Autor |
Wiadomość |
 |
kocer
|
Wysłany: 2011-05-15, 08:51 Ustawienie linii nadwozia.
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
Witam wszystkich. Od jakiegoÂś czasu posiadam zabytkowy samochĂłd i zabieram siĂŞ za chwilĂŞ za jego remont. W przedniej czĂŞÂści nadwozia nie ma rĂłwnych przerw pomiĂŞdzy maskÂą a bÂłotnikami, bÂłotnikami a drzwiami. ChcĂŞ, Âżeby byÂł ideaÂł. StÂąd moje pytanie. Wiem, Âże maskĂŞ oraz drzwi moÂżna wyregulowaĂŚ trochĂŞ na zawiasach, ale co zrobiĂŚ gdy to nie wystarczy? Czy jako amator poradzĂŞ sobie? Czy sÂą jakieÂś sposoby doÂświadczonych blacharzy? |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-05-15, 11:33
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
A co to za samochĂłd o budowie samonoÂśnej czy na ramie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dawid1989
|
Wysłany: 2011-05-15, 11:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 324 Skąd: okolice Mielca
|
Mozliwe ¿e masz zawiasy pokrzywione.albo auto ma tak mocno skorodowane elementy noœne ¿e siê z³o¿y³o. a wtedy do ciê¿ki temat. A co do pasowania ca³ego auta to osobiscie zaczynam od tylnych drzwi i lece do przodu.A jeœli chcesz ¿eby by³o idealnie musisz tak zrobiÌ ¿eby wszystkie œruby zawiasów wstrzela³y sie w sam œrodek tzw"fasolki". Bo kiedyœ w razie jakiegoœ W masz mo¿liwoœÌ regulacji. |
|
|
|
 |
zolwik
|
Wysłany: 2011-05-15, 13:08
|
0
|
|
|

Posty: 128
|
Regulacja drzwi to na jakiej zasadzie dziaÂła , moÂżna podkÂładaĂŚ podkÂładki by drzwi np. poszÂły do tyÂłu ? |
|
|
|
 |
kocer
|
Wysłany: 2011-05-15, 14:14
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
Homer, jest to chevrolet Bel Air z 53r. oczywiÂście na ramie. CzytaÂłem chyba wszystkie Twoje posty i czekam na porady doÂświadczonego. Przednie bÂłotniki sÂą krĂŞcone. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-05-15, 15:54
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
O to ogromna fura i caÂły jej ciĂŞÂżar opiera siĂŞ na ramie . Przy kompleksowej odbudowie to rozebranie ,piaskowanie no i zabezpieczenie przed korozjÂą . Na poczÂątek powinna byĂŚ pomierzona rama czy jakieÂś wczeÂśniejsze zdarzenia drogowe lub rdza jÂą nie osÂłabiÂła .Dopiero na odnowionÂą ramĂŞ uzbrojonÂą w zawieszenia bym postawiÂł budĂŞ i jÂą pasowaÂł . Rama tu bĂŞdzie podstawÂą do poprawnego spasowania karoserii . |
_________________
 |
|
|
|
 |
and6412
|
Wysłany: 2011-05-15, 20:02
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: KrakĂłw
|
PodepnĂŞ siĂŞ pod temat bo mam bardzo podobne pytania.
TakÂże posiadam zabytkowy samochĂłd MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samonoÂśnej. ChcĂŞ sam zrobic blacharkĂŞ (w ogĂłle sam chce robiĂŚ jak najwiĂŞcej bo o to w tym chodzi).
Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzieœ b³¹d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiÌ rozpórki usztywniaj¹ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byÌ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraÌ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byÌ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywnoœci progów (to cabrio jest).
LiczĂŞ oczywiÂście Âże nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniĂŚ siĂŞ trzeba.
Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakieœ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaÌ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj¹ to tak zostawiÌ?
Kolejna sprawa to jak sprawdziĂŚ czy auto nie jest zÂłoÂżone, progi sa potwornie pognite i jak siĂŞ go dÂźwiga to widaĂŚ Âże karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaĂŚ aby drzwi siĂŞ nie mieÂściÂły w otwory albo coÂś takiego. Jak upewniĂŚ siĂŞ Âże jest OK.
ProszĂŞ teÂż o generalne porady jak siĂŞ zabraĂŚ za temat w amatorskich garaÂżowych warunkach.
A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t¹ wadê ¿e na aucie jest tak potworna iloœÌ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi) |
|
|
|
 |
kocer
|
Wysłany: 2011-05-15, 20:53
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
Witam and6412. Z moich rozmów z firmami piaskujacymi samochody zabytkowe (nie naczepy, czy ceg³ê) wynika, ¿e to oni od pocz¹tku do koùca zajmuj¹ sie piaskowaniem i tym, ¿eby buda im sie nie z³o¿y³a. Wiêc trochê nie rozumiem pomys³u z rozpórkami. |
|
|
|
 |
and6412
|
Wysłany: 2011-05-15, 21:13
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: KrakĂłw
|
No ale co jeÂżeli juÂż jest z niÂą coÂś nie tak?
A tak w ogĂłle to moÂże ktoÂś jest w stanie mi kogoÂś poleciĂŚ do piaskowania. Auto jest w Krakowie. ZaleÂży mi na profesjonalizmie. |
|
|
|
 |
kocer
|
Wysłany: 2011-05-15, 21:30
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
Ja jestem z Poznania i tutaj rozpoznawaÂłem temat. Niestety nie pomogĂŞ. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-05-17, 17:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
and6412 napisał/a: | PodepnĂŞ siĂŞ pod temat bo mam bardzo podobne pytania.
TakÂże posiadam zabytkowy samochĂłd MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samonoÂśnej. ChcĂŞ sam zrobic blacharkĂŞ (w ogĂłle sam chce robiĂŚ jak najwiĂŞcej bo o to w tym chodzi).
Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzieœ b³¹d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiÌ rozpórki usztywniaj¹ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byÌ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraÌ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byÌ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywnoœci progów (to cabrio jest).
LiczĂŞ oczywiÂście Âże nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniĂŚ siĂŞ trzeba.
Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakieœ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaÌ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj¹ to tak zostawiÌ?
Kolejna sprawa to jak sprawdziĂŚ czy auto nie jest zÂłoÂżone, progi sa potwornie pognite i jak siĂŞ go dÂźwiga to widaĂŚ Âże karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaĂŚ aby drzwi siĂŞ nie mieÂściÂły w otwory albo coÂś takiego. Jak upewniĂŚ siĂŞ Âże jest OK.
ProszĂŞ teÂż o generalne porady jak siĂŞ zabraĂŚ za temat w amatorskich garaÂżowych warunkach.
A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t¹ wadê ¿e na aucie jest tak potworna iloœÌ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi) |
Tu caÂła konstrukcja podtrzymywana jest przez progi i jak sÂą wygnite to przed piaskowaniem ja bym wspawaÂł rozpĂłrki z prĂŞtĂłw lub kÂątownika . RozpĂłrki wiadomo po skosie i na Âśrodku wszystkie do ,,kupy,,. Po piaskowaniu szczeliny ustawia siĂŞ do elementĂłw metalowych szpachel nie jest odnoÂśnikiem prawidÂłowej szczeliny. Progi w cabrio majÂą wewnÂątrz solidne wzmocnienia i jak ,,one,, wygnijÂą to autko siĂŞ skÂłada a szczeliny siĂŞ zmieniajÂą . |
_________________
 |
|
|
|
 |
and6412
|
Wysłany: 2011-05-23, 17:35
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: KrakĂłw
|
DziĂŞki za odpowiedÂź ale nadal nie mam pewnoÂści. Jak sprawdziĂŚ czy stan obecny jest prawidÂłowy czy juÂż siĂŞ delikatnie "zÂłoÂżyÂł" to jest pytanie klucz.
Na oko wyglÂąda OK, a w zasadzie to wyglÂąda tak jakby zdecydowanie za bardzo pracowaÂł podczas jazdy (jak jeÂździÂł) bo widaĂŚ to na drzwiach ale na postoju jakby wrĂłciÂł do stanu na oko prawidÂłowego. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-05-23, 18:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
No to mo¿na okreœliÌ na podstawie wymiarów bazowych. Ja mam takie ale do pojazdów wspó³czesnych . Jak wstawiam auto na ramê do naci¹gania to nie robiê tego na oko tylko wed³ug wymiarów bazowych. Na 100% do Kolegi auta te¿ s¹ takie tylko trzeba poszukaÌ jakieœ fora ,kluby,strona producenta |
_________________
 |
|
|
|
 |
and6412
|
Wysłany: 2011-05-23, 19:22
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: KrakĂłw
|
Ciê¿ko bêdzie ;/ Nie da³ bym sobie rêki uci¹Ì ¿e fabryka mia³a coœ takiego a co dopiero zdobyÌ teraz. Popytam na zagranicznych forach.
ZakÂładajÂąc Âże takie coÂś znajdĂŞ to czy jestem w stanie tego uÂżyĂŚ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieĂŚ jakiÂś specjalny sprzĂŞt do pomierzenia auta?
Jeszcze raz dziĂŞkujĂŞ. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-05-24, 15:24
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
and6412 napisał/a: | CiĂŞÂżko bĂŞdzie ;/ Nie daÂł bym sobie rĂŞki uci¹Ì Âże fabryka miaÂła coÂś takiego a co dopiero zdobyĂŚ teraz. Popytam na zagranicznych forach.
ZakÂładajÂąc Âże takie coÂś znajdĂŞ to czy jestem w stanie tego uÂżyĂŚ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieĂŚ jakiÂś specjalny sprzĂŞt do pomierzenia auta?
Jeszcze raz dziĂŞkujĂŞ. |
OczywiÂście w domowych warunkach siĂŞ da dokonaĂŚ pomiarĂłw. Jest to karta na ktĂłrej jest rzut-y pojazdu oraz punkty pomiarowe i odlegÂłoÂści miĂŞdzy nimi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
and6412
|
Wysłany: 2011-05-28, 22:45
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: KrakĂłw
|
Nie wierzyÂłem Âże siĂŞ uda, ale koledzy z za wielkiej wody byli nieocenieni i podesÂłali mi coÂś takiego. Rozumiem Âże o to chodzi. DziĂŞki za naprowadzenie na dobry trop.
Wymiary bazowe 2.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 422 raz(y) 21.22 KB |
Wymiary bazowe 1.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 422 raz(y) 25.04 KB |
|
|
|
|
 |
bruczyk
|
Wysłany: 2011-06-29, 17:05
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam. Homer S. Mam do Ciebie takie male pytanko.
Mam Vw Polo 1989r niby nic specjalnego byl to pierwszy moj samochĂłd i tak dobrze mi si nim jezdzilo ze go nie sprzedam a chce go kompleksowo wyremontowac. wiem ze to nie oplacalne ze drogie. ze samochod nie wart zabawy i wiele wiele innych opini juz slyszalem ale decyzja zapadla bedzie odbudowa i koniec.
ale wracajac do pytania. samochod na 99% jest krzywy. i nie jeden blacharz juz w nim maczal paluszki. i konkretne pytanie. czy najpierw zrobic kompleksowa blacharke polatac podloge, fartuchy, wymienic progi i nadkola i nastepnie wstawic auto na rame? czy wrecz odwrotnie najpierw wstawic na rame pozniej wymieniac.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-06-29, 17:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Trudno jak decyzja zapadÂła o remoncie to trzeba robiĂŚ bez wzglĂŞdu na koszty .A tak dokÂładnie to co jest krzywe |
_________________
 |
|
|
|
 |
bruczyk
|
Wysłany: 2011-06-29, 17:25
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-06-29, 17:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Ja jako pierwszy samochód te¿ mia³em Polo ale z 1978r chyba (Audi 50). A co do tej polówki to ja bym na ramie j¹ naci¹gn¹³ i ustawi³ szczeliny a nastêpnie wyspawa³ .Je¿eli jednak nie ma ju¿ progów no to pierwsze progi i pod³oga nastêpnie rama i ustawianie szczelin. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bruczyk
|
Wysłany: 2011-06-29, 21:16
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
a piaskowac go przed czy po plycie?
sa do takiego polo Bazy pomiarowe czy trzeba to zdobyc |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-06-30, 15:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
WypiaskowaĂŚ moÂżna przed ramÂą bĂŞdzie wiadomo gdzie sÂą dziury i puÂżniej nie bĂŞdzie niespodzianek .Wymiary bazowe pewnie sÂą nie jest to Âżaden wynalazek. Mam komputer po formacie jak wgram program z mojej ramy Autorobota to zobaczĂŞ czy mam . Jak Kolega nie znajdzie wymiarĂłw to proszĂŞ o PW to podeÂślĂŞ . |
_________________
 |
|
|
|
 |
nanayan
|
Wysłany: 2011-08-20, 10:10
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
|
|
|