Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
koka
Wysłany: 2008-01-18, 16:21   Jaki kolor podkladu
0
UP DOWN

Posty: 42
Jaki podklad urzywacie pod czarny kolor metalik lepszy jest szary ciemny czy poprostu czarny podklad ktory waszym zdaniem jest lepszy ?????
 

online 
Wysłany: 2008-01-18, 18:23   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
pod kaÂżdy kolor bazowy producent zaleca odp. szaroÂśc widmowÂą. pod typowy czarny solid+ ziarno uÂżywam czarny. masz foto:

290239583_1.jpg
Plik ściągnięto 39712 raz(y) 91.99 KB

_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

koka
Wysłany: 2008-01-18, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 42
Co to jest konkretnie ta szarosc widmowa ktora poleca producent wyjasnij mi to bo z rysunki nic mi nie mowia!!!!!!!!!!
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-18, 20:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
koka napisał/a:
Co to jest konkretnie ta szarosc widmowa ktora poleca producent wyjasnij mi to bo z rysunki nic mi nie mowia!!!!!!!!!!


odpowiednia szarosc widmowa to jest kolor pomiedzy bialym a czarnym. odpowiednia dla kazdej receptury. przy akrylach i bazach solid nie ma duzego znaczenia (tylko krycie) natomiast przy perlach ma zdecydowanie duze znaczenie poniewaz sa one polprzezroczyste i kolor wynikowy sto skaldowa podkladu i bazy. jesli pod akryl dasz nieodpowiedni podklad to nic sie nie stanie, oprocz zlego krycia (wiecwej warstw). to tak w skrocie.
 

koka
Wysłany: 2008-01-18, 20:34   
0
UP DOWN

Posty: 42
Czyli pod kazdy metalik mam sobie dobrac podklad ciutke jasniejszy od lakierowanego koloru teraz to juz rozumie czyli pod czarny kolor poloze czarny podkalad!!!A pow mi czy zwykly metalil bez perÂłu tez jest poÂł przezroczysty ?????
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-18, 20:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
koka napisał/a:
A pow mi czy zwykly metalil bez perÂłu tez jest poÂł przezroczysty ?????


to zalezy od receptury. raczej zwykle metaliki sa 2 warstwowe. kazdy lakier 3 warstwowy wymaga stosowania wlasnie odpowiedniego podkladu poniewaz 2 warstwa jest przezroczysta.
 

koka
Wysłany: 2008-01-18, 20:57   
0
UP DOWN

Posty: 42
co masz na mysli ze lakiery sa 3 warstwowe to ze sie kladzie 3 warstwy czy chodzi ci o recepture lakieru!!!!A pow mi jeszcze taka rzecz mam element klade na niego podklad widomo matowie go na mokro i jesli w niektorych miejsach sie przetre do orginalnego lakieru i org lakier a jest inny kolor lub widac szapchle i to przebija co mam w takim wypadku zrobic prysnac jakas stara baza czu jeszcze raz podklad na to poÂłorzyc bo w przypadku perly bede mial problem z kryciem co w takim wypadku sie robi
 

ixell
Wysłany: 2008-01-18, 21:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Nie b³¹dŸ z widmami. Robisz próbê na tesk karcie i nak³adasz tyle warstw bazy, ¿eby by³y pokryte np kwadraty czarno bia³e. Tyle samo warstw bazy musisz nanieœÌ na element lakierowany. Nic Ciê wtedy nie obchodz¹ ¿adne przetarcia, zalakieruj¹ siê.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

Amiggo 
Wysłany: 2008-01-18, 21:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Wg mnie niezale¿nie czym malujesz, per³a, metalik, akryl (baza), to warto stosowaÌ szaroœci widmowe. One maj¹ za zadanie poprawiÌ si³ê krycia bazy. I niewa¿ne czy to system dwu lub trzy warstwowy. Do wyjaœnienia, o co biega z szaroœciami widmowymi, mog¹ pos³u¿yÌ dawne zdjêcia czarno bia³e, tam ka¿demu kolorowi odpowiada okreœlony odcieù szaroœci.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-18, 21:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
ixell napisał/a:
Nic CiĂŞ wtedy nie obchodzÂą Âżadne przetarcia, zalakierujÂą siĂŞ


hehe no to powodzenia zycze z przykrywaniem golej szpachli zwlaszcza metalikiem. nie wspomne juz o golym metalu. zwlaszcza baza wodna :)
 

ixell
Wysłany: 2008-01-18, 21:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
rbfm napisał/a:
ixell napisał/a:
Nic CiĂŞ wtedy nie obchodzÂą Âżadne przetarcia, zalakierujÂą siĂŞ


hehe no to powodzenia zycze z przykrywaniem golej szpachli zwlaszcza metalikiem. nie wspomne juz o golym metalu. zwlaszcza baza wodna :)


Lepiej siê nie zak³adaj. Poza tym nie zostawia siê go³ej szpachli, nie wspominaj¹c ju¿ o metalu. Baza nie ma w³aœciwoœci antykorozyjnych. Mia³em namyœli przetarcie do starego lakieru, b¹dŸ podk³adu. Z szaroœciami to wymys³ DuPonta. Popytaj siê "starych" lakierników czy by³y kiedyœ (oprócz DP) jakieœ odcienie podk³adu. A tak wogóle, to DP pare lat temu poda³, ¿e najlepszym kolorem podk³adu jest kolor szary. Nie pamiêtam ju¿ który to by³ RAL. WiêkszoœÌ firm na tym bazowa³a i bazuje do dzisiaj.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

Siekiera
Wysłany: 2008-01-18, 22:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
ixell, nie obraÂź siĂŞ ale ja teÂż mam mieszalniĂŞ usÂługowÂą dla lakiernikĂłw i wiem, Âże dla nas lepiej jest jak baza nie kryje przeszlifek bo klient kupi jej wiĂŞcej ale przychodzÂą takie czasy, Âże trzeba dbaĂŚ o klienta i mĂłwiĂŚ mu o tym czego nie wie, nawet jak nam to trochĂŞ finansowo nie na rĂŞkĂŞ. Takie jest moje zdanie.

SzaroÂści widmowe to jest bardzo waÂżna rzecz!!!

Przy przeszlifkach czy teÂż "plamach podkÂładu" moÂżesz trafiĂŚ na taki kolor, Âże nie pokryje ci po 5 razach. Jak poÂłoÂżysz na caÂły taki element podkÂład mokro/mokro w jakimkolwiek kolorze, tak aby ujednoliciĂŚ tÂło to owszem wydasz kilka zÂł na tÂą setkĂŞ podkÂładu (M/M) ale lakier pokryje ci nie na 5 warstw a np. na 2.
Lakier jest du¿o dro¿szy od podk³adu wiêc korzyœÌ chyba jest oczywista.

To co pisa³ online ¿e szaroœÌ pod bazy nie do koùca jest prawd¹. Odpowiedni kolor podk³adu tzw. szaroœÌ widmowa jest zalecana nawet pod akryle, bo tam te¿ wp³ywaj¹ na kolor koùcowy. Owszem przy bazach jest to wa¿niejsze. Daje wiêksz¹ pewnoœÌ zgodnego koloru z s¹siednimi elementami i zdecydowanie zmniejsza zu¿ycie drogiej bazy.

Moim zdaniem najlepiej robiĂŚ tak, Âże podkÂład ktĂłry ma byĂŚ szlifowany to dajemy w dowolnym kolorze zbliÂżonym do tego jaki zaleca program recepturowy bo wiadomo Âże i tak bĂŞdÂą jakieÂś przeszliwki. Jak juÂż mamy dobrze obrobiony podkÂład to lecimy po caÂłym elemencie podkÂładem M/M kupionym w maÂłej iloÂści w mieszalni juÂż w odpowiednim kolorze. Kolor ten zawsze powinien byĂŚ podany w programie przy recepturze. Jak nie ma tzn. dostawca tego systemu lakierniczego jeszcze siĂŞ musi uczyĂŚ :roll:
Dobry podkÂład M/M tak siĂŞ rozlewa, Âże bez Âżadnego szlifowania moÂżna na niego nakÂładaĂŚ bazĂŞ czy akryl.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-18, 22:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
ixell napisał/a:
Lepiej siĂŞ nie zakÂładaj.


a gdzie ja sie o cos zakladalem?

ixell napisał/a:
Poza tym nie zostawia siĂŞ goÂłej szpachli, nie wspominajÂąc juÂż o metalu. Baza nie ma wÂłaÂściwoÂści antykorozyjnych.


no ale ja to wiem. inaczej nie napisalbym tamtego posta.
tylko ze ty swoja odpowiedzia zasugerowales laikowi ze przeszlifki mozna zamalowac baza, nie wspominajac o rodzaju przeszlifek.

Siekiera napisał/a:
bo wiadomo Âże i tak bĂŞdÂą jakieÂś przeszliwki


jakos mi sie nie zdarzaja a jesli juz to klade ponownie podkladzik

Siekiera napisał/a:
Dobry podkÂład M/M tak siĂŞ rozlewa, Âże bez Âżadnego szlifowania moÂżna na niego nakÂładaĂŚ bazĂŞ czy akryl.


jesli by sie zle rozlewal i trzeba by go szlifowac to nie bylby MM. przeciez o to w tym chodzi zeby nic nie szlifowac.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-18, 22:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
U mnie s¹ przyjête koloryzowane podk³ady. Szary, grafitowy, czarny, bia³y, be¿owy i czerwony. kpl mieszanki 1 litr 25 zeta i spoko. Jakoœ nikt nie grymasi i nie tworzy. Mam specjalny bezbarwny podk³ad, który mo¿na barwiÌ past¹ pigmentow¹ lub akrylem wg upodobaù i wymys³ów. Ale nie trafi³ siê na niego ³oœ :cry: .Nawet jak mia³em DuPonta nikt nie podnieca³ siê widmami....
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-18, 22:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
ixell napisał/a:
Ale nie trafiÂł siĂŞ na niego ÂłoÂś


nic dziwnego. komu by sie chcialo pieprzyc z pigmentami.
 

Amiggo 
Wysłany: 2008-01-18, 23:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Ja mam u siebie dwa podk³ady, SG1 (bia³y), SG5 (siwy) i czernid³o którym przyciemniam SG5 do SG7. Jest dostêpna opcja innego podk³adu z trzema odcieniami (SG1, SG5,SG7). I to wszystko na pó³ce, nic poza tym.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-18, 23:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Amiggo napisał/a:
Ja mam u siebie dwa podk³ady, SG1 (bia³y), SG5 (siwy) i czernid³o którym przyciemniam SG5 do SG7. Jest dostêpna opcja innego podk³adu z trzema odcieniami (SG1, SG5,SG7). I to wszystko na pó³ce, nic poza tym.


MĂłj rynek ma troszkĂŞ inne wymagania :smile:
Jak to siĂŞ mĂłwi; klient nasz pan :grin:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

danielpainter 
Wysłany: 2008-01-18, 23:25   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomógł: 6 razy
Posty: 256
Skąd: Zgierz
i tak ja od szarosci widmowych wole Spectro Flexxa ze spies heckera :lol:
 
 

Amiggo 
Wysłany: 2008-01-18, 23:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
ixell napisał/a:
Jak to siĂŞ mĂłwi; klient nasz pan

Nie inaczej :mrgreen:
 

koka
Wysłany: 2008-01-19, 18:57   
0
UP DOWN

Posty: 42
Czyli mam tak rozlac podklad zeby go nie szlifowac potem a co bedzie z przyczepnoscia bazy jesli go nie przeszlifuje i nie zmatowie!!!!
 

ixell
Wysłany: 2008-01-19, 19:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
NIe, musisz szlifowaĂŚ. Pod czarny papier 800 i na gotowo 1200, woda, na rĂŞkĂŞ.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

koka
Wysłany: 2008-01-19, 20:01   
0
UP DOWN

Posty: 42
czyli co mam zrobic bo napisalem ze mam nie szlifowac a potem zebym urzyÂł papieru 800 wiec wytÂłumacz mi dokladnie mam polozyc warstwe padkladu i co dalej
 

cudak2004 
Wysłany: 2008-01-19, 22:42   
0
UP DOWN

Posty: 45
koka, Jak polozysz podklad to jak ci wyschnie to najpierw proponuje ci gradacja 800 matador firma sprzedaje to APP a nastepnie przegÂładz to 1000 wodne bo jak wiesz na czarnych wszystko pozniej bedzie widac.ÂŻebys dobrze dotarl podkald proponuje jak masz dostep do akcesorii lakierniczych to uzyj PUDER KONTROLNY -koloru pomaranczowego wtedy bedziesz widzial gdzie jeszcze nie dotarles a jak nie masz to moze IXELL ci zalatwi :cool:
 

ixell
Wysłany: 2008-01-19, 23:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
cudak2004 napisał/a:
koka, Jak polozysz podklad to jak ci wyschnie to najpierw proponuje ci gradacja 800 matador firma sprzedaje to APP a nastepnie przegÂładz to 1000 wodne bo jak wiesz na czarnych wszystko pozniej bedzie widac.ÂŻebys dobrze dotarl podkald proponuje jak masz dostep do akcesorii lakierniczych to uzyj PUDER KONTROLNY -koloru pomaranczowego wtedy bedziesz widzial gdzie jeszcze nie dotarles a jak nie masz to moze IXELL ci zalatwi :cool:


SPOX :grin:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-20, 12:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
czytam i czytam i wszystko bez sensu.

gosciu pyta o szarosci widmowe, to mu proponujecie odpowiedni kolor w MM. pozniej pyta czy szlifowac to mu piszecie zeby 800.. ludzie zastanowcie sie co za brednie piszecie !!!!!

Koka jesli robisz MM to nic nie szlifujesz! czekasz kilak minut jak odparuje rozcienczalnik i ladujesz na to lakier. Szlifuje sie podklad ale nie w metodie MM tylko w standardowej!!!!

musisz sie zdecydowac jakim podkladem robisz i dopiero pozniej zadawaj dalsze pytania.
 

koka
Wysłany: 2008-01-20, 13:33   
0
UP DOWN

Posty: 42
Masz racje pytam o jedno a opowiadaj o to o czym nie pytalem!!!!!MM znaczy mokre na mokre bede robil zwykÂłym akrylowym podkladem np takim i jesli go poloze technika mm to moge go nie szlifowac i bez matowienia moge na niego polozyc baze nie bedzie porblemem ze nie bedzie sie czymac lub cos takiego

http://allegro.pl/item299...zacz_0_9kg.html
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-20, 13:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
jesli robisz zwyklym to nie mozesz MM. chyba ze producent przewiduje po odpowiednim rozcienczeniu podkladu jak np novol trio. wtedy nic nie szlifujesz! a jesli standardowo to po utwardzeniu o szlifujesz.

to co pokazales nie bedzie sie dalo uzyc w MM raczej - bedzie napisane na puszcze. nie znam tego ale wg mnie to jakies gowno. za ta cene nie moze byc dobre. setka podkladu z mieszalnika novol kosztuje 8 zl. a tu masz litr za 14...... novol to minimum przyzwoitosci.
 

koka
Wysłany: 2008-01-20, 14:20   
0
UP DOWN

Posty: 42
taki ci dalem na przyklad ogolnie robie podobnym podkladem wiem ze to gowno ale jestem amatorem ktory robi to dla siebie wiec ograniczaj mnie tez koszt wiec bede musial poczekac do wyschniecia i przeslifowac go i uporac sie pozniej z przeslifkamie moze dam rade sobie z tym tzn z kryciem pozniej baza
 

online 
Wysłany: 2008-01-20, 22:10   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
ja czĂŞsto ramy czy silniki z sqterĂłw maluje zwykÂłym akrylowym ale w systemie m/m (na puszkach nic nie pisze). na takie roboty mi idzie ok 150ml, wiĂŞc nie warto kupowac puszki podkladu m/m, jeÂśli ma mi leÂżeĂŚ :wink:

prace majÂą juÂż ponad 2 lata w ciĂŞÂżkich warunkach i do dziÂś jest ok :grin:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-21, 01:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
online napisał/a:
wiĂŞc nie warto kupowac puszki podkladu m/m, jeÂśli ma mi leÂżeĂŚ


mozesz kupic setke z mieszalnika. nie ma problemu.
 

grzesiek3210 
Wysłany: 2008-01-21, 03:20   
0
UP DOWN

Posty: 24
Zgadzam siê z rbfm...ja od roku robie podk³adem Novola z mieszalnika i uwa¿am ¿e jest bardzo dobry tylko ¿e u mnie setka kosztuje 10z³.Robiê nim ju¿ prawie 2 lata i du¿o prac robi³em M/M i do tej pory brak zastrze¿eñ.NAPRAWDÊ DOBRY PODK£AD.
 

online 
Wysłany: 2008-01-21, 09:41   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
¿e podk³¹dyu novola s¹ ok, to ja wiem, bo na tych puszkowanych ci¹gle pracuje :wink:

ale materialy przygotowawcze biore w takiej hurtowni, gdzie mieli sikkensa/lesonala i dyne. nie bylo mowy, zeby tma dostac podklad z mieszalnika! dlatego jesli ktos od nich cos bral, to byl skazany na 2 szarosci widmowe podkÂładĂłw, ktĂłre byÂły w puszkach :roll:

lakiery biore z autocoloru/nexy i tam bĂŞdĂŞ musiaÂł braĂŚ podklad z mieszalnika :idea:
tylko, znĂłw ta jazda (troche mam do tej mieszalni). a tak, to na piechote materiaÂł miaÂłem w 5 minut i pracowaÂłem, potem tylko kupowalem lakiery i jazda, lajtowa robota od poczÂątku do koĂąca :???:

pzdr.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

zed
Wysłany: 2008-01-21, 12:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 328
grzesiek3210 napisał/a:
u mnie setka kosztuje 10zÂł

to niezle sobie liczÂą.ja za komplet 3,5l+utw place okolo 130 pln brutto
_________________
Inteligentni ludzie sÂą czĂŞsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spĂŞdzaĂŚ czas z idiotami
 

lukas
Wysłany: 2008-01-21, 21:25   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 339
Rbfm ma racjĂŞ Âże temat zrobiÂł siĂŞ trochĂŞ chaotyczny.
Tak jak napisaÂł ixell, szaroÂści widmowe wprowadziÂł Du Pont ale nie pamiĂŞtam do jakiego podkÂładu je na poczÂątku zastosowano, prawdopodobnie to byÂł jakiÂś podkÂład miĂŞdzywarstwowy o Âśredniej gruboÂści ziarna wypeÂłniacza.
W obecnej sytuacji, gdy bazy wodne sÂą w powszechnym uÂżyciu najlepszym zastosowaniem dla szaroÂści sÂą jednak podkÂłady o bardzo maÂłym uziarnieniu i specjalnych Âłatwo rozlewajÂących siĂŞ Âżywicach czyli podkÂłady nazywane Wet on Wet lub po polsku Mokro na Mokro. Ich zastosowanie dobrze opisaÂł Siekiera.

W zasadzie na wiêkszoœÌ podk³adów akrylowych czy epoksydowych mo¿na po³o¿yÌ jakiœ lakier nawierzchniowy w sposób mokro na mokro czyli bez suszenia podk³adu i szlifowania go ale to nie na tym polega aby mocno rozcieùczyÌ normalny podk³ad. Uzyskana w ten sposób powierzchnia mia³aby mocn¹ strukturê i by³aby do zaakceptowania na lakierowanej ramie ciê¿arówki lub w komorze silnika ale nie na osobówce.

Chodzi o to Âże taki podkÂład MM idealnie siĂŞ rozlewa, wÂłaÂśnie dziĂŞki odpowiednio dobranym Âżywicom i wypeÂłniaczom o uziarnieniu rzĂŞdu 4-5 mikronĂłw podczas gdy w podkÂładach wypeÂłniajÂących ziarno jest Âśrednicy 50 mikronĂłw!!! a Âżywice sÂłabo siĂŞ rozlewajÂą. To jest istota podkÂładĂłw MM.

Natomiast wracajÂąc do pytania o kolor podkÂładu to najlepszym wyznacznikiem jaki naleÂży zastosowaĂŚ podkÂład jest kolor orginalnego zastosowanego w fabryce. JeÂżeli nie moÂżna stwierdziĂŚ jaki jest jego kolor to naleÂży zdaĂŚ siĂŞ na to co zaproponowaÂł fotospektrometr ustalajÂąc recepturĂŞ lakieru, czyli pytamy w mieszalni co im tam napisano. Proste.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania