Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Gabriel
|
Wys³any: 2011-08-05, 11:30 Podklady, szpachla itp. - Kilka Pytan
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Bede malowal starego Poloneza i to pierwszy raz bede malowal caly samochod wiec mam kilka pytan. Oczyscilem zardzewiale miejsca do golego metalu szczotka druciana na wiertarce i na diaxie.
1. Czy powinienem na ten goly metal polozyc troche szpachli i dopiero podklad, czy podklad przed szpachla musi byc?
2. Martwie sie troche o korozje, bo te auto ma jezdzic tez w zime wiec chcialbym polozyc podklad reaktywny. Czy powinienem na reaktywny potem polozyc podklad akrylowy i dopiero kolor, czy moge bezposrednio na reaktywny?
3. Nie bede lakierowal metaliciem, wiec czy jest jakis sens w kryciu tego bezbarwnym?
4. Czym zabezpieczyc miejsca narazone na rdze? Blacharz ktory mi wymienial przedni pas powiedzial ze bitex to gowniany komunistyczny patent i powinno sie uzywac czegos co sie nazywa PCV, tak jak w nowych samochodach fabrycznie.
Wybaczcie jezeli to glupie pytania ale jestem jeszcze zielony w tym temacie :p
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-08-05, 12:04
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
Wszytskie odpowiedzi znajdziesz na forum |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-05, 13:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jesli goly metal bez rdzy to epoxydowy szpachla akrylowy lakier nawierzchniowy i to tyle...do konserwacji uzyj czegos do profili zamknietych na baranek i lej az bedzie kapalo..jesli luczki wstawiane i inne to szczeliny zagumowac guma zeby woda nie podchodzila...to tyle...na akryl nie kladz lakieru.
ps wszystko jest naprawde czesto poruszane wiec szczegolow szukaj na forum |
|
|
|
|
Gabriel
|
Wys³any: 2011-08-10, 00:55
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Oczyscilem metal jak najbardziej sie dalo, ale na wypadek gdyby tam gdzies zostaly jakies mikroskopijne slady korozji chcialbym uzyc podkladu reaktywnego. Czy sa jakies wady w tym rozwiazaniu?
Mam jeszcze pytanko, czy moge polozyc baze akrylowa bezposrednio na podklad reaktywny, czy powinien byc reaktywny, podklad akrylowy, i dopiero baza?
Czytalem duzo na forum, ale ta wiedza jest ukryta w tematach w ktorych ludzie pisza rownierz na 30 innych tematow i zadaja pytania na inne tematy, wiec czasami ciezko doszukac sie tego co trzeba... |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-08-10, 07:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego na podk³ad reaktywny po³ó¿ podk³ad akrylowy i na to k³ad¿ baze czy lakier akrylowy Na podk³ady reaktywne mozna (oprócz podk³adów akrylowych) jeszcze tylko nak³adaæ bezpo¶rednio ¶rodki ochrony karoseri np. tzw. "baranka" Tak¿e we¿ i po³ó¿ jednak jeszcze ten akrylowy podk³ad Pozdrawiam! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-10, 09:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
te mikroskopijne slady ladnie idzie wypiaskowac..z biedy nawet pistaletem od baranka,ryj boli ale czego sie nie robi dla jakosci:) reaktywny jesli cos zostalo jak najbardziej,akrylowy konieczny. jedyna wada reaktywnego jest taka ze nakladac kitu nie powinno sie na niego ani na akrylowy ktory nastepnie dasz na niego,wiec najlepiej oczyscic lub tez uzyc dobrego odrdzewiacza i dac epoxyd z ktorym mozna "wszystko" |
|
|
|
|
Gabriel
|
Wys³any: 2011-08-10, 10:55
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Aha rozumiem, w takim razie moze dobrym rozwiazaniem byloby uzycie reaktywnego w miejscach jak komora silnika gdzie nic nie bedzie szpachlowane, a na wierzch karoserii dac epoxyd? Rozumiem ze na epoxyd mozna baze akrylowa bezposrednio klasc? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-08-10, 11:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Tak mozesz przy odpowiedniej grubo¶ci (patrz karta tech.) epoksydowego podk³adu nanie¶æ na niego baze (np.solidow± ,metaliczn±) jak równie¿ lakier akrylowy czy poliuretanowy Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Gabriel
|
Wys³any: 2011-08-27, 14:44
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Mam jeszcze kilka pytañ,
W komorze silnika zardzewia³e punkty zjecha³em do czystego metalu szczotk± drucian± na szlifierce, chcia³bym teraz pomalowaæ cal± komore reaktywnym. Czy moge bez problemu ten reaktywny po³o¿yc na resztki starej pow³oki które s± w okolicy?
W miejscach jak nadkola i innych zakamarkach gdzie nie bêdzie koloru moge po³o¿yæ reaktywny i na to zabezpieczenie antykorozyjne PCV?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-08-27, 19:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Tak,mo¿esz.A dok³adniej odpowie Ci karta technologiczna podk³adu reaktywnego,którego bêdziesz u¿ywa³.Np na Novola 340 mo¿na nak³adaæ ¶rodki ochrony karoserii. |
|
|
|
|
Gabriel
|
Wys³any: 2011-08-31, 12:35
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
A jak wyglada sprawa z resztkami starego lakieru? |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-08-31, 13:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Po³o¿enie reaktywnego na stary lakier nie pomo¿e wiêc nie ma sensu. I nie k³ad¼ lakieru odrazu na reaktywny
Czy mo¿na kupiæ zabezpieczenie do podwozi PCV ? WIem ,¿e nowe auta maj± "plastikiem" (= pcv ) wylane podwozie i jest to bardzo trwa³e ale nie spotka³em siê z tym w sklepach.
natomiast k³a¶æ baranka czy bitexu odrazu na reaktywny to kiepski pomys³. Baranek zabezpiecza tylko od mechanicznych uszkodzeñ. Pod baranka lub bitex albo na baranka ( na bitex nie ) musisz daæ chocia¿ podk³ad ¿eby odci±æ dop³yw powietrza i wilgoci do blachy np akrylowym.
Mam poloneza z 79r, i powiem Ci ,¿e zachowa³ siê w dobrym orginalnym stanie dziêki tonom konserwacji do profili zamkniêtych u¿ytych przez poprzedniego w³asciciela. Wszystkie wnêki s± tak zalane ,¿e wymieniaj±c ostatnio krancówkê o¶wietlenia wnêtrza przerazi³em siê ilo¶ci± konserwacji na wi±zke elektrycznej w s³upku - jeden wielki zlepek. Rdza z¿era polonezy od ¶rodka wiêc przyjrzyj siê dok³adnemu wyczyszczeniu i pomalowaniu nadkoli i b³otników od wnêtrza , progów i wnêtrz drzwi .
Novola epoksydowy podk³±d 360 bym wybra³, producent chwali sie ,¿e ma aktywne w³asciwosci antykorozyjne ( jak reaktywny ) , na to baranek a na baranka lakier i masz porz±dnie zabezpieczone. Mo¿na przed epoksydem odrzewiæ jeszcze |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-31, 14:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
chudson napisa³/a: | Mo¿na przed epoksydem odrzewiæ jeszcze | trzeba. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-09-01, 06:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
chudson napisa³/a: | natomiast k³a¶æ baranka czy bitexu odrazu na reaktywny to kiepski pomys³. Baranek zabezpiecza tylko od mechanicznych uszkodzeñ. Pod baranka lub bitex albo na baranka ( na bitex nie ) musisz daæ chocia¿ podk³ad ¿eby odci±æ dop³yw powietrza i wilgoci do blachy np akrylowym. |
Kolego na podk³ad reaktywny mo¿na spokojnie nak³adaæ tzw. Baranka i jest to zgodne z zaleceniami producenta tego podk³adu (np. tak jak napisa³ kolega Jacenty 741 -podk³ad Novola) "Baranek" czyli "¶rodek ochrony karoserii ,tworzy mocn± elestyczn± o drobnoziarnistej strukturze warstwe odporn± na uderzenia kamieni. ¦rodek ten zabezpiecza przed wod± ,sol± ,olejami i benzyn± oraz posiada w³a¶ciwo¶ci dzwiekoch³onne i wyg³uszaj±ce Jak podaje producent (Novol) oparty jest na ¿ywicach syntetycznych i nie zawiera bitumów i asfaltu ,tak jak np. Bitex
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-01, 09:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
chudson napisa³/a: | ¿eby odci±æ dop³yw powietrza i wilgoci do blachy np akrylowym. | rozumiem ze miales na mysli epoxydowy a tylko ci sie napisalo akrylowy??? jako izolator sluzy epoxydowy podklad,akrylowy NIE posiada ZADNYCH WLASCIWOSCI ANTYKOROZYJNYCH wciaga wode jak gabka czy szpachlowka....mozna dac epoxyd i na to akrylowy jesli chodzi o karoserie auta,a jesli mowimy o podwoziu to akrylowy wogole nie jest tam potrzebny... |
|
|
|