Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Dyjoo
Wys³any: 2011-07-31, 13:47   Luszczacy sie klar na calym aucie ...
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam wszystkich

Zabieram siê powoli do lakierowania mojego autka, powodem jest ³uszcz±cy siê lakier bezbarwny .

I teraz nie wiem jak siê zabraæ do usuniêcia klaru , bo je¶li dobrze rozumiem trzeba bêdzie usun±æ ca³y z auta je¶li ju¿ zacz±³ siê ³uszczyæ. Czy szlifierka oscylacyjna ,papier 320 i przejechanie w ten sposób ca³ego auta to dobry pomys³ ??
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie mo¿liwe wskazówki .
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-07-31, 15:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Tak,pomys³ jest dobry,tylko gradacja nieodpowiednia,zajedziesz siê.Zacznij od 120-180-240,i mo¿esz skoñczyæ na 320.Zasad± jest nieprzeskakiwanie o wiêcej ni¿ dwie gradacje,wiêc mo¿esz te¿ 120-240,i jak chcesz 320.Ale i tak bêdziesz musia³ podk³adowaæ ca³o¶æ,wiêc je¶li szlifierka bêdzie z ma³ym skokiem,to 240 wystarczy.
 
 

Dyjoo
Wys³any: 2011-08-01, 08:40   
0
UP DOWN

Posty: 3
No có¿ szlifierka ma skok na pewno ponad 3mm , czyli zacznê od 180 nastêpnie 240 i 320.
Bojê siê tylko ¿eby przy tak grubym papierze nie narobiæ do³ków , ma kto¶ jakie¶ wskazówki jak zminimalizowaæ ryzyko do³ków ??


z góry dziêki za wszelk± pomoc


pozdrawiam
 

kropen16 
Wys³any: 2011-08-01, 18:58   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
wykonuj plynne ruchy
 
 

chudson
Wys³any: 2011-08-02, 11:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
I je¿eli auto cynkowane to staraj sie nie poprzecieraæ do go³ej blachy :)
 

Dyjoo
Wys³any: 2011-08-02, 20:32   
0
UP DOWN

Posty: 3
No w³a¶nie auto ocynkowane, co siê stanie lub jak nale¿y post±piæ je¿eli siê ju¿ przetre do go³ej blachy ??
 

Manfred
Wys³any: 2011-09-01, 19:29   
0
UP DOWN

Posty: 7
Tak Panowie tak wiele rzeczy siê powinno robiæ ale kto ma na to czas !!!!!!!!!!!!!!!!!.

Plan dzia³ania Maszynowo
1.Papier 150
2.Papier 220 ( Usun±æ wszystkie rysy po 150 )
3. Jak chcesz po szpachlowaæ to teraz najlepiej szpachla roberlo ( Szybka i dobra )
4.Podk³adowanie 2 grube warstwy ( drug± mo¿na bardzie rozlaæ mniej roboty )Polecam podk³ad równie¿ roberlo ( ¯adnych tanich novol itp. Zwyk³a mêczarnia równie¿ co do szpachli )
5. szlifowanie podk³adu rêcznie 220 - potem maszynowo 220 i 400 na koñcu papier wodny 800 ( Jako¶æ szlifowania sprawdzaj patrz±c pod s³oñce lub lampê na mokry element ( mokry znaczy przeleæ go wilgotn± szmat± a nie ¿eby woda po nim p³ynê³a bo gówno zobaczysz )

Element gotowy do malowania :)

Jeszcze kilka uwag
Jak zrobisz ca³e auto na sucho papierem 150 potem 220 to po jego pod³adowaniu poczekaj z 12 h najlepiej zostaw docieranie na nastêpny dzieñ .
Gdy gdzie¶ przetrzesz podk³ad to jest taki w spray 1k
Podk³ad najlepiej jakby siê wygrza³ na s³oneczku , s³u¿y to temu by nie siad³ ci na elemencie sprawa dotyczy rys itp. Które znajdowa³y siê pod podk³adem a które ¼le oszlifowa³e¶

P.S Powodzenia


A papier 150 tam gdzie odchodzi ci klar zak³adam ¿e nie wszêdzie : ) Bynajmniej wiêcej 220 ¿eby¶ siê nie rozpêdzi³ z ta 150 :)
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-09-01, 22:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Manfred,
Sk±d ¿e¶ siê ch³opie urwa³.
Twoje porady maj± co¶ w sobie, ale jest w nich wiele braków technologicznych.
Na przetarcia do go³ej blachy ( ocynk) radzisz daæ szpachel ?
Manfred napisa³/a:
szlifowanie podk³adu rêcznie 220 - potem maszynowo 220 i 400 na koñcu papier wodny 800

To¶ mnie ubawi³.
Tak pokrêconej technologii obróbki nawet moja ma³¿onka by nie wymysli³a.
Rêcznie a nawet maszynka na sucho a nawet na mokro.
A jak± maszynk± ?\
Dlaczego nie na sucho?
Dlaczego 220 na rêkê :shock:
Ojjj
A najlepszy jestes tu...
Manfred napisa³/a:
Podk³ad najlepiej jakby siê wygrza³ na s³oneczku , s³u¿y to temu by nie siad³ ci na elemencie sprawa dotyczy rys itp

To dopiero jestes prezes.
Przepraszam Roberta , Jacentego, Obcego i innych ¿e jestem pierwszym przesmiewc± w tym temacie, ale chyba spac nie bêdê móg³ po tym co przeczyta³em. :sciana:
Manfred napisa³/a:
A papier 150 tam gdzie odchodzi ci klar zak³adam ¿e nie wszêdzie

Haha, normalnie nie moge.
Dzis nie odchodzi to nie trzeba po ca³o¶ci.
Jutro zrobi myjk± ci¶nieniow± szlaczki z odpadaj±cego klaru co go zostawi i bêdzie git. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Manfred napisa³/a:
Element gotowy do malowania

Szpachel, dwie warstwy podk³adu akrylowego a na przecierki podk³ad 1K i gotowy do lakierowania.
:spoko: :spoko: :spoko: :shock: :shock: :shock:
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-09-01, 22:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Manfred napisa³/a:
Jeszcze kilka uwag

No myslê ¿e koledzy bêd± mieli jeszcze wiêcej uwag w ka¿dym z Twoich postów.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-02, 11:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Manfred napisa³/a:
( Jako¶æ szlifowania sprawdzaj patrz±c pod s³oñce lub lampê na mokry element ( mokry znaczy przeleæ go wilgotn± szmat± a nie ¿eby woda po nim p³ynê³a bo gówno zobaczysz )
to dopiero meczarnia,leciec na sucho i przy kazdej zmianie papieru moczyc element,suszycz docierac....
Lackdoctor napisa³/a:
No myslê ¿e koledzy bêd± mieli jeszcze wiêcej uwag w ka¿dym z Twoich postów.
w kolejnych moze tak,tego to poki co ty posumowales jak nalezy :spoko:
 
 

senior
Wys³any: 2011-09-02, 19:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Maniutek pomyli³e¶ daty !!! :D

Wczoraj by³ 1 wrze¶nia !!! To rocznica wybuchu wojny.
A Prima Aprilis jest 1 kwietnia !!!
:D
 

zwibel
Wys³any: 2011-09-02, 19:35   
0
UP DOWN

Posty: 66
Mam ten sam problem co kolega u góry, zastanawia mnie tylko czy musze dawaæ podk³ad je¿eli zjadê to wszystko papierem-przecie¿ pod spodem zostaje oryginalna baza??
 

heeler11
Wys³any: 2011-09-02, 20:02   
0
UP DOWN

Posty: 150
a jak prysnie podk³adem 1k na przetarcia to nie bedzie mu sie baza wazyæ??
jak tak prysno³em na plastik i na przecierki da³em oczytwiscie pzp potem podk³ad akrylowy i jak przetar³em sie do pzp nie do go³ego plastiku to prysno³em podk³adem w spreyu 1k i sie powazy³o:)

podk³adzik z firmy APP
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-09-02, 21:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego Manfred ,przyznam ¿e mia³e¶ du¿o szczê¶cia ¿e wczoraj jako pierwszy te twoje bzdury które napisa³e¶ "wy³apa³" kolega Lackdoktorek ;) Dlatego do¶æ delikatnie i bardzo dyplomatycznie napisa³ w tym temacie co o nich my¶li jak i o osobie która te w³asne "wydumki" napisa³a :tak: Przeczyta³em wszystkie twoje wiadomo¶ci i muszê stwierdziæ ¿e od tego "s³oñca" które tak polecasz (suszenie ,szlifowanie itp.) musia³e¶ dostaæ chyba wielokrotnie udaru s³onecznego :rotfl: :rotfl: :rotfl: "Wiesz ¿e gdzie¶ dzwoni± tylko nie wiesz gdzie i w którym ko¶ciele" :rotfl: Przypuszczam ¿e pracujesz jako pomocnik lub uczeñ w jakim¶ ma³ym prywatnym warsztacie :rotfl: Dlatego polecasz "takie patenty" :rotfl: Pozdrawiam ca³± "braæ lakiernicz±" :spoko:
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-09-03, 18:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Lackdoctor napisa³/a:
Przepraszam Roberta , Jacentego, Obcego i innych
Czasem...lepiej...po prostu usi±¶æ i pop³akaæ cichutko...
 
 

Manfred
Wys³any: 2011-09-04, 11:13   
0
UP DOWN

Posty: 7
Chodzi³o mi ¿e wszystkie papiery na sucho !!! oprócz 800 . A nie ¿e trzeba suszyæ .
Ale Panowie nie uwa¿am siê za nie wiadomo jakiego fachowca i z chêci± poczytam jak wy to robicie jakie gradacje stosujecie na odzieñ w swoich warsztatach . Bo nie uwie¿e ze na codzien kiedy macie 5 -6 aut czekaj±cych na malowanie lecicie co 20 z gradacj± :)

Sprawdzanie pod s³oñce czy lampe tyczy³o siê tylko koñcowej 800 na wodê !

Pisa³em ¿e papier 220 na rêkê poniewa¿ kolega który to pisa³ nie ma do¶wiadczenia z maszynk± mimo¶rodow± i móg³by porobiæ sobie do³ki . Po rêce za³agodzi³ by tylko rysy maszynk± .

No ale reasumuj±c . Napiszcie mu jak to zrobiæ a nie krytykujecie mnie . I ja tez z chêci± siê dowiem co i jak "Powinno siê robiæ po kolei "
 

kalbi 
Wys³any: 2011-09-04, 15:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
Manfred napisa³/a:
Bo nie uwie¿e ze na codzien kiedy macie 5 -6 aut czekaj±cych na malowanie lecicie co 20 z gradacj±

80-120-180 rêcznie na klocku docinanie kitu 240-320 maszynka - dotyczy obróbki szpachli oraz likwidacji rys na obrze¿ach.
240 rêcznie na klocku docieranie podk³adu - poprawka 400 na siatce maszynk±, i na koniec 1200 rêcznie na mokro + ewentualne pod cieniowanie mat pasta z w³óknin± szar±
_________________

 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-09-04, 15:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
kalbi napisa³/a:
1200 rêcznie na mokro +

Na mokro????????????????????????

Dobra, sam tak robiê :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

ZIEMBA
Wys³any: 2011-09-04, 17:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Doktor, co tak siê czepiasz tej obróbki na mokro? Ciekawy jestem ile warsztatów w Twojej okolicy robi wszystko na sucho, w³±cznie z Tob± ;) Dam sobie uci±c rêke, ¿e policzy³ bym te warsztaty na palcach jednej rêki.
 

Manfred
Wys³any: 2011-09-04, 20:08   
0
UP DOWN

Posty: 7
80-120-180 ( Ja powiedzia³em 150 ) rêcznie na klocku docinanie kitu 240-320 ( Ja powiedzia³em 220 ) maszynka - dotyczy obróbki szpachli oraz likwidacji rys na obrze¿ach.
240 rêcznie na klocku docieranie podk³adu - poprawka 400 na siatce maszynk± ( To samo ja robie ) , i na koniec 1200 rêcznie na mokro ( tam gdzie by³o robione u¿ywam 800 albo 1200 tam gdzie trzeba tylko zmatowaæ ) + ewentualne pod cieniowanie mat pasta z w³óknin± szar±

TAKA WIELKA RÓ¯NICA ¯E TRZEBA BY£O TYLE GADAÆ
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-05, 18:17   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
kalbi napisa³/a:
240 rêcznie na klocku docieranie podk³adu - poprawka 400 na siatce maszynk±, i na koniec 1200 rêcznie na mokro + ewentualne pod cieniowanie mat pasta z w³óknin± szar±
zle sie wyraziles troche,no chyba ze podklad docierasz zaczynajac od 240 na klocku???i wtedy jedziesz ostro te rysy maszynka...bo ja to odrazu maszynka 400 podklad i dopiero poprawiam
 
 

kalbi 
Wys³any: 2011-09-05, 20:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
gugun napisa³/a:
le sie wyraziles troche
dobrze siê wyrazi³em - 240 rêcznie zgrubnie na klocku tam gdzie by³o szpachlowane, potem p 400 na siatce na maszynkê oscylacyjn± o skoku 3mm i nie ma ¿adnych rys po p240 i nic nie trzeba ostro jechaæ
_________________

 
 

senior
Wys³any: 2011-09-06, 06:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Dobrze kalbi mówi - chocia¿ gdy ju¿ tak robiê w przypadku podk³adu to sam startujê od razu z 400 na klocku i dopiero potem 500, 600 maszynka 2,5 mm.
Po pierwsze mogê sobie na to pozwoliæ bo na ogó³ nie za du¿o szpachlujê - staram siê wymieniaæ a nie klepaæ bumerangi - a po drugie powierzchniê pod podk³ad mam do¶æ równiutk± gdy¿ je¶li siê trafi jednak ostra rze¼ba to traktujê j± szpachl± natryskow± do której jednak powróci³em - i nie przyjmujê do wiadomo¶ci ¿adnych bzdetów typu g±bka itp. bo niby co ma wessaæ? A ka¿dy kit i przecierki zawsze przed podk³adem akrylowym czêstujê do¶æ cienk± jedn± ciut rzadsz± warstw± podk³adu epoksydowego - zero mapowañ, wsechów itp itd {wiadomo ¿e jeszcze jest IR-ek}
Je¶li chodzi o gradacje to raczej nie ma co siê za ostro spieraæ bo to przecie¿ zale¿y i od firmy tych papierów: w jednym 400 bêdzie jak w drugim 600 - a w papierach na g±bkach to ju¿ w ogóle...
Jeszcze jedn± spraw± wed³ug mnie jest sprawa "szpiega". Je¶li kto¶ nakrapia star± baz± to pó¼niej mo¿e i po niej mieæ rysy z tego co siê przyklei w farmie grudek do papieru przy obróbce podk³adu. Poza tym takie nakrapiane kropeczki nie s± na ca³ej powierzchni i w niektóre ryski nie trafiaj± i ich przy szlifie nie widaæ - spokojnie ¶lepy nie jestem-
Dlatego te¿ moim zdaniem puder jest jednak najlepszy. Je¶li siê dobrze odmucha element to puderek ³adnie siê wetrze w ka¿d± nawet najmniejsz± ryskê czy obicie -dziurkê- i przy szlifie wszystko idealnie widaæ a przy okazji nie zabija ¿adnego papieru.

Ale nikt nikomu nad g³ow± nie stoi z ka³achem i ka¿dy robi jak chce - umie.
Pozdrawiam
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-06, 09:12   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja jak juz uzywam 240 na podkladzie jak jest duzo kitu to po przytarciu poprawiam lekko 400 i podkladuje cienko jeszcze raz i dopiero na nastepny dzien szlif od 400 na maszynce i malunek,a jesli juz to zaczynam mimo wszystko od 320-400 i wole sie troche wiecej namachac bo po 240 to nigdy nic nie wiadomo,tymbardziej na np sreberku niech gdzies przy rancie 1 malutka niezauwazona rysa zostanie i juz jej nie zalejesz.nie twierdze ze nie idzie,ale napewno trzeba bardziej uwazac jak tez jest przy tym wiecej zabawy ja jak juz jade 240 jak duzo kitu zeby wyprostowac to wole jeszcze raz to cienko przypodkladowac.
senior napisa³/a:
Je¶li kto¶ nakrapia star± baz± to pó¼niej mo¿e i po niej mieæ rysy z tego co siê przyklei w farmie grudek do papieru przy obróbce podk³adu
szpiega ^^ ^^
super nazwa:Pja osobiscie do tego typu docieran nie uzywam bo widze gdzie sie podklad sciera a gdzie nie..czasem pracownikowi jak gdzies nie podociera przesikam po p 400 zeby to docieral 1000 i nie zostawil zadnych rysek...troche po chamsku ale inaczej znajdzie sie zawsze kilka niedopatrzen a ja przed malowaniem wtedy musze 2h poprawiac a bywa ze jeszcze gdzies cos zostanie a na np sreberku kazdy niedoszlifowany rancik jest widoczny x5 :D :D
 
 

senior
Wys³any: 2011-09-06, 11:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
gugun napisa³/a:
szpiega
No ta nazwa jako¶ mi siê podoba :) na pocz±tku wydawa³a mi siê dziwna ale po jakim¶ czasie przylgnê³a i siê do niej przyzwyczai³em. :D
ZIEMBA napisa³/a:
Doktor, co tak siê czepiasz tej obróbki na mokro?
To¿ doda³:
Lackdoctor napisa³/a:
Dobra, sam tak robiê :spoko:

Ale ja jestem i tak zdania, ¿e nie tylko ze wzglêdu na skrócenie czasu lepiej jest lecieæ na sucho.
A to, ¿e wiêkszo¶æ robi tak czy siak to akurat nie jest ¿aden argument bo gdyby na prawdê sugerowaæ siê ogólnie pojêt± wiêkszo¶ci± to kitowaliby¶my na go³± blachê, najlepszym a mo¿e i jedynym podk³adem by³aby czerwona minia, jedynym rozcieñczalnikiem pod rêk± nitro a malowa³o by siê w wiatach z desek i folii albo szeregowych mini gara¿ykach - to takie uogólnienie.
Chodzi o to, ¿e jak co¶ tam robi wiele osób a tym bardziej wiêkszo¶æ to wcale nie oznacza ¿e robi± lepiej.
Pozdrawiam
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-09-06, 11:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
senior napisa³/a:
Ale ja jestem i tak zdania, ¿e nie tylko ze wzglêdu na skrócenie czasu lepiej jest lecieæ na sucho.


Robi³ bym na sucho i bêdê robi³ gdy zakupiê odsysacz py³ów do maszynek pneumatycznych.
Na dzieñ dzisiejszy nie jestem w stanie zakoñczyæ 500-600 bo sie kulki robi± i niszcz± wyrobiona powierzchniê.
Nie zeby te kulki robi³y sie na maxa, ale papier sie zabija i potrafia sie tak zbiæ i kulki porobiæ.
Wtedy lipa i kupa.
Dlatego robiê 90% na sucho i koñcze na 400 maszynk± 3mm skok.
Potem ju¿ 1000-1200 i praktycznie pog³askanie jak po pupie i koniec.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

senior
Wys³any: 2011-09-06, 11:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Wiem o co chodzi ale... ja robiê bez odsysu :D :D
To kwestia nie tylko maszynki ale te¿ i podk³adu oraz papierów. I to jest jeden z powodów dla których jadê np. na DuPoncie 1052-1056 a nie niby pochodnym Duxonie - wed³ug mnie Duxone jest bardziej mokry i on zabija papier pracuj±cy bez odsysu a DP nie. No i kr±¿ki 3M s± lepsze ni¿ jakie¶ Inadasy itp.
Ja d³ugo robiê na sucho i te¿ zabieram siê do nastêpnego etapu jak pies do je¿a czyli do M/M. Ale sadzê ¿e ju¿ w tym miesi±cu w koñcu siê prze³amiê ;) ;)
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-06, 17:56   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
a ja tam robie na sucho tez praktycznie wszysto no ale zawsze sobie tam musze poprawic woda,przy okazji umyc dobrze cale auto i wtedy mam pewnosc ze nie zawieruszy sie nigdzie jakis kurz...co do krazkow 3m/a to akurat porazka jesli chodzi o p400.ostatnio kupilem to elementu nim nie dalem rady objechac...ja uzywam p 400-500 z app (na foli) od calkiem niedawna i lepszych nie spotkalem..objechalem dzisiaj caly bok w podkladzie 1 krazkiem gdzie normalnie ok 1szt na element..z tym ze po rabatach cena 1,60 szt. ale mimo wszystko warto i polecam...a co do duxona to w pelni sie zgadzam...pracowalem kiedys na dp podkladzie i krazki tez dosc dlugo wystarczaly a co do duxona to nie mam przekonania...kiedys porownalem duxona bezbarwny z innym bezbarwnym duponta..polakierowalem 1bok auta duxonem 2gi dp.efekt poczatkowo ten sam,jednak po jakims roku duxon nadawal sie do lekkiej polerki a drugi bok tak jak polakierowany tak zostalo..dodam ze oczywiscie baza podklad dupont temp taka sama itp...auto bylo moje wiec sobie poexperymentowalem:)
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang