Autor |
Wiadomo¶æ |
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-09-05, 22:44 ABC k³adzenia bezbarwnego....
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Witam, potrzebujê dok³adnych wskazówek co do k³adzenia bezbarwnego. Od pocz±tku mojej przygody z lakiernictwem nie mogê dobrze opanowac tego. Problemem jest du¿a ilo¶æ zacieków, skórka pomarañczy i ogólnie nie wygl±da to odpowiednio dobrze.
Próbowa³em zmieniac lakiery ale to nic w sumie nie da³o. Jedynym lakierem na którym mniej lec± zlewki to profix cp1500.
Sprê¿arkê jak± mam to dwut³okowy WAN.....
Niewa¿ne czy lakierujê latem czy zim± zawsze id± zlewki.
Baza wychodzi piêknie, szpachlowanie te¿ ju¿ opanowane a tego za cholere nie mogê.
Ostatnio przygl±da³em siê jednemu lakiernikowi to ca³kowicie inaczej to robi³ ni¿ ja...
Ci¶nienie ok 1bar. ¿adki lakier jak woda. Wypryska³ bok samochodu lekko na kontakt, po 10 minutach znowu przy ci¶nieniu 1bar oblecia³ ca³y element na ca³kiem spor± morkê, nastêpnie odkrêci³ ci¶nienie na jakie¶ 2.8 i wyla³ na morkê jak z fabryki.... zero zlewek wszystko lala pupa.... Ja czytaj±c forum zawsze k³ad³em bezbarwny przy ci¶nieniu 2,5 ka¿d± warstwê.
Wiadomo od czasu do czasu mo¿e sie zda¿yæ zaciek nawet najlepszemu ale parena¶cie zacieków na ca³o¶ciówce to jest tragedia...... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-06, 09:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
nie martw sie ja zrobilem ostatnio wiecej...o wiele wiecej mimo ze lakieruje na codzien:) z tym ze ja albo wcale albo jeden wielki przez cale auto:) akurat w moim przypadku to byla zmiana lakieru na bardziej splywajacy niz ten do ktorego jestem przyzwyczajony.jak mowisz zadki lakier i cisnienie 1bar?? jak dla mnie tak samo male cisnienie jak zadki bezbarwny to juz podwyzszone ryzyko....kolego stosuj sie do zalecen producenta co do cisnienia oraz karta techniczna produktu i czytaj ile warstw,ile % rozpuszczalnika i inne...jesli bedziesz robil zgodnie z technologia to wkoncu dojdziesz do perfekcji.na poczatek proponuje zebys nie rozlewal tak lakieru tylko lal mniejsze warstwy i wyciagal wnioski jak on sie rozplywa i zachowuje po natrysku,lepiej jak zrobisz wieksza "kasze" niz zlewki bo najwyzej bedziesz mial wiecej pracy z polerka a nie poprawke |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-06, 10:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
b-rad napisa³/a: | Ja czytaj±c forum zawsze k³ad³em bezbarwny przy ci¶nieniu 2,5 ka¿d± warstwê. |
Naczyta³e¶ siê forum i lipa mówisz.
Jaki pistolet, jaka dysza, jak rozkrêcony materia³, jak rozrobiony klar i jaki to klar?
Standardowo to sie robi tak. Mowa o poczatkach.
Powiedzmy sico rp 1.3.
Cisnienie 3.5 atm
Materia³ na 2/3 - 3/4
Odleg³o¶æ ok 20 cm
Lakier bezb ms z 10% rozpucha
Nak³adasz rownomiernym ruchem pó³warstwe kontaktow±, taka matow±.
Potem lekko wolniejszymi ruchami (zak³adaj±c ¿e pierwsze robisz szybko) nak³adasz, rozlewasz t± warstwe na wylan±, bez kaszy i dziurek.
Odczekasz z 10-15 min (uzale¿nione od temp - sprawdzasz na papierze czy sie nie keli ) i wylewasz tak± sama warstwe cienk± wylan± dwa razy.
Pierwszy raz sie nie rozleje i nie wracaj juz pistoletem, bo tak ma byc i zaraz druga podobna i za pistoletem bedziesz widzia³ jak sie robi ³adne lusterko z ori (prawie ori) strukturk±.
Nie jest to prawid³owa metoda, ale nieprawid³owa te¿ nie
Wielu tak robi a jeszcze wiêcej ludzi robi gorzej i wraca i dolewa i tak w nieskoñczono¶æ a¿ poleci z elementu.
Wa¿na jest tu systematyczno¶æ w nanoszeniu warstwi nak³adanie na siebie przej¶æ pistoletem w 1/3 na poprzedni± szerok¶æ miot³y.
Klar rozleje siê po chwili, mo¿e nie tak doskonale jak by¶ chcia³, ale bêdziesz zadowolony.
A po standardowej czynno¶ci matowania (ciêcia) klaru 2000 i po polerce efekt bêdzie napewno zadziwiaj±cy. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-09-06, 10:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Pistolet to leader hp z dysza 1.4. Ja zawsze wylewa³em t± warstwe ju¿ po kontaktowej....
Klary ró¿ne od novola 570 po u-pola 2+1 a¿ do profixa cp1500 |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-06, 10:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
b-rad napisa³/a: | Ja zawsze wylewa³em t± warstwe ju¿ po kontaktowej....
|
Niby w jakim celu.
Kontaktowa musi byæ cienka i albo kasza po ca³o¶ci, jak niema umiejetno¶ci, lub cienka wylana - tak jest poprawniej.
Mo¿esz zrobic dwie warstwy raz po razie kaszy, to siê rozleje w wiekszo¶ci, ale nie wszedzie.
Potem czas na odparowanie i dwie warstewki wylewane ale cienkie.
Pierwsza sie nie rozleje ale druga to juz efekt koñcowy uzyskasz.
Nie dolewaj, nie wracaj. Jak gdzie¶ nie dola³es i masz kasze to przeleæ w tym miejscu raz czy dwa lekko, odpylajac na dalsza cze¶æ.
Alewtedy na tej dalszej czesci porobi sie brzydki klar i albo siê wtopi, albo to zlikwidujesz po polerce.
Jak by¶ chcia³ to zlikwidowac to zagonisz sie tak ze ca³y element poleci w nastepn± warstwe klaru i pop³yniesz.
Wiêc za ka¿dym nastepnym lakierowaniem bêdziesz nabiera³ wprawy i opanujesz wylewanie w 2 warstwach, bez takiego kombinowania.
No i pistolet z 1.4 dysz±.
Za du¿a jak na poczatek i tu tez jest problem.
Zmniejsz materia³ i potestuj ustawienia gdzies na starym elemencie i tak dopasuj ilosc materia³u aby przy twoich ruchach nie pyli³ i tez nie nalewa³ zaraz wiadrami w jedno miejsce.
Powodzenia, daj znac co ci te moje wypociny pomog³y. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
dadus18
|
Wys³any: 2011-09-06, 18:33
|
0
|
|
|
Posty: 49
|
Lackdoctor, ¦wietnie wyt³umaczone sam takiego czego¶ potrzebowa³em , Malujê równie¿ takim pistoletem, klar i ca³y materia³ z profiksa, klar 2:1, do tego rozpuch 10%, wcze¶niej malowa³em GoldCarem 5:1 ale zawsze by³ zbyt gêsty i ¼le mi siada³o. Od pocz±tku zawsze przy k³adnieniu klaru gubi³ mnie po¶piech, fakt jest taki i¿ wiêcej warstw a mniej rozlewaæ a w koñcu wyjdzie ³adnie . Ja ustawiam ci¶nienie na 3, a smniejszam na pistolecie w sumie na oko i tak samo ilo¶æ klaru, sprawdzam na innym elemencie i ogieñ:-)
Lackdoctor, My¶lisz ¿e jak zmieniê dyszê z 1.4 na 1.3 to lepiej bêdzie siê nak³ada³o?? I my¶lê jeszcze zmieniæ HVLP na LVLP. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2011-09-06, 18:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
gugun napisa³/a: | nie martw sie ja zrobilem ostatnio wiecej...o wiele wiecej mimo ze lakieruje na codzien:) z tym ze ja albo wcale albo jeden wielki przez cale auto:) akurat w moim przypadku to byla zmiana lakieru na bardziej splywajacy niz ten do ktorego jestem przyzwyczajony. | domyslam siê, ¿e APP 3060. Lubi ciekn±æ to fakt, rozlewa siê po chwili, a jak przesadzisz to poleci niestety. |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-06, 19:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
dadus18 napisa³/a: | fakt jest taki i¿ wiêcej warstw a mniej rozlewaæ |
To siê nazywa dostosowaæ metodê do mo¿liwo¶ci sprzêtu.
dadus18 napisa³/a: | ? I my¶lê jeszcze zmieniæ HVLP na LVLP. |
Niestety nie mia³em okazji takich cudaków testowaæ.
Ja od siebie polecam hp gdzie atomizacja jest wymuszana cisnieniem i jako¶ to leci.
1.3 jest w tych "markowych inaczej" lepciejszy, bo atomizacja jest efektywniejsza a dziura w dyszy w sam raz do normalnej szybko¶ci lakierowania.
W sumie zapomnia³em o jednym.
Wiele razy tak jest ¿e winicie pistolet za nieudane lakierowania a tak naprawdê dystrybucja powietrza szwankuje i niby macie 3 atm w pistolecie a tak naprawde jest mniej niz 2 atm i atomizacji dobrej niema. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-06, 20:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
kalbi napisa³/a: | omyslam siê, ¿e APP 3060. Lubi ciekn±æ to fakt, rozlewa siê po chwili, a jak przesadzisz to poleci niestety. | z tym ze juz doszedlem do prawdziwej przyczyny,wczesniej lakierowalem 3060 bylo ok,a tym razem baza zawinila.dzisiaj dostalem auto do poprawki,wszystko odeszlo po podwazeniu szpachelkiem jak folia do podkladu..mozna by powiedziec ze auto jest po zdarciu znowu przygotowane do lakieru.bylem dzisiaj w mieszalni i im pokazalem fragment 30/30cm jak zszedl z baza to przeprosili i na duponta wymienili za free.wiec skoro baza nie miala przyczepnosci do podkladu to lakier tez sie jej nie zlapal...tak mi sie wydaje bynajmniej...bo tam gdzie cieniowane i bezbarwny to nie zaszlo tylko tam gdzie baza...za chwile ide klasc lakier z app ale ten tanszy na cordobe to bede wiedzial co i jak:) |
|
|
|
|
dadus18
|
Wys³any: 2011-09-06, 20:28
|
0
|
|
|
Posty: 49
|
gugun, wczoraj skroba³em transita w³a¶nie identycznie jak opisa³e¶ ca³y schodzi³ szpachelk±, ale przyczyny nie znam .... moim zdaniem nie powinna to byæ wina klaru, poza tym bazê siê cieniuje???? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-07, 09:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
tak cieniuje sie...w moim chyba wina bazy bo nigdy sie nie zdazylo nic takiego,material sprawdzony itp a przy malowaniu ani sie nie rozlewala i jakas dziwna byla...ja nie skrobalem szpachelka bo to malo powiedziane...z maszki oderwalem recznie 3 platy do golego podkladu jak folie tak ze mozna by pow ze znowu jest gotowa do lakierowania:) |
|
|
|
|
dadus18
|
Wys³any: 2011-09-07, 17:53
|
0
|
|
|
Posty: 49
|
gugun, a luz ¼le przeczyta³em |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-09-07, 23:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|