Autor |
Wiadomo¶æ |
|
raf379
|
Wys³any: 2011-08-25, 09:52 Budowa sprê¿arki piaskowanie itp
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
Witam
Otó¿ ostatnimi czasy wpad³y mi w rêce 2 pompy sprê¿arkowe B4900 jak w linku poni¿ej
sprê¿arka
Dosta³em je jako uszkodzone za 0,5l , po rozebraniu okaza³o siê ¿e do wymiany korbowody i panewki czyli koszt naprawy oko³o 180z³/szt
Co panowie s±dzicie o tej pompie mo¿e kto¶ takiej u¿ywa?
Czy do piaskowania wystarczy jedna czy od razu ³±czyæ te dwie?
Kupi³em silnik 4kW za 190z³, ale dwóch to raczej nie da rady chyba ¿e druga na ma³ej szajbie.
Mam dwa zbiorniki na gaz po 100l, nie bêdzie za ma³o?
Potrzebujê jeszcze ca³y osprzêt, sk±d to tanio dostaæ?
Mowa bêdzie o piaskowaniu okazjonalnym, czasem co¶ pomalowaæ,pod³±czyæ kawa³ek klucza pneumatycznego i odkrêciæ ko³o a mojego expo 50l mi szkoda mêczyæ
Je¿eli to gó..no i szkoda czas traciæ to ¶mia³o mówiæ
Wszelakie opinie pozytywne negatywne mile widziane. |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-08-25, 10:19 Re: Budowa sprê¿arki piaskowanie itp
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
raf379 napisa³/a: | Witam
Otó¿ ostatnimi czasy wpad³y mi w rêce 2 pompy sprê¿arkowe B4900 ...
(...)koszt naprawy oko³o 180z³/szt ...
|
Pompy idealne do profesjonalnego zastosowania. Czê¶ci zamienne dostêpne od rêki - tego przy chinolach nie ma. Jak siê chinol po gwarancji rozkraczy z korbowodem i panewkami (o ile je ma) to do ¶mieci tylko siê bêdzie nadawa³.
Taniutko za te pompy da³e¶... |
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-08-25, 10:28
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
by³y na z³omie i mia³y i¶æ pod m³ot a¿ mi ci¶nienie podskoczy³o jak je tam zobaczy³em chocia¿ nie wiedzia³em co to dok³adnie jest szczerze to da³em 0,5 za 3 szt. choæ jedna w gorszym stanie, pier¶cienie t³oki i obudowa ok
ale pytanie czy kupowaæ inny silnik i zak³adaæ 2 czy jedna da rade? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-25, 12:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jest tylko 1 prosty sposob zeby to sprawdzic...naprawic 1,podlaczyc do silnika i bedziesz wiedzial czy wystarczy ci taka wydajnosc czy nie...teoretycznie powinna wystarczyc,ale praktycznie sie okaze,zawsze masz 2 i mozesz je razem spiac...w najgorszym wypadku 2 moze chodzic zawsze troche wolniej jakby silnik nie dawal rady...dobre i jak 100l/min podpomuje |
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-09-20, 12:19
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
No i co nieco niewielkim kosztem zrobi³em na obecn± chwilê tylko z jednej pompy w której wymieni³em korbowód i panewki tak jak pisa³em koszt 180z³ 2x butla po gazie co¶ oko³o 90l ka¿da, 2 x 0,5 litra, silnik 4kW za 200z³( z w³±cznikiem i 15m przewodu) , regulator ci¶nienia, w³±cznik ci¶nieniowy 2 zegary i inne cenzura³y z tym zwi±zane oko³o 300z³. Farba 13z³ Wózek z ruchomym przednim kó³kiem - 0,5l.
Reasumuj±c koszt materia³ów tej zabawy wyniós³ - 693z³ i 2 litry
Tyle da³em poprzednio za expo 50l nic wiêkszego jeszcze ni± nie robi³em ale chodzi ³adnie, nic nie stuka nic nie puka, nie grzeje siê :
Tylko ten zapach gazu, zapomnia³em wyp³ukaæ butle
d³ugo mo¿e ten smród trzymaæ?
kilka fotek
|
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-20, 18:28
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Gratulujê sukcesu.
PS. Te¿ mam star± butle po LPG ze 60L chyba i zastanawiam siê czy ten gaz da siê w ogóle wywietrzyæ wymyæ czym to p³ukaæ
W sumie to do¶æ dziwne ¿e nawet nowa butla LPG jest du¿o tañsza od zbiornika dedykowanego do sprê¿onego powietrza. Czym to siê ró¿ni W koñcu gazu wchodzi 2MPa, a powietrza tylko 8 barów.
Pytanie czy to bezpiecznie jest i czy to w lakierowaniu nie zaszkodzi |
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-09-20, 20:16
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
dzisiaj gdzie¶ przeczyta³em ¿eby na noc zalaæ butlê gor±c± wod± z proszkiem do prania i ponoæ da rade . No niestety nie za bardzo mi siê chce wszystko rozkrêcaæ zw³aszcza ¿e trochê roboty by³o z uszczelnieniem tego |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2011-09-20, 21:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
gall napisa³/a: | czy ten gaz da siê w ogóle wywietrzyæ |
To nie gaz smierdzi, tylko marker Gaz jest bezwonny dlatego dodaja tych "perfum" Przed jakimi kolwiek manipulacjami jak wiercenie lub spawanie najlepiej butle napelnic woda lub dokladnie przedmuchac dwutlenkiem wegla (np. z migomatu)
Pozdrawiam |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-21, 09:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
masz teraz super sprzet wrazie jakby w piecu ci sie nie chcialo palic...jak dmuchniesz to ogien gwarantowany...a tak na powaznie to sprzet fajny i pamietaj ze "gaz"jest tlusty wrazie jakbys nabral ochoty na polakierowanie czegos... |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-21, 11:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Patrzê na te ko³a i widzê prze³o¿enie prawie 1:1
Jak oblicza³es obroty ¿e zastosowa³e¶ takie a nie inne ko³a pasowe?
Ten kompresor chodzi na 1400 obr/min a tu ma ile?
Wiadomo ¿e w tym momencie wydajnosc bêdzie okrutna ale chyba nie o to chodzi aby tak tuningowaæ wydajno¶æ.
Ile obr ma silnik
Jakiej ¶rednicy sa oba ko³a.
Czy oblicza³e¶ prêdko¶æ i wiesz ile ma kompresor? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-09-21, 12:06
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
silnik raczej "wolno"-obrotowy na tablicy ma 1300 obrotów wiêc prze³o¿enie na "oko" by siê prawie zgadza³o. Wiêcej tego nie wylicza³em gdy¿ nie mia³em zamiaru inwestowaæ i dorabiaæ odpowiedniejszej szajby. Wydajno¶ci nie liczy³em bo do samego koñca mia³em problem z uszczelnieniem i nie chcia³em przek³amañ:) ¶rednica kó³ do podania po powrocie do domu wiêc nie wcze¶niej ni¿ weekend. Ogólnie ca³y czas uczê siê i pracuje w Wawce wiêc kompresor robiony tanim kosztem z naciskiem na spo¿ytkowanie wolnego czasu w weekendy. Mia³em w³a¶nie pobawiæ siê w malarza i prysn±æ bia³e seicento dziadka ale bojê siê ¿e nie bêdê mia³ na to czasu.
Czyli bez porz±dnego odolejacza nawet nie podchodziæ?
Mo¿e jak±¶ sprawdzon± przyk³adow± ofertê kto¶ mi poda |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-21, 16:00
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
gugun napisa³/a: | :D ... pamietaj ze "gaz"jest tlusty wrazie jakbys nabral ochoty na polakierowanie czegos... |
W³a¶nie, pytanie czy mazut siê w butli odk³ada
...bo smalcem bêdzie malowa³.
