Autor |
Wiadomo¶æ |
|
gruberek11
|
Wys³any: 2011-05-19, 20:13 Lakierowanie, zaprawki, itd
|
0
|
|
|
Posty: 105
|
Witam
Mam pytanie do do¶wiadczonych :
Mam rdzawke na nadkolu z ty³u (Passat B5). Proszê mnie poprawiæ je¶li co¶ ¼le robiê:
- rdzawkê czyszczê k±tówk± z tarcz± listkow±
- szpachluje
- na szpachel dajê podk³ad akrylowy
-matuje papierem na wodê 800 - matujê wy¿ej ni¿ szpachel (¿eby powy¿ej tego pomalowaæ samym bezbarwnym
- susze
- odt³uszczam (czym najlepiej?)
- pryskam
- potem po paru minutach bezbarwnym równie¿ wy¿ej gdzie zmatowa³em
Potem jak zrobiæ ¿eby by³o lusterko? Czym i jak polerowaæ?
Po wyschniêciu powiedzmy nocka papier 2500 na wodê a potem polerk±? Ale polerujemy past± na maszyne? Pasta na wodê? Czy maszyn± polerujemy g±bk±? Czy jak?
[ Dodano: 2011-05-19, 22:41 ]
Doczyta³em sobie o specjalnych lakierach na przejscia.
Element dzielê na 3 czê¶ci:
- baza - malujê naprawiony kawa³ek kolorem czyli baz± - jakim papierem matowaæ?
- potem matuje wy¿ej pod bezbarwny
- potem ³±czenie bezbarwnego ze starym bezbarwnym sikam tym rozpuszczalnikiem ale jakim papierem zmaotwaæ/ |
|
|
|
|
Abbyxie
|
Wys³any: 2011-05-20, 04:04
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-05-20, 18:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Powiem ci jak ja to robiê:
matujesz ca³y element p1500
rdzawkê zdzierasz szlifierk± k±tow±
to co zdar³e¶ szlifierk± to ro¶cierasz papierem powiedzmy p220 a koñczysz na p400
pryskasz podk³adem akrylowym to co zdarte + dooko³a tam gdzie szlifowa³e¶ p400.
nastêpnie przecierasz podklad p400, k³adziesz szpachel, szpachel na koniec docierasz p400, k³adziesz podklad akrylowy, docierasz go p1000, pryskasz baz±, trochê dalej lakierem i nastêpnie dajesz ranty gdzie koñczy siê bezbarwny klar z rozpuchem do cienoiwania.
bynajmniej ja tak robie i jest ok. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gruberek11
|
Wys³any: 2011-05-20, 19:55
|
0
|
|
|
Posty: 105
|
Dziêkuje za odpowiedz.
Kolego ale jak robisz, tzn baz± pryskasz tam gdzie szpachel i pod³kad, wy¿ej troszke clarem, potem na granicy clar - stary clar tym rozpuszczalnikiem samym? |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-05-20, 22:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Dok³adnie tak, zale¿y jeszcze jaki kolor auta masz. je¿eli srebro to inaczej to wygl±da.
a no i bazy nie polerujesz ani nie matujesz... nie wolno po prostu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gruberek11
|
Wys³any: 2011-05-21, 07:56
|
0
|
|
|
Posty: 105
|
A w srebrnym jak to zrobiæ?
[ Dodano: 2011-05-22, 18:27 ]
A polerowaæ czym? Na maszyne? Rozumiem ze poleruje najpierw g±bk± ale jaki preparat wybraæ? |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-05-23, 00:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Polerujesz najpierw papierem p2000 nastêpnie farecla g3
Ze srebrem raczej co lakiernik to mo¿e byæ inna technika, lecz u ka¿dego bêdzie d±¿y³a do tego aby pozbyæ siê zapylenia gdzie koñczy siê baza. A w moim przypadku wygl±da to tak ¿e tam gdzie podk³ad to jedziesz baz± w normalnych proporcjach a im dalej do miejsca podkladowanego tym wiêcej rozpucha w bazie. Daje nam to brak tzw. ³uski a i nie zmieni siê odcieñ dziêki rzadkiej i prawie nie kryj±cej dalej bazy no i ca³y element jedziesz lakierem. Wszystko zale¿y od stanu elementu, samochodu, odcienia itd. nie da siê tego opisaæ. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|