Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lobi
Wys³any: 2011-09-10, 01:59   Â³uszczacy lakier, prosze o opinie dla poczatkujacego
0
UP DOWN

Posty: 8
witam wszystkich !
To moj pierwszy post ale forum przegladam od d³uzeszego czasu. Co prawda jestem laikiem totalnym ( prosze o wyrozumia³o¶æ ) i nie ³apie wszystkich termonów, ale mam jeszcze miesiac studenckich wakacji ktore chce wykorzystac na odnowe mojego autka do kotrego mam wielki sentyment i ktore zostanie u mnie ju¿ do koñca wiec chce to zrobic jak najlepiej :)


ale konkrety :)

mam honde civic 93r w kolorze czerwonym i z obu drzwi schodzi bezbarwny ( kazdy lakiernik mowi ze z czerwonymi hondami s± duze problemy ). Wyglada to okropnie wiec stwierdzi³em ze jak nie pomaluje to i tak bedzie lepiej ni¿ jest teraz :)

planuje to zrobic w nastepujacej kolejnosci:

1.
papierem gradacji 240 zdzieram stary lakier az zacznie pokazywac sie fabryczny podk³ad. Nastêpnie zak³adam papier 280 a na sam koniec 320.

2.
podk³ad

3. papierem wodnym wyprowadzic podk³ad

4. baza i klar ( przed baz± oczywiscie sciereczka antystatyczna itp :) )

napewno s± b³edy w moim mysleniu wiec bardzo prosze o korekte.

pozdrawiam !!!
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-10, 09:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja akurat zadnych bledow nie widze w tym co napisales...podstawa to pozbyc sie odpadajacego lakieru wiec ok...reszta tez :spoko:
 
 

senior
Wys³any: 2011-09-11, 14:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Mo¿esz najpierw na bezczelnego podej¶æ do tego z mocnym karcherem lub spróbowaæ zerwaæ pozosta³o¶ci bezbarwnego szpachelk± bo zawsze to bêdzie mniej tarcia.

Podk³adu nie musisz koniecznie wyprowadzaæ i matowaæ na mokro bo mo¿na te¿ i tylko na sucho, b±d¼ te¿ najpierw na sucho a wykoñczyæ na mokro.
Je¶li jednak kto¶ wykañcza na mokro to moim zdaniem lepsz± wersj± jest zaczêcie na sucho a tylko wykoñczenie na mokro a nie lizanie na mokro od samego pocz±tku. Jak zaczniesz np. na sucho na klocku papierem o gradacji powiedzmy w przedziale miêdzy 320 a 400 {to kwestia umowna bo i z 240 niektórzy startuj±} to pójdzie Ci o wiele szybciej a zarazem powierzchnia i p³aszczyzna bêdzie ³adniej wyprowadzona. A pó¼niej na mokro 1000 czy 1200 {jak kto woli} w sumie tylko pousuwasz rysy po wcze¶niejszej obróbce na sucho.

¦ciereczkê mo¿esz u¿yæ nie tylko przed klarem ale i po ka¿dej warstwie bazy gdy bêdzie ju¿ matowa aby ¶ci±gn±æ ewentualne syfki czy zakurz.
Tak samo ¶ciereczki mo¿esz u¿yæ i przed podk³adowaniem. Oczywi¶cie jest jeszcze odt³uszczacz-zmywacz którego u¿yj przed podk³adem i przed baz± - przed klarem nie i ma to byæ specjalny zmywacz a nie zasr....a benzyna ekstrakcyjna ma siê rozumieæ

No i kwestia podk³adu, bazy i klaru: maj± Ci daæ do nich do kompletu oryginalne dedykowane przez producenta utwardzacze i rozcieñczalniki.

O kwestii cieniowanie nie wspominamy. Ale nawet je¶li jest to solid bez metaliku to we¼ bazê z dobrego mieszalnika a nie taniego. Cena na dwa elementy bêdzie siê ró¿ni³a mo¿e 30-40z³ ale efekt i pasowalno¶æ koloru bêdziesz mia³ pewniejsz±
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania