Autor |
Wiadomo¶æ |
|
marcin9913
|
Wys³any: 2011-09-27, 08:58 Grubo¶æ lakieru
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Odda³em ostatnio auto do serwisu autoryzowanego forda celem usuniêcia korozji na gwarancji.
Pomlowali mi ca³e elemnty: b³otnik ty³ i klapa ty³.
Oryginalny lakier na ca³ym aucie ma oko³o 130 mikronów, za¶ te elementy co lakierowali maj± oko³o 230mikronów.
Jaka jest norma grubo¶ci lakieru?
Czy nie przesadzili z tymi 230-ma mikronami?
Nie powinni zrobiæ tak ¿eby pozostaæ przy tych 130 mikronach jak na innych elementach oryginalnie polakierowanych? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-27, 09:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
trafic idealnie 130mikronow to nie male wyzwanie to raz a 2 zeby grubosc byla zblizona do fabrycznej to musieli by cale elementy zedrzec do golej blachy i od nowa calosc lakierowac co bylo by glpota....3-skad wy sie bierzecie??? |
|
|
|
|
aut
|
Wys³any: 2011-09-27, 13:47
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Nie bedzie nowki sztuki, uzytkowanej przez starszego pana |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-09-27, 14:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2011-09-27, 15:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Starczy³o sobie za¿yczyæ wymianê elementów na nowe i w tedy grubo¶æ pow³oki by³a by zbli¿ona do fabrycznej. A tak jest minimum 3 warstwy wiêcej . |
_________________
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-27, 15:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Nie ma tu o czym dyskutowaæ.
Grubo¶æ oryginalnej pow³oki 130 mic, grubo¶æ pow³oki po naprawie 230 mic czyli grubo¶æ pow³oki refinishu w miejscu naprawy -cieniowania- 100 mic = je¶li poza tymi cyferkami nie ma ¿adnych zastrze¿eñ to rewelacja.
Rewelacja gdy¿ grubo¶æ ori 130 mic plus grubo¶æ nowego klaru min 40 mic to razem ju¿ 170 mic, plus podk³ad M/M ok 30 mic daje ³±cznie ok 200mic plus baza i jest rewelacja.
Czyli najprawdopodobniej dobre materia³y, dobre narzêdzia, dobra technologia i kumaci wykonawcy.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-09-27, 15:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Co tu du¿o mówiæ, Senior ma racjê.
P.S. marcin9913 ile lat ma twój Ford |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-27, 17:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
tu nie ma sie co smiac...kazdemu moze sie ktos taki trafic...bedziecie siedziec,spuszczac sie nad autem jak tylko sie da...zero pypciow dziurek,struktra jak z fabryki a tu po odbior wam przyjdzie gosc z miernikiem i powie ze nie zaplaci i jeszcze was na forum opisze...kolego jak juz sie domysliles to z twoim autem wszystko ok,jak najbardziej nie musisz isc do nich i sie kompromitowac...ciekaw jestem czy specjalnie do tego celu czasem miernika nie kupiles??:P |
|
|
|
|
marcin9913
|
Wys³any: 2011-09-27, 17:48
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
b-rad napisa³/a: | To teraz masz dro¿szy samochód z wieksz± ilo¶æi± lakieru |
Widzisz, jestem do przodu...
Homer S. napisa³/a: | Starczy³o sobie za¿yczyæ wymianê elementów na nowe i w tedy grubo¶æ pow³oki by³a by zbli¿ona do fabrycznej. |
Wiesz, tak w³a¶nie mia³em zrobiæ...
senior napisa³/a: | Nie ma tu o czym dyskutowaæ.
Grubo¶æ oryginalnej pow³oki 130 mic, grubo¶æ pow³oki po naprawie 230 mic czyli grubo¶æ pow³oki refinishu w miejscu naprawy -cieniowania- 100 mic = je¶li poza tymi cyferkami nie ma ¿adnych zastrze¿eñ to rewelacja.
Rewelacja gdy¿ grubo¶æ ori 130 mic plus grubo¶æ nowego klaru min 40 mic to razem ju¿ 170 mic, plus podk³ad M/M ok 30 mic daje ³±cznie ok 200mic plus baza i jest rewelacja.
Czyli najprawdopodobniej dobre materia³y, dobre narzêdzia, dobra technologia i kumaci wykonawcy.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam |
W koñcu jaka¶ sensowna odpowiedz, a nie jakie¶ puste bzdety!
gugun napisa³/a: | tu nie ma sie co smiac...kazdemu moze sie ktos taki trafic...bedziecie siedziec,spuszczac sie nad autem jak tylko sie da...zero pypciow dziurek,struktra jak z fabryki a tu po odbior wam przyjdzie gosc z miernikiem i powie ze nie zaplaci i jeszcze was na forum opisze...kolego jak juz sie domysliles to z twoim autem wszystko ok,jak najbardziej nie musisz isc do nich i sie kompromitowac...ciekaw jestem czy specjalnie do tego celu czasem miernika nie kupiles??:P |
A Ty je¶li nie masz nic sensownego do dodania na temat to prosi³bym o nieudzielanie siê bez sensu. Twoje b³yskotliwe wypowiedzi nic Tu nie wnosz±! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-27, 18:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
marcin9913 napisa³/a: | A Ty je¶li nie masz nic sensownego do dodania na temat to prosi³bym o nieudzielanie siê bez sensu. Twoje b³yskotliwe wypowiedzi nic Tu nie wnosz±! | poprostu jak czytam tego typu wypowiedzi to mi sie...chce... przeciez to logiczne ze samochod majacy grubosc lakieru 130mikronow po lakierowaniu bedzie mial conajmniej jeszcze raz tyle przy idealnie zrobionej robocie...chlopaki sie postarali w serwisie a ty jeszcze latasz jak taki debil z miernikiem i pytasz sie czy to normalne...o dziwo ja glupi i paru innych odpisalo bo kto madrzejszy to sie zasmial i przeszedl do innego tematu...wymiana nowego elementu tez nic nie da,bo chlopaki sie narobia bedzie 150mikronow to itak bedzie zle...masz forda i sie do tego przyzwyczaj ze bedzie gnil tak jak mercedesy nowsze ople i pare innych bryk z takim nawykiem...poprostu napisalem jak jest bo nie raz czytalem o podobnych ludziach co ty co do sadu lakiernikow podawali z podobnego powodu czy tez im syfek pod uszczelka czy listwa przeszkadzal...malo to sprawiedliwie,bo nawet nie masz pojecia ile trzeba sie namordowac przy jakims zgnitku...ja bym sie cieszyl na twoim miejscu ze zrobili ci to w ramach gwarancji,a oprocz tego udaj sie gdzies na konserwacje bo nowe auta fabrycznie sa tak konserwowane ze ja pitole i za 3-4 lata jak ci sie skonczy gwarancja bedziesz mial zmartwienie rzedu 1000mikronow...nie mowie po zlosci ale ciesz sie ze ci to za darmo zrobili i udaj sie na konserwacje to moze sie troche nacieszysz swoim "nowym "autem |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-27, 19:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Ogólnie nie ma o czym siê zbytnio k³óciæ.
Ka¿dy z wypowiadaj±cych siê ma swoj± racjê.
Ja te¿ mia³em u siebie przez te parê lat ró¿ne akcje z mierzeniem szczelin suwmiarkami w³±cznie.
Tutaj u Ciebie dodatkowe 100mic to piku¶. Oczywi¶cie te¿ zaraz mo¿na gdybaæ gdzie by³o mierzone bo jak rdzawka by³a daleko od rantu kolejnego elementu i tam by³o porównywane to mo¿na tam zej¶æ cwancykiem na prawie zero {teoretycznie w przeno¶ni}. Ale zak³adam ¿e jak na zwyk³ego klienta przysta³o skupi³e¶ siê pomiarami jak najbli¿ej miejsca w którym by³ feler i te dodatkowe 100 w takim miejscu to rewelacja.
Najwa¿niejsze aby odcieñ by³ ten sam, nie by³o ¿adnych smug, syfów i innych wad, jak najlepiej dopasowana struktura lakieru, ... mówi±c krótko aby nie by³o nic widaæ go³ym okiem.
A cyferki zostaw matematykom na kó³kach matematycznych.
Je¶li wszystko powy¿sze jest ok to niczym siê nie przejmuj - chyba ¿e znów wyjdzie "marchewkowa niechciana kole¿anka".
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
marcin9913
|
Wys³any: 2011-09-27, 20:06
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
gugun napisa³/a: | marcin9913 napisa³/a: | A Ty je¶li nie masz nic sensownego do dodania na temat to prosi³bym o nieudzielanie siê bez sensu. Twoje b³yskotliwe wypowiedzi nic Tu nie wnosz±! | poprostu jak czytam tego typu wypowiedzi to mi sie...chce... przeciez to logiczne ze samochod majacy grubosc lakieru 130mikronow po lakierowaniu bedzie mial conajmniej jeszcze raz tyle przy idealnie zrobionej robocie...chlopaki sie postarali w serwisie a ty jeszcze latasz jak taki debil z miernikiem i pytasz sie czy to normalne...o dziwo ja glupi i paru innych odpisalo bo kto madrzejszy to sie zasmial i przeszedl do innego tematu...wymiana nowego elementu tez nic nie da,bo chlopaki sie narobia bedzie 150mikronow to itak bedzie zle...masz forda i sie do tego przyzwyczaj ze bedzie gnil tak jak mercedesy nowsze ople i pare innych bryk z takim nawykiem...poprostu napisalem jak jest bo nie raz czytalem o podobnych ludziach co ty co do sadu lakiernikow podawali z podobnego powodu czy tez im syfek pod uszczelka czy listwa przeszkadzal...malo to sprawiedliwie,bo nawet nie masz pojecia ile trzeba sie namordowac przy jakims zgnitku...ja bym sie cieszyl na twoim miejscu ze zrobili ci to w ramach gwarancji,a oprocz tego udaj sie gdzies na konserwacje bo nowe auta fabrycznie sa tak konserwowane ze ja pitole i za 3-4 lata jak ci sie skonczy gwarancja bedziesz mial zmartwienie rzedu 1000mikronow...nie mowie po zlosci ale ciesz sie ze ci to za darmo zrobili i udaj sie na konserwacje to moze sie troche nacieszysz swoim "nowym "autem |
Zak³adaj±c ten temat chcia³em zasiêgn±æ porady, poniewa¿ nie dokoñca jestem zorientowany w tym temacie...
Wiesz, nie ka¿dy zna siê na lakiernictwie i jego tajnikach.
A co do latania z miernikiem, to akurat ostatnio kupowa³em z kolesiem auto i sprawdzali¶my przed zakupem grubo¶æ lakieru i te¿ ca³y ty³ mial oko³o 300mikronów.
I przytznali siê ¿e by³o co¶ tam robione.
I tylko dlatego przy okazji sprawdzili¶my moje auto.
Skoro jest tak jak piszecie to nie bede robi³ z siebie idioty i nie bede siê wyk³uca³ o te 100mikronów.
A nowych elementów te¿ nie bede wstawia³...heh musi³bym byæ naprawde jeb...ty.
Jak ju¿ wspomnai³e¶ o rdzewiej±cych autach to nie oriemtujesz siê jaka jest z Oplem Astr± np 2004-2005r, Peugeot 307 2004r? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-28, 11:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
marcin9913 napisa³/a: | Jak ju¿ wspomnai³e¶ o rdzewiej±cych autach to nie oriemtujesz siê jaka jest z Oplem Astr± np 2004-2005r, Peugeot 307 2004r? | astra jak jeszcze 2giej generacji to stasznie gnije,trzeciej juz mniej...a francuzy sa w polowie plastikowe itp wiec nie ma co.ogolnie nie spotkalem sie jeszcze w nich z jakas wielka zgnilizna.....glownie patrzac na plac na chwile obecna to mam wlasnie forda gdzie drzwi w 2003r praktycznie z luczkami poodpadaly,astre w podobnym stanie i dosc nowego clk gdzie nawet na srodku maski ruda wyszla ale nie ma sie co kierowac jakos tam nadmiernie marka i modelem bo wiele zalezy od wlasciciela i o to jak o ato dba...sam kiedys mialem opla vectre b r98 ktore to normalnie gnija a ja na swojej oryginalny lakier i nawet kapki rdzy kompletnie nigdzie bo wlasciciel co roku serwisowal i kompletnie konserwowal auto,wiec proponuje od tego zaczac zeby uniknac podobnych problemow.pozdrawiam senior napisa³/a: | mierzeniem szczelin suwmiarkami w³±cznie. | tez tak mialem i dlatego olalem blacharke bo jak wiadomo nowe auta tez nie maja idealnych szczelin mimo ze nie byly tkniete..wezmy takiego wspomnianego peugeota 307 ktory ma blotniki plastikowe bez zadnej praktycznie regulacji zderzak i inne a maska o ile sie nie myle alu wiec jak to ma pasowac idealnie w kazdym miejscu...wystarczy ze na sloncu postoi i juz sie moze ciut cos zmienic...najwazniejsze po blacharce ze wzrokowo jest igla,wszystko 3ma sie kupy,nic nie odstaje itp ale z sufmiarkami latac to juz debilizm.. |
|
|
|