Czekam na pierwsze lakierowanko. |
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-10-09, 21:24
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
dzisiaj zmierzy³em czas nabijania butli, 200litrów nabi³a w 3min 40s. do 8 barów, tak wiêc 436l/min efektywnie. Jednak nadal mam lekkie rozszczelnienie które muszê na paku³y i silikon skrêciæ.. do piaskowania nawet amatorskiego to jednak chyba sporo za ma³o a mia³em sobie rower wypiaskowaæ trzeba najwy¿ej bêdzie nastêpn± pompê do³o¿yæ.
Jak co¶ do³o¿ê to opiszê zmiany. |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2011-10-10, 20:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
Co do piaskowania amatorskiego to ¶mialo da radê ale ma³a dysza np. 3mm i da rade. Ja tak± dysz± piaskujê ale mój kompresor to nawet podej¶cia do tego nie ma Dodam ¿e wykonany ze sprê¿arki hs-19 czyli co¶ ko³o 300l na ssaniu ;p |
|
|
|
|
maciobyk
|
Wys³any: 2011-10-16, 14:26
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
okoñ napisa³/a: | Co do piaskowania amatorskiego to ¶mialo da radê ale ma³a dysza np. 3mm i da rade. Ja tak± dysz± piaskujê ale mój kompresor to nawet podej¶cia do tego nie ma Dodam ¿e wykonany ze sprê¿arki hs-19 czyli co¶ ko³o 300l na ssaniu ;p |
A jakie masz prze³o¿enie ??? Ile obr/min ma silnik ???? |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2011-10-18, 09:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
Nie pamiêtam dok³adnie jakie prze³o¿enie ale pamiêtam ¿e co¶ powy¿ej 1500 obr na pompie ale g³owy nie dam uci±æ. Jak zmierzê to napiszê dok³adnie nawet mo¿e dzi¶ Silnik to 2,2Kw 2800 obr. W ka¿dym b±d¼ razie ka¿demu odradzam t± sprê¿arkê ona siê nie nadaje do niczego (chyba ¿e nap±powaæ ko³a) poniewa¿ za du¿o olejem rzyga do zbiornika ....
P.S. Je¶li chodzi o piaskowanie na dyszy 3mm to u mnie trzyma ci¶nienie 3 atm a to niestety za ma³o.....
[ Dodano: 2011-10-18, 19:25 ]
Mam prze³o¿enie (na silniku kolo 10cm a na sprê¿arce 18cm) czyli 1-1,8 czyli na pompie mam ok.1555 obr. |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-10-18, 20:39
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
okoñ napisa³/a: | W ka¿dym b±d¼ razie ka¿demu odradzam t± sprê¿arkê ona siê nie nadaje do niczego (chyba ¿e nap±powaæ ko³a) poniewa¿ za du¿o olejem rzyga do zbiornika .... |
Pier¶cienie na t³okach wymienia³e¶??
Sprawd¼ g³ad¼ cylindrow± czy nie ma progów pod palcami przy "macaniu". |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2011-10-19, 08:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
Wymienione by³y pier¶cionki, panewki, lo¿ysko, wszystkie uszczelki nie mówi±c ju¿ o zaworach... rêce mi ju¿ opad³y a kupi³em sprê¿arkê niby po regeneracji. Cylinder od nawet nie by³ szlifowany ale nie mamy co siê oszukiwaæ jest to sprê¿arka która powinna byæ zasilana olejem pod ci¶nieniem czyli z przeznaczeniem do samochodu ciê¿arowego a nie do warsztatu... Teraz ju¿ nie my¶lê o przysz³o¶ci z t± sprê¿ark± (szkoda nerwów). Teraz te¿ siê rozgl±dam za pomp± do mojej sprê¿arki i znala³em takie:
http://moto.allegro.pl/po...1874469935.html
http://moto.allegro.pl/sp...1872062037.html
W sumie to chyba to samo pod dwiema ró¿nymi nazwami ale mo¿e warto? |
|
|
|