Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
kocer
Wysłany: 2011-05-15, 08:51   Ustawienie linii nadwozia.
0
UP DOWN

Posty: 37
Witam wszystkich. Od jakiegoÂś czasu posiadam zabytkowy samochĂłd i zabieram siĂŞ za chwilĂŞ za jego remont. W przedniej czĂŞÂści nadwozia nie ma rĂłwnych przerw pomiĂŞdzy maskÂą a bÂłotnikami, bÂłotnikami a drzwiami. ChcĂŞ, Âżeby byÂł ideaÂł. StÂąd moje pytanie. Wiem, Âże maskĂŞ oraz drzwi moÂżna wyregulowaĂŚ trochĂŞ na zawiasach, ale co zrobiĂŚ gdy to nie wystarczy? Czy jako amator poradzĂŞ sobie? Czy sÂą jakieÂś sposoby doÂświadczonych blacharzy?
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-05-15, 11:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
A co to za samochĂłd o budowie samonoÂśnej czy na ramie ?
_________________

 

Dawid1989 
Wysłany: 2011-05-15, 11:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 324
Skąd: okolice Mielca
Mozliwe ¿e masz zawiasy pokrzywione.albo auto ma tak mocno skorodowane elementy noœne ¿e siê z³o¿y³o. a wtedy do ciê¿ki temat. A co do pasowania ca³ego auta to osobiscie zaczynam od tylnych drzwi i lece do przodu.A jeœli chcesz ¿eby by³o idealnie musisz tak zrobiÌ ¿eby wszystkie œruby zawiasów wstrzela³y sie w sam œrodek tzw"fasolki". Bo kiedyœ w razie jakiegoœ W masz mo¿liwoœÌ regulacji.
 

zolwik 
Wysłany: 2011-05-15, 13:08   
0
UP DOWN


Posty: 128
Regulacja drzwi to na jakiej zasadzie dziaÂła , moÂżna podkÂładaĂŚ podkÂładki by drzwi np. poszÂły do tyÂłu ?
 

kocer
Wysłany: 2011-05-15, 14:14   
0
UP DOWN

Posty: 37
Homer, jest to chevrolet Bel Air z 53r. oczywiÂście na ramie. CzytaÂłem chyba wszystkie Twoje posty i czekam na porady doÂświadczonego. Przednie bÂłotniki sÂą krĂŞcone.
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-05-15, 15:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
O to ogromna fura :spoko: i caÂły jej ciĂŞÂżar opiera siĂŞ na ramie . Przy kompleksowej odbudowie to rozebranie ,piaskowanie no i zabezpieczenie przed korozjÂą . Na poczÂątek powinna byĂŚ pomierzona rama czy jakieÂś wczeÂśniejsze zdarzenia drogowe lub rdza jÂą nie osÂłabiÂła .Dopiero na odnowionÂą ramĂŞ uzbrojonÂą w zawieszenia bym postawiÂł budĂŞ i jÂą pasowaÂł . Rama tu bĂŞdzie podstawÂą do poprawnego spasowania karoserii .
_________________

 

and6412
Wysłany: 2011-05-15, 20:02   
0
UP DOWN

Posty: 8
Skąd: KrakĂłw
PodepnĂŞ siĂŞ pod temat bo mam bardzo podobne pytania.

TakÂże posiadam zabytkowy samochĂłd MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samonoÂśnej. ChcĂŞ sam zrobic blacharkĂŞ (w ogĂłle sam chce robiĂŚ jak najwiĂŞcej bo o to w tym chodzi).

Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzieœ b³¹d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiÌ rozpórki usztywniaj¹ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byÌ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraÌ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byÌ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywnoœci progów (to cabrio jest).

LiczĂŞ oczywiÂście Âże nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniĂŚ siĂŞ trzeba.

Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakieœ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaÌ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj¹ to tak zostawiÌ?

Kolejna sprawa to jak sprawdziĂŚ czy auto nie jest zÂłoÂżone, progi sa potwornie pognite i jak siĂŞ go dÂźwiga to widaĂŚ Âże karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaĂŚ aby drzwi siĂŞ nie mieÂściÂły w otwory albo coÂś takiego. Jak upewniĂŚ siĂŞ Âże jest OK.

ProszĂŞ teÂż o generalne porady jak siĂŞ zabraĂŚ za temat w amatorskich garaÂżowych warunkach.

A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t¹ wadê ¿e na aucie jest tak potworna iloœÌ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi)
 

kocer
Wysłany: 2011-05-15, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 37
Witam and6412. Z moich rozmów z firmami piaskujacymi samochody zabytkowe (nie naczepy, czy ceg³ê) wynika, ¿e to oni od pocz¹tku do koùca zajmuj¹ sie piaskowaniem i tym, ¿eby buda im sie nie z³o¿y³a. Wiêc trochê nie rozumiem pomys³u z rozpórkami.
 

and6412
Wysłany: 2011-05-15, 21:13   
0
UP DOWN

Posty: 8
Skąd: KrakĂłw
No ale co jeÂżeli juÂż jest z niÂą coÂś nie tak?

A tak w ogĂłle to moÂże ktoÂś jest w stanie mi kogoÂś poleciĂŚ do piaskowania. Auto jest w Krakowie. ZaleÂży mi na profesjonalizmie.
 

kocer
Wysłany: 2011-05-15, 21:30   
0
UP DOWN

Posty: 37
Ja jestem z Poznania i tutaj rozpoznawaÂłem temat. Niestety nie pomogĂŞ.
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-05-17, 17:38   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
and6412 napisał/a:
PodepnĂŞ siĂŞ pod temat bo mam bardzo podobne pytania.

TakÂże posiadam zabytkowy samochĂłd MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samonoÂśnej. ChcĂŞ sam zrobic blacharkĂŞ (w ogĂłle sam chce robiĂŚ jak najwiĂŞcej bo o to w tym chodzi).

Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzieœ b³¹d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiÌ rozpórki usztywniaj¹ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byÌ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraÌ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byÌ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywnoœci progów (to cabrio jest).

LiczĂŞ oczywiÂście Âże nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniĂŚ siĂŞ trzeba.

Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakieœ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaÌ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj¹ to tak zostawiÌ?

Kolejna sprawa to jak sprawdziĂŚ czy auto nie jest zÂłoÂżone, progi sa potwornie pognite i jak siĂŞ go dÂźwiga to widaĂŚ Âże karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaĂŚ aby drzwi siĂŞ nie mieÂściÂły w otwory albo coÂś takiego. Jak upewniĂŚ siĂŞ Âże jest OK.

ProszĂŞ teÂż o generalne porady jak siĂŞ zabraĂŚ za temat w amatorskich garaÂżowych warunkach.

A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t¹ wadê ¿e na aucie jest tak potworna iloœÌ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi)

Tu caÂła konstrukcja podtrzymywana jest przez progi i jak sÂą wygnite to przed piaskowaniem ja bym wspawaÂł rozpĂłrki z prĂŞtĂłw lub kÂątownika . RozpĂłrki wiadomo po skosie i na Âśrodku wszystkie do ,,kupy,,. Po piaskowaniu szczeliny ustawia siĂŞ do elementĂłw metalowych szpachel nie jest odnoÂśnikiem ^^ prawidÂłowej szczeliny. Progi w cabrio majÂą wewnÂątrz solidne wzmocnienia i jak ,,one,, :D wygnijÂą to autko siĂŞ skÂłada a szczeliny siĂŞ zmieniajÂą .
_________________

 

and6412
Wysłany: 2011-05-23, 17:35   
0
UP DOWN

Posty: 8
Skąd: KrakĂłw
DziĂŞki za odpowiedÂź ale nadal nie mam pewnoÂści. Jak sprawdziĂŚ czy stan obecny jest prawidÂłowy czy juÂż siĂŞ delikatnie "zÂłoÂżyÂł" to jest pytanie klucz.
Na oko wyglÂąda OK, a w zasadzie to wyglÂąda tak jakby zdecydowanie za bardzo pracowaÂł podczas jazdy (jak jeÂździÂł) bo widaĂŚ to na drzwiach ale na postoju jakby wrĂłciÂł do stanu na oko prawidÂłowego.
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-05-23, 18:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
No to mo¿na okreœliÌ na podstawie wymiarów bazowych. Ja mam takie ale do pojazdów wspó³czesnych . Jak wstawiam auto na ramê do naci¹gania to nie robiê tego na oko tylko wed³ug wymiarów bazowych. Na 100% do Kolegi auta te¿ s¹ takie tylko trzeba poszukaÌ jakieœ fora ,kluby,strona producenta :?:
_________________

 

and6412
Wysłany: 2011-05-23, 19:22   
0
UP DOWN

Posty: 8
Skąd: KrakĂłw
Ciê¿ko bêdzie ;/ Nie da³ bym sobie rêki uci¹Ì ¿e fabryka mia³a coœ takiego ;-) a co dopiero zdobyÌ teraz. Popytam na zagranicznych forach.

ZakÂładajÂąc Âże takie coÂś znajdĂŞ to czy jestem w stanie tego uÂżyĂŚ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieĂŚ jakiÂś specjalny sprzĂŞt do pomierzenia auta?

Jeszcze raz dziĂŞkujĂŞ.
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-05-24, 15:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
and6412 napisał/a:
Ciê¿ko bêdzie ;/ Nie da³ bym sobie rêki uci¹Ì ¿e fabryka mia³a coœ takiego ;-) a co dopiero zdobyÌ teraz. Popytam na zagranicznych forach.

ZakÂładajÂąc Âże takie coÂś znajdĂŞ to czy jestem w stanie tego uÂżyĂŚ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieĂŚ jakiÂś specjalny sprzĂŞt do pomierzenia auta?

Jeszcze raz dziĂŞkujĂŞ.

OczywiÂście w domowych warunkach siĂŞ da dokonaĂŚ pomiarĂłw. Jest to karta na ktĂłrej jest rzut-y pojazdu oraz punkty pomiarowe i odlegÂłoÂści miĂŞdzy nimi.
_________________

 

and6412
Wysłany: 2011-05-28, 22:45   
0
UP DOWN

Posty: 8
Skąd: KrakĂłw
Nie wierzyÂłem Âże siĂŞ uda, ale koledzy z za wielkiej wody byli nieocenieni i podesÂłali mi coÂś takiego. Rozumiem Âże o to chodzi. DziĂŞki za naprowadzenie na dobry trop.

Wymiary bazowe 2.JPG
Plik ściągnięto 422 raz(y) 21.22 KB

Wymiary bazowe 1.JPG
Plik ściągnięto 422 raz(y) 25.04 KB

 

bruczyk
Wysłany: 2011-06-29, 17:05   
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam. Homer S. Mam do Ciebie takie male pytanko.

Mam Vw Polo 1989r niby nic specjalnego byl to pierwszy moj samochĂłd i tak dobrze mi si nim jezdzilo ze go nie sprzedam a chce go kompleksowo wyremontowac. wiem ze to nie oplacalne ze drogie. ze samochod nie wart zabawy i wiele wiele innych opini juz slyszalem ale decyzja zapadla bedzie odbudowa i koniec.

ale wracajac do pytania. samochod na 99% jest krzywy. i nie jeden blacharz juz w nim maczal paluszki. i konkretne pytanie. czy najpierw zrobic kompleksowa blacharke polatac podloge, fartuchy, wymienic progi i nadkola i nastepnie wstawic auto na rame? czy wrecz odwrotnie najpierw wstawic na rame pozniej wymieniac.


Pozdrawiam
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-06-29, 17:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Trudno jak decyzja zapadÂła o remoncie to trzeba robiĂŚ bez wzglĂŞdu na koszty ;P .A tak dokÂładnie to co jest krzywe :?:
_________________

 

bruczyk
Wysłany: 2011-06-29, 17:25   
0
UP DOWN

Posty: 4
krzywa jest napewno lewa podluznica. Uderzenie w kraweznik na skreconych zblokowanych kolach. podluznice podbilo do gory, rozepchala ja w lewo i dodatkowo wbila sie do srodka tak ze stracila sie szpara w drzwiach.

tak to wygladalo po strzale

https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143490955337074
https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143535341049906
https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143540164566690
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-06-29, 17:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Ja jako pierwszy samochód te¿ mia³em Polo ale z 1978r chyba (Audi 50). A co do tej polówki to ja bym na ramie j¹ naci¹gn¹³ i ustawi³ szczeliny a nastêpnie wyspawa³ .Je¿eli jednak nie ma ju¿ progów no to pierwsze progi i pod³oga nastêpnie rama i ustawianie szczelin.
_________________

 

bruczyk
Wysłany: 2011-06-29, 21:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
a piaskowac go przed czy po plycie?

sa do takiego polo Bazy pomiarowe czy trzeba to zdobyc
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-06-30, 15:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
WypiaskowaĂŚ moÂżna przed ramÂą bĂŞdzie wiadomo gdzie sÂą dziury i puÂżniej nie bĂŞdzie niespodzianek .Wymiary bazowe pewnie sÂą nie jest to Âżaden wynalazek. Mam komputer po formacie jak wgram program z mojej ramy Autorobota to zobaczĂŞ czy mam . Jak Kolega nie znajdzie wymiarĂłw to proszĂŞ o PW to podeÂślĂŞ .
_________________

 

nanayan
Wysłany: 2011-08-20, 10:10   
0
UP DOWN

Posty: 2
A jeÂśli chcesz Âżeby byÂło idealnie musisz tak zrobiĂŚ Âżeby wszystkie Âśruby zawiasĂłw wstrzelaÂły sie w sam Âśrodek tzw"fasolki". Auto jest w Krakowie. ZaleÂży mi na profesjonalizmie.
_________________
discount golf clubs
Callaway X-24 Hot Irons
discounts golf store
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime