierni u¿ywa sprê¿arek t³okowych, a tylko niektóre maj¹ problem z zanieczyszczeniem powietrza. W wielu przypadkach wydawaÌ siê mo¿e ¿e to zaleta zastosowanych filtrów, a w rzeczywistoœci to np. miejsce postoju sprê¿arki, albo w³aœnie kszta³tu ujêcia.
Ten ma³y filtr nie rozwi¹¿e problemu tylko go na jakiœ czas zamaskuje. Tak samo jak taki ma³y g... wart filterek montowany pod pistoletem. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
maciek
|
Wysłany: 2011-04-03, 11:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 21
|
@PROJEKTER, caÂłkowicie tutaj siĂŞ zgadzam, podstawa to poprawne wykonanie instalacji sprĂŞÂżonego powietrza, a tych filterkĂłw pod pistolet to juÂż dawno przestaÂłem uÂżywaĂŚ bo maÂło tego Âże nic nie dajÂą, to jeszcze potrafiÂą pogorszyĂŚ przepÂływ powietrza. Tak wiĂŞc @Mlody24 posÂłuchaj dobrej rady i zacznij od instalacji, poniÂżej masz prosty schemat, ja mam tak zrobionÂą instalacjĂŞ i jest ok.
Instalacja pow.2.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 13822 raz(y) 62.32 KB |
|
|
|
|
 |
rudy
|
Wysłany: 2011-04-10, 10:33
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
a gdy zrobiĂŞ juÂż instalacjĂŞ na wzĂłr tej z rysunku. to jakie jest prawidÂłowe ustawienie ciÂśnienia na reduktorze?
sprĂŞÂżarka nabija powiedzmy do 9atm, mam reduktor na Âścianie z filtrami i pod pistoletem.
Wiadomo Âże reduktor pod pistoletem to juÂż kwestia czy to baza czy to bezbarwny itp...
ale jak z ciÂśnieniem na reduktorze z filtrami? |
|
|
|
 |
maciek
|
Wysłany: 2011-04-10, 12:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 21
|
Na reduktorze ustaw 4,5 - 5 atm, Âśrednica wewn. przewodu zasilajÂącego pistolet minimum 10mm ale lepiej daĂŚ przewĂłd 12 - 13mm (masz wiĂŞkszÂą masĂŞ powietrza pod pistoletem). |
|
|
|
 |
leviatanm
|
Wysłany: 2011-05-05, 14:08
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Czy filtry o takich wÂłaÂściwoÂściach bĂŞdÂą dobre do lakiernictrwa?
1) V10/30 - 25 mikron
2) M10/30 - 0,1 mikron
3) S7/27 - 0,01mikron
W tej kolejnoÂści bĂŞdÂą instalowane.
Czy potrzebne sÂą jakieÂś wiĂŞksze odstĂŞpy miĂŞdzy tymi filtrami?
Czy mo¿na je po³¹czyÌ rurami w odstêpach np 30cm? |
|
|
|
 |
Pneumatyka_NTS
|
Wysłany: 2011-05-11, 20:08
|
0
|
|
|
Posty: 30
|
Nie ma potrzeby instalowania kolejnych bloków filtracyjny w oddaleniu od siebie. WiêkszoœÌ producentów tworzy z bloków tandemy. Najd³u¿sze maj¹ nawet 5 elementów. Nale¿y jednak pamiêtaÌ ¿e oprócz dobrych filtrów trzeba zadbaÌ o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. sch³adzaj¹c powietrze (osuszacz ziêbniczy) do temperatury skraplania +3st C (punkt rosy) i odseparujemy powsta³¹ skroplinê kondensatu poza uk³ad instalacji sprê¿onego powietrza. Jeœli chodzi o stopniowanie wymienionych filtrów to jak dla mnie jest OK. Przed zakupem filtrów nale¿ siê zorientowaÌ kto je wyprodukowa³, czy mamy mo¿liwoœÌ zakupu wk³adów filtruj¹cych (w 1, 0,1, 0,01 mikrona wk³ady nale¿y wymieniaÌ co 6 - 12 miesiêcy), jaki jest przep³yw, czy urz¹dzenie jest dla nas bezpieczne (etykieta CE norma 97/23/CE form D+B). Nie bez znaczenia jest te¿ wielkoœÌ wk³adów filtracyjnych maj¹ca wp³yw na ch³onnoœÌ i czas eksploatacji ( i nie mówiê tu o wielkoœci baùki tylko wk³adu w œrodku:). |
|
|
|
 |
godekx8
|
Wysłany: 2011-05-14, 12:42
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam. Jestem na etapie zakupu zespoÂłu do kompresora. Czy niÂżej zamieszczony jest ok ? Czy jest cos taĂąszego o porĂłwnywalnej jakosci? Czy srednica 1/2 jest wÂłasciwa?
zespó³ CKD |
|
|
|
 |
rudy
|
Wysłany: 2011-08-13, 07:17
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
przymierzam siĂŞ do zrobienia caÂłej instalacji u siebie i chciaÂłbym podpytaĂŚ bardziej doÂświadczonych
garaÂż jest 3 wjazdowy podzielony 2+1. w wiĂŞkszej czĂŞÂści ogarniam auta i lakieruje a mniejsza jest jako warsztat i miejsce na sprzĂŞt. pod garaÂżem mam teÂż piwnice 6x4m.
teraz moje pytanie brzmi:
1.lepiej postawiĂŚ sprĂŞÂżarkĂŞ w piwnicy i prowadziĂŚ instalacje na gĂłrĂŞ, czy lepiej w garaÂżu(warsztacie) za ÂścianÂą?
2. z jakiego materia³u najlepiej wykonaÌ instalacje? mniej koszta bardziej jakoœÌ dzia³ania
3. je¿eli bêdê potrzebowa³ tylko jednego Ÿród³a zasilania to mogê zrobiÌ tylko jedno zejœcie w dó³ ze œlepym koùcem czy dla lepszej filtracji lepiej zrobiÌ dwa zejœcia jak na schemacie powy¿ej?
z gĂłry dziĂŞki za rady i podpowiedzi |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-08-13, 12:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Pneumatyka_NTS napisał/a: | NaleÂży jednak pamiĂŞtaĂŚ Âże oprĂłcz dobrych filtrĂłw trzeba zadbaĂŚ o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. schÂładzajÂąc powietrze (osuszacz ziĂŞbniczy) do temperatury skraplania +3st C (punkt rosy) i odseparujemy powsta³¹ skroplinĂŞ kondensatu poza ukÂład instalacji sprĂŞÂżonego powietrza. |
CaÂłkowicie siĂŞ zgadzam.
Masz mo¿e jak¹œ ofertê????
MoÂże dostĂŞp do jakiejÂś uÂżywki ???
ChĂŞtnie kupiĂŞ w dobrym stanie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
MARKOPOLOVW
|
Wysłany: 2011-12-28, 07:46
|
0
|
|
|
Posty: 60
|
maciek, SIEMANKO,
JESTEM NOWY NA FORUM ALE TROCHĂ SIEDZĂ W LAKIEROWANIU SAMOCHODĂW.
POWIEDZ MI PROSZĂ, SPRAWDZA CI SIĂ TAK ZROBIONA INSTALACJA?MASZ PRZEZ TO MNIEJ SYFĂW NA ELEMENCIE? MAM PROBLEM TAKI ÂŻE RAZ PO RAZ TRAFI MI SIĂ JAKIEÂŚ OCZKO
DZIĂKI
[ Komentarz dodany przez: Nokia: 2012-04-07, 19:14 ]
Napisz to jeszcze raz bez CAPS LOCKA, nikt nie jest slepy. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-04-07, 18:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
oczko ?
temu misiu
[ Dodano: 2012-04-08, 10:10 ]
maciek napisał/a: | WÂłaÂśnie takiego filtra uÂżywam, prosty i skuteczny. To nie jest Âżadna sztuczka tylko zwykÂły Âżel krzemionkowy ktĂłry pochÂłania wilgoĂŚ ze sprĂŞÂżonego powietrza. |
Czyli silikaÂżel.
Zag³êbiaj¹c siê dalej to zwyk³y silikonowy ¿wirek dla kota dostepny w TESCO (fakt lepszy taki ni¿ ¿aden)
PROJEKTER napisaÂł, Âże...
"SkutecznoœÌ systemu filtracyjnego jest taka na ile pozwala pojemnoœÌ zbiornika filtracyjnego."
SkutecznoœÌ czy przepustowoœÌ ? ( jeœli mia³eœ na myœli to samo to ok.)
WiĂŞc biorÂąc pod uwage, Âże z 1 m3 powietrza i wilgotnoÂści 80 %, przy temperaturze 25 stopni C. ma w sobie ok. 18 gram wody to ten filterek silikaÂżelowy musi byc bardzo pracochÂłonny...
Ps. Osobiœcie wole wk³ad filtracyjny z br¹zu spiekanego (jako odwadniacz i odolejacz zaraz za sprê¿ark¹), poniewa¿ w ci¹g³ej eksploatacji nale¿y co pó³ roku przemyÌ go bêzyn¹ ekstrakcyjn¹ i wystarczy.
A po zamkniĂŞciu i wypuszczeniu powietrza, sam siĂŞ oczyszcza z kondensatu.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-04-08, 12:12 ]
Pneumatyka_NTS
NaleÂży jednak pamiĂŞtaĂŚ Âże oprĂłcz dobrych filtrĂłw trzeba zadbaĂŚ o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. schÂładzajÂąc powietrze (osuszacz ziĂŞbniczy)
A czy rĂłwniez nie moÂżna podobnego efektu uzyskaĂŚ przez nagÂłe rozprĂŞÂżenie gazu (powietrza)w duÂżej komorze filtra cyklonowego?
Ps. W moim przypadku obudowa jest zimna...
szacunek
[ Dodano: 2012-05-31, 16:35 ]
Odwadniacz z odolejaczem z wĂŞglika spiekanego + wĂŞglowy zaraz za sprĂŞÂżarkÂą
Moje Filtry powietrza.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 668 raz(y) 140.79 KB |
oczko.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 159 raz(y) 85.98 KB |
|
|
|
|
 |
Jarek0107
|
Wysłany: 2017-07-04, 20:34
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Przepraszam Âże odÂświeÂżam temat ale potrzebuje pomocy.
Mój kompresor to bardzo wys³u¿ony van ze zbiornikiem 100L i od jakiegoœ pó³ roku chyba zacz¹³ puszczaÌ lekko olej(chyba) i od tego momentu zaczê³a siê moja walka i wydawanie kasy. Pojawi³y siê na lakierze oczka kratery. Osuszacz ziêbniczy przesta³ dawaÌ sobiê z tym radê wiêc dokupi³em blok filtrów 0,5-01-01-0,001 wêgiel aktywny zamontowa³em za ziêbniczym, brak efektów (mo¿e minimalna poprawa). Kolejny wydatek który mia³ ju¿ na 100% dzia³aÌ to osuszacz adsorpcyjny, rozbi³em blok filtrów w po³owie i tam go umieœci³em i wiecie co, minimalna poprawa lecz kratery nadal wystêpuj¹, jest ich niewiele, jeden dwa lub trzy na elemencie. W³osy z g³owy ju¿ wyrywam i zaczynam myœleÌ o nowym kompresorze i nogi mi siê uginaj¹ ¿e to nic nie da. Lakieruje fronty meblowe i to w sporych iloœciach wiêc takie kilka oczek na co drugim elemencie a elementów oko³o 25m/2 dziennie. Polernik rzuca za mn¹ polerk¹ jak tylko jestem w zasiêgu wzroku.
Proszê o jakieœ wskazówki mo¿e gdzieœ robiê b³¹d.
Dodam ¿e to 100% ze sprê¿onego powietrza bo dla upewnienia siê pod³¹czy³em w¹¿ bezpoœrednio do kompresora pomijaj¹c wszystkie filtry i osuszacze i prysn¹³em element, wygl¹da³ jak powierzchnia ksiê¿yca. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2017-07-05, 09:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Zacznij wszystko od tzw. podstawy czyli kup nowy dobry kompresor
szczegĂłlnie Âże wszystkie znaki wskazujÂą na to Âże stary wymaga juÂż wymiany lub odesÂłania
go do remontu ....
