Autor |
Wiadomo¶æ |
|
misiek707
|
Wys³any: 2011-11-15, 15:44 Zaspawywanie otworów po spoilerze.
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Witam! Po st³uczce kupi³em klapê do mojego auta ze spoilerem, który wywali³em i pozosta³y mi po spoilerze 5 otworków
mam migomat i blachê spawam normalnie, orientuje siê w tym trochê, ale nigdy nie zaspawywa³em otworów i to w takim miejscu.
Jakie¶ porady co do spawania? ¯eby mi blachy nie naprê¿y³o w tym miejscu za bardzo czy tam pokrzywi³o. CO robiæ i jak najlepiej to zalepiæ? Czy lepiej w tych miejscach u¿yæ innej metody zalepienia tych otworów?
Otworki ¶rednicy 5-6mm
Fotka
|
|
|
|
|
ksenonn
|
Wys³any: 2011-11-16, 00:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 279 Sk±d: Czêstochowa
|
ja ostatnio w punto 1 osuwa³em dziury po znaczkach z klapy i maski i z drugiej strony przyk³ada³em kawa³ek blaszki i zaspawywa³em tak dziury, szlif na równo, trochê szpachli i nie ma ¶ladu |
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2011-11-16, 01:05
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
dziury zaspawa³em ju¿ :P |
|
|
|
|
Chino
|
Wys³any: 2012-02-03, 19:19
|
0
|
|
|
LPLCC
Pomóg³: 7 razy Posty: 464 Sk±d: Warszawa
|
Poka¿ jak to zrobi³e¶. Czeka mnie podobna robota |
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2012-02-03, 23:46
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Nie wymy¶li³em cudów Wycio³em blaszki malutkie które wpasowa³em w te otworki. Przyspawa³em punktowo delikatnie ¿eby blacha nie spuch³a i oczewi¶cie szpachla na to i jako¶ jest. |
|
|
|
|
Chino
|
Wys³any: 2012-02-04, 12:21
|
0
|
|
|
LPLCC
Pomóg³: 7 razy Posty: 464 Sk±d: Warszawa
|
Hmm to bêdê musia³ co¶ pomy¶leæ. Problem jest trochê w tym, ¿e tam gdzie mam otwory :
1. blacha ma kilka warstw
2. Nie jest p³asko tylko akurat wyt³oczenie klapy mam o profilu / \
To to miejsce po "lotce"
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-04, 13:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jak nie du¿a dziura to mo¿na ja zalac spawem bez blaszek |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Spawanie punktowe ma minusy typu podchodz±ca wilgoæ od spodu.
Je¶li komu¶ nie przeszkadza cyna i siê tego nie boi to mo¿na te¿ lekko oszlifowaæ obrze¿e otworów, lekko ranty wklepaæ do wewn±trz, od do³u pod³o¿yæ blaszkê i zalutowaæ. Nadmiar cyny szlifn±æ P120, epo, kit i reszta.
Najpewniejszym chyba czy te¿ najmocniejszym a zarazem najmniej psuj±cym jest za³atanie blaszkami i lutospawark±.
CHINO je¶li nie masz doj¶cia od spodu to wytnij za¶lepkê ciut wiêksz± ale na tyle w jednym miejscu w±sk± aby od góry j± przecisn±æ przez otwór, przyspawaj na jej ¶rodku jaki¶ prêcik/szpilkê/grubszy drucik aby za niego przytrzymaæ j± podczas spawania a pó¼niej odetniesz i nie musisz nic kombinowaæ od wewn±trz bo jak Ci spadnie to bêdzie barabani³a b±d¼ gni³a {no niby mo¿esz wtedy spróbowaæ zalaæ woskiem aby j± przykleiæ ale nie o to wszak chodzi}.
Albo we¼ dwa czy ile tam dziur plastikowe p³askie ko³ki, polakieruj w ten kolor i wci¶nij na mastykê b±d¼ klej do szyb, ³adnie wytrzyj dooko³a i olej to bo podczas spawania pokrêci Ci t± ³adn± du¿± maseczkê i bêdziesz pó¼niej wali³ na ni± pó³tora kg kitu i sra³ siê z lakierowaniem ca³ej. |
|
|
|
|
Chino
|
Wys³any: 2012-02-05, 15:34
|
0
|
|
|
LPLCC
Pomóg³: 7 razy Posty: 464 Sk±d: Warszawa
|
No w³a¶nie muszê to dobrze rozegraæ. Cadillac wykonuje spore hopki a nie chcêgo malowaæ co sezon. Dlatego jak naj mniej kitu, jak naj mniej dora¼nych sposobów. Fakt, mogê spróbowac z dziurkami po elblematach zrobic tak zbey zalaæ to spawem i wyszlifowaæ.. bedzie pewnie nie¼le. Z klapê gorzej bo tu s± dosc spore otwory. |
|
|
|