Jarek0107 napisał/a: | dla upewnienia siĂŞ pod³¹czyÂłem w¹¿ bezpoÂśrednio do kompresora pomijajÂąc wszystkie filtry i osuszacze i prysn¹³em element, wyglÂądaÂł jak powierzchnia ksiĂŞÂżyca. |
|
|
|
|
 |
Jarek0107
|
Wysłany: 2017-07-05, 14:32
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Najgorsza jest œwiadomoœÌ tego ¿e wyda³em ju¿ sporo milionów na filtracje osuszanie, oziêbianie, absrobowanie które powinno problem rozwi¹zaÌ. Kupiê kompresor i oka¿e siê ¿e dalej to samo bo np muszê jeszcze powietrze ogrzaÌ bo jest zbyt zimne. Gdzieœ wyczyta³em ¿e jeszcze dodatkowy zbiornik by siê przyda³ na gromadzenie tego osuszonego oczyszczonego oziêbionego powietrza przed samym pistoletem. |
|
|
|
 |
magister_123
|
Wysłany: 2017-07-05, 21:02
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
Opisz/narysuj instalacjĂŞ.
Jak olej poszedÂł w rury to przydaÂło by siĂŞ wszystko wyczyÂściĂŚ.
Zbiornik buforowy to nie taki gÂłupi pomysÂł. JeÂśli w nim bĂŞdzie gromadziĂŚ siĂŞ syf to pompa do wymiany. |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2017-07-06, 18:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
Pompe wymienisz ,instalacja do mycia lub wymiany ,zrobiĂŚ z ÂłabĂŞdziÂą szyjÂą i ÂślepÂą nitkÂą plus co tam masz i musi byĂŚ dobrze. W pomieszczeniu z ktĂłrego sprĂŞÂżarka bierze powietrze nie moÂżna uÂżywaĂŚ preparatĂłw silikonowych. |
|
|
|
 |
Jarek0107
|
Wysłany: 2017-07-06, 19:36
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Moja instalacja wyglÂąda nastĂŞpujÂąco:
-Kompresor stoi w kotÂłowni pod lakierniÂą(niechybnie nieszczĂŞsna lakiernia na piĂŞtrze)
-za kompresorem reduktor+odwadniacz
-przewĂłd gumowy przechodzi przez sufit do lakierni potem po podÂłodze w stronĂŞ osuszacza
-przed osuszaczem ziĂŞbniczym dwa filtry z rozbitego bloku 0,5 mikrona i 0,3 mikrona
-nastĂŞpnie osuszacz ziĂŞbniczy (dodam Âże ma juÂż 3 lata moÂże nie dziaÂła juÂż sprawnie)
-obok stoi osuszacz absorpcyjny po³¹czony z ziêbniczym przewodem gumowym
-za osuszaczem adsorpcyjnym pozostaÂłe dwa filtry z bloku 0,1 mikrona i wĂŞgiel aktywny
-nastĂŞpnie reduktor z ktĂłrego wychodzi ok 3 m przewodu pod pistolet
-maÂły filterek przed pistolem
-na koĂącu pistolet z ktĂłrego wylatuje nieszczĂŞÂście.
Dzisiaj zagoni³em ca³¹ ekipê i wysprz¹taliœmy, wymyliœmy ca³a lakiernie na b³ysk, niestety kraterowanie dosz³o ju¿ do takiego stopnia ¿e nawet obróbka i polerowanienie nie bêdzie mo¿liwe.
Zamawiam nowÂą pompĂŞ ale nogi mi siĂŞ uginajÂą jeÂżeli przyczyna bĂŞdzie inna.
JeÂżeli to nadmiar oleju w instalacji to ciekawe co siedzi teraz w moich osuszaczach? |
|
|
|
 |
kzychu
|
Wysłany: 2017-07-06, 20:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 344
|
W caÂłej instalacji masz syf, co wartoÂściowsze myĂŚ. |
|
|